marți, 29 aprilie 2014

memorial barabas

Cătălin Afrasinei
tuturor acelora care mi-au făcut răul şi de la care am învăţat că răul este binele meu



ceea ce mă îngrozeşte este că lumea în mijlocul căreia nu m-am putut obişnui
este că l-a desemnat pe barabas ca fiind zeul suprem
nicio retorică a primăverii nu a putut şterge vinovăţia frunzelor de smochin
locuiesc o ţară părăsită de spirit precum într-o casă ai cărei proprietari
au închiriat-o pentru patruzeci şi nouă de ani
primindu-şi plata înainte construindu-şi mausoleul vizibil din alte spaţii
cu alţi zei aici nu a locuit nimeni
pare să spună piatra funerară
din care s-au înălţat zidurile
dintre mine şi viaţă
dintre mine şi tăcere
dintre mine şi facerea lumii
nu sunt rău chiar mă consider un om bun
după ce am putut avea într-o noapte
după lectura lui diderot o altfel de părere o revelaţie simplă
despre îngemănarea ticăloşiei şi a răutăţii
fatalitate a celui care crezând că săvărşind
o crimă pentru care n-a fost pedepsit
şi continuă să trăiască sperând că atârnând grele
şi sforăitoare lozinci deasupra oraşului
nimeni nu-l va descoperi pe făptaş nici o idee a vreunei justiţii
recunosc că în câteva rânduri am vrut să ucid oameni părăsiţi
de viaţa spiritului care se apostrofau unii pe alţii cum şi de ce există
numai şansa de a fi adeptul unei religii al cărei decalog
mi-a dat puterea munţilor de mânie prăbuşiţi sub mine
ca o femeie să nu izbucneşti să nu concediezi lumea
munţii care cresc din mine făcuţi pentru a-i escalada
vorba tovarăşei elena ceauşescu
,,prietenii mei intelectualii pot să vă confirme’’
un medic nepriceput de dinţi amortizându-mi durerea
cu un leac de frică mai din lăpuşneanu
mai din filmele cu stan şi bran
poezia nu aduce nici pacea sufletului
nu vindecă nici rănile războiului
doar îngerul îşi atârnă aripile peste învinşi şi învingători

adesea moartea hicleană vine şi curăţă locul de mână cu barabas









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu