miercuri, 21 iulie 2021

Jianu Liviu-Florian - Noi sa tacem, si sa lasam romanul

 



Noi sa tacem, si sa lasam romanul

 

 

~*~

 

Noi sa tacem, si sa lasam romanul sa vorbeasca.

De cand le zice in romana-i mort.

A inviat in limba romaneasca

Pierduta lui lumina sa-mpanzeasca

 

Si-un intuneric, peste-al Lumii port.

 

Noi sa tacem si sa lasam, romanul sa vorbeasca.

Era ce spune, si de cand, de ce.

Stia si cata limba-n lume e

Sa -i curga poezia romaneasca

 

Ce vrut-a ea, si altii, cum o vre'...

 

Noi sa tacem si sa lasam romanul sa vorbeasca.

Sa comparam apoi atatia vorbitori.

Sa intelegem ce-au vrut sa traiasca

in care limba, Mare, munti, si nori

 

si-acolo, ce si cum, sa cantareasca

Ce fac, vorbesc, atatia muritori...

 

Noi sa tacem si lasa si romanul sa vorbeasca.

E un reporter media de succes.

Si un afacerist de limbi, ales.

E un politician pe inteles.

In umbra lui, stau arme, piramide!

Finante-Banci, cat nu le poti cuprinde!

Si tremura atatea vise-n blide!

“Ce-am sa ma fac, pe lume, pe aici?!

De-am sa raman, roman, fara servici?

Sau de atat de merituos sublim,

n-am sa-mi gasesc, renumerul, maxim?

Sau bucurul, in viata , tot mai plin?

Renumul? Si taramul? Consacrat?

Ca am vorbit! Facut! Vazut... cacat!”

 

Se misca chiar si Golii-n temelie!

“Vom incapea, in ce Psihiatrie?

Cei neincaputi in limba noastra vie,

A lui Dabija, din Academie?

Si cine-a ascultat-o, vreodat',

Si-a dat pe dansa, macar un Palat,

Din cate – pe Pamant – a ridicat?

Si ce gradini de neimaginat?”

 

Ca sa asculte limbi? Cum i-au cantat?

 

Ca daca nu le va fi intrebat

Acum, ca este -n limba, inviat,

Acum, ca a lasat atatea scrise

De calculat cuvintele promise,

de calculat cuvintele ucise,

de calculat cuvintele omise,

de calculat cuvantul de calcat,

furat, mintit, inchis, si dep(fl)or(t)at,

din limba si din viata, alungat,

din bucuria limbii, exilat,

din 2 x 2, un jip, de calculat -

 

are atata timp de-acu -nainte

sa dea de meditatii in campanii -

 

De ce raman romanii-n maini, cu cranii,

 

negustoriti si inselati cu anii

luminii,

de barbarii si fazanii

 

de 2x2 de limba, si, eroi,

de calcule, suvoaie de gunoi!

 

De ies chiar inundatii, pe la noi!

 

Si de Prostie, Lacomie, ploi!

 

 


 

Dar sa lasam romanul sa vorbeasca.

 

Eu, rață sunt, pe balta omeneasca.

M-am si filmat! Dar... stiti, nevoia-mi mare,

sa-si afle-n gura-acelora ..acare,

ce nu-si incap de Limba lor cea Mare,

ce-atata a putut ca sa tampeasca,

de-atata 2x2 de calculare,

in orice limba a putut sa creasca,

precum va dau ca o intampinare

aceasta prea tacuta contemplare,

 

nu pot sa dau si filmul meu de rață!

Pe Lumea, prea murdar de precupeata,

tot de pomana!

Caci ati da navala!

 

Si-atunci ar disparea intreaga balta!

Victoria!

si ce -ar face-atatea broaste?!

Privighetori de pesti, de nu ar paste?

 

~*~

21 iulie 2021

Jianu Liviu-Florian










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu