marți, 27 iulie 2021

MARIAN ILIE - Comunicat de presă Piatra Neamț

 



Comunicat

 

 

~*~

 

Mă dusei, încet-încet

De la Olt către Siret

Însa colo, la Bicaz

Dădui peste un zăgaz

Mă gandii:  îl trec, nu-l trec

Nu risc oare să mă-nnec?

Cum n-aveam în pungă-un sfanţ

Dădui fuga-n Piatra Neamţ

Unde pusei pe picioare

O teribilă lansare

Să uimesc acel oraş

Cu un rar careu de aşi…

– Amariei c-un roman

Captivant, contemporan

Scris la mare meserie

Eu, c-un snop de poezie

Inspirată de natură

Stârnind setea de lectură

Suciu, între partipriuri

C-un volum de inteviuri

Cum rar ţi-e dat să citeşti

În ediţii româneşti

Şi-n sfârşit, dar nu-n final

Zgubiliticul regal

În regie literară

Programat chiar mâine seară

Îl condimentează fin

Întoarcerea la Emin

Printr-un decupaj ales, cu

Criticul Nae Georgescu

Eminescolog de soi

Ăl mai prima dintre noi –

… Hei, dup-aşa lucrătură

Pe tarlaua de cultură

Să te ţii, neică, vânzare

De produse literare

Iţi permiţi ca printre brazi

Să treci lacul la Bicaz

Şi c-un hidroavion

Poţi chiar să-l chemi pe Caron

Să treci cu-a lui barcă Styxul

C-ai trudit, trăi-ţi-ar  pixul

Sau, mă rog, trăi-ţi-ar tasta

Care-ţi stimulează ţeasta!

 

~*~

MARIAN ILIE










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu