joi, 22 decembrie 2022

cătălin afrăsinei - auchan &calea splendorii

 



auchan &calea splendorii

 

 

~*~

 

mai înainte de a începe recuperasem massada pe calea splendorii

mi se spusese că nu am voie să vorbesc despre toate acestea

în somn Îngerul mă pălmui & în visul de 72 de ani

începuse să-mi fie rușine

precum vorbi adineaori

annie ernoux la gallimard

despre nostalgia originilor

despre rușinea originilor

trăită printre oameni cu stare

în rouen-ul aflat  între  sinele evului meu & DUMNEZEU

la capătul celor 1500 de ani lumină

cât îi trebuise Îngerului să ajungă să mă pălmuiască

pentru a ieși împreună la o cafea

fotografiind UNIVERSUL

ființe agitate de sărbători

să plece-n concediu în munți păduroși printre cedri

& brazi auriferi acolo de unde izvorăște Eufratul

din clipa aceea m-a izbit  un somn greu

cât poate desluși aparatul de scanat oase

mesaje revelate de pronia divină  în iezechiel

de unde venim

cine suntem

încotro

ce-mi este permis să sper

dacă albert camus avusese accident cu mașina pe un drum drept

& simone de beauvoir devenise comunistă special pentru războiul din algeria

îmi fusese totuși îngăduit să dau unele  răspunsuri harismatice

întrebărilor lui gaugain lui kant al șaptelea  invitat la masa

religiei în limitele rațiunii

nu am refuzat t

iarăși mă pălmui îngerul cu ochi de fulger în drum spre iași

orice contact cu lumea adevărului Unic

întrerupt de lumea contemporană mie

& norii cu ochi sângeroși potopiseră  sufletele

îngălbenindu-le

& așezându-le pe jos

în frunziș

la zefir vorbi din nou gaugain

norii adunați în flăcări albe sălbatice

plecând în crivăț spre mare

nadirul fusese dăruit celor inimă bună

eu nu i-am mai întâlnit pe pământul himeric

se săpa pentru un nou hypermarket auchan

cineva mi-o luase înainte

&iarăși   a vorbit Îngerul

toți se așteptau să fie mutat centrul universului

acolo aici dincolo pretutindeni auchan

opt miliarde de jucării pentru copiii nenăscuți

două miriade   de cafenele turcești pentru beduinii străbătând

deșertul numai la 70 de grade universitățile

din universul neobservabil & de necuprins

pentru tagma învățaților

urma-vor proverbului

urma scapă turma

& ironia

daimonică

platon în amintirile lui xenofon

auzise  daimonul adresându-se  atenienilor

-n memoria volatilă a lumii

nu se mai știa dacă toate acestea fuseseră înregistrate

câmpul de la marathon

cine să să fi fost acela care să-l fi văzut pe socrate eeb

acerb  luptător după nașterea Athenei din capul lui Zeus

 

cu cratimă

ceea ce unește miliardele de jucării din pomul  crăciun vienez

din ny londra arezzo căsuța sărăcăcioasă a văduvelor din afganistan

casa maicii domnului reconstituită  aproape de peruggia

&calea splendorii

 

~*~

cătălin afrăsinei









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu