sâmbătă, 10 decembrie 2022

Lora Levițchi - LUMINA DIN ETERN

 




LUMINA DIN ETERN

 

 

~*~

 

În visu-mi cu ochii deschiși, pot da mâna cu ușurință cu Dumnezeu,

Acolo, într-un univers fară margini ori dogme, sunt sufletele celor ce ne-au vegheat la greu,

Năzuiesc spre curățirea sufletului s-ajung la ei, să scap de-otrăvi de ateu,

Dragostea necondiționată pentru oameni și animale,

E poarta prin care ambii am intrat, ca străini, ca prieteni, ca iubiți, ca frate și soră, ca părinți, ca veri,

în vieți anterioare, străbătute, de-ntortocheate, albastru-nchise coridoare.

Lumina mi se strecoară prin ochii tăi ca un filigran de aur,

Cutremurătoare-le-mi dureri mi-au despicat sufletul în așa fel,

Încât, divinitatea să intre mai adânc în el,

Să îl purifice până în străfunduri, ca un vulcan răscolit de propriile tumulturi,

De neam, de familie, de obște, de glie, de entitate înaintând în eter.

Plăcerile-mi toate, prin ochii tăi, cunoscut-au fructificarea,

Prin gând, dezgolit-am stănci proptite fiind cu fața către Mediterană,

Și-am privegheat pe ascuțimea lor, carnea-mi s-a obișnuit cu durerea,

Am îmbrățișat-o prelung, multumindu-i,

Că am știut să îndulcesc țipătul prelung din viața aceasta cu tăcerea.

Te stiu, de când mă stiu, te port cu mine ca pe un foc viu,

Ce poate să destrame necazuri, nevoi, blesteme, orori de mare-ateu,

Ce poate să preschimbe un suflet de drame împietrit de timpuriu,

într-o lumina caldă de ros cărbuni în taină arși în șemineu.

Se va-ntampla când ziua cea mare va veni,

Apele Mediteranei destinul meu și-al tău vor răscoli,

Pietrișuri și nisipuri, anii zădărniciți prin site cu-osârdie vor cerni,

Pajuri în ciocuri, trecuturi inerte, pe meleaguri necunoscute nouă, vor răspândi.

Cei mai frumoși trandafiri se vor naște,

Cu miile pe-o pajiște neomenesc de stralucindă,

Din durerea-mi metamorfozată în rubinii petale de-un sânge reflectat în a mării oglindă,

Înlănțuirea de efemer se va rupe, eterul fiind preschimbat într-un radiant etern plin de odihnă.

 

~*~

10 Dec, 2022

Lora Levițchi

USA









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu