luni, 26 decembrie 2022

IOAN MICLĂU-GEPIANU - CE MI-E MIE DRAG PE LUME

 



IOAN MICLĂU-GEPIANU: 

CE MI-E MIE DRAG PE LUME

 

Motto:

...Oricâte cărți am scrie,

La una se reduc; ”aceleeași deapururea

fiind:-dorința de viață și prietenie”.

I.M. Gepianu

 

 

~*~

 

CE MI-E MIE DRAG PE LUME

(Dedicație lui Ben Todică)

 

Ce mi-e mie drag pe lume,

Prieteni dragi cu vorbe bune,

O vâlcea cu lăcrimioare,

Răsăritul cel de soare!

 

Să văd roua peste câmpuri,

Mieii alergând pe dâmburi

S-aud mierla dumbrăveană

Cântând doina ei aleană!

 

Și mi-e drag s-aud cum bate,

Pe la cioturi scorburoase

De goruni, o gheonoaie

Repezită și vioaie!

 

Și mi-e drag să caut urme,

Ce-s lăsate-n zori de turme,

Turme albe de mioare,

Ca-n cer stele călătoare!

 

Când cu coama ca de zimbru,

Se ridică de prin cimbru

Vântul, ce ieșind în drum,

Poartă valuri de parfum!

 

La fântâna cea de piatră,

Coțofana și azi latră

Stând pe cumpăna cea veche,

Ca-n povești zmeul de veghe!

 

Când văd fumul de la stână,

Văd câmpia cea română,

Când aveam inima pruncă

Și purtam căciulă țurcă!

 

*

 

ZORI DE ZI

 

Dintr-un vârf de munte pe-altul, dimineața-și leagă zorii,

Iar pe-n plai gură de rai, sună clopotul Miorii,

Și-l aud de-aici, din lume, pun urechea la pământ,

Aud buciumul lui Horea, a lui Iancu aprig cânt!

 

Aud clopotul ce-l face unda de izvor când pică,

Dup-o stâncă mai înaltă, dedesubt pe-alta mai mică,

Se încheagă-n melodie, care eu o pun pe vers,

Visând cea realitate, iubiri, viață, univers!

 

Iar pe-a viselor cărare eu prind aripi vulturești

Străbătând cu gândul minții locurile strămoșești

Aud Neamul cum suspină, cugetând spre împlinire,

Cu puternică voință din a inimii simțire!

 

**

 

FERICIRE ȘI DURERE

(Istoria e veche, oamnenii sunt noi!)

 

Pentru mine poezia e-o durere din adâncuri,

Nu fredonarea vieții pe l-adunări și cârciumi

Și, totuși, această durere fericire dându-mi

Creonam pentru aceasta duioase și plăcute rânduri!

Unde durerea n-ar mai fi, nici viața n-ar mai fi,

Căci prin simțirea lor e fericirea, ce-o avem în fiecare zi!

Și năzuind spre bine, tot prin durere trecem;

Durere, fericire, e viața ce-o petrecem!

Când însă ai un Dumnezeu în fire,

Găsești adevărata Fericire

 

~*~

IOAN MICLAU-GEPIANU












Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu