luni, 25 iunie 2018

Cristina Truţă - LA SĂRBĂTOAREA IEI




"Draga Cititorule,

Iata o poezie calda, scrisa cu sufletul, care imi aminteste de un poet drag mie, George Cosbuc.
Autoarea, Cristina Truta, este profesoara, o tanara intelectuala rasata, cu dragoste de neam si tara. Ne-am apropiat sufleteste de cum ne-am cunoscut. Mi-a scris ca i-a aparut volumul de debut, cu poezie, si mi-a trimis aceasta mostra.  
…, poezia este foarte frumoasa, iar citind-o, imi si imaginez o hora invartindu-se in mijlocul satului, cu flacai chipesi si fete rumene in obrazul mangait de marame, cu iile si fotele saltand in ritmul pasilor de dans. Iar batranii satului, aceia care nu se mai pot prinde in hora, stau pe margine, sprijiniti in toiag, cu ochii umeziti de duiosie.

***



LA SĂRBĂTOAREA IEI

(24 iunie 2016- de Ziua Internaţională a Iei)



~*~

Bunica o purta la sapă,
Cu mâneca-şi ştergea sudoarea
Şi ţesătura ei aleasă
Pecetluia pe trup răcoarea.

Străbuna mea, maica Păuna,
Lăsat-a-n ladă mie, una
Şi una mi-a rămas şi-acuma:
O ie măiestrit cusută,
În frumuseţi neîntrecută
Şi drag îmi e s-o port, întruna!

A-ngălbenit-o timpul nemilos ,
Dar tot frumoasă-i, draga ie,
Căci buna o cusu frumos
Şi mi-o dădu de zestre mie.

Când o privesc cu încântare
-Şi nu vă mint, ci drept  vă spun!-
Văd chipul bunei, ca o floare,
Cosând la ie, sub un prun.

Duminica, în sărbătoare,
Cu şorţuri, fotă, ii şi vâlnic,
Un clopot ne chema la slujbă,
Asemeni glasului de tulnic.

Mă lua bunica mea de mână;
Biserica ne aştepta,
Iar toată Sfânta Liturghie
Ne-mpodobea duminica.

Azi, satul este  încă sat,
Dar vremurile s-au schimbat:
Prinşi suntem în tehnologie;
Ne îmbrăcăm mai rar în ie.

Pe ici, pe colo-n şezători,
Fetele-şi pun în bucle flori.
Costume populare poartă,
Ca-ntr-un tablou de mare artă!

Şi, totuşi, dacă luaţi în seamă
Ce-nseamnă românimea toată,
Purtaţi, muntence dragi, maramă,
LA SĂRBĂTOAREA IEI, iată!

~*~
Cristina Truţă


----- 
Sper ca te vei bucura simtind cum bate inima de roman in versurile acestei tinere luminoase!" AD


"Fertilitatea neamului trebuie hrănită la rădăcini cu mâncare "bionaturală", de casă nu chimică, artificială." BT













Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu