duminică, 4 iulie 2021

Ioan Miclău-Gepianu - Vulpea și corbul (Versiune modernă)

 



 

Vulpea și corbul

(Versiune modernă)

 

 

~*~

 

Corbul se știa

Ceva având în cioc,

Iar vulpea-l tot trișa,

Doar, doar – o fi noroc!

 

Azi cu talente, târgul

Nu se mai poate face,

Căci s-a trezit nătângul,

Deci, lauda nu-i place!

 

Aha, își zise hoața:

Să-i strig că-i drac și zgură,

Iar corbul meu să scoată

Doar un cuvânt din gură.

 

Și-atunci: Ehei, tu corb banal,

Ți-am luat bobul din plisc,

Ia vin-o jos la tribunal,

Azi, orice vorbă-i risc.

 

Iar blănița-mi de mi-atingi,

Mă-mbogățești pe-o viață,

Căci mă-nfășor cu multe chingi,

Și zic că-s ruptă toată!

 

Dar corbul, nici mișca, să-l tai,

Ci stând pe creanga cea de fag,

Își croncănea pe a lui grai

Vre-un cântec vechi și drag!

 

~*~

Ioan Miclău-Gepianu

Restituire –”Poezii alese”, vol.I. Ed.”Cuget Românesc-Bârda”,

2005. pag.28.









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu