Declarația
B.R.I.C.S. de la Johannesburg - 2023
Redactia
ART-EMIS
27
August 2023
Liderii Chinei, Braziliei, Indiei şi
Africii de Sud, și Serghei Lavrov din partea Federației Ruse (BRICS - grup de naţiuni care reprezintă un sfert
din economia globală) s-au întâlnit la Johannesburg în vederea măririi forței
acestui grup și a limitării abuzurilor Occidentale pe plan mondial.
Declarația de la Johannesburg II. BRICS și
Africa: Parteneriat pentru creștere reciprocă accelerată, dezvoltare durabilă
și multilateralism incluziv, Sandton, Gauteng, Africa de Sud, 23 august 2023 -
Text cintegral
Noi, liderii Republicii Federative
Brazilia, Federației Ruse, Republicii India, Republicii Populare Chineze și
Republicii Africa de Sud ne-am întâlnit la Sandton, Africa de Sud, în perioada
22-24 august 2023, pentru cei XV BRICS Summit-ul a avut loc sub tema: „BRICS și
Africa: Parteneriat pentru creștere reciprocă accelerată, dezvoltare durabilă
și multilateralism incluziv”.
Ne reafirmăm angajamentul față de spiritul
BRICS de respect și înțelegere reciprocă, egalitate suverană, solidaritate,
democrație, deschidere, incluziune, colaborare consolidată și consens. Pe
măsură ce ne bazăm pe cei 15 ani de summituri BRICS, ne angajăm în continuare
să consolidăm cadrul de cooperare reciproc avantajoasă BRICS în cadrul celor
trei piloni: politic și de securitate, economic și financiar și cultural și
cooperării inter-popor și să ne consolidăm strategice. parteneriat în
beneficiul poporului nostru prin promovarea păcii, a unei ordini internaționale
mai reprezentative, mai echitabile, a unui sistem multilateral revigorat și
reformat, a dezvoltării durabile și a creșterii incluzive. Parteneriatul pentru
Multilateralism Incluziv
Ne reiterăm angajamentul față de
multilateralismul incluziv și respectarea dreptului internațional, inclusiv a
scopurilor și principiilor consacrate în Carta Națiunilor Unite (ONU) ca piatră
de temelie indispensabilă și rolul central al ONU într-un sistem internațional
în care statele suverane să coopereze pentru a menține pacea și securitatea,
pentru a promova dezvoltarea durabilă, pentru a asigura promovarea și protecția
democrației, a drepturilor omului și a libertăților fundamentale pentru toți și
pentru a promova cooperarea bazată pe spiritul de solidaritate, respect
reciproc, justiție și egalitate.
4. Ne exprimăm îngrijorarea cu privire la
utilizarea măsurilor coercitive unilaterale, care sunt incompatibile cu
principiile Cartei ONU și produc efecte negative în special în țările în curs
de dezvoltare. Ne reiterăm angajamentul de a îmbunătăți și de a îmbunătăți
guvernanța globală prin promovarea unui sistem internațional și multilateral
mai agil, eficient, eficient, reprezentativ, democratic și responsabil.
Solicităm o mai mare reprezentare a
piețelor emergente și a țărilor în curs de dezvoltare, în organizațiile
internaționale și forurile multilaterale în care acestea joacă un rol
important. De asemenea, solicităm creșterea rolului și ponderii femeilor din
EMDC la diferite niveluri de responsabilități în organizațiile internaționale.
Reiterăm necesitatea ca toate țările să
coopereze în promovarea și protejarea drepturilor omului și a libertăților
fundamentale în conformitate cu principiile egalității și respectului reciproc.
Suntem de acord să continuăm să tratăm toate drepturile omului, inclusiv
dreptul la dezvoltare, într-un mod echitabil și egal, pe același picior și cu
același accent. Suntem de acord să consolidăm cooperarea pe probleme de
interese comune atât în cadrul BRICS, cât și în forurile multilaterale,
inclusiv Adunarea Generală a Națiunilor Unite și Consiliul pentru Drepturile
Omului, ținând cont de necesitatea de a promova, proteja și îndeplini
drepturile omului într-un mod neselectiv, nepolitizat. si constructiv si fara
standarde duble. Facem apel la respectarea democrației și a drepturilor omului.
În acest sens, subliniem că acestea ar trebui implementate atât la nivel de
guvernanță globală, cât și la nivel național. Ne reafirmăm angajamentul de a
asigura promovarea și protecția democrației, a drepturilor omului și a
libertăților fundamentale pentru toți, cu scopul de a construi un viitor comun
mai luminos pentru comunitatea internațională, bazat pe o cooperare reciproc
avantajoasă.
Susținem o reformă cuprinzătoare a ONU,
inclusiv a Consiliului de Securitate al acestuia, cu scopul de a o face mai
democratică, reprezentativă, eficientă și mai eficientă și de a crește
reprezentarea țărilor în curs de dezvoltare în membrii Consiliului, astfel
încât acesta să poată răspunde în mod adecvat la provocările globale
predominante și să sprijine aspirațiile legitime ale țărilor emergente și în curs
de dezvoltare din Africa, Asia și America Latină, inclusiv Brazilia, India și
Africa de Sud, de a juca un rol mai important în afacerile internaționale, în
special în cadrul Națiunilor Unite, inclusiv al Consiliului de Securitate al
acestuia.
Reafirmăm sprijinul nostru pentru sistemul
comercial multilateral deschis, transparent, echitabil, previzibil, incluziv,
echitabil, nediscriminatoriu și bazat pe reguli, cu Organizația Mondială a
Comerțului (OMC) în centrul său, cu tratament special și diferențiat (S&DT)
pentru țările în curs de dezvoltare, inclusiv țările cel mai puțin dezvoltate.
Subliniem sprijinul nostru pentru a lucra în vederea unor rezultate pozitive și
semnificative cu privire la problemele celei de-a 13-a Conferințe ministeriale
(MC13). Ne angajăm să ne angajăm în mod constructiv în continuarea reformei
necesare a OMC în vederea prezentării rezultatelor concrete către MC13.
Solicităm restabilirea unui sistem obligatoriu pe două niveluri de soluționare
a diferendelor OMC, pe deplin și funcțional, accesibil tuturor membrilor până
în 2024 și selecția de noi membri ai Organismului de Apel fără întârziere.
We call for the need to make progress
towards the achievement of a fair and market-oriented agricultural trading
system, ending hunger, achieving food security and improved nutrition,
promoting sustainable agriculture and food systems, and implement resilient
agricultural practices. We emphasize the need to deliver on agriculture reform
in accordance with the mandate in Article 20 of the Agreement on Agriculture,
while recognizing the importance of respecting the mandates with regards to a
Permanent Solution on Public Stockholding (PSH) for food security purposes and
special safeguard mechanism (SSM) for developing countries, including LDCs, in
their respective negotiating contexts. BRICS members are also concerned with
trade restrictive measures which are inconsistent with WTO rules, including
unilateral illegal measures such as sanctions, that affect agricultural trade.
We support a robust Global Financial
Safety Net with a quota-based and adequately resourced International Monetary
Fund (IMF) at its centre. We call for the conclusion of the International
Monetary Fund’s (IMF) 16th General Review of Quotas before 15 December 2023.
The review should restore the primary role of quotas in the IMF. Any adjustment
in quota shares should result in increases in the quota shares of emerging
markets and developing economies (EMDCs), while protecting the voice and
representation of the poorest members. We call for reform of the Bretton Woods
institutions, including for a greater role for emerging markets and developing
countries, including in leadership positions in the Bretton Woods institutions,
that 4 reflect the role of EMDCs in the world economy.
Promovarea unui mediu de pace și
dezvoltare
Salutăm Declarația comună a miniștrilor
BRICS ai afacerilor externe și ai relațiilor internaționale din 1 iunie 2023 și
luăm act de cea de-a 13-a reuniune a consilierilor și înalților reprezentanți
pentru securitate națională a BRICS, care a avut loc la 25 iulie 2023.
Suntem îngrijorați de conflictele în curs
în multe părți ale lumii. Subliniem angajamentul nostru față de soluționarea
pașnică a diferențelor și disputelor prin dialog și consultări incluzive într-o
manieră coordonată și cooperantă și sprijinim toate eforturile care conduc la
soluționarea pașnică a crizelor.
Recunoaștem importanța participării
sporite a femeilor la procesele de pace, inclusiv în prevenirea și soluționarea
conflictelor, menținerea păcii, consolidarea păcii, reconstrucția și
dezvoltarea post-conflict și susținerea păcii.
Subliniem angajamentul nostru față de
multilateralism și față de rolul central al Națiunilor Unite, care sunt
condiții prealabile pentru menținerea păcii și securității. Facem apel la
comunitatea internațională să sprijine țările să lucreze împreună pentru
redresarea economică postpandemică. Subliniem importanța contribuției la
reconstrucția și dezvoltarea țărilor postconflict și facem apel la comunitatea
internațională să ajute țările să își atingă obiectivele de dezvoltare.
Subliniem imperativul de a ne abține de la orice măsuri coercitive care nu se
bazează pe dreptul internațional și pe Carta ONU.
Reiterăm necesitatea respectării depline a
dreptului internațional umanitar în situații de conflict și a acordării de
ajutor umanitar în conformitate cu principiile de bază ale umanității,
neutralității, imparțialității și independenței stabilite în Rezoluția 46/182 a
ONU.
Lăudăm eforturile colective continue ale
Națiunilor Unite, ale Uniunii Africane și ale organizațiilor subregionale,
inclusiv în special cooperarea dintre Consiliul de Securitate al Organizației
Națiunilor Unite și Consiliul de pace și securitate al Uniunii Africane, pentru
a aborda provocările regionale, inclusiv menținerea păcii și securității. ,
promovând consolidarea păcii, reconstrucția și dezvoltarea post-conflict și
solicitarea unui sprijin continuu din partea comunității internaționale pentru
aceste eforturi, folosind mijloace diplomatice precum dialogul, negocierile,
consultările, medierea și bunele oficii, pentru a rezolva disputele și
conflictele internaționale, pentru a le soluționa pe baza respectului reciproc,
a compromisului și a echilibrului intereselor legitime. Reiterăm că principiul
„soluții africane la problemele africane” ar trebui să continue să servească
drept bază pentru soluționarea conflictului. În acest sens, sprijinim
eforturile africane de pace pe continent prin consolidarea capacităților
relevante ale statelor africane. Suntem îngrijorați de agravarea violenței din
Sudan. Îndemnăm la încetarea imediată a ostilităților și solicităm accesul
nestingherit al populației sudaneze la asistență umanitară. Rămânem îngrijorați
de situația din regiunea Sahel, în special în Republica Niger. Susținem suveranitatea,
independența, integritatea teritorială și unitatea națională a Libiei. Ne
reiterăm sprijinul pentru un proces politic „condus și deținut de libieni”, cu
medierea condusă de ONU ca principal canal. Subliniem necesitatea de a obține o
soluție politică durabilă și reciproc acceptabilă la problema Saharei de Vest,
în conformitate cu rezoluțiile relevante ale CSNU și în îndeplinirea mandatului
Misiunii Națiunilor Unite pentru Referendumul în Sahara de Vest (MINURSO).
Salutăm evoluțiile pozitive din Orientul
Mijlociu și eforturile țărilor BRICS de a sprijini dezvoltarea, securitatea și
stabilitatea în regiune. În acest sens, susținem Declarația comună a
adjuncților miniștrilor de externe BRICS și a trimișilor speciali pentru
Orientul Mijlociu și Africa de Nord, la reuniunea lor din 26 aprilie 2023.
Salutăm restabilirea relațiilor diplomatice dintre Regatul Arabiei Saudite și
Republica Islamică. Iranului și subliniază că reducerea tensiunilor și
gestionarea diferențelor prin dialog și diplomație sunt esențiale pentru
coexistența pașnică în această regiune importantă din punct de vedere strategic
a lumii. Reafirmăm sprijinul nostru pentru suveranitatea, independența și
integritatea teritorială a Yemenului și lăudăm rolul pozitiv al tuturor
părților implicate în realizarea unui încetare a focului și în căutarea unei
soluții politice pentru a pune capăt conflictului. Facem apel la toate părțile
să se angajeze în negocieri directe incluzive și să sprijine furnizarea de
asistență umanitară, de ajutor și de dezvoltare pentru poporul yemenit.
Susținem toate eforturile care conduc la o soluție politică și negociată care
să respecte suveranitatea și integritatea teritorială a Siriei și promovarea
unei soluții de durată a crizei siriene. Salutăm readmisia Republicii Arabe
Siriene în Liga Statelor Arabe. Ne exprimăm profunda îngrijorare față de
situația umanitară îngrozitoare din Teritoriile Palestiniene Ocupate din cauza
escaladării violenței sub ocupația israeliană continuă și extinderea așezărilor
ilegale. Facem apel la comunitatea internațională să sprijine negocierile
directe bazate pe dreptul internațional, inclusiv rezoluțiile relevante ale
Consiliului de Securitate al ONU și ale Adunării Generale și Inițiativa Arabă
de Pace, către o soluție cu două state, care să conducă la înființarea unui
stat suveran, independent și viabil al Palestinei. . Lăudăm munca amplă
desfășurată de Agenția Națiunilor Unite pentru Ajutorare și Lucrări pentru
Refugiații Palestinei din Orientul Apropiat (UNRWA) și solicităm un sprijin internațional
mai mare pentru activitățile UNRWA pentru a atenua situația umanitară a
poporului palestinian.
Ne exprimăm îngrijorarea serioasă cu
privire la deteriorarea continuă a situației de securitate, umanitare, politice
și economice din Haiti. Credem că criza actuală necesită o soluție condusă de
haitian care să cuprindă dialogul național și construirea consensului între
forțele politice locale, instituțiile și societatea. Facem apel la comunitatea
internațională să sprijine eforturile haitiane de a desființa bandele, de a
îmbunătăți situația de securitate și de a pune bazele dezvoltării sociale și
economice de lungă durată a țării.
Reamintim pozițiile noastre naționale cu
privire la conflictul din și în jurul Ucrainei, așa cum au fost exprimate în
forurile corespunzătoare, inclusiv CSONU și AGONU. Remarcăm cu apreciere
propunerile relevante de mediere și bune oficii care vizează soluționarea
pașnică a conflictului prin dialog și diplomație, inclusiv Misiunea de pace a
liderilor africani și calea propusă pentru pace.
Facem apel la consolidarea dezarmării și
neproliferării, inclusiv Convenția privind interzicerea dezvoltării, producerii
și stocării armelor bacteriologice (biologice) și cu toxine și asupra
distrugerii acestora (BTWC) și Convenția privind interzicerea Dezvoltarea,
producerea, stocarea și utilizarea armelor chimice și distrugerea lor (CWC),
recunoscând rolul său în protejarea și păstrarea integrității și eficacității
acestora pentru a menține stabilitatea globală și pacea și securitatea
internațională. Subliniem necesitatea de a respecta și de a consolida BTWC,
inclusiv prin adoptarea unui protocol obligatoriu din punct de vedere juridic
la Convenție care prevede, inter alia, un mecanism eficient de verificare. Ne
reafirmăm sprijinul pentru asigurarea durabilității pe termen lung a
activităților din spațiul cosmic și prevenirea unei curse a înarmărilor în
spațiul cosmic (PAROS) și a armonizării acesteia, inclusiv prin negocieri
pentru adoptarea unui instrument multilateral relevant din punct de vedere
juridic obligatoriu. Recunoaștem valoarea proiectului de tratat actualizat
privind prevenirea amplasării de arme în spațiul cosmic, amenințarea sau
utilizarea forței împotriva obiectelor din spațiul cosmic (PPWT), prezentat
Conferinței pentru dezarmare în 2014. Subliniem că practicile și non-
angajamentele obligatorii, cum ar fi măsurile de transparență și de consolidare
a încrederii (TCBM), pot contribui, de asemenea, la PAROS.
Reiterăm necesitatea de a rezolva problema
nucleară iraniană prin mijloace pașnice și diplomatice în conformitate cu
dreptul internațional și subliniem importanța păstrării JCPOA și UNSCR 2231
pentru neproliferarea internațională, precum și pentru pacea și stabilitatea și
speranța mai largi. pentru ca părțile relevante să restabilească implementarea
completă și eficientă a JCPOA la o dată anticipată.
Exprimăm condamnarea fermă a terorismului
în toate formele și manifestările sale oricând, oriunde și de către oricine a
comis. Recunoaștem amenințarea care emană de terorism, extremism favorabil
terorismului și radicalizării. Ne angajăm să combatem terorismul în toate
formele și manifestările sale, inclusiv mișcarea transfrontalieră a
teroriștilor și rețelele de finanțare a terorismului și refugiile sigure.
Reiterăm că terorismul nu trebuie asociat cu nicio religie, naționalitate,
civilizație sau grup etnic. Reafirmăm angajamentul nostru neclintit de a
contribui în continuare la eforturile globale de prevenire și combatere a
amenințării terorismului pe baza respectării dreptului internațional, în
special a Cartei Națiunilor Unite și a drepturilor omului, subliniind că
statele au responsabilitatea principală în ceea ce privește combaterea
terorismului, Națiunile Unite continuând să joace un rol central și de
coordonare în acest domeniu. Subliniem, de asemenea, necesitatea unei abordări
cuprinzătoare și echilibrate a întregii comunități internaționale pentru a
reduce efectiv activitățile teroriste, care reprezintă o amenințare gravă,
inclusiv în mediul actual de pandemie. Respingem standardele duble în
combaterea terorismului și a extremismului care favorizează terorismul.
Solicităm finalizarea și adoptarea rapidă a Convenției cuprinzătoare privind
terorismul internațional în cadrul ONU și lansarea negocierilor multilaterale
privind o convenție internațională pentru reprimarea actelor de terorism chimic
și biologic, la Conferința de dezarmare. Salutăm activitățile Grupului de lucru
BRICS împotriva terorismului și ale celor cinci subgrupuri ale sale bazate pe
Strategia BRICS de combatere a terorismului și Planul de acțiune BRICS
împotriva terorismului. Așteptăm cu nerăbdare să aprofundăm și mai mult
cooperarea împotriva terorismului.
Deși subliniem potențialul formidabil al
Tehnologiilor Informației și Comunicațiilor (TIC) pentru creștere și
dezvoltare, recunoaștem posibilitățile existente și emergente pe care acestea
le aduc pentru activități și amenințări criminale și ne exprimăm îngrijorarea
cu privire la creșterea nivelului și complexității utilizării incorecte a TIC.
Salutăm eforturile continue în cadrul Comitetului ad-hoc de a elabora o
convenție internațională cuprinzătoare privind combaterea utilizării TIC în
scopuri criminale și reafirmăm angajamentul nostru de a coopera în punerea în
aplicare a mandatului adoptat prin rezoluția 75/282 a Adunării Generale a ONU
în timp util. manieră.
Reafirmăm angajamentul nostru pentru
promovarea unui mediu TIC deschis, sigur, stabil, accesibil și pașnic,
subliniem importanța consolidării înțelegerilor comune și intensificării
cooperării în utilizarea TIC și a internetului. Susținem rolul principal al
Națiunilor Unite în promovarea dialogului constructiv privind asigurarea
securității TIC, inclusiv în cadrul Grupului de lucru deschis al ONU privind
securitatea și utilizarea TIC 2021-2025 și dezvoltarea unui cadru juridic
universal în acest domeniu. . Solicităm o abordare cuprinzătoare, echilibrată
și obiectivă a dezvoltării și securității produselor și sistemelor TIC.
Subliniem importanța stabilirii cadrelor juridice de cooperare între țările
BRICS pentru asigurarea securității în utilizarea TIC. Recunoaștem, de
asemenea, necesitatea de a promova cooperarea practică intra-BRICS prin implementarea
Foii de parcurs BRICS de cooperare practică privind asigurarea securității în
utilizarea TIC și activitățile Grupului de lucru BRICS privind securitatea în
utilizarea TIC.
Ne reafirmăm angajamentul de a consolida
cooperarea internațională și colaborarea împotriva corupției și continuăm să
punem în aplicare acordurile internaționale relevante în acest sens, în special
Convenția Națiunilor Unite împotriva corupției. Cunoscând că flagelul corupției
nu cunoaște granițe geografice și nu respectă societatea sau cauza umanitară,
am pus în comun o bază solidă pentru combaterea corupției prin consolidarea
capacităților, inclusiv prin desfășurarea de programe de formare și partajarea
celor mai bune practici actuale aplicate în fiecare dintre țările noastre. Vom
continua să consolidăm aceste eforturi și să ne creștem cunoștințele despre
căile emergente. Vom spori cooperarea internațională prin rețele de colaborare
de partajare a informațiilor și asistență juridică reciprocă pentru a combate
fluxurile financiare ilicite, a combate paradisurile sigure și vom sprijini
investigarea, urmărirea penală și recuperarea bunurilor furate care fac
obiectul legilor și reglementărilor interne ale țărilor BRICS.
Parteneriat pentru o creștere reciprocă
accelerată
Observăm că o redresare dezechilibrată
după șocul și greutățile pandemiei agravează inegalitatea în întreaga lume.
Elanul creșterii globale a scăzut, iar perspectivele economice au scăzut din
cauza fragmentării comerțului, a inflației ridicate prelungite, a condițiilor
financiare globale mai stricte, în special a creșterii ratelor dobânzilor în
economiile avansate, a tensiunilor geopolitice și a vulnerabilităților sporite
ale datoriei.
Încurajăm instituțiile financiare
multilaterale și organizațiile internaționale să joace un rol constructiv în
construirea consensului global privind politicile economice și prevenirea
riscurilor sistemice de perturbare economică și fragmentare financiară.
Solicităm băncilor multilaterale de dezvoltare (BMD) să continue implementarea
recomandărilor care ar trebui să fie voluntare în cadrul cadrelor de guvernanță
ale BMD, din Raportul de revizuire independentă G20 privind cadrele de adecvare
a capitalului BMD, pentru a-și spori capacitățile de creditare, salvând în
același timp stabilitatea financiară pe termen lung a BMD, ratingul de creditor
și statutul de creditor preferat.
Considerăm că cooperarea multilaterală
este esențială pentru a limita riscurile care decurg din fragmentarea
geopolitică și geoeconomică și pentru a intensifica eforturile în domenii de
interes reciproc, inclusiv, dar fără a se limita la, comerțul, reducerea
sărăciei și foametei, dezvoltarea durabilă, inclusiv accesul la energie, apă.
și alimente, combustibil, îngrășăminte, precum și atenuarea și adaptarea la
impactul schimbărilor climatice, educație, sănătate, precum și prevenirea
pandemiei, pregătirea și răspunsul.
Observăm că nivelurile ridicate ale
datoriei din unele țări reduc spațiul fiscal necesar pentru a face față
provocărilor în curs de dezvoltare, agravate de efectele de propagare ale
șocurilor externe, în special din cauza înăspririi monetare puternice în
economiile avansate. Creșterea ratelor dobânzilor și condițiile de finanțare
mai stricte agravează vulnerabilitățile datoriei în multe țări. Considerăm că
este necesar să abordăm agenda internațională a datoriei în mod corespunzător
pentru a sprijini redresarea economică și dezvoltarea durabilă, ținând cont în
același timp de legile și procedurile interne ale fiecărei națiuni. Unul dintre
instrumentele, printre altele, pentru a aborda în mod colectiv
vulnerabilitățile datoriei este prin implementarea previzibilă, ordonată, la
timp și coordonată.
Reafirmăm importanța G20 de a continua să
joace rolul principalului forum multilateral în domeniul cooperării economice
și financiare internaționale, care cuprinde atât piețele dezvoltate, cât și
cele emergente și țările în curs de dezvoltare în care economiile majore caută
împreună soluții la provocările globale. Așteptăm cu nerăbdare găzduirea cu
succes a celui de-al 18-lea Summit G20 de la New Delhi sub președinția indiană
a G20. Remarcăm oportunitățile de a construi un impuls susținut pentru
schimbare de către India, Brazilia și Africa de Sud care prezidează G20 din
2023 până în 2025 și am exprimat sprijinul pentru continuitate și colaborare în
președințiile lor G20 și le dorim succes în eforturile lor. Prin urmare, ne
angajăm să adoptăm o abordare echilibrată, continuând să amplificăm și să
integrăm în continuare vocea Sudului global în agenda G20, așa cum a fost președinția
indiană în 2023 și președinția braziliană și sud-africană în 2024 și 2025.
Recunoaștem rolul important al țărilor
BRICS care lucrează împreună pentru a face față riscurilor și provocărilor la
adresa economiei mondiale în realizarea redresării globale și a dezvoltării
durabile. Ne reafirmăm angajamentul de a îmbunătăți coordonarea politicilor
macroeconomice, de a aprofunda cooperarea economică și de a depune eforturi
pentru a realiza o redresare economică puternică, durabilă, echilibrată și favorabilă
incluziunii. Subliniem importanța implementării continue a Strategiei pentru
Parteneriatul Economic BRICS 2025 în toate pistele ministeriale și grupurile de
lucru relevante. Vom căuta să identificăm soluții pentru accelerarea
implementării Agendei 2030 pentru Dezvoltare Durabilă.
Recunoscând că țările BRICS produc o
treime din alimentele din lume, ne reafirmăm angajamentul de a consolida
cooperarea agricolă și de a promova agricultura durabilă și dezvoltarea rurală
a țărilor BRICS pentru creșterea securității alimentare atât în cadrul BRICS,
cât și la nivel mondial. Subliniem importanța strategică a facilitării
accesului constant la inputurile agricole, pentru asigurarea securității
alimentare globale. Reiterăm importanța implementării Planului de acțiune
2021-2024 pentru cooperarea agricolă a țărilor BRICS și salutăm Strategia de
cooperare pentru securitatea alimentară a țărilor BRICS. Subliniem necesitatea
lanțurilor de aprovizionare cu alimente rezistente.
Recunoaștem dinamismul economiei digitale
care permite creșterea economică globală. Recunoaștem, de asemenea, rolul
pozitiv pe care comerțul și investițiile îl pot juca în promovarea dezvoltării
durabile, a industrializării naționale și regionale, a tranziției către modele
de consum și producție durabile. Recunoaștem provocările cu care se confruntă
dezvoltarea comerțului și investițiilor în era digitală și recunoaștem că
membrii BRICS se află la diferite niveluri de dezvoltare digitală și, prin
urmare, recunoaștem nevoia de a aborda provocările respective, inclusiv
diferitele decalaje digitale. Salutăm înființarea Grupului de lucru pentru
economie digitală BRICS. Reafirmăm că deschiderea, eficiența, stabilitatea,
fiabilitatea sunt cruciale în abordarea provocărilor de redresare economică și
pentru stimularea comerțului și investițiilor internaționale. Încurajăm
cooperarea în continuare între țările BRICS pentru a îmbunătăți
interconectivitatea lanțurilor de aprovizionare și a sistemelor de plată pentru
a promova fluxurile comerciale și de investiții. Suntem de acord să consolidăm
schimburile și cooperarea în comerțul cu servicii, așa cum este stabilit în
cadrul BRICS pentru cooperare în domeniul comerțului cu servicii, cu Consiliul
de Afaceri BRICS și Alianța Femeilor de Afaceri BRICS (WBA), cu scopul de a
promova implementarea foii de parcurs de cooperare pentru comerțul cu servicii
BRICS. și documente relevante, inclusiv Cadrul BRICS pentru cooperare în
comerțul cu servicii profesionale.
Reiterăm sprijinul nostru pentru Agenda
2063 a Uniunii Africane și pentru eforturile Africii de integrare, inclusiv
prin operaționalizarea zonei de liber schimb continental african. Subliniem că
AfCFTA este pregătită să creeze un mediu previzibil pentru investiții, în
special în dezvoltarea infrastructurii, și oferă o oportunitate de a găsi
sinergii cu partenerii de cooperare, comerț și dezvoltare pe continentul
african. Subliniem importanța consolidării parteneriatului dintre BRICS și
Africa pentru a debloca oportunități reciproc avantajoase pentru creșterea
comerțului, investițiilor și dezvoltării infrastructurii. Salutăm progresele
înregistrate în ceea ce privește Protocolul AfCFTA privind femeile și tinerii
în comerț și recunoaștem potențialul acestuia de a fi un catalizator pentru
incluziunea economică și financiară a femeilor și tinerilor în economia
Africii. Subliniem importanța problemelor, inclusiv industrializarea,
dezvoltarea infrastructurii, securitatea alimentară, modernizarea agriculturii
pentru creșterea durabilă, îngrijirea sănătății și abordarea schimbărilor
climatice pentru dezvoltarea durabilă a Africii.
Mai observăm că continentul african rămâne
la marginea sistemului comercial global și are multe de câștigat prin
colaborarea BRICS. Acordul de liber schimb continental african (AfCFTA) și
cooperarea BRICS oferă continentului oportunități de a trece de la rolul său
istoric de exportator de mărfuri către o valoare adăugată mai mare a
productivității. Salutăm și sprijinim includerea Uniunii Africane ca membru al
G20 la Summitul G20 de la New Delhi.
Ne angajăm să consolidăm cooperarea
intra-BRICS pentru a intensifica Parteneriatul BRICS pentru Noua Revoluție
Industrială (PartNIR) și pentru a crea noi oportunități pentru accelerarea
dezvoltării industriale. Sprijinim cooperarea intra-BRICS în dezvoltarea resurselor
umane pe noile tehnologii prin Centrul BRICS pentru Competențe Industriale
(BCIC), Centrul de inovare BRICS PartNIR, Forumul de pornire BRICS și
colaborarea cu alte mecanisme BRICS relevante, pentru a desfășura programe de
formare pentru a aborda provocările NIR. pentru o industrializare incluzivă și
durabilă. Ne reiterăm angajamentul de a continua discuțiile cu privire la
înființarea BCIC în cooperare cu UNIDO pentru a sprijini în comun dezvoltarea
aptitudinilor Industria 4.0 în rândul țărilor BRICS și pentru a promova
parteneriate și creșterea productivității în Noua Revoluție Industrială.
Așteptăm cu nerăbdare cooperarea cu UNIDO și solicităm Grupului Consultativ
PartNIR să se coordoneze cu UNIDO.
Recunoaștem rolul crucial pe care îl joacă
microîntreprinderile, întreprinderile mici și mijlocii (IMIM-uri) în deblocarea
întregului potențial al economiilor BRICS și reafirmăm importanța participării
acestora la rețelele de producție și lanțurile valorice. Vom continua
eforturile comune menite să eliminăm constrângeri precum lipsa de informații și
finanțare ușor accesibile, deficitul de competențe, efectele de rețea, precum
și reglementarea sarcinii administrative excesive și constrângerile legate de
achiziții, asigurând informații și finanțare ușor accesibile, gradarea
competențelor și piața. legătura. Susținem Cadrul de cooperare pentru IMM-uri
BRICS, care promovează cooperarea BRICS în probleme precum schimbul de
informații despre târguri și expoziții și încurajarea participării IMM-urilor
la evenimentele selectate pentru a îmbunătăți interacțiunile și cooperarea
dintre IMM-urile care pot obține tranzacții. Statele membre vor facilita
schimbul de misiuni de afaceri și vor promova întâlniri specifice sectorului
Business to Business (B2B) în rândul IMM-urilor, pentru a spori cooperarea
între întreprinderi și alianțele de afaceri între IMM-urile din BRICS, cu un
accent deosebit pe deținute și deținute de femei. IMM-uri deținute de tineri.
Statele membre vor furniza informații referitoare la IMM-uri, oportunitățile de
dezvoltare a afacerilor și posibilitățile de parteneriat pentru dezvoltarea
IMM-urilor în țările BRICS. În plus, vom promova schimbul de informații cu
privire la politicile comerciale și informațiile de piață pentru IMM-uri pentru
a crește participarea acestora la comerțul internațional. Vom facilita accesul
la resurse și capacități, cum ar fi competențe, rețele de cunoștințe și
tehnologie care ar putea ajuta IMM-urile să își îmbunătățească participarea la
economie și la lanțurile valorice globale. Vom face schimb de opinii cu privire
la măsurile și abordările pentru integrarea IMM-urilor BRICS în comerțul global
și lanțurile valorice globale, inclusiv prin împărtășirea experienței cu
privire la modul în care abordările de integrare regională pot sprijini
dezvoltarea IMM-urilor. Reclame Raportați acest anunțConfidențialitate
Reiterăm angajamentul de a promova
ocuparea forței de muncă pentru o dezvoltare durabilă, inclusiv de a dezvolta
competențe pentru a asigura o redresare rezistentă, angajare sensibilă la gen
și politici de protecție socială, inclusiv drepturile lucrătorilor. Ne
reafirmăm angajamentul de a respecta, promova și realiza munca decentă pentru
toți și de a realiza justiția socială. Vom intensifica eforturile pentru
abolirea efectivă a muncii copiilor pe baza Apelului la Acțiune de la Durban și
vom accelera progresul către protecția socială universală pentru toți până în
2030. Vom investi în sisteme de dezvoltare a competențelor pentru a îmbunătăți
accesul la competențe relevante și de calitate pentru lucrătorii din economia
informală. și lucrătorii în noi forme de angajare, în timp ce căutăm să creștem
productivitatea pentru economii durabile și incluzive din punct de vedere
economic, social și ecologic. Vom explora dezvoltarea unei platforme BRICS
pentru a implementa ecosistemul de productivitate pentru muncă decentă.
Recunoaștem necesitatea urgentă de
redresare a industriei turismului și importanța creșterii fluxurilor turistice
reciproce și vom depune eforturi pentru consolidarea în continuare a Alianței
BRICS pentru turism verde pentru a promova măsuri care pot modela un sector
turistic mai rezistent, durabil și mai favorabil incluziunii.
Suntem de acord să intensificăm
schimburile și cooperarea în domeniul standardizării și să folosim pe deplin
standardele pentru a promova dezvoltarea durabilă.
Suntem de acord să continuăm să aprofundăm
cooperarea în domeniul concurenței între țările BRICS și să creăm un mediu de
piață de concurență loială pentru cooperarea economică și comercială internațională.
Suntem de acord să intensificăm dialogul
și cooperarea cu privire la drepturile de proprietate intelectuală prin
intermediul mecanismului de cooperare BRICS IPR (IPRCM). Pe măsură ce
sărbătorim un deceniu de cooperare a șefilor oficiilor de proprietate
intelectuală, salutăm alinierea planului lor de lucru la Obiectivele de
dezvoltare durabilă.
Susținem îmbunătățirea cooperării
statistice în cadrul BRICS, deoarece datele, statisticile și informațiile stau
la baza luării deciziilor informate și eficiente. La cea de-a 10-a aniversare a
primei sale ediții, susținem lansarea în continuare a Publicației statistice
comune BRICS 2023 și a Publicației statistice comune BRICS 2023 pentru a
implica o gamă mai largă de utilizatori.
Recunoaștem beneficiile pe scară largă ale
sistemelor de plată rapide, ieftine, transparente, sigure și incluzive.
Așteptăm cu nerăbdare raportul Grupului operativ de plăți BRICS (BPTF) privind
cartografierea diferitelor elemente ale foii de parcurs G20 privind plățile
transfrontaliere în țările BRICS. Salutăm împărtășirea experienței membrilor
BRICS cu privire la infrastructurile de plată, inclusiv interconectarea
sistemelor de plăți transfrontaliere. Credem că acest lucru va spori și mai
mult cooperarea dintre țările BRICS și va încuraja dialogul suplimentar cu
privire la instrumentele de plată pentru a facilita fluxurile comerciale și de
investiții între membrii BRICS, precum și alte țări în curs de dezvoltare.
Subliniem importanța încurajării utilizării monedelor locale în comerțul internațional
și tranzacțiile financiare între BRICS, precum și partenerii lor comerciali.
Încurajăm, de asemenea, consolidarea rețelelor bancare corespondente între
țările BRICS și facilitarea decontărilor în monedele locale. Reclame Raportați
acest anunțConfidențialitate
Noi însărcinăm miniștrilor noștri de
finanțe și/sau guvernatorilor băncilor centrale, după caz, să ia în considerare
problema monedelor locale, instrumentelor de plată și platformelor și să ne
raporteze până la următorul Summit.
Recunoaștem rolul cheie al BND în
promovarea infrastructurii și a dezvoltării durabile a țărilor sale membre. O
felicităm pe doamna Dilma Rousseff, fostul președinte al Republicii Federative
Brazilia, în calitate de președinte al Noii Bănci de Dezvoltare (NDB) și suntem
încrezători că va contribui la consolidarea BND în îndeplinirea eficientă a
mandatului său. Ne așteptăm ca BND să ofere și să mențină cele mai eficiente
soluții de finanțare pentru dezvoltarea durabilă, un proces constant de
extindere a numărului de membri și îmbunătățiri ale guvernanței corporative și
ale eficienței operaționale în vederea îndeplinirii Strategiei generale a BND
pentru 2022-2026. Salutăm cei trei noi membri ai BND, și anume Bangladesh,
Egipt și Emiratele Arabe Unite. Încurajăm BND să joace un rol activ în procesul
de schimb de cunoștințe și să încorporeze cele mai bune practici ale țărilor
membre în politicile sale operaționale, în conformitate cu mecanismul său de
guvernare și ținând cont de prioritățile naționale și obiectivele de
dezvoltare. Considerăm BND ca un membru important al familiei MDB globale,
având în vedere statutul său unic de instituție creată de EMDC-uri pentru EMDC.
Salutăm înființarea BRICS Think Tank
Network for Finance în cursul anului 2022 și eforturile de operaționalizare a
rețelei. Vom lucra pentru identificarea și desemnarea principalilor think
tank-uri din țările membre. Susținem Orientările operaționale pentru rețeaua
BRICS Think Tank for Finance dezvoltată sub președinția Africii de Sud, care
oferă îndrumări cu privire la modul în care va funcționa rețeaua în ceea ce
privește guvernanța, livrarea rezultatelor și finanțarea rețelei BRICS Think
Tank for Finance.
Recunoaștem că investițiile în
infrastructură sprijină dezvoltarea umană, socială, de mediu și economică.
Remarcăm că cererea de infrastructură este în creștere, cu o nevoie mai mare de
scară, inovare și durabilitate. Subliniem că țările BRICS continuă să ofere
oportunități excelente pentru investiții în infrastructură. În această
privință, recunoaștem în continuare că valorificarea resurselor limitate ale
guvernelor pentru a cataliza capitalul privat, expertiza și eficiența va fi
esențială pentru a elimina decalajul de investiții în infrastructură în țările
BRICS.
Continuăm să sprijinim activitatea
Grupului de lucru pentru parteneriatul public-privat (PPP) și infrastructură în
schimbul de cunoștințe, bune practici și lecții învățate cu privire la
dezvoltarea și furnizarea eficientă a infrastructurii în beneficiul tuturor
țărilor membre. În acest sens, Grupul de lucru a adunat principii directoare
care promovează adoptarea unei abordări programatice în furnizarea
infrastructurii și promovează utilizarea PPP-urilor și a altor soluții de
finanțare mixtă în dezvoltarea și livrarea infrastructurii. Așteptăm cu
nerăbdare să convocăm Simpozionul de investiții în infrastructură la sfârșitul
acestui an pentru o discuție între guvernele, investitorii și finanțatorii
BRICS cu privire la modalitățile de a colabora cu sectorul privat pentru a
promova utilizarea finanțelor ecologice, de tranziție și durabile în furnizarea
infrastructurii.
Aranjamentul de rezervă contingentă (CRA)
BRICS continuă să fie un mecanism important pentru atenuarea efectelor unei
situații de criză, completând aranjamentele financiare și monetare
internaționale existente și contribuind la consolidarea rețelei de siguranță
financiară globală. Ne reiterăm angajamentul față de consolidarea continuă a
CRA și așteptăm cu nerăbdare finalizarea cu succes a celui de-al șaselea
Test-Run mai târziu în 2023. De asemenea, susținem progresele înregistrate în
modificarea problemelor tehnice restante privind Acordul inter-Băncii Centrale
și aprobăm propunerea tema Buletinului economic BRICS 2023 „Provocări într-un
mediu post-Covid-19.
Salutăm continuarea cooperării pe subiecte
de interes reciproc privind finanțarea durabilă și de tranziție, securitatea
informațiilor, tehnologia financiară și plăți și așteptăm cu nerăbdare să
construim activități în aceste domenii în cadrul fluxurilor de lucru relevante,
inclusiv studiul propus privind utilizarea tehnologiei. să remedieze lacunele
de date climatice din sectorul financiar și să sprijine inițiativele propuse
care vizează îmbunătățirea securității cibernetice și dezvoltarea tehnologiei
financiare, inclusiv schimbul de cunoștințe și experiență în acest domeniu.
Parteneriatul pentru Dezvoltare Durabilă
Reafirmăm apelul pentru implementarea
Agendei 2030 pentru Dezvoltare Durabilă în cele trei dimensiuni ale sale:
economică, socială și de mediu, într-o manieră echilibrată și integrată prin
mobilizarea mijloacelor necesare implementării Agendei 2030. Îndemnăm țările
donatoare să-și onoreze angajamentele de Asistență Oficială pentru Dezvoltare
(AOD) și să faciliteze consolidarea capacităților și transferul de tehnologie,
împreună cu resurse suplimentare de dezvoltare către țările în curs de
dezvoltare, în conformitate cu obiectivele de politică națională ale
beneficiarilor. Subliniem, în acest sens, că Summitul ODD care va avea loc la
New York în septembrie 2023 și Summit-ul viitorului care va avea loc în
septembrie 2024, constituie oportunități semnificative pentru reînnoirea
angajamentului internațional privind implementarea Agendei 2030.
Recunoaștem importanța implementării
ODD-urilor într-o manieră integrată și holistică, printre altele prin
eradicarea sărăciei, precum și prin combaterea schimbărilor climatice,
promovând în același timp utilizarea durabilă a terenurilor și gestionarea
apei, conservarea diversității biologice și utilizarea durabilă a componentelor
și biodiversitatea și împărțirea echitabilă și echitabilă a beneficiilor care
decurg din utilizarea resurselor genetice, inclusiv prin accesul adecvat la
resursele genetice, în conformitate cu articolul 1 din Convenția privind
diversitatea biologică (CBD) și în conformitate cu circumstanțele naționale,
prioritățile și capabilități. De asemenea, subliniem importanța tehnologiei și
inovării, a cooperării internaționale, a parteneriatelor public-privat,
inclusiv a cooperării Sud-Sud. Reclame Raportați acest anunțConfidențialitate
Subliniem importanța colaborării în
domeniul conservării biodiversității și al utilizării durabile, cum ar fi
cercetarea și dezvoltarea tehnologiilor de conservare, dezvoltarea ariilor
protejate și combaterea comerțului ilegal cu animale sălbatice. În plus, vom
continua să participăm în mod activ la convențiile internaționale legate de
biodiversitate, cum ar fi Convenția privind diversitatea biologică (CBD),
protocoalele sale și promovarea implementării Cadrului global de biodiversitate
Kunming-Montreal (GBF), Convenția privind comerțul internațional cu animale pe
cale de dispariție. Species of Wild Fauna and Flora (CITES), Convenția
Națiunilor Unite pentru Combaterea Deșertificării (UNCCD) și lucrează pentru
Inițiativa Globală pentru Reducerea Degradării terenurilor și Îmbunătățirea
conservării habitatelor terestre.
Salutăm adoptarea istorică a Cadrului
global de biodiversitate Kunming-Montreal (KMGBF) la cea de-a 15-a Conferință a
părților la Convenția privind diversitatea biologică (CBD COP-15) din decembrie
2022. Prin urmare, ne angajăm să depunem eforturi pentru implementarea toate
obiectivele și țintele globale ale KMGBF, în conformitate cu principiile
responsabilităților comune, dar diferențiate și circumstanțelor, priorităților
și capacităților naționale, pentru a-și îndeplini misiunea de a stopa și
inversa pierderea biodiversității și viziunea de a trăi în armonie cu natura.
Îndemnăm țările dezvoltate să ofere mijloace adecvate de implementare, inclusiv
resurse financiare, consolidarea capacităților, cooperare tehnică și
științifică și acces la și transfer de tehnologie pentru a implementa pe deplin
KMGBF. Recunoaștem, de asemenea, potențialul de cooperare privind utilizarea
durabilă a biodiversității în afaceri pentru a sprijini dezvoltarea economică
locală, industrializarea, crearea de locuri de muncă și oportunități de afaceri
durabile.
Subliniem din nou importanța punerii în
aplicare a Convenției-cadru a Națiunilor Unite privind schimbările climatice
(UNFCCC) și a Acordului său de la Paris și a principiului responsabilităților
comune, dar diferențiate și al capacităților respective (CBDR-RC), care
sporește transferul de tehnologie climatică la costuri reduse, consolidarea
capacităților ca precum și mobilizarea unor noi resurse financiare suplimentare
la prețuri accesibile, adecvate și furnizate la timp pentru proiecte durabile
din punct de vedere ecologic. Suntem de acord că este nevoie să apărăm, să
promovăm și să consolidăm răspunsul multilateral la schimbările climatice și să
lucrăm împreună pentru un rezultat de succes al celei de-a 28-a Conferințe a
părților la Convenția-cadru a Națiunilor Unite privind schimbările climatice
(UNFCCC COP28). Recunoaștem că Mijloacele de implementare ar trebui
îmbunătățite de țările dezvoltate, inclusiv prin fluxul adecvat și în timp util
de finanțare pentru climă la prețuri accesibile, cooperare tehnică, consolidare
a capacităților și transfer de tehnologie pentru acțiunile climatice. În plus,
este nevoie de aranjamente financiare cuprinzătoare pentru a aborda pierderile
și daunele cauzate de schimbările climatice, inclusiv operaționalizarea
Fondului pentru pierderi și daune, așa cum sa convenit la COP27 UNFCCC, în
beneficiul țărilor în curs de dezvoltare. Reclame Raportați acest
anunțConfidențialitate
Suntem de acord să abordăm provocările
generate de schimbările climatice, asigurând totodată o tranziție justă,
accesibilă și durabilă către o economie cu emisii reduse de carbon și emisii
reduse, în conformitate cu principiile CDR-RC, în lumina diferitelor
circumstanțe naționale. Pledăm pentru tranziții echitabile și durabile, bazate
pe priorități de dezvoltare definite la nivel național și facem apel la țările
dezvoltate să conducă prin exemplu și să sprijine țările în curs de dezvoltare
în astfel de tranziții.
Subliniem necesitatea de a sprijini țările
dezvoltate țărilor în curs de dezvoltare pentru accesul la tehnologiile și
soluțiile existente și emergente cu emisii scăzute care să evite, să reducă și
să elimine emisiile de GES și să sporească acțiunile de adaptare pentru a
aborda schimbările climatice. Subliniem și mai mult necesitatea de a îmbunătăți
transferul de tehnologie cu costuri reduse și de a mobiliza resurse financiare
suplimentare noi, adecvate și la timp, pentru proiecte durabile din punct de
vedere ecologic.
Ne exprimăm hotărârea puternică de a
contribui la o COP28 de succes în Dubai, mai târziu în acest an, cu accent pe
implementare și cooperare. Ca principal mecanism de evaluare a progresului
colectiv către atingerea scopului Acordului de la Paris și a obiectivelor sale
pe termen lung și promovarea acțiunii climatice în toate aspectele Acordului de
la Paris în cadrul UNFCCC, Bilanțul global trebuie să fie eficient și să
identifice lacunele de implementare la nivel global. răspuns la schimbările
climatice, punând în același timp bazele pentru o ambiție sporită a tuturor, în
special a țărilor dezvoltate. Facem apel la țările dezvoltate să completeze
lacunele restante în mijloacele de implementare a acțiunilor de atenuare și
adaptare în țările în curs de dezvoltare.
Salutăm candidatura Braziliei de a găzdui
COP30, deoarece anul 2025 va fi cheia pentru viitorul răspunsului global la
schimbările climatice.
Îndemnăm în continuare țările dezvoltate
să își onoreze angajamentele, inclusiv mobilizarea a 100 de miliarde USD pe an
până în 2020 și până în 2025 pentru a sprijini acțiunile climatice în țările în
curs de dezvoltare. În plus, importanța dublării finanțării adaptării până în
2025 de la baza anului 2019 este, de asemenea, esențială pentru implementarea
acțiunilor de adaptare. Mai mult, așteptăm cu nerăbdare să stabilim un nou
obiectiv cuantificat colectiv ambițios, înainte de 2025, conform nevoilor și
priorităților țărilor în curs de dezvoltare. Acest lucru va necesita un sprijin
financiar sporit din partea țărilor dezvoltate, care este suplimentar, bazat pe
granturi și/sau concesional, furnizat la timp și adecvat pentru a adopta măsuri
de adaptare și atenuare într-un mod echilibrat. Aceasta se extinde la sprijinul
pentru implementarea Contribuțiilor determinate la nivel național (NDC).
Recunoaștem că mecanismele financiare și
investițiile pentru sprijinirea implementării programelor de mediu și schimbări
climatice trebuie îmbunătățite și este necesar un impuls sporit pentru
reformarea acestor mecanisme financiare, precum și a băncilor multilaterale de
dezvoltare și a instituțiilor financiare internaționale. În acest sens, facem
apel la acționarii acestor instituții să ia măsuri decisive pentru a extinde
finanțarea și investițiile pentru combaterea schimbărilor climatice în
sprijinul atingerii ODD-urilor legate de schimbările climatice și pentru a-și
adapta aranjamentele instituționale scopului.
Ne opunem barierelor comerciale, inclusiv
cele sub pretextul abordării schimbărilor climatice impuse de anumite țări
dezvoltate și reiterăm angajamentul nostru de a consolida coordonarea în aceste
aspecte. Subliniem că măsurile luate pentru a combate schimbările climatice și
pierderea biodiversității trebuie să fie conforme cu OMC și nu trebuie să
constituie un mijloc de discriminare arbitrară sau nejustificată sau o
restricție mascată a comerțului internațional și nu ar trebui să creeze
obstacole inutile în calea comerțului internațional. Orice astfel de măsură
trebuie să fie ghidată de principiul responsabilităților comune, dar
diferențiate și al capacităților respective (CBDR-RC), în lumina diferitelor
circumstanțe naționale. Ne exprimăm îngrijorarea față de orice măsură
discriminatorie inconsistentă în cadrul OMC care va denatura comerțul
internațional, va risca noi bariere comerciale și va transfera sarcina
abordării schimbărilor climatice și a pierderii biodiversității către membrii
BRICS și țările în curs de dezvoltare.
Ne angajăm să ne intensificăm eforturile
pentru îmbunătățirea capacității noastre colective de prevenire, pregătire și
răspuns la pandemie la nivel mondial și pentru a consolida capacitatea noastră
de a lupta împotriva acestor pandemii în viitor în mod colectiv. În acest sens,
considerăm că este important să continuăm sprijinul acordat Centrului virtual
de cercetare și dezvoltare a vaccinurilor BRICS. Așteptăm cu nerăbdare
organizarea Reuniunii la nivel înalt privind prevenirea, pregătirea și
răspunsul la pandemii care va avea loc pe 20 septembrie 2023 la Adunarea
Generală a Națiunilor Unite și solicităm un rezultat care să mobilizeze voința
politică și conducerea continuă în acest sens. materie.
Recunoaștem rolul fundamental al
asistenței medicale primare ca fundație cheie pentru asistența medicală
universală și reziliența sistemului de sănătate, precum și în prevenirea și
răspunsul la urgențe de sănătate. Credem că Reuniunea la nivel înalt privind
Acoperirea Universală a Sănătății (CSU) care va avea loc la Adunarea Generală a
ONU în septembrie 2023 ar fi un pas esențial pentru mobilizarea celui mai înalt
sprijin politic pentru CSU ca piatră de temelie pentru realizarea ODD 3
(sănătate bună și bunăstare). Reiterăm sprijinul nostru pentru inițiativele
internaționale, cu conducerea OMS, privind abordarea tuberculozei (TB) și
așteptăm cu nerăbdare să ne implicăm în mod activ la Reuniunea la nivel înalt a
Națiunilor Unite privind tuberculoza de la New York în septembrie anul acesta
și să încurajăm o declarație politică fermă.
Luând în considerare legislația națională
și prioritățile țărilor BRICS, ne angajăm să continuăm cooperarea în medicina
tradițională în conformitate cu reuniunile anterioare ale miniștrilor sănătății
BRICS și rezultatele acestora, precum și Forumul la nivel înalt BRICS privind
medicina tradițională.
Observăm că țările BRICS au experiență și
potențial semnificative în domeniul medicinei nucleare și al
radiofarmaceuticului. Salutăm decizia de a înființa un grup de lucru BRICS
pentru medicină nucleară pentru a extinde cooperarea în acest domeniu.
Salutăm ca Africa de Sud să găzduiască
reuniunile Comitetului de coordonare pentru știință, tehnologie și inovare
(STI) BRICS pe tot parcursul anului 2023, ca principal mecanism de coordonare
pentru gestionarea și asigurarea găzduirii cu succes a activităților BRICS STI.
Solicităm Comitetului de coordonare să întreprindă o revizuire strategică a
domeniilor tematice și a cadrului organizațional al Grupului de lucru BRICS STI
pentru a asigura o mai bună aliniere, după caz, la prioritățile actuale ale
politicii BRICS. Lăudăm Africa de Sud pentru că găzduiește cel de-al 8-lea
Forum BRICS Young Scientist și organizarea concomitentă a celui de-al 6-lea
Premiu BRICS Young Innovator. Lăudăm succesul Programului-cadru BRICS STI în
continuarea conectării oamenilor de știință prin finanțarea unui portofoliu
impresionant de proiecte de cercetare între țările BRICS. Apreciem, de
asemenea, eforturile Secretariatului Programului Cadru BRICS STI de a facilita
o discuție pentru lansarea în 2024 a unui apel de propuneri pentru proiectele
emblematice BRICS STI. Recunoaștem progresele realizate în implementarea
Planului de acțiune BRICS pentru cooperare în materie de inovare (2021-24). În
acest sens, încurajăm să fie întreprinse acțiuni suplimentare cu privire la
inițiative precum BRICS Techtransfer (centrele BRICS pentru transfer de
tehnologie) și rețeaua iBRICS (rețeaua dedicată inovației BRICS). De asemenea,
salutăm mai multe acțiuni care urmează să fie întreprinse, în special de către
Grupul de lucru BRICS STIEP (Science, Technology and Innovation Entrepreneurship
Partnership), în domeniile inovației și antreprenoriatului, de exemplu, prin
sprijinul pentru formarea și rețeaua de incubație BRICS, tehnologia BRICS.
Transfer Training Program și BRICS Startup Forum.
Felicităm agențiile noastre spațiale
pentru implementarea cu succes a acordului BRICS RSSC prin schimbul de mostre
de date BRICS Satellite Constellation; desfășurarea primului forum de aplicații
BRICS RSSC în noiembrie 2022; convocarea celei de-a doua reuniuni a Comitetului
mixt de cooperare spațială BRICS în iulie 2023 și continuarea implementării cu
succes a proiectelor pilot BRICS Constellation. Încurajăm agențiile spațiale
BRICS să continue să îmbunătățească nivelul de cooperare în schimbul de date și
aplicații prin satelit de teledetecție, astfel încât să ofere suport de date
pentru dezvoltarea economică și socială a țărilor BRICS.
Subliniind rolul fundamental al accesului
la energie în atingerea ODD-urilor și observând riscurile subliniate la adresa
securității energetice, subliniem necesitatea unei cooperări sporite între
țările BRICS ca producători și consumatori majori de produse și servicii
energetice. Credem că securitatea energetică, accesul și tranzițiile energetice
sunt importante și trebuie echilibrate. Salutăm consolidarea cooperării și creșterea
investițiilor în lanțurile de aprovizionare pentru tranzițiile energetice și
observăm necesitatea de a participa pe deplin la lanțul valoric global al
energiei curate. Ne angajăm în continuare să creștem rezistența sistemelor
energetice, inclusiv infrastructura energetică critică, promovarea utilizării
opțiunilor de energie curată, promovarea cercetării și inovației în știința și
tehnologia energetică. Intenționăm să abordăm provocările de securitate
energetică prin stimularea fluxurilor de investiții în energie. Împărtășim o
viziune comună, luând în considerare prioritățile și circumstanțele naționale,
cu privire la utilizarea eficientă a tuturor surselor de energie, și anume:
energie regenerabilă, inclusiv biocombustibili, hidroenergie, combustibili fosili,
energie nucleară și hidrogen produs pe baza tehnologiilor cu emisii zero și
scăzute. și procese, care sunt esențiale pentru o tranziție justă către sisteme
energetice mai flexibile, mai rezistente și mai durabile. Recunoaștem rolul
combustibililor fosili în sprijinirea securității energetice și a tranziției
energetice. Solicităm colaborarea între țările BRICS în ceea ce privește
neutralitatea tehnologică și îndemnăm în continuare la adoptarea de standarde
și reguli comune, eficiente, clare, echitabile și transparente pentru evaluarea
emisiilor, elaborarea taxonomiilor compatibile ale proiectelor durabile, precum
și contabilizarea unităților de carbon. Salutăm cercetarea comună și cooperarea
tehnică în cadrul Platformei de cooperare pentru cercetare în domeniul energiei
BRICS și salutăm organizarea Summit-ului pentru energie pentru tineret BRICS și
alte activități conexe.
Rămânem angajați să consolidăm cooperarea
BRICS în chestiuni legate de populație, deoarece dinamica structurii de vârstă
a populației se schimbă și prezintă provocări, precum și oportunități, în
special în ceea ce privește drepturile femeilor, dezvoltarea tinerilor,
drepturile persoanelor cu dizabilități, angajarea și viitorul muncii,
urbanizare, migrație și îmbătrânire.
Reiterăm importanța cooperării BRICS în
domeniul managementului dezastrelor. Subliniem importanța măsurilor de reducere
a riscului de dezastre pentru construirea de comunități rezistente și schimbul
de informații cu privire la cele mai bune practici, adoptarea inițiativelor de
adaptare la schimbările climatice și integrarea sistemelor de cunoștințe
indigene și îmbunătățirea investițiilor în sistemele de avertizare timpurie și
infrastructura rezistentă la dezastre. În plus, subliniem nevoia de incluziune
holistică în reducerea riscului de dezastre prin integrarea reducerii riscului
de dezastre în planificarea guvernamentală și comunitară. Încurajăm extinderea
cooperării intra-BRICS prin activități comune pentru îmbunătățirea
capacităților sistemelor naționale de urgență.
Suntem de acord cu importanța acordată de
Africa de Sud în calitate de președinte BRICS privind transformarea educației
și dezvoltarea competențelor pentru viitor. Susținem principiul facilitării
recunoașterii reciproce a calificărilor academice în țările BRICS pentru a
asigura mobilitatea profesioniștilor calificați, a cadrelor universitare și a
studenților și recunoașterea calificărilor obținute în țările celorlalte, sub
rezerva respectării legilor interne aplicabile. Salutăm propunerile concrete
făcute în timpul celei de-a 10-a întâlniri a miniștrilor educației din BRICS,
care se concentrează pe domenii critice în educație și formare, cum ar fi
dezvoltarea antreprenoriatului, abilitățile pentru o lume în schimbare, tinerii
care nu au școlar, schimbările climatice, inteligența pieței muncii,
dezvoltarea timpurie a copilăriei și universitatea. clasamentul global.
Apreciem progresele înregistrate în domeniul educației și cooperării în
domeniul educației și formării tehnice și profesionale (ITET), în special, operaționalizarea
Alianței de cooperare BRICS TVET, care se concentrează pe consolidarea
comunicării și dialogului și finalizarea timpurie a Cartei Alianței de
cooperare BRICS TVET, promovând astfel cooperare substanțială în ÎPT, integrând
ÎPT cu industria.
Ne angajăm să consolidăm schimburile de
competențe și cooperarea între țările BRICS. Susținem transformarea digitală în
educație și spațiul ÎPT, deoarece fiecare țară BRICS se angajează pe plan
intern să asigure accesibilitatea și echitatea educației și să promoveze
dezvoltarea educației de calitate. Suntem de acord să explorăm oportunități
privind mecanismele de cooperare pentru educația digitală BRICS, să ținem
dialoguri cu privire la politicile educaționale digitale, să împărtășim resurse
educaționale digitale, să construim sisteme educaționale inteligente și să
promovăm împreună transformarea digitală a educației în țările BRICS și să
dezvoltăm o educație durabilă prin consolidarea cooperării în cadrul
Universitatea din Rețeaua BRICS și alte inițiative de la instituție la
instituție în acest domeniu, inclusiv Liga Universității BRICS. Salutăm luarea
în considerare a Consiliului de conducere internațional al Universității de
Rețea BRICS de a extinde calitatea de membru al Universității Rețelei BRICS
pentru a include mai multe universități din țările BRICS. Subliniem importanța
împărtășirii celor mai bune practici privind extinderea accesului la îngrijirea
și educația holistică a copiilor timpurii pentru a oferi un început mai bun în
viață copiilor din țările BRICS. Salutăm decizia de a facilita schimburile în
țările BRICS cu privire la dotarea cursanților cu abilități potrivite pentru
viitor prin mai multe căi de învățare.
Aprofundarea schimburilor interpersonale
Reafirmăm importanța schimburilor
interpersonale din BRICS în îmbunătățirea înțelegerii reciproce, a prieteniei
și a cooperării. Apreciem progresele înregistrate sub președinția Africii de
Sud în 2023, inclusiv în domeniile mass-media, cultură, educație, sport, arte,
tineret, societate civilă și schimburi academice și recunoaștem că schimburile
interpersonale joacă un rol esențial în îmbogățirea societăților noastre și
dezvoltarea economiilor noastre.
Recunoaștem că tineretul este o forță
motrice pentru accelerarea atingerii obiectivelor de dezvoltare durabilă.
Conducerea tinerilor este fundamentală pentru a accelera o tranziție justă
bazată pe principiile solidarității intergeneraționale, cooperării
internaționale, prieteniei și transformării societății. O cultură a
antreprenoriatului și a inovației trebuie cultivată pentru dezvoltarea durabilă
a tinerilor noștri. Reiterăm importanța Summit-ului pentru tineret BRICS ca
forum pentru implicarea semnificativă în chestiunile legate de tineret și
recunoaștem valoarea sa ca structură de coordonare pentru implicarea tinerilor
în BRICS. Salutăm finalizarea cadrului Consiliului pentru Tineret BRICS.
Lăudăm organizarea cu succes a Forumului
de afaceri BRICS. La cea de-a 10-a aniversare, salutăm auto-reflecția Consiliului
de afaceri BRICS, cu accent pe reperele atinse și pe domeniile de îmbunătățire.
În plus, salutăm intenția Consiliului de afaceri BRICS de a urmări fluxurile
comerciale intra-BRICS, de a identifica domeniile în care performanța
comercială nu a îndeplinit așteptările și de a recomanda soluții.
Recunoaștem rolul critic al femeilor în
dezvoltarea economică și lăudăm Alianța Femeilor de Afaceri BRICS. Recunoaștem
că antreprenoriatul incluziv și accesul la finanțare pentru femei le-ar
facilita participarea la afaceri, inovare și economia digitală. Salutăm
inițiativele care vor îmbunătăți productivitatea agricolă și accesul la pământ,
tehnologie și piețe pentru femeile fermiere.
La cea de-a 15-a aniversare, recunoaștem
valoarea Forumului Academic BRICS ca platformă pentru deliberări și discuții
ale cadrelor academice de conducere din BRICS cu privire la problemele cu care
ne confruntăm astăzi. Consiliul BRICS Think Tanks sărbătorește, de asemenea, 10
ani de consolidare a cooperării în cercetare și consolidare a capacităților
între comunitățile academice din țările BRICS.
Dialogul dintre partidele politice din
țările BRICS joacă un rol constructiv în construirea consensului și
consolidarea cooperării. Remarcăm găzduirea cu succes a Dialogului Partidelor
Politice BRICS în iulie 2023 și salutăm alte țări BRICS să găzduiască
evenimente similare în viitor.
Ne reafirmăm angajamentele în baza tuturor
instrumentelor și acordurilor semnate și adoptate de guvernele statelor BRICS
privind cooperarea în domeniul culturii și ne angajăm să punem în aplicare de
urgență Planul de acțiune (2022-2026) prin intermediul BRICS Working. Grupul de
Cultură.
Ne angajăm să asigurăm integrarea culturii
în politicile noastre naționale de dezvoltare, ca un motor și un facilitator
pentru atingerea obiectivelor stabilite în Agenda ONU 2030 pentru Dezvoltare
Durabilă. De asemenea, ne reafirmăm angajamentul de a promova cultura și
economia creativă ca bun public global, așa cum a fost adoptat la Conferința
Mondială pentru Cultură și Dezvoltare Durabilă-MONDIACULT22.
Suntem de acord să sprijinim protecția,
conservarea, restaurarea și promovarea patrimoniului nostru cultural, inclusiv
a patrimoniului material și imaterial. Ne angajăm să luăm măsuri puternice
pentru a lupta împotriva traficului ilicit al proprietăților noastre culturale
și să încurajăm dialogul între părțile interesate din cultură și patrimoniu și
să promovăm digitalizarea sectoarelor culturale și creative prin găsirea de
soluții inovatoare din punct de vedere tehnologic și promovarea politicilor
care transformă modurile în care conținuturile culturale. sunt produse,
diseminate și accesate. Ne reafirmăm angajamentul de a sprijini participarea
întreprinderilor culturale, muzeelor și instituțiilor la expoziții și
festivaluri internaționale, găzduite de țările BRICS și de a extinde asistența
reciprocă în organizarea unor astfel de evenimente.
Salutăm înființarea unui grup de lucru
comun pentru sport pentru a dezvolta un cadru de cooperare sportivă BRICS, în
timpul președinției Africii de Sud în 2023. Așteptăm cu nerăbdare desfășurarea
cu succes a Jocurilor BRICS în octombrie 2023 în Africa de Sud. Ne angajăm să
oferim sprijinul necesar țărilor BRICS pentru a participa la competiții și
întâlniri sportive internaționale desfășurate în propria lor țară, în
conformitate cu regulile relevante.
Subliniem că toate țările BRICS au o
bogată cultură sportivă tradițională și sunt de acord să se sprijine reciproc
în promovarea sporturilor tradiționale și indigene în țările BRICS și din
întreaga lume. Încurajăm organizațiile noastre sportive să desfășoare diverse
activități de schimb atât online, cât și offline.
Lăudăm progresul înregistrat de țările
BRICS în promovarea rezilienței urbane, inclusiv prin Forumul de urbanizare
BRICS și apreciem angajamentul de a consolida în continuare colaborarea
incluzivă între guvern și societăți la toate nivelurile, în toate țările BRICS
în implementarea Agendei 2030 și promovarea localizării. a ODD-urilor.
Dezvoltare Instituțională
Reiterăm importanța consolidării în
continuare a solidarității și cooperării BRICS pe baza intereselor noastre
reciproce și a priorităților cheie, pentru a consolida și mai mult
parteneriatul nostru strategic.
Observăm cu satisfacție progresul
înregistrat în dezvoltarea instituțională BRICS și subliniem că cooperarea
BRICS trebuie să îmbrățișeze schimbările și să fie la curent cu vremurile. Vom
continua să stabilim priorități clare în cooperarea noastră largă, pe baza
consensului, și să facem parteneriatul nostru strategic mai eficient, practic
și orientat spre rezultate. Noi însărcinăm șerpașii noștri să continue
discuțiile în mod regulat cu privire la dezvoltarea instituțională BRICS,
inclusiv în ceea ce privește consolidarea cooperării.
Salutăm participarea, la invitația Africii
de Sud în calitate de președinte BRICS, a altor EMDC în calitate de „prieteni
ai BRICS” la reuniunile BRICS sub nivelul summit-ului și la Dialogul
BRICS-Africa și BRICS Plus în timpul celui de-al XV-lea Summit BRICS din
Johannesburg în 2023.
Apreciem interesul considerabil manifestat
de țările din sudul global pentru aderarea la BRICS. Fiind spiritului BRICS și
angajamentului față de multilateralismul incluziv, țările BRICS au ajuns la un
consens cu privire la principiile directoare, standardele, criteriile și procedurile
procesului de extindere BRICS.
Am decis să invităm Republica Argentina,
Republica Arabă Egipt, Republica Federală Democrată Etiopia, Republica Islamică
Iran, Regatul Arabiei Saudite și Emiratele Arabe Unite să devină membri cu
drepturi depline ai BRICS începând cu 1 ianuarie 2024. .
De asemenea, le-am însărcinat miniștrilor
noștri de externe să dezvolte în continuare modelul țării partenere BRICS și o
listă de țări partenere potențiale și să raporteze la următorul Summit.
Brazilia, Rusia, India și China salută
președinția BRICS a Africii de Sud în 2023 și își exprimă recunoștința
guvernului și poporului din Africa de Sud pentru organizarea celui de-al XV-lea
Summit BRICS.
Brazilia, India, China și Africa de Sud
își extind deplin sprijinul Rusiei pentru președinția sa BRICS în 2024 și
pentru organizarea celui de-al XVI-lea Summit BRICS în orașul Kazan, Rusia.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu