duminică, 27 august 2023

catalin afrasinei - epistola lui marcus aurelius

 



epistola lui marcus aurelius

(un poem din adolescență)

 

 

~*~

 

în acea zi m-am întors în trecut ca-ntr-o casă părăsită

uitasem până și numele lucrurilor prăfuite

neșterse de sinele gravat pe mîini inimi și pietre  translucide

o compoziție chimică necunoscută găsită la marginea unui râu care secase

retrăiam în obscur sinele imund al unei voințe uitate

dinspre izvoare

nostalgia originilor denumită retoric în ubicuitate

nu era așa

natura lucrurilor arsese până și  oasele străbunilor regăsite -n geruri astrale

astralis și hiperboreea singurele continente prin care-mi fusese dat să trec

după îndelungi rătăciri și mizerii

m-am  apropiat încet deslușind parcă

o vorbire barocă de fum făcută țăndări aruncată-n vânt

așezată în vase de lut cu incrustații de ocru și negru

nu mai trăia nimeni

roata olarului

precum silabele dislocate de o forță nevăzută

ce pune în mișcare orașele lumii din civilizații scufundate-n iluzie

așezându-și  toga morții mov pe drumul de țară

de când marcus aurelius mă chemase

memoria devine volatilă

precum frigurile existențiale din adolescența eroilor civilizatori

locuiesc în cetăți sumeriene incendiate de anunaki

contemplu drama maselor mânată de maeștri columbofili

jucând poker la curtea șeicului din bagdad

avicena deschizând epistola cu însemnele tăierii capului

nu voi muri ci voi fi viu

asistând majestuos la ceremonia stelelor căzătoare primite-n dar

de traficanții de heroină  ajunși la terminalul avioanelor concorde bubuind

uitându-și mâinile chipurile cu riduri groase și negre

trăind buculice manifestări ale aparenței

acest cod l-am uitat printre cutremure

singura realitate în care mi-a fost dat să trăiesc schizoid

atunci am inventat hiperbole care să ajungă la hotarul ființei caste

aici vom rosti o rugăciune care să închidă pe veci

monstruozitatea ce-alungă mereu sărbătorile

 

~*~

catalin afrasinei










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu