joi, 18 decembrie 2014

Dharmashringa

Cătălin Afrasinei



în dureri m-a născut mama mea
&
durerile celorlalţi
prin nu ştiu ce întâmplare a lecturilor mele
din vara anului 1987
au devenit personale
în vara aceea
am fost comparat cu diego armando maradona
câştigând de unul singur cupa pionierilor de la năvodari
& a fost singura mea vară sportivă
în care puteam să pun mingea pe bară
de la juma’tea terenului
în forţă
mi-l amintesc pe răposatul lighici
& cea mai frumoasă execuţie din lume
şut de la mijlocul terenului
bară-bară-pământ-bară-gol–din-spatele–portarului-de-legendă
era noapte şi terenul nu avea nocturnă
şi la ce bun să fi avut
nu ştiu
când diego armando maradona
îmi va semăna mie
şi să-l execute aşa cum mi-a fost destinat mie
să-l înnebunesc pe lighici
anii au trecut ca rapidul printr-o haltă părăsită
halta părăsită sunt eu
o cobră
amintirea uriaşă
mă ocroteşte
precum îl va fi ocrotit pe siddhartha gautama buddha
pe locul acela
s-a înălţat un palat
paşii lui sega mă trezesc dis-de-dimineaţă
se-nchină crucii pe care i-a dat-o cătălin
nu-mi amintesc dacă sunt eu acela
ştiu că într-o noapte visând un coşmar
un elefant alb a fost atacat
de cobra care-l ocrotise pe prinţul
sidhartha gautama buddha
cătălin am sărutat crucea ta
spune sega la pagina 33
mă uitam la mine ca la altul
& la altul ca la mine
supărat şi nevrând să-l supăr
când mă trezea cu depeche mode
mie nu-mi plăcea depeche mode
şi prinţul
nu-mi spunea mare lucru
mai ales de la puterea zece mii de buddha în sus
într-o lume primitivă
& acesta e misterul










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu