duminică, 17 iunie 2018

mâța blândă ține casa





mâța blândă ține casa

~*~
Unde-i iubire,
Drept cu înviere e-
Dumnezeu şi încredere e.
Cu Kim şi Trump
La trap şi galop
Non-stop.
Doi năuci războinici
Vorbesc nepractic,
Vorbesc nemernic:
Dezinformați, neresponsabilizați.
Elevii au pitici ?

Poți să-mi construieşti portretul mioritic ?
Da ! Cum sa nu insa dupa aia te superi: "Plavanul paste!"

Celemen Tomiță, fiul lui Marius, nepotul:
-"Am întâlnit pe unul care a zis,
că nu crede în Dumnezeu,
că el e ateu ,
iar eu i-am zis cu tupeu:
-"Eşti poate: pateu".
Şi-o pus-o "Mister bine" cu aşa caracter,
Şi-a pus-o de mămăligă, de totoligă în toligă.
Mie-mi cântă, plânge, cu pâine ființa
Dor de dor Eminescu şi Vica,
Incomodă mi conştiința, ştiința.
 Kim

Cu lumina mi s-a făcut portret de om-poet
Din concret  şi biblic verset
Arătând lumii galant şi profund,
Adică de ce Dumnezeu m-a făcut de dragoste flămând.

Mă oglindesc în ogllinda soarelui
Şi firesc îl întreb: care-i parerea lui,
Ca să-nvăț culorile-i de încredere
Întru răsărit de soare şi de binecuvântare.
Trump

Fără sancțiuni
În corola de minuni
Cu lumini pe carpatice culmi
De liturghii şi rugăciuni.

Cu Kim şi Trump
La trap şi galop
Non-stop.

Cu mai marii lumii
Pe culmea culmii
De pace-liturghii în spice,
Că-i bine, când se face cu suflet ceea ce se face.

Când hotărât eşti în lucru bine făcut
Din lumina zilei de început cu Trump şi Kim
Eşti nobil şi sublim,
Că-n lume, culme,
În loc de jele şi blesteme
Există pâine şi pace,
Există litughie de linişte-n spice,
Cum nu fu altu
încredere-convingere şi binefacere pentru mine şi tu.

Doi năuci războinici
Vorbesc nepractic,
Vorbesc nemernic:
Dezinformați, neresponsabilizați.

Deschide şi citeşte Bibliile,
Că io-mi apăr principiile.

- Poți să-mi construieşti portretul mioritic ?
- Taranule pe camp; hei ha capritza mea, 
tza, tza, tza
din Africa

Prietenia anevoie se cunoşte
În culori de încredere şi-n arome de linişte.

În tot e învățătura vieții, că cartea şi învățăura, nu se mănâncă ca mămăliga
cu lingura din oală, ci mergând la şcoală mereu cu slință, cu sârguință...

Că omenire trasă sub acoperământ de pâine
Se simte bine-n mâine.

~*~

PR-F & BT
(fragment din 'mere padurete' cap. VIII)










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu