joi, 1 octombrie 2020

Melania Rusu Caragioiu - V A R Ă T Â R Z I E - POZDĂRII

 



VOIE BUNĂ!

 

Mult Stimate Maestre, Ioan Miclău-Gepianu,

 

Cu cât cunoaștem mai multe meserii și mai multe limbi străine , cu atțât suntem  mai importanți.

Inceputul unei acomodări a fost greu pentru fiecare. Mulți doctori în științe au lucrst ca servitori, adevărați sclavi, în primii ani de emigrație.

Sfântul Iosif , și el emigrant, o vreme, a lucrat tâmplărie. Este o meserie complicată, dar sculptorii în lemn o folosesc îm multe feluri , iar muzeografii, arheologii, antropologii, care descoperă  ,,mecanisme din lemn”, precum roată de tors, vârtelnițe, fuse,  vechi , etc., sunt foarte lăudați...

Ați realizat un obiect foarte frumos și totodată util

,,Gura lunii e greu de astupat!”

Și eu am pasiunea păstrării  obiceiurilor și a vorbelor din bătrâni. Vă trimit una din poeziile mele , din grupajul ,,Rurale”:

 

Cu stimă,

Melania Rusu Caragioiu

 

 

 

V A R Ă  T Â R Z I E -POZDĂRII

de Melania Rusu Caragioiu

 

 

~*~

 

Toacă melița într-una

Și pozdării cad troian;

 

Printre dinții știrbi, daracul

Trece un fuior bălan.

 

S-a întors în creștet vântul

Cu venin de mărăcine;

Trombe face-n porumbiște

Anunțând toamna ce vine...

 

Ielele încurcă plete,

Fură de pe gard cămăși,

Smulg smucit fire din bete,

Lacrimi pun în ochi de fete.

 

~*~

MELANIA RUSU CARAGIOIU

 


 

Doamna MELANIA,

Iertați-mi trimiterile astea și din cele ale meseriei lui Hristos, tâmplărești, dar vreau să Vă amințiți din copilărie și de aceată ”vârtelniță” de pe care se aduna ”jirebia” pe ghem.

Fetița mea mai mare, care este și profesoară de matematici, dar și o bună croșetoare, învățând de la mama ei Florica, m-a rugat să-i construiesc o ”vârtelniță”, și desigur că i-am făcut-o, iar eu o trimit și domniei voastre că-s mândru de a fi lemnar, deșii unii mă catalogaseră la începutul vieții mele aici, drept un lemnar tâmpit și neșcolat. Niciodată nu m-am supărat pe nimeni, fiindcă mă bizuiam pe Dumnezeul meu și al părinților părinților noștrii în știința Tradiției noastre românești!

Cu dragoste și respect,

Ioan Miclău-Gepianu

2/10/2020







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu