AVEAM
O ŢARĂ LIBERĂ!
(partea a III-a)
„Noi
ne-am hrănit din tot ce-am dăruit,
Avutul nostru,
tot ce-am risipit.
Nu pregeta să
suferi şi să sângeri!
Izbânda noastră
creşte din înfrângeri!”
(RADU MĂRCULESCU)
Dacia – Regatul libertăţii peste
care se întindea lumina Soarelui cu izvorul ei cristalin zugrăvindu-şi aura
majestuoasă peste trecutul eroic rămas şi prezentul zelos ce dăinuieşte, peste
munţii înalţi şi apele repezi, peste câmpiile mănoase şi dealurile dăltuite de
vremuri, peste zăpezile scrobite răsunând de Colindele Naşterii, peste
primăverile însorite de verdele vieţii, peste verile unde chindia fugărea răcoarea,
peste toamnele doldora de pometuri, de orătănii, de turme, de porumb şi de vin,
peste pădurile dese din care ţâşnesc altare şi cetăţi, peste legendele timpului
şi vietăţile miraculoase, peste răsărituri şi amurguri, peste zările albastre
şi paşii pelerinului, peste doinele răsfrânte în dumbrăvile sihastre, peste
păsările măiastre şi mireasma florilor, peste roiurile de albine şi cugete
aprinse ale îndrăzneţilor, peste cântecul, jocul şi portul emblematic purtător
de taină, peste Ţărâna sacră –
Pantheonul atâtor viteji şi pustnici, care cu pumnul lor de pământ sfinţit
au urcat şi-au ctitorit lăcaşuri în cer.
Dacia – Regatul libertăţii îşi avea propriul
ei Soare - născut din Lumina Cuvântului!
Dacia – Regatul libertăţii avea hărăzit
în Sânul Vetrei sale străbune un Pământ martiric şi un Cer profetic cu Soarele
său, care prefigura pe SOARELE – HRISTOS – Lumina lumii. „Soarele Daciei, grăia marele
profet-rege Zamolxis, m-a născut şi am fost trimis în Egipt cu o
Mână de Pământ în Sân ca Icoană a Fiinţei mele de adânc... Voi nu ştiţi, (le grăia preoţilor egipteni) ce
sunt OCHII de Ţărână în care Soarele răsare... Ţărâna acestui Pământ are în ea
SOARELE. Noi Dacii nu avem Zei, Avem ICOANA unirii Cerului cu Pământul... Văd
Lumea în SOARE, cum din Pieptul lui răsare SOARE Întrupat ce se face şi
Pământ... Dar tot aici pe Pământul strămoşesc era „Marea TAINĂ”...
(Ierom. Ghelasie Gheorghe, Moşul din
Carpaţi (Căutarea Originilor), Colecţia Isihasm, 2000, p. 6-11)
Pământul Daciei Mari şi Soarele ei trăiau într-o armonie deplină de
comuniune cerească, de frumos, de adevăr, de libertate, de cântare şi părtăşie
cu Dumnezeu. „Sufletul acestui Neam”, continua Profetul, are
deja „TAINA LUI”. Pământul ce noi
îl luăm în Mână la moarte, este închipuirea Plămadei dintre El şi Lume. Poporul meu, Neamul nostru a „DUS” din Moşi-strămoşi Pământ la Cer, din care DUMNEZEU „TRUP” şi-a făcut.
Recunoaşteţi Poporul meu în CHIPUL Lui
HRISTOS, şi Pământul Neamului nostru.”
(ibid., p. 14)
Expresia: „Neamul nostru a „DUS”
din Moşi-strămoşi Pământ la Cer”, prefigurează şi ofranda sacră adusă cu
smerenie Cerului, respectiv Atotcreatorului, de către Neamul geto-dac, „cel mai drept şi cel mai viteaz dintre
traci”, după afirmaţia lui
Herodot, pentru Cea care se v-a naşte pe Pământul Daciei Mari al
Profetului-rege Zamolxe, ce v-a primi ulterior şi cognomenul de Grădina Maicii
Domnului, pentru cea mai faimoasă prinţesă a Vlahilor, deci, Crăiasa MARIA - Vlaherna – Carpatina,
prin care se v-a uni pururea Cerul cu Pământul.
Mare
v-a fi fost bucuria legendarului-rege Zamolxe când s-a îmbrăcat smerit şi
profetic cu Cămaşa lui Hristos, revelată prin Taina cea Mare, prin Taina mai presus de orice Taină – Întruparea Domnului. „O cât se va „Bucura” ZALMOXE când va lua „HAINA
Lui HRISTOS” ce are în ea şi „Ţesătura” acestui Pământ.” (ibid., p. 15)
Ce
privilegiu sacru! Ce binecuvântare cerească să fiu în preajma părintelui Ghelasie, clipe, ore, zile, dar
întrerupte pe parcursul câtorva ani cât eram student la Teologie! El, misticul
şi isihastul nu m-a grăbit în tainele sale spre a nu mă poticni. A lăsat
binecuvântarea să-şi continue ciclul: formare, creştere, cunoaştere,
înţelegere, cultură, creaţie, mistică, mărturisire.
Totuşi, cu răbdare şi tainic mi-a transmis şi inserat în cuget spiritul nostru
Iconic Carpatin.
Aşa s-a întreţăsut în sinele meu metafizic Icoana dumnezeiescă:
Maria-Vlaherna-Carpatina!
Mare bucurie, frumuseţe, nădejde, har, dragoste şi împlinire mi-ai făcut
Avva Ghelasie!
Expresia:
„Haina lui Hristos” ce are în ea şi
„Ţesătura” acestui Pământ”, se tâlcuieşte astfel: „Haina lui Hristos” – face referire la Trupul lui Hristos,
Înomenirea Sa, iar „ce are în ea şi „Ţesătura” acestui Pământ”, semnifică Plămada sacră,
Obârşia care a luat-o Iisus din fiinţa
Fecioarei Maria – Fiica acestui pământ dacic, prin Naşterea din Ea, din
acest Pământ ales de Tatăl ceresc şi pe care l-a odrăslit dumnezeirii şi
omenirii Duhul Sfânt.
Nu întâmplător, profetul Mihail Eminescu ne-a transmis expresia: Hristos
– Regele Daciei.
Marii cercetători care s-au ocupat conştiincios de Studiul Religiilor
lumii, confirmă monoteismul geto-dac, ca o religie superioară antichităţii. „E destul să pomenim aici credinţa
strămoşilor noştri daci, care mărturiseau un singur Dumnezeu, credeau în nemurirea
sufletului şi în viaţa viitoare... O ştire precisă ne aduce Iisus. El
împlineşte toate cerinţele ca să fie absolut crezut. Este, într-adevăr, o altă
lume, desăvârşită.” (Protos Arsenie Boca, Ţara de Obârşie, în Gândirea,
Anul X, Nr. 1-3/ 2001)
Obârşia Daciei Mari explică
şi destinul ei în Iconomia şi Împărăţia Mântuitorului
Hristos, Care are aceeaşi Obârşie cu
nemuritori daci. „Iisus a reîntors
Sensul existenţei iarăşi în Ţara de obârşie: Împărăţia sensului şi a
explicaţiei depline.” (idem., Gândirea...)
Tensiunea vitală a vieţii Dacului liber s-a aprins şi înteţit permanent
în Vatra străbună a Cetăţii, în cotidianul cerinţelor, trebuinţelor,
încercărilor, responsabilităţilor, iar consistenţa spiritualităţii lui religioase
eroico-martirice s-a înălţat pe Rugul Aprins al focului ceresc al
creştinismului, permiţând trecerea spre o nouă renaştere, spre adevărata
împlinire, a dacului recreat, care a pătruns odată cu Învierea lui Hristos prin
toate încheieturile şi fibrele vieţii sale, cutremurându-i sufletul, uimindu-i
cugetul, stârnindu-i dragostea ca Frumuseţe divină.
În Dacul liber, devenit trăitor creştin, temelia, stâlpul, farul
conştiinţei sale spirituale este Adevărul revelat, singurul pe care se pot
clădi: viaţa, binele, dreptatea, frumosul, crezul, nădejdea, suferinţa,
dăruirea, veşnicia sa şi a celorlalţi cu care îşi împleteşte destinul haric.
Prin noua axă creştină toate categoriile vieţii, naşterea, mişcarea,
creşterea, maturizarea, conştiinţa, credinţa, adevărul, timpul, spaţiul, cauza
şi efectul, materia, substanţa, realitatea, pogorârea harului, trecerea în
transcendent, capătă dimensiunea hristică a orizontului eshatologic, care dă
sens şi plinătate vieţii spiritual-religioase, mărturisitoare a Dacului liber.
Adevărul divin revelat, în credinţa creştin-ortodoxă, nu trebuie
manifestat în credincios, în luptător, decât în conştiinţa sa mistică, harică,
mesianică, hristică, prin trăire, ca menire, ca atitudine, ca responsabilitate,
ca iubire, ca mărturisire, asumându-se demnităţii şi onoarei Neamului său,
indiferent de încercări, de zguduiri, de drame ori tragedii, care se văd mult
mai clar când suferi cu ele, prin ele: „Astfel, avea să spună eroul nostru marele Român, Radu Mărculescu, pas cu pas, cu inima strânsă, am urmărit
toată drama poporului nostru: ocupaţia sovietică, foametea, dezorganizarea
organizată, arestările, condamnările, execuţiile, deportările, în genere toată
răsturnarea lumii noastre cu capul în jos şi cu fundul în sus. Dar şi
începuturile unei << rezistenţe>> (eroică, disperată, dar fără
noroc). Iar în final, abandonarea noastră de către Occident (din interese de
joasă specie) la picioarele de lut ale uriaşului sovietic.” (Radu
Mărculescu, Pătimiri şi Iluminări din Captivitatea Sovietică, Ed. Humanitas, p.
447)
Dacia Mare a fost liberă şi imperială cât timp a promovat în cadrul
sistemului său social cele două forme de guvernământ monarhice, imperative: Teocreţia – forma absolută şi Etnocraţia – forma perfectă. Tocmai de
aceea am avut mari voievozi demni şi
domnitori aleşi care s-au jertfit pentru Neam, pentru Patrie şi pentru
Dumnezeu.
Când s-a abdicat de la aceste forme superioare s-a pripăşit natura
inferioară a celor trei mari degenerate: tirania, oligarhia şi democraţia, ultima fiind cea mai atroce,
cea mai lungă şi cea mai perfidă: o ţesătură din haos, având imprimată pe ea
hegemonia numărului, brodată cu viciul incurabil, tivită cu sufragiul turmei,
fără criterii de selecţie a valorilor, urzită pe parvenitism, ateism, idioţenie,
imoralitate, demagogie, dezastru economic, minciună şi furt.
De aceea Ciocoii Vechi şi Noi
sunt vânzători de Neam, de Biserică, de Patrie şi de Pământ.
Marele filosof creştin şi naţionalist Petre Ţuţea, considera că: „Democraţia
totală e un cimitir istoric. Prin însăşi ordinea ei ideologică, democraţia îl
obligă pe idiot să stea alături de geniu şi să-i poată zice: ce mai faci,
frate?” (321 de vorbe memorabile ale
lui PETRE ŢUŢEA, Ed. Humanitas, Bucureşti-1993, p. 40-41)
Etnocraţia este marea
ctitorie a etnicului care îşi are drept temelie şi stâlp valorile supreme, moral-religioase
ale Neamului creştin ortodox. Valorile supreme semnifică varietatea
indestructibilă a spiritualităţii etnicităţii respective care o circumscriu
Patriei şi Bisericii. Numai raportându-ne la aceste valori suntem CREŞTINI
ortodocşi şi totodată ROMÂNI!
Valorile moralo-religioase sunt coordonatele fundamentale ale SINELUI
prin care se reflectă conştiinţa adevăratei identităţi de DACOROMÂN şi CREŞTIN
ORTODOX.
Numai în Etnocraţia creştin-ortodoxă în conlucrare cu Teocraţia se
întrupează aceste înalte valori: adevărul, binele, curajul, dreapta măsură,
demnitatea, frumosul, fidelitatea, jertfa, înţelepciunea, libertatea, onoarea,
solidaritatea, care trasează continuu Calea devenirii noastre naţionalist-creştine
în Istorie, precum religiozitatea, limba, tradiţia, cultura, independenţa,
unitatea, suveranitatea şi suzeranitatea statului naţional.
Democraţia este absenţa
totală a Valorilor supreme, în golul cărora se ridică prin eforturi disperate edificiul
unui conglomerat imaginat pe promisiuni, pe iluzii deşarte, pe deşertăciuni.
Filosoful Ilariu Dobridor face
o radiografie a omului prea contemporan şi prea neliniştit, sărac cu duhul, lipsit de originalitatea
tradiţiei creatoare, care absolutizează un concept nihilist, aplicându-l
procustian, cu „grilă”
interpretativă, societăţii, în plan multidimensional: pe „economicul” lui Marx, pe „instinctul”
lui Bergson, pe „sexualitatea” lui
Freud şi pe „marea conspiraţie”
dirijată de puternicii lumii, gen miliardarul iudeo-maghiar G. Soros ş.a.
De ce neliniştiţii, oligarhiştii urii, mercenarii haosului, agită
violent liniştea Cetăţii creştine?
„Fiindcă domină spiritul
faustic – răspunde Spengler; fiindcă se
revoltă forţele telurice – răspunde
Keyserling; fiindcă se deplasează centrii spirituali pentru un nou ev creştin – adaugă Berdiaev; fiindcă a invadat
misticismul slav – completează Massis.
Fiindcă s-au dizolvat certitudinile, adevărurile
stabilite şi convenite – dogmele – răspundem noi. Pentru sufletul omenesc(românesc) Certitudinea e rodul vieţii şi condiţia
rodirii, (mântuirii).” (Ilariu
Dobridor, Decăderea Dogmelor, Ed. Fronde
Alba Iulia – Paris, 1999, p. 1)
Comandorul de Aviaţie Radu
Theodoru numeşte această deviaţie anticreştină citatomania, mişcare
bântuită de „ideea unui guvern planetar,
guvern care trimite obligatoriu la programe, instituţii care să le transforme
în viaţă, o justiţie planetară şi, implicit, o poliţie şi o armată planetară
necesare să aducă pe calea cea bună indivizii, comunităţile, popoarele,
naţiunile şi statele care, înapoiate fiind, nu s-au ridicat la conştiinţa
globalizării.” (Radu Theodoru, New
Age - Imposibilul Hermafrodit, Ed. Miracol, Bucureşti-2004, p. 3)
„Degeaba”, au murit tinerii creştini
însângerând cu inima lor curată, Tricolorul Patriei în Decembrie ’89, strigă marele
rapsod şi patriot creştin-ortodox Tudor
Gheorghe.
Degeaba, reconfirmă „nechemaţilor”,
care impun presiunea eradicării urmelor identităţii noastre, academicianul Ioan-Aurel Pop, că IDENTITATEA românească este „felul de a fi şi de a se simţi împreună al românilor, pe temeiul
câtorva caracteristici, cum ar fi limba (vorbirea), originea (stirpea), cultura (creaţiile
spirituale şi instituţiile adiacente), religia
(creştinismul), teritoriul,
obiceiurile (tradiţiile).” (Ioan-Aurel Pop, Identitatea Românească-Felul de a fi român de-a lungul timpului.
Ideea Europeană, Bucureşti-2016, p.17)
Degeaba, grăieşte optimist Generalul-locotenent dr. Grigore Stamate că „Gunoaiele
şi otrepele se vor pierde în propria nimicnicie.”
Degeaba, mărturisea permanent în Agora vremii sale, profetul Mihail Eminescu că „Biserica Ortodoxă Română este
Mama poporului român!”
Degeaba, marele apologet creştin ortodox Mihail Diaconescu reiterează semnificaţia imperativă a valorilor
supreme, precum că, „Preocuparea pentru
lumea valorilor, ca măsură supremă a relaţiilor umane este o dimensiune majoră a tuturor
creaţiilor spirituale prin care poporul nostru s-a impus în istorie.”
(Mihail Diaconescu, Istorie şi valori, Ed.
Ministerului de Interne, Bucureşti-1994, p. 15)
Degeaba, profesorul Alexandru
Nemoianu trage semnalul de alarmă ai noii prigoane anticreştine şi
antiromâneşti, care „a poruncit
închiderea Bisericilor şi s-a încercat o imixtiune grosolană în practica
liturgică. Iar aici trebuie afirmat răspicat. Cei care în chip deschis sunt
contra Bisericii sunt; Johannes, PNL şi vespasiana USR. Aceştia nu mai sunt
simpli „atei”, sunt activişti
anti-creştini, ramură a satanismului! Să nu uităm asta la alegeri!”
(Alexandru Nemoianu, Noua Prigoană, 25
Octombrie, 2020, Istoric, USA)
Degeaba, celălalt mare apologet creştin-ortodox Dan Puric strigă din lăuntru conştiinţei lui de dacoromân că „identitatea
unui om, ca şi a unui popor, rămâne o taină. Iar taina, vorba lui
Evdokimov, nu se trăieşte, ci te
trăieşte.” (Dan Puric, CINE
SUNTEM, Ed. Platytera, 2008, p. 146)
Degeaba, stă de veghe la Vatra culturii creştine, scriitorul, publicistul,
poetul George Roca.
Degeaba, decriptează Ion
Măldărăscu în revista sa ART-EMIS, COVID-19, ca pe „un clasic model de manipulare la nivel global.”
Degeaba, răsuna buciumul sufletului frumos al poetului Andrei Ciurunga: „Dac-am strigat că haitele ne fură,/ adâncul, codrii, cerul – stea cu stea,/ şi
sfânta noastră pâine de la gură,/ nu-s vinovat faţă de ţara mea!”
(Andrei Ciurunga, Nu-s vinovat faţă de
ţara mea!, în Lacrimi pentru
Basarabia 1940-1995, Ed. Arvin Press, 2004)
Degeaba, căci am încremenit în toleranţa creştină, iar HAITELE ne fură
şi urlă turbat.
-
Cine este leprosul, vorba primarului Florian Pandele, cretinul turbat proletcultist care intră în CETATEA
creştină să profaneze simbolurile naţionale şi Altarul lui Hristos, iar pe
urmele lui se repede hămesită haita hienelor atee, neoactiviştii sorosişti,
care-şi înteţesc urletele viscerale pornind la marele vânat al Ţării?!
Nădejdea nu trebuie să dispară din
sufletul creștinului Ortodox !
Poate că nu sunt DEGEABA, ATITUDINILE creştinilor
ortodocşi care se ridică!
Poate suntem spre bătaia de trezvie a Orologiului
minţii din ceasul al XII-lea!
Poate că Ei – Neomărturisitorii sunt
Profeţii Noului Apostolat Creştin Ortodox!
Să FIE! AMIN !
Cinstire tuturor Moşilor şi Strămoşilor
Neamului Dacoromân şi urmaşilor lor!
GHEORGHE CONSTANTIN NISTOROIU
31
Octombrie 2020
+ Sâmbăta Adormiţilor întru Hristos – Moşii
de Toamnă.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu