miercuri, 14 august 2024

cătălin afrăsinei - unsprezece luni cu voltaire la bastilia

 



unsprezece luni cu voltaire la bastilia

 

 

~*~

 

se terminase olimpiada

urcasem în turnul eiffel

ca și cum am fi venit dintr-o altă epocă

mai vinovată

începusem să-ți spun dulci poezii

și mi-ai făcut semn să tac

să-ți spun ultimele  cuvinte ale lui voltaire  de la bastilia

venise timpul să plece și a început

să vorbească despre duns scotus eurigena

noapte de noapte în parisul bezmetic se ucidea

crimă după crimă și puținii trecători nocturni

care mai rămăseseră urmau să fie arestați

literatura fusese condamnată  la moarte

în spatele

în fața

deasupra

și pe sub

pământul de nisip arămiu

se formase  o coadă mai imensă decât a lui salman rushdie

îți spuneam că nu mă simt acasă decât în aramaică

am vrut să ne legăm la ochi

ca pentru a nu mai trăi decât printre secole

m-ai legat la ochi

te-am legat de mâini

divinele cuvinte ale voltaire

 

~*~

cătălin afrăsinei









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu