duminică, 11 august 2024

Ioan Miclău-Gepianu - Onoare chematei la Ceruri, Melania Rusu Caragioiu

 



Onoare chematei la Ceruri, Melania Rusu Caragioiu

 

Pe data de 2 August, 2024 distinsa poetă, scriitoare, artistă,

Melania Rusu Caragioiu a încetat din viață, a închis liniștită ochii, privind cu sufletul ei creștin din Canada, la întâlnirea cu Cel Iubit, Dumnezeul acestei lumi. Lăsând în urma ei o frumoasă familie pe care a crescut-o și iubit-o întreaga sa viată.

”Plecarea ei crează pentru mine și familia mea un gol infinit și o durere greu de descris. Melania a fost pentru mine cea mai perfectă mamă și va rămâne mereu pentru mine un exemplu extraordinar de muncă, modestie, abnegație, altruism, bunătate, hărnicie și dăruire.

Dumnezeu s-o odihnească în pace și să o țină lângă ei înconjurată de îngeri într-un loc frumos fără griji sau dureri.

Somn lin și odihnă veșnică draga mea mamă”.

Fiica: Alexandrina Caragioiu

La fel și noi, familia Florica și Ioan Miclău-Gepianu din Australia, dorim distinsei Melania Rusu Caragioiu, odihnă veșnică în liniște și pace! Familiei sale rămase în doliu și durere transmitem creștinele noastre Condoleanțe pentru această despărțire de Mamă, orânduită de Dumnezeu.

Melania a avut o viată de muncă, studii și creații literare aproape pe întreaga ei viață, a fost iubită și apreciată de lumea din jur, de toți cei care au cunoscut-o din draga ei România, pentru iubirea ce o avea pentru frumoasa noastră limbă românească. A scris mult, a publicat multe cărți, cu cele mai umanistice tematici, a bținut medalii, diplome de la cei mai de seamă oameni de cultură și asociații culturale din Canada și România. A deținut un talent mai rar întâlnit, o hărnicie ce a caracterizat-o întreaga ei viață, până în ultimele clipe ale vieții sale.

A dăruit din cărțile sale iubitorilor de carte românească, și în mai multe limbi cunoscute.

Ne-a dăruit și nouă românilor-australieni, fapt pentru care spre onoarea personalității sale, doresc să dau mai jos titlurile cărților dăruite, și întotdeauna cu un autograf al ei dedicat colegului de breaslă Ioan Miclău-Gepianu, fapt pentru care mă bucuram foarte mult de grija și respectul cu care Melania se adresa scriitorimii române și despre limbia noastră cea română.

 

Titlu Anul de publicare

- Spre Ceruri Sacre - 2012

-Pinteni cu năluci 2012

-Furtuni Fecunde 2012

- Epigrame pocăite 2012

-Basm în versuri și pentru copii 2013

-Poeme într-un stih 2014

-Aventuri cu Luc piticul 2015

-Glia de aur 2015

-Trăia odată o carte care era prietenă cu Nintendo și X Box -pentru copii. 4-7 ani 2015

-Ani de Canada 2016

-Dansul bucuriei 2017

-Cântați poeți, cântați 2017

-Prin urzici și bruscălani 2018

-Tempetes Fertiles–Poems 2018

-Epigrame cu clame 2018

-Antologia-Antolojisi autor: Ligya Diaconescu 2019

-Le ape morte-Albinele moarte, autor:Paolo Mele traduce Teodora Stanciu 2015

-Narațiune între două lumi 1985 autor: Alexandrina-Adeodata Caragioiu-Voicu

-POEZII de Mihai Eminescu 2015 Editura Librăriei Socec & comp. 1901

-Poezia în afara hotarelor- Poezia oltre confini

-Editura Destine Literare, Montreal, Canada 2015

Traducător: Teodora Stanciu

 

Prin aceste cărți donate Bibliotecii familiei mele, distinsa poetă și scriitoare MELANIA RUSU CARAGIOIU rămâne vie-n inimile și conștiințele tuturora celor care au cunoscut-o și în mijlocul celor între care a trăit.

Somn ușor și liniștit în veșnicia sfintelor locuri ale Dumnezeului Ceresc, iubită Melania.

Ioan Miclău-Gepianu

Australia

August, 2024

 


COMENTARII:


Dumnezeu sa o odihneasca in pace! 
Chiar in ziua in care a plecat spre Eternitate, la ora 17.00, trebuia sa merg la Melania si Adi. Casa mea de pe tarmul fluviului Saint Lawrence se afla la 20 km de casa prietenei noastre. 
Nici acum nu mi-am revenit! 
Toata stima,
Alex Cetateanu


Distinse și iubit domnule Alexandru Cetățeanu,

Vă mulțumesc din tot sufletul pentru atenția domniei voastre și emailul trimis. Și noi cu familia mea am rămas surprinși de această liniștită plecare la Ceruri a Melaniei, fiindcă primisem doar cu câteva zile în urmă o trimitere a Melaniei, în care mulțumea unui domn pentru un interviu.

Să o odihnească Dumnezeu în liniște și pace între Îngerii Săi.

O asemenea încheiere a călătoriei mele ași dori să am și eu.

Pe 22 aug.a.c,  am a fi prezent la spital pentru pregătirea cu ce trebuie, pentru 28 aug.a.c. ,când voi avea operația de hernie. Am aștepta câteva luni bune. dar acu mi-a venit și mie rândul. Doamne ajută!

Cu mult respect și prețuire,

Ioan Miclău-Gepianu



Drag Poet Ioan Miclau-Gepianu,

Calde salutari de pe tarm!

Asa sa fie, cum frumos ziceti! Melania a fost un inger pe Pamant, as adauga eu!

Operatie usoara si refacere grabnica!

Este nevoie de poeti!

Toata stima,

Alex. Cetateanu








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu