joi, 1 decembrie 2022

PAVEL RATUNDEANU-FERGHETE - O ÎNTREGIRE, ÎN FERICIRE ...

 




O ÎNTREGIRE, ÎN FERICIRE A LIMBII ROMÂNE, ÎN GEOGRAFIA DE ÎNTREGIRE CUM AM POFTIT-O ȘI IO

 

 

~*~

 

Neamul genial al românilor în rostul lor măsură a măsurilor, deși un ișten a luptelor veșnic, nemernicii străini, în tri supărări a fost trădat și egoist a fost mereu dat uitării cum și Eminescu a fost tulburat de marea mării, că nu i-a răspuns, co ca pe un Iisus, în inimă, cu un singur dor, amor l-a străpuns, la distrus liman ajungând, câte catarge să le frângă vânturile, valurile, răpindu-i înainte de vreme zilele vreme lăsând să vremuiască și să trăiască ca și nouă doar scrierile ca să înfrunte cu pace, litrurghie, în spice, veacurile, cu românești dorurile și dragostile, până la capăt, cu vestea cea bună care ne unește și împreună, cu io, cel a vremurilor și a rostului cu folos și nici într-un caz, cu ponos, necaz, lăsând moștenire, o întreagă moștenire pofta de fericire pofta ce am poftit-o e, o întregire, a limbii române, în geografia lui drept Dumnezeu !

*

CUM ȘTIUȘ

Cuvinte mari și

înterese mărunte,

cu stele mari și, cu detalii mărunte, cu stele mari și mânânțele

pe calea lactee mergând astral spre aștri, astral-universal, monumental,

chemat la masa tratativelor, cu obiective ale păcii și ale muncii,

că fără muncă și fără cugetare calculatâ și adâncă

ca sapa/coasa pe deal, munte și pe întinsa luncă,

așa fără vorbă,

însă, cu creer, sub cer ilustru și sincer la nesfârșit drum, coloană fără sfârșit-Brâncuș

care o văzuș acuș, acuș cu uninirea, în biruință-conștiință, în urcuș, fără coborâș cum știuș.

**

Noi suntem noi, cum știți voi. Multe ne vrem de la viață ca să nu fim săraci ca ieri alaltăieri, zicea tot creangă, Doamne iartă-mă ! Chinul lui Creangă și Eminescu, în împărăția lui Creangă auleo, vai și tulai, tot de la ei citire/de la mine prostire, că cu ce se mănâncă Cetirea, gramatica, cu furcuța ca mămăliga cu brànză pusă în vârstată pe rânduri am răspuns, în curtea școlii întrebat de un profesor, în râs, în curtea școli sub un castan unde stam mai mocoșit, mai retrs, în Sâmpetru până a ne/mă mutam și eu, cu părinții la Leghia în cariera de piatră, dar apoi am fost întrebat: -"Dar matematica"? Și eu  cu mintea ce-a proastă am zis: -"Cu lingura i-am răspuns profesorului mucalit... hâtru"!

Dar, în Aghireș sat la profesora de istorie, o rusoică simpatică Katiușa, că eu am văzut zei, în careiera de piatră albă de ghips și arăt ca un popă cu petic alb pe bască/șapcă, altfel ca lui Ceaușescu etc", c-oi fi mogorojit eu mult mai multe, dar defecțiunea telefonului, mă încurcă să scriu de la un capăt la altul.

Să ne dea Dumnezeu putere ca să scriem cu suprelative istoria carpato-danubio pontică și mioritecă-manolică.

E școala voinței.

Învățam voința și măsura vieții.

O pagina din lupta crestina

frumoși lunecoși judicioși și Hristoși

Noi, nu spoilăm.

Noi ne dăm peste cap conjuctural-moral, natural.

Noi scriem o poveste adevărată cu date reale (așa operăm, scriem, noi).

Tu, ești deștept ascultă-mă ! Nu pentrucă, cu tentă, atidune și cu tandrețe cu care mă clonezi îndemnându-mă:

-"Scrie Pavel !" și eu mă prostesc ca Firicel, în Las Fierbinți. Asta a fost înțeles:

-"Fă ceva" și eu ascultător am început să scriu serios.

Cineva se emoționat, s-a bucurat, de ce scriem noi amândoi, în Dilog amical...?

Noi așa trecem peste probleme zilnice scriind/pilduind,

în pustiu ca Iisus,

de cuvinte mai presus,

în desăvârșire, deschiși spre fericire.

Te binecuvântez, iubită Românie

al cărei vis strămoșesc l-am visat

să fii cinstită, iubită

La multi ani !

 

~*~

PAVEL RATUNDEANU-FERGHETE










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu