miercuri, 12 iulie 2017

RUPÂNDU-MI DIN VREME OVREME






RUPÂNDU-MI DIN VREME OVREME

Motto: "Fericiț sunt cei care aud cuvântul lui Dumnezeu şi îl respectă" (Luca11:28)

Lui Ovidiu Bajan

Tu eşti iubire în dans, ca o poezie
de omenească ecuație-
doină de omenie în duh de de adevăr cu emoție,
strălucire de Luceafăr, simetrie-ecuație pentru soluție
dând paşilor coloană fără sfârşit
templu eliberării pur şi simplu spre infinit,
dând paşilor celui iubit profund,
în dragoste şi dor la curți de dragoste şi dor ,
dând adânc sens în univers,
sens de rost, folos şi adăpost de popor luminos-
Infinit Hristos, în iubire  apropiat cu respect de obiect,
cu predicat şi cu subiect,
verbul-superbul să se aprindă în candele, ca penru feciorele gătite de nuntă sfântă, fecioare
care-n nerăbdare de chemare
aşteaptă mirele întru răsărit de soare,
de binecuvântare cu aură şi nimb
de zicală şi proverb.

Am vreme că am vreme,
deşi vremea nerăbdătoare
m-alunecă din vreme,
m-alunecă din lume,
în iubire candidat la fericire-
duh de viață şi duh de adevăr, simetrie,
în ecuațe cu emoție pentru aflarea adecvatei omeneşti soluții
şi rezoluții la revoluții
cu drept la înviere
întru veşnicie cu răsărit de soare,
căldură de om cu înflorire de pom
cndidat la fericire
pentru binecuvântare,
că nu-i om fără griji,
că nu-i lăsat omul de Dumnezeu fără nelinişti, fără griji...
fără dragoste şi dor
la curți de dragoste şi dor
cu folos şi rost de popor luminos,
cu Eminescu falnic viitor
unde şi eu poetul dragste şi dor,
cu tupeu şi Dumnezeu lupt din rasputeri pentu restaurarea României profunde şi mari
rupându-mi din vreme o vreme,
rupându-mi cu îndemână şi peste mână pentru Patria Limba Rmână,
că am, că n-am vreme
(pntru țară şi neam oricând e musai,
e necesar, şi am vreme,
deşi vremea m-aluneca nerabdătoare
din vreme, din lume,
mă rupe din vreme
întru răsărit de soare, de binecuvântare,
la Dumnezeu să mă cheme.

PAVEL RĂTUNDEANU-FERGHETE




Erată: pentru; eccetera corectați greşelile, scăparirile melegramaticale sau tehnice, vrând să aibă sens, informațiile să fie corecte, ca cele biblice. Unele informații te vor mâhni, supăra pentru ceea ce ele-s dezastru, prăpăd şi proastă gospodarire a țării şi prostă conducere a națiunii către fericire şi "falnic viitor".

Cu bine, Pavel




Dar nu pot pleca,
Gândurile mele străbat şi bat depărtarile, străbat timp peste timp, străbat veac peste veac, că-s a lui Dumneezeu vrere şi plăcere şi sunt, ca munții ce se bat cap în cap să-şi apere aur-propria avere (nu le întoarceți spatele, dragilor, vorbelor mele-stele mari şi mânânțele-eminescieni aştri), că-n ele sunt ofurile neamului, doruri grele, mari şi, ca stelele cerului luminând şi ele Altarul Soarelui, Grădina Maicii Domnului-imensa tablă de şah al pământului, Grădina Edenului, unde Adam şi Eva, soța lui, vor să dea şah-mat păcatului, dar dau greş mâncând merele (din ispitirea şarpelui nerespectând porunca supremului a lui Iehova-Dumnezeului, deşi respectarea e ca stelele mari şi mânânțele a Cerului, toate fiind creația Tatălui, c-aşa le-alduit  Dumnezeu având cale lactee-drum răsărit de soare şi de binecuvântare către suflete cu ascultare).

PAVEL RĂTUNDEANU-FERGHETE




DREPT DE A CANDIDA LA FERICIRE

Gândurile mele străbat,
ca stelele mari şi mânânțele departarile,
străbat țările şi mările,
bat să-m astâmpere, potolească, ofurile,
străbat întinderile, imensele, depărtările,
în timp peste timp având imaginea de neam şi Olimp,
de tot ce am osana-cânt iubire-n cer şi pe pe pământ
prin ceea ce-i scump, drag şi sfânt,
pe pământ cu făinoşag,
cu drept la înviere,
drept de a candida la fericire prin ceea ce la neamul omenesc e: pace, pâine şi doină dulce-
Eminescu, albastră-minune.

PAVEL RĂTUNDEANU-FERGHETE










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu