sâmbătă, 3 octombrie 2020

MARIANA POPA - RĂSĂRIT DE SOARE PE OCEANUL ATLANTIC + MONTEVIDEO

 



RĂSĂRIT  DE  SOARE

PE  OCEANUL  ATLANTIC

 

~*~

Soarele   mi se  dăruie,

răsare în translucidul real

înainte de alungarea întunericului,

parcă.

În voluptate de culori

în  curcubee răspândite se aud

muzici difuzate  în

dăruite spaţii siderale,

spre timp ireversibil

îndrumate de valuri mute

de admiraţie

 

Plutesc pe ape ca-ntr-o frescă

luminoasă pe o pânză în albastru

bogată,

brodată cu raze aurii ale

darnicului Soare.

Chiar  Claude  Monet din alte lumi

a  poposit pe Atlantic cu penelu-i

fermecat,

un magnific

răsărit din ape mi-a oferit.

 

Dulceaţa  crepusculului  mă-nvăluie.

Sst!

Ziua în mine creşte,

clopotul Luminii  bate între ape,

se iveşte tăcerea,

pulsaţiile-i picură în urechea-mi.

 

***

 

 

 

MONTEVIDEO

 

~*~

 

De sub geana cerului,

sub lacrima văzduhului

într-o fericită undă călătoare,

şoapte

s-aud într-un verde crud

frunziş.

Auzul îmi trimit aproape

de-un copac secular,

supravieţuitor în parcul uruguyan

din  Montevideo.

 

Chiar geamăt de pietre

se-ngână cu-al frunzelor

plâns din imensul trup

îngroşat în vreme,

martor al dispariţiei în amerindiană

legendă a băştinaşilor.

Doar amintirea îi poate afla

ca-n indiana lacrimă

să-i readucă.

 

Vântul strigă şi îngână

al nălucilor glas

în neant dispărute

cu tot cu pene, arcuri,

străbune obiceiuri.

 

Cosmopolitul oraş, azi,

respiră aer

european sau nord-american,

doar în vise ,

năluci cu pene tulburate

de nelinişti mai lovesc

ţeasta tăcerii.

 

~*~

MARIANA POPA







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu