luni, 7 august 2017

MIHALCA - Acolo de unde ne izvorăşte apa






Acolo de unde ne izvorăşte apa

În cercul vieţii, retras, undeva,
în amfora din tine,
storci esenţa
în călătoria din adâncul memoriei
- melancolia şi misterul acelei pânze -,
acolo de unde ne izvorăşte apa...

În noaptea asta, ca-ntr-un vis,
- un vis e viaţa -
în verde-crud salcâmul
ne-a explodat în faţa ferestrei,
împrăştiate petale, pe fiecare ramură,
în cercul de lumină
- acolo unde ajung sufletele
când se topesc din iubire -.
Ca o furtună de zăpadă,
un cer de flori îşi aruncă umbrele,
Ascultă cum adie vântul
şi cântul frunzelor legănate uşor,
acolo, sus, aproape de cer,
mistuind stelele...
- În sevă stă adevărul, un adevăr trăit.
Iubirea are o limbă comună:
emoţia, exaltarea, înălţarea
şi cercul de lumină,
acestea-s treptele timpului unei iubiri!

În amintirea clipei,
ţi-am desprins o ramură-ncărcată.
- Să cauţi frunzele de salcâm,
ascultă-le şoapta şi
să le-ntrebi:
- Care din părţi pleacă la stele?
Vezi ultima ce zice!

Respir adânc foşnetul gândului
ce ţi s-a stins
în apa flăcării din ceruri...
- Ce frumos mă ascund şi în numele tău,
fă-mă prezent,
eu chiar te simt în visele mele!
Nedesprinsă te voi ţine de mine,
în valuri, cu gura,
îţi voi deschide drumul simţirilor,
îţi voi aştepta
şi-aduna unice şi-adânci emoţii,
trăiri ce mă vor face cu adevărat fericit,
căci împăcarea în viaţa asta
ne-o va aduce şi întâlnirea.
Ştii bine că, prin jocul de oglinzi,
din cele patru nobile adevăruri
şi cele opt drumuri ale visului numit viaţă,
am fost a ta şi voi continua să fiu a ta,
la infinit, căci, rând pe rând,
trăind clipa, în casa inimii,
ţi-am fost iubită, ţi-am fost ramură,
ţi-am fost stea, regină,
un val de mare, un ţărm ţi-am fost,
un vis pierdut în zori,
ţi-am fost lumină
şi pânza tabloului tău,
poemul vieţii tale,
podul pe care-ai paşit peste atâtea râuri,
piatra ce-ţi aştepta inscripţia,
cuvântul din cartea vieţii noastre
şi litera de început ţi-am fost,
voinţă, gânduri, emoţii şi destin,
balsam şi alinare-n calea suferinţei,
şi fiecare, rând pe rând
- o monogramă -,
ţi-am fost în fiecare vis,
un vis dintr-un vis,
dintr-un alt vis ramificat,
un evantai multiplicat de vise
şi unice trăiri...

Irina Lucia Mihalca




                                                                                           Luna Gaia = Animal Exalted




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu