joi, 10 august 2017

POSTULUI DE RADIO ROMÂNESC






POSTULUI DE RADIO ROMÂNESC 3ZZZ-MELBOURNE-AUSTRALIA
Dragă Frace Benule,

     Am ascultat  în întregime ”Emisiunea Postului de Radio în Limba Română
3ZZZ- Melbourne  din  05-08-2017”.
     Este întradevăr FESTIV, și întradevăr de o deosebită valoare românească! Adică, pentru mine Benule întregul program cu oamenii, cântecele și ideile acestora m-a făcut să retrăiesc într-un miraj al lumii românești!
Iar mi-au scos lacrimi în ochi acele cântece ale talentatei Ramona Fabian;  încă așa melodioasă înterpretare de mult nu auzisem, poate de  la vremea lui Achim Nica. Dumnezeu să o odihnească, a decedat într-un accident, dar cântecul ei o va ține totuși vie in lumea românească.
     Trebuie să îi mulțumim și dlui. Ferghete din Ciubăncuța, pentru că ne-a dăruit cântecul acestei tinere atât de puternic dăruită de Dumnezeu cu acea voce curgătoare și ondulată precum valurile Dunării - ”Ai vrut dor să mă omori”, și ”Am noroc cât un grăunte”.
     Recitarea dlui. Tudor Gheorghe din versurile lui Mihai Eminescu, dovedește valoarea actoricească de înaltă clasă pe care ne-o transmite! Și mai face domnia sa o afirmare în cuvintele adresate cu această ocazie, fapt care l-am apreciat simțind prin propria-mi viață,  căci unele erau stările de fapt al emigranților dinainte de ”89, și altele după acest crucial eveniment în viața emigrației românești. În noua și trista stare de a se emigra  sub aspect economic și liber, dar a milioane de români plecați prin lume, face limpede acea expunere in interviul domnitei Mihaela Dinca, de susținere și ajutorare prezentată de reprezentantul Sucevei, a familiilor și copiilor rămași acasă, așteptându-și părinții să se reântoarcă acasă!
     Acel dialog dintre dl. Tudor Gheorghe și Rareș Bogdan,  ași zice, este deadreptul istoric, încărcat la maximum de realități cotidiene și istorice mai din trecut, despre emigranții români.
     Și acum să revin la talentatul nostru Director al Postului Românesc de Radio 3zzz, Melborurne, dl. BEN TODICA -  ”observ cu satisfacție gradul înalt și profesional în această meserie ce o împlinește atât de conștiincios, și mai ales cu mândrie pentru Limba , Cultura și Credința Neamului său Românesc”. Și, de ce să nu aduc și  mulțumirile mele domniei sale, pentru citarea versurilor mele, tocmai adecvate parcă prezentului program radiodifuzat, din poezia mea ”Transhumanță metafizică”.
     Să ne trăiești Benule la mulți ani cu sănătate, și..., tot de la Dumnezeu, putere de muncă și spor în toate cele ce faci”.

     Ioan Miclău Gepianul
     August, 2017



Am inceput la radio 3zzz in 1993

si deatunci fara intrerupere daruit culturii si neamului meu.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu