sâmbătă, 12 octombrie 2024

cătălin afrăsinei - moartea de la ora cinci

 




moartea de la ora cinci

 

~*~

am observat

perfecțiunea nu există

am căutat să fac toate lucrurile perfect

până când am văzut cum crește

și se dezvoltă singurătatea

pe alei sculptate de zei

până când cioburile mi-au intrat în tălpi

și idolii au devenit țăndări

te-am căutat într-o altă lume

ți-am dat un nume deși aveai un nume

și spuneai

nu e zadarnic

îți voi da legi noi

îmi vei pune legi noi

înainte de a mă pierde

mă vei  recunoaște

lumea devenise stranie

foarte singură

chip de lut și chip de lut

pentru a umple vidul

din zilele fără de sfârșit ale melancoliei

braconierilor de elefanți din care a rămas

doar fildeșul și cimitirul elefanților

pentru cei care au distrus și au ucis

lumea se blocase

roțile-i se împotmoliseră

la lumina opaițului

nici eu nici tu

n-am venit  să judecăm nelegiuirile

în ovații

printre spectatori clandestini

când mi-era foarte dor

am inventat o altă singurătate

care să-ți vorbească și să nu moară

înainte de ceaiul de la ora cinci

dând din aripi și să mi te apropie

cu inocență la căderea în păcat

cu mult înainte de a fi

eu adică tu tu adică eu

 

~*~

cătălin afrăsinei

 

 


pastel după ciclonul ashley

 

~*~

nu înțelesesem prea bine

cum trecuse vara și încă o toamnă

fără să știu când ai să vii

cât va trebui să merg

până în miezul pământului

să nu mai treci  pe lângă esența lucrurilor

totul mi se părea inutil și absurd

pentru a mai trăi trebuia să mă  inventez

secundă de secundă  și nopțile

să ți le trimit cu praful stelelor

să te ștergi de singurătate

poate surâzând

te-am căutat în tot universul

și mai departe și nu te-am aflat

ce rămâne după ciclonul ashley

nu chiar efemer

m-am întors să te caut

în cataloage de hârtie

și te-am strigat din mit

toamna fâlfâind din aripi

îți moare în palmă

aidoma bobului de grâu

merg singur pe câmpuri

printre plopii singuri

nenumărând  cercurile cu vârsta plopilor

înainte ca și această iluzie să moară

 

~*~

cătălin afrăsinei

  










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu