luni, 17 septembrie 2018

Decât să-i spui lumii




Decât să-i spui lumii



~*~

Ce-i dragostea noastră? O mare mereie și-un munte mereu
Spre propriul sfârșit avântându-se, doi kamikazi.
Decât să-mi spui mâine
că poți să te stingi precum ceara în picuri de dorul meu,
Mai bine topește-te azi.
Iubește-mă.


În munții Bucegi numai turnuri și temple de vise-am zidit.
Ce falnică urcă la ceruri acea catedrală de brazi!
Decât să-i spui mâini unei lumi ce nu crede
cât de mult m-ai iubit,
Mai bine
dă-mi toată dragostea azi.
Iubește-mă.


O sfântă credință trecea transcendent de la tine la mine
Și-n numele ei puteam eu să ard, tu să arzi.
Decât să treci mâini-eliadește prin toate religiile lumii,
Mai bine
convertește-mă-n crezul tău azi.
Iubește-mă.

  
Urcăm temerar printre stânci și prăpăstii  a cădea teamă nu ni-i,
Însă cum să te-nvăț, ca și-atunci când n-oi fi, să nu cazi?
Decât să încerci să mai lași pentru mâini-un crâmpei din minunile lumii,
Mai bine dă-mi-le azi.
Iubește-mă.

                                       
Zidim forturi noi și distrugem vetustele, și ne
Schimbămu-ne castrul pe-o stâncă, pe alta, ca niște nomazi.
Decât să-i spui mâini-unei lumi ce nu crede
c-ai vrea să te pună în raclă alături de mine,
Mai bine spune-mi-o azi.
Iubește-mă.

Gătimu-ne-n mantii regale, ne punem cunune de laur 
Un rege pe munți și pe ape,-o regină pe smirnă și brazi.
Decât să-mi plângi mâine în hohot logodirea cu steaua
                                                                               pe creste și plauri,
Mai bine alină-mă azi.

Iubește-mă.



~*~

NICOLAE MATCAS







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu