COMOARA SUFLETULUI - Sfantul Nectarie al Eghinei
Sufletul, având constiinta de
sine, e constient de cunostintele sale; sufletul cerceteaza si cauta sa
cunoasca nu doar pe cele dinafara sa, ci si pe sine însusi si actele sale, si
sa-si exprime opinia cu privire la calitatea faptelor si actiunilor sale.
Sufletul nu doar tezaurizeaza o multime nesfârsita de adevaruri, ci si devine
comoara în care s-au acumulat nenumarate adevaruri, dobândind constiinta
valorii absolute a acestor adevaruri si a consecintelor acestora asupra sa si,
simtind înrudirea fireasca dintre el si adevarurile suprafiresti, doreste sa
traiasca în aceasta lume spirituala a acestor adevaruri. Acest lucru dovedeste
faptul ca sufletul e nemuritor.
Sfantul Nectarie al Eghinei, Un
portret al omului, traducere de protopresbiter dr. Gabriel Mandrila, Ed. Sophia
/ Metafraze, Bucuresti, 2015, p. 252
CASA IN INCENDIU - Sfantul Ioan din Kronstadt
Nu salvam casa de incendiu când a
fost cuprinsa toata de flacari, ci atunci când a izbucnit focul. Întocmai asa
se întâmpla si cu sufletul: sufletul este casa; patimile – focul. „Nu dati loc
diavolului” (Efeseni 4, 27).
Sfantul Ioan din Kronstadt, Viata mea
in Hristos, traducere de Boris Buzila, Ed. Sophia, Bucuresti, 2005, p. 367
PAMANTUL STRAVECHI AL ROMANIEI
"VORBESTE" DE ISTORIA OMENIRII...
1. Cel mai
vechi schelet, la ora actuală, de umanoid a fost găsit în Râmnicu Vâlcea,
poreclit “pescarul de la lacul Getic”, fiind datat la 1 milion de ani
2.
Civilizaţia străveche, mai veche cu 1000 de ani decât cea sumeriană, este
localizată în estul ţării, la Cucuteni
3. Tăbliţele
de la Tărtăria , sânt cu 1000 de ani mai vechi decât cele Sumeriene
4. Tăbliţele
din Munţii Neamţului, tot mai vechi decât tăbliţele sumeriene cu 1000 de ani
5.
Descoperirea din Masivul Bucegi, din anul 2003 – 11 August 2003: americanii şi
românii pătrund sub masivul Bucegi şi descoperă o sală a proiecţiilor cu
holograme care au arătat istoria adevărată a Terrei, au descoperit amfora cu
aur monoatomic, care duce la longevitate, adică o persoană poate trăi mii de
ani în acelaşi corp fizic, dacă ar consuma aşa ceva în
anumite perioade stabilite
6.
Descoperirea din Masivul Şureanu din 1990 – când au descoperit un munte ticsit
cu filoane de aur pur, de un metru lungime, lucru inexistent pe planetă, căci
aurul se găseşte numai în formă de minereu combinat cu alte nemetale, nu şi în
formă pură desăvârşită; se pare că dacii cunoaşteau taina spirituală a aurului,
care este de fapt o lumină condensată
7. Cel mai vechi cuptor, de pe această
planetă, de topit metale s-a găsit la Câmpeni; a fost atestat la aproximativ
6000 de ani î.Ch.
8.
Sarmizegetusa – alt loc special conform celor de la BBC : s-ar afla nişte
artefacte fabuloase sub acest loc (arhiva atlanţilor)
9.
Artefactul de sub Masivul Ceahlău. Conform lui Radu Cinamar, sub Ceahlău se
află un artefact sinonimic cu cel din Bucegi
10. Pădurea
Baciu, din Cluj Napoca, considerată “cea mai paranormală
Două citate
a unor personalităţi străine din lumea cercetării istorice despre neamul
românesc!
"Civilizaţia
s-a născut acolo unde trăieşte astăzi poporul român!.. răspândindu-se apoi atât
spre răsărit cât şi spre apus! (...) Acum 13-15 mii de ani" - WILLIAM
SCHILLER (arheolog american)
"Carpaţii
sunt într-o regiune a lumii unde este situat centrul european al celei mai
vechi culturi cunoscute la ora actuală"- DANIEL RUZO
Încet,
încet, cercetătorii istorici mondiali recunosc, mulţi chiar făţis, că primele
fiinţe umane au fost în Transilvania, sau mai exact în Ardeal, cum susţine un
document din Biblioteca de la Viena, despre trecutul fabulos al acestui
teritoriu din spatiul Carpato-Danubiano- Pontic!
Să mai
reamintim câteva lucruri uimitoare despre România:
Ce-a mai veche zonă de pe
planetă”, conform celor de la Discovery, unii considerând-o o zona atemporală,
adică un fel de spărtură în continumuul spaţiu-timp din acea zonă!
Cam acestea
reprezintă topul celor 10 lucruri fantastice despre România, unele reale fizic,
altele nedemonstrate oficial!
Dar cine ar
avea interes să le demonstreze?
LUMEA E CA FUMUL - Sfantul Teofan Zavoratul
Placute sunt, lume, vremurile tale
si anii tai, însa trec ca fumul. Te asemeni unui vis ce piere, si zilele tale
sunt ca o umbra; seara ta trece repede, dimineata ta nu e îndelunga; ceasurile
tale alearga catre sfârsit, care de care mai repede... Grabeste-te, pacatosule,
sa primesti iertare pâna când mai straluceste pentru tine lumina zilei.
Sfantul Teofan Zavoratul, Psaltire
sau cugetari evlavioase si rugaciuni, traducere de Adrian Tanasescu-Vlas, Ed.
Sophia, Bucuresti, 2011, p. 126.
Cum să trezești interesul unui copil
pentru biserică?
De ce un
tânăr care crede este nevoit să meargă Duminica și în marile sărbători la
biserică?
Cu greu poți
convinge un tânăr să încerce să simtă biserica ca pe casa sa. Să se vadă pe
sine ca pe un membru al comunității care este Trupul lui Hristos. De obicei
tinerii sunt membrii comunităților pe internet, în echipe care joacă jocuri
electronice, în grupuri de tineri de aceeași vârstă.
Ca să
îndrăznească să cunoască Biserica, aceasta le depășește concepțiile de viață,
mai ales dacă familia lor nu merge la biserică. Nu este doar dificultatea de
înțelegere a celor săvârșite în biserică, ci este și sentimentul că oamenii din
biserică sunt simpli spectatori. Doar privesc, ascultă un limbaj greu de înțeles
pentru mintea lor. Și aceasta pentru că inima lor este dăruită în altă parte.
Iar în biserici adeseori nu găsești o îmbrățișare caldă pentru tineri.
Tinerii
protestează pentru faptul că cei mai mari îi privesc ciudat, iar cei de o
vârstă cu ei lipsesc din biserică. Prin urmare, chiar dacă unii au buna
dispoziție de a merge, ajunși acolo se simt singuri. Însăși comunitatea
bisericească, dincolo de sinaxa catehetică într-o vreme în afara slujbei, nu
oferă după Liturghie prilej copiilor și tinerilor să simtă că există și pentru
ei interes. Este lipsa de personal în ceea ce-i privește pe preoții care caută
să comunice cu tinerii? Este sentimentul că și pentru cei mari o Duminică a
rămas pentru treburile casei, pentru o plimbare? Este oare faptul că tânărul dorește
să meargă în mediul său, cu prietenii săi, în libertatea sa, așa cum vrea el și
nu îngrădit?
Nu este
nevoie oricum de descurajare, ci de deschidere din partea membrilor bisericii,
mai ales a preoților. Preoții au un rol foarte important. Dacă preotul este
prietenos, chiar și puțin, cu copiii și tinerii care vin la biserică, dacă-i
salută la împărțitul anaforei, dacă le propune întâlnirea în centrul parohial
sau oriunde crede că le va face bine, dacă în vizitele sale la casele din
parohia sa îi face pe tineri să se bucure că văd pe cineva, care – chiar și în
mod greșit – consideră că pentru ei Îl reprezintă pe Dumnezeu, atunci se
creează condițiile ca mersul la biserică să fie ca o sărbătoare pentru tânăra
generație.
De preferat
însă îndemnul de participare la Sfânta Împărtășanie, dar și organizarea de
activități sociale și filantropice – care nu sunt doar pentru doamnele din
parohie – toate acestea îl pot face pe tânăr să simtă că biserica este casa sa
și că mersul la biserică îl privește personal, pe lângă rugăciunea și liniștea
sufletului pe care o găsește. Tânărul poate deveni membru al comunității
bisericii și, implicat în activitățile care-l interesează, să se bucure atunci
când merg la biserică.
Familia
fiecărui tânăr joacă, desigur, rolul cel mai important. Pentru un tânăr însă –
și aici intervine responsabilitatea Bisericii – mersul la biserică – ca să
dureze – trebuie să devină din obișnuință o alegere personală.
FLORILE UMILINTEI - Sfantul Teofan Zavoratul
Iata, ploaia hraneste verdeata
si pomii se încununeaza cu flori de tot felul: si roua harului Tau sa lumineze
mintea mea si sa împodobeasca inima mea cu florile umilintei, smereniei,
dragostei si rabdarii.
Sa ajunga rugaciunea mea înaintea
Ta, Doamne! Daruieste-mi sfânta samânta Ta, ca sa-Ti pot aduce mladite bune, si
sa zic: „Slava Celui care a dat ce sa-I aduc prinos!”, si sa ma închin Tatalui,
si Fiului, si Duhului Celui Sfânt.
Sfantul Teofan Zavoratul, Psaltire
sau cugetari evlavioase si rugaciuni, traducere de Adrian Tanasescu-Vlas, Ed.
Sophia, Bucuresti, 2011, p. 35.
Sursa: Pr. Alexandru Stanciulescu Barda
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu