Desteapta-te, romane....De ce
TRECUTUL TAU ISTORIC ESTE ASCUNS ???????
În Europa de Vest nu se cunoaste istoria
României si cei care o viziteaza acum vãd sãrãcia materialã de astãzi, si
nicidecum milenara ei bogãtie culturalã si spiritualã.
In plus, propaganda maghiarã
din SUA se bazeazã pe milioanele de dolari ale D-lui Soros, care finanteazã
edituri si opinii la Bucuresti, în timp ce în Elvetia am auzit de la un doctor
în istorie (la Geneva, în iunie 1999) cã Transilvania a apãrut în secolul XIII
si de la un ambasador francez în România (la Lausanne, în noiembrie 1998) cã
poporul român a dispãrut timp de 1000 de ani ca sã reaparã, ca prin miracol, în
secolul XIV !
Cu toate acestea, nimeni nu
mentioneazã cã cea mai veche scriere din Europa a fost atestatã arheologic in
1961, tot în Transilvania, in satul Tãrtãria, pe râul Somes, în judetul Alba,
de cãtre Profesorul Nicolae Vlassa, de la Universitatea din Cluj. În afarã de
România, Tãblitele de la Tãrtãria, datate 4.700 î.e.n., au fãcut ocolul lumii
anglo-saxone (Colin Renfrew, Marija Gimbutas) si au creat dezbateri aprinse pe
tot globul. Desi românii stiau sã scrie acum 7000 de ani, acest detaliu
esential nu este nici în ziua de azi, dupã mai mult de 40 de ani, cunoscut
publicului românesc si nu apare în manualele de istorie.
Ce ne spun specialistii din
România ? În 1998 s-a publicat « Istoria României » (Editura Enciclopedicã ,
Bucuresti) de cãtre un colectiv academic sub conducerea unei « autoritãti în
materie », Prof. dr. Mihai Bãrbulescu, culmea culmilor, de la aceeasi
Universitate (din Cluj), care nu spune ca Profesorul Vlassa a descoperit
Tãblitele. La pagina 15 a acestui impresionant volum, Tãblitele de la Tãrtãria
sunt mentionate cu semnul întrebãrii într-o foarte scurtã frazã, fãrã nici un
comentariu: « Într-o groapã de cult de la Tãrtãria, s-au gãsit (…) trei tablete
de lut acoperite cu semne incizate (scriere ?), cu analogii în Mesopotamia.»
Dar Dl. Bãrbulescu nu-si
aduce aminte oare cã scrierea proto-sumerianã apare cu 1000 de ani mai tîrziu
si cã cea cicladicã, proto-greacã, dupã 3000 de ani ? El a uitat cã metalurgia
în Europa apare tot în Transilvania, în jur de 3500 î.e.n. ? Cã tracii sunt
primul mare popor indo-european care intrã în Europa tot în jur de 3500 î.e.n.,
cu mai mult de douã milenii înainte ca celtii, etruscii, romanii, germanii, sau
slavii sã aparã pe harta Europei ? Si
cã tracii ocupau tot teritoriul intre Muntii Ural si Tatra de la est la vest si
de la Marea Balticã la Dunãre si Marea Neagrã de la nord la sud ?
De asemenea, si în acelasi
context, nici un specialist în istoria României nu atrage atentia asupra altui
“detaliu” primordial, si anume cã limba traco-dacicã este cu mii de ani
anterioarã latinei (care apare abia în secolul VI î.e.n.) si cã, în consecintã,
limba românã nu se trage din latinã, pentru cã, desi din aceeasi familie,
existã istoric înaintea latinei, deci este o limbã proto-latinã.
Latina se formeazã din
etruscã si greacã, care, desi amîndouã indo-europene, sunt scrise cu un alfabet
fenician, rãspîndit în lumea mediteranã a epocii. În plus, estruscii ei însisi
erau o bransã a celtilor, coborâti în sudul Alpilor în jur de 1200 î.e.n. La
rîndul lor, celtii erau o bransã a tracilor care migrau spre vestul Europei, si
erau numiti ca atare, adicã traco-iliri pânã în secolul VI î.e.n., când se
deplaseazã din Noricum ( Austria ) spre Alpii elvetieni, unde se numesc
helveti.
Atâtea detalii ignorate
despre originea, continuitatea, si însãsi existenta poporului român dau de
gândit. Cine schimbã si interpreteazã istoria României?
În mozaicul de limbi si
popoare de pe harta Europei, singurii care au o continuitate de 9000 de ani pe
acelasi teritoriu, si o scriere de 7000 de ani, sunt românii de azi.
Transilvania nu a fost maghiarã si nici nu putea fi când strãmosii maghiarilor
de azi locuiau în nordul Mongoliei, sursã turco-finicã nu numai a ungurilor,
dar si a bulgarilor (care nãvãlesc în România si în teritoriile Bizantine din
sudul Dunãrii în secolul VI), a turcilor si a finlandezilor din zilele
noastre. Hunii pãtrund în Europa pânã
la Paris, Roma si Constantinopole sub Atila în secolul V, dar se retrag spre
Ural pânã în secolul IX, când nãvãlesc din nou în Panonia, teritoriu ocupat la
acea datã de daci liberi (80%) amestecati cu slavi (20%).
Poporul si limba dacã sunt
deci cu mult mai vechi decât poporul roman si limba latinã, dar cele douã limbi
erau foarte asemãnãtoare, si de aceea asimilarea s-a fãcut atât de repede, în
câteva secole. Ovidiu, poet roman exilat la Tomis pe malul Mãrii Negre, nu
numai cã a învãtat daca imediat, dar în sase luni scria deja versuri în limba
lui Zalmoxis ! Invadarea Daciei, de fapt a unui coridor spre Muntii Apuseni, a
avut ca scop precis cele 14 care cu aur pe care Împãratul Traian (de origine
ibericã) le-a dus la Roma ca sã refacã tezaurul golit al Imperiului. Peste mai
mult de 1000 de ani, dupã cãderea Constantinopolului sub turci în 1453,
tributul plãtit sultanilor otomani va fi tot în aur, în formã de “techini”. Si
tot în aur se plãtesc în ziua de astãzi anumite interese în România, dupã ce
tezaurul national de 80 tone-aur a fost vîndut la licitatie în Zürich si
cumpãrat de Banca Angliei.
Cele 14, nu care romane ci milioane de
români din afara României înteleg si simt acum, mai bine ca niciodatã, sensul
versurilor transilvane “Muntii nostri aur poartã, Noi cersim din poartã-n
poartã!”
În aceeasi ordine de idei,
Imperiul Bizantin, care a durat mai mult de 1.000 de ani (330-1453), în timp ce
Europa de Vest dormea sub jugul Bisericii Romane si a analfabetismului, este
complet necunoscut pe aceste meleaguri. Cultura si civilizatia europeanã si-au
mutat centrul de la Roma la Constantinopole în 330, când Bizantul devine
capitala Imperiului Roman. Desi se studiazã istoria si limba Greciei antice,
Imperiul Bizantin este nu numai complet ignorat în istoria Europei, dar chiar
considerat “barbar” si “incult”. Nici un istoric elvetian nu a fost capabil
sã-mi dea un singur nume de scriitor Bizantin, nici mãcar Ana Comnena !
Nimeni nu cunoaste
aici cultura si civilizatia Bizantinã, religia ortodoxã (“ortodox” este în
limbile occidentale un termen peiorativ), si cu atât mai putin istoria si
traditia românã. Faptul, esential, cã analfabetismul nu exista în Bizant, dar
exista în Europa de Vest în aceeasi perioadã este si mai necunoscut. Academiile
“pãgâne” (socratice, pitagorice, orfice, druidice, etc.) au fost toate închise
în secolul VI, iar când în cele din urmã universitãtile au început sã aparã în
Occident în secolul XIII (Oxford, Cambridge, Padova) ele erau controlate de
Biserica Romanã si studiau teologia. Numai cãlugãrii si clericii stiau carte,
se îmbogãteau prin exproprierea de pãmânturi în favoarea mânãstirilor, si luau
puterea în toate tãrile vestice, prin misionarism si prozelitism la început
(prin teroare si Inchizitie mai târziu), pânã în secolul XI, când ultimul tinut
liber, al vikingilor din Scandinavia , cade sub puterea Romei Papale.
Renasterea italianã
apare ca o consecintã clarã si directã a cãderii Constantinopolui (1453), cu
emigrarea în masã a savantilor Bizantini cãtre Italia. De exemplu, numai Cosimo
de Medici primeste 5000 de savanti exilati din Bizant într-un singur an la
Florenta, acolo unde în curând vor scrie Petrarca, Dante si Boccacio, si unde
vor picta Michelangelo si Leonardo da Vinci.
Între timp, cultura
Bizantinã este pãstratã si cultivatã în tãrile Române (de exemplu la Putna),
care nu numai cã îsi pãstreazã autonomia fatã de Imperiul Otoman, plãtind-o în
aur – ca de obicei -, dar voevozii români trimit anual aur în Grecia pentru a
sustine mânãstirile ortodoxe (de exemplu la Muntele Athos).
În Occident, o scurtã
istorie a României apare în 1943, scrisã de Mircea Eliade în englezã la
Lisabona si publicatã la Madrid (“The Romanians, a Concise History”, Stylos,
Madrid, 1943), si republicatã peste alti 50 de ani în România (“The Romanians,
a Concise History”, Roza Vânturilor, Bucuresti, 1992).
În timp ce prima istorie
serioasã a Bizantului apare, tot în englezã, de abia în 1988 (Lord John Julius
Norwich, “A Short History of Byzantium”, Penguin Books, London, 1988, 1991,
1995, 1997). Cu toatã bunãvointa lui de a reabilita “misterioasa” istorie a
uitatului Imperiu Bizantin, din nefericire nici mãcar Lord John Julius, de la
Universitatea din Oxford, n-a avut acces la texte Bizantine, pentru simplul
motiv cã nu stie greaca, nici veche nici nouã.
În final, se pune întrebarea
de ce nouã milenii, atestate arheologic, de civilizatie neîntreruptã pe
teritoriul României sunt ignorate nu numai în Europa de Vest dar si în România
? Cu ce se ocupã istoricii români ? Si reprezentantii României peste hotare ?
Cine promoveazã cultura milenarã a României ? Dacã dentistii, si nu profesorii
de românã, vor sã facã scoli în românã la Geneva, sã nu ne mirãm dacã
profesorii vor deschide în curând cabinete dentare în acelasi oras.*
În 1996, când am fost la
Bucuresti pentru a face cercetãri în mitologia tracicã la Academia Românã, spre
uimirea mea, mi s-a pus întrebarea de ce mã intereseazã tracii si dacii, când
acesta era subiectul de predilectie a lui Ceausescu**, fapt pentru care
subiectul trebuie acum total ignorat. La rândul meu, mã întreb ce conteazã 50
de ani de comunism în comparatie cu cele 9 milenii de istorie româneascã ?
Prof. dr.
Maria-Luminita Rollé, Universitatea din Edinburgh, Academic Consultant in
European Mytholgy
Preşedintele
Comisiei Europene, Jean-Claude Juncker, a stârnit noi critici la Budapesta, de
această dată pentru afirmaţia că 1 Decembrie „este important atât pentru
România, cât şi pentru Europa“. Ştiri pe aceeaşi temă Juncker: Până la finalul
lui 2018, în România ar trebui să se ajungă l... „În acea zi vom sărbători
împreună un mare moment istoric, care este important atât pentru România, cât
şi pentru Europa“, a declarat şeful CE marţi, în prezenţa preşedintelui român
Klaus Iohannis, referindu-se la Centenarul Marii Uniri. Potrivit unor
politicieni citaţi de cotidianul transilvănean în limba ungară Krónika, această
declaraţie arată că Juncker este inapt pentru funcţia de preşedinte al CE.
Citată de agenţia de presă MTI, Krónika scrie că a solicitat un punct de vedere
din partea Ministerului de Externe de la Budapesta, care a răspuns printr-o
trimitere la declaraţia de miercuri a purtătorului de cuvânt al Guvernului
Orban. Zoltán Kovács a declarat, într-o conferinţă de presă, că există două
tipuri de opinii. Una este „tăioasă“, şi anume că Juncker „a făcut declaraţii
în conformitate cu starea sa“, iar alta este „mai rezervată“, şi anume că
„lipsa cunoştinţelor de istorie nu face decât să întărească faptul că
preşedintele CE este inapt pentru funcţia ocupată“, relatează Krónika, potrivit
MTI. Zsolt Németh, preşedintele Comisiei pentru Afaceri Externe a Parlamentului
ungar, a remarcat, în mod ironic, că Juncker a făcut, din nou, dovada
„perspicacităţii sale politice şi a empatiei“ faţă de sensibilitatea naţiunilor
europene şi a minorităţilor etnice autohtone. „Nouă, politicienilor maghiari,
nu trebuie să ne pară rău că am spus încă din primul moment că este inapt şi că
ne-am luptat cu toate mijloacele împotriva punctelor sale de vedere
inacceptabile. Este dreptul său să sărbătorească împreună cu România
Centenarul, cu condiţia să nu încerce să-l impună şi altora“, a afirmat el.
Potrivit liderului UDMR, Attila Korodi, referinţele făcute de preşedintele CE
către o celebrare europeană a Centenarului arată superficialitatea acestuia.
„Întâmplările de acum o sută de ani, care au condus la o reorganizare a
Europei, nu sunt momente vesele ale continentului“, a spus Korodi. În opinia
sa, Juncker nu ar fi trebuit să facă această declaraţie, iar Centenarul Marii
Uniri este o sărbătoare a României, nu a Europei.
Citeste mai
mult: adev.ro/ph9c32
Sursa: Prof. VALENTINA LUPU
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu