marți, 23 octombrie 2018

Ioan Miclău-Gepianu - UMOR DIN SCRIERILE MELE EPIGRAMATICE




UMOR DIN SCRIERILE MELE EPIGRAMATICE


~*~



Bumerang

Căutând și eu o cale,
De-a lupta mai cu folos
Vrând minciunile să piară
Am ajuns eu mincinos.



Cântec

Zice cântecul o vorbă,
Cu minciuna nu te pune;
Vorba multă-i iar o ciorbă
De ajungi să fugi pe lume.
Morala:
”Spune adevărul curat, nu-l
amesteca în prea multă vorbărie”.



Despre critică

Uneori în multe critici
Vezi și câte-un foc de paie,
Că de unul te ridică
Altul sare să te taie.



Versuri albe pentru mine

De-ași avea acea tărie
Să așez versuri de aur,
Pe-a minciunei frunte hâdă,
Să schimb calea vieții mele
Cică mi-ar fi mult mai bine,
Mi-ar surâde-ndată lumea,
Monument înalt și-o tidvă
Ridicate-n vâlvă mare
Mi-ar străbate peste veacuri.
Dar cum n-am puterea asta,
A schimba ce mi-a dat Mama,
Mama mea cea dusă-n ceruri,
Iată, am să-mi urmez calea
Trudei, tras pe coate și pe mâni,
N-am nici ochi să văd arginții
Fluturați de la stăpâni;
Sunt un om comun, adică,
Rătăcesc să prind esența,
Calea vieții ce o am!
Calea e cam strâmtă poate,
Dar găsesc cu bucurie
Sfinte darurile toate
Date de la Dumnezeu.
Mă împac cu mine însumi,
Și tot ce pot face eu!



În acest labirint...!

In acest labirint literar
Se rătăcesc și îngerii,
Crezându-ne mari sfetnici
Intrăm încet pe valea plângerii.
A fi poet înseamnă
A coborî în tine,
Să cauți acea perlă de-adevăr,
Acea lumină lină ce lumea o susține.
A cânta de drag de bani
Burdușit de mărfuri și arginturi,
E rătăcirea ce ne pierde
Fără țintă prin triste labirinturi.
Să fugi de sacul plin cu bani,
Fii mulțumit cu pâinea frântă de Hristos,
Și ai să fii cel fericit,
Găsind calea iubirii vei fi mai sănătos.


~*~
Ioan Miclău-Gepianu
2018



UMOR DIN SCRIERILE MELE EPIGRAMATICE
”...Se știe că epigrama este un fel de scânteie a înțelepciunii, sau bobul de grâu sărit dintr-un stog* pe câmpia unde se treieră grâul țăranului. Dacă bobul de grâu ne aduce pâine, epigrama ne aduce înviorarea spiritului. Mai ales că întotdeauna o epigramă vine cu un  umor, ingredient satiric de fapt, care place, nu supără, ci  înviorează ființa noastră”.(I.M.G)

*O grămadă de snopi de grâu frumos așezați pregătiți pentru treierat.













Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu