Motto:
"Rău-i, Doamne,
printre străini,
Ca desculț prin
mărăcini."
(Maria Bitoleanu)
Nu căutați la mine
grozăvia,
că eu sunt doar cela
ce sunt din România,
fără a-mi cunoaște
varful nasului
pe Altarul Soarelui,
deși mi s-a ras
mierța,
că un'doi,
pe scurt, pace și
război,
mi s-a spus, ca bonus
de viață:
"cuvintele duh
îți sunt, conștiință și viață-ți sunt,
cât vei trăi om pe
pământ cu talantul înăscut înmulțit la timpul și locul potrivit
pân'la capăt să-ți ai
menirea, rotunjirea,
filozofia, poezia și
uimirea,"
deși Ion Creangă o
zis verde ori mi crede ori nu mi crede și a spus îmbujorat ca mărul, adevărul,
cu Eminescu stând la
mare veselie la "Bolta Rece",
că dragule, lumea
după muncă se petrece
cu apă de ploaie
în plin ospitalir de
omenie,
cu-n duș rece,
când oful, necazul,
de pe inimă nu trece,
dar cum am zis totul
trece roz-neroz goz ascuns sau nu sub preș
că nu-i ușor, e ca un
cazan sub presiune,
veșnic să iai
atitudine,
mereu stăruind să
scapi de stres,
să nu te irosești,
să fii vigilent cu
cine la drum te însoțești,
să nu trăiești în van
și ca o iluzie (ironie
a sorții)
să teci topindu-te
ca lumânarea
proscris ca un vis
(că-s un boț de
carne,
de humă, fibron cu
ochi,
la care i s-a pus
coarne;
bag seamă:
o mămăligă sunt când
mă strigă
și un zor de zeamă
când mă cheamă,
o iubire ori o
istorie, o ironie, Duh de adevăr și simetrie
de pomină,
o lumină de la alfa
la omega ,Ana la Caiafa creanga, Bal,Pal și Hal,
cu bal mascat îți
trebe ție
și un doi la
geografie,
că-i de oaie cu laie
bobotaie de paie,
cu cartofi pai și
muzică ușoară,
cu țara-n criză la
grămadă din fală traistă goală,
că fudulul nu-i
deștept destul,
taie frunze la câini,
piele goală bagă-n oală,
încurcând sula cu
prefectura,
marfa cu ambalajul
și aprinzând
filfizonul
orașul
mai dându-și foc
"vizavi de viza varză"
la valiză "avis
raris, corvus albus"
ca să doarmă la
mătușa-n gară,
c-a fluierat în
biserică ducând vaca să pască pe biserică
avându-și capul doar
pentru bască
uța-fâța-țâța-mâța
să nu-i ploaie în gât
scârța-scârța uța cu
căruța ducându-și coconeața,
că de anțe-panțe
și rască-parască,
cip-cirip-cipcira:
cucu și cu pupăza
colac peste pupăză,
ce suferă de mațe
a mâncat pilaf
pentru a-l scoate
dintre măsele
cu un stâlp de
telegraf
ala bala portocala
spălând putina din
țară
pe umeri cu așa
povară înflorită-n primăvară
pentru a o duce prin
vară-n toamnă
ca să se ajungă prin
iarnă iar și iar sfințenie a bucuriei înmulțită cu har
la colțul de iarbă,
(niciodată nu se face
umbră pământului degeaba
și în grabă
ca fata la măritat)
iar tu și tu,
slugă la dârloagă,
făcându-te de ocară
la străin în țară
deși te doreai pace
și la orice ecuație: soluție
însă scânteia-i cu Revoluție
în sinea mea existând
a magilor stea
și inima firbinte cu
drum de pâine
spre ieslea-n care-i
pruncul sfânt și un mâine,
sinea mea cu ceea
ceea
ce Nichita Stănescu
definea iubire,
drept de a candida la
fericire drept de pace,
drept de înviere,
belșug după brazda
trasă de plug
și după bunăcredință
și conștiință
pentru lumea întreagă
în știință
care se cunoaște cu
spor prin ziuă de dimineață
cu rost și folos de
popor
în largă deschidere
de bine, cu ce trebuie,
cu ce se cuvine,
"tăind, cum
zicea călugărul Rafael Noica:
răul de la
rădăcină"
dând frâu liber, zăgaz,
larg, la lumină,
cu preaplin divin de
roadă în grădină.
“Buruiana terorismului
poartă fructe otrăvitoare.
Oare cine știe câtă
pizmă și ură se ascunde în inimile teroriștilor?”
Vasile Anton Ieșeanu
Bună Ziua Ieșanule,
Mama dracului ști ce bazaconii au
în cap acele buruieni înveninate fără Hristos și Dumnezeu, care-s niște
catrastofe socio-demențiale, că ăia au cenușă în loc de creeri ori tărâță pe
care le mâncă porcii dacă nu-s amestecate cu diamante ca să-și spargă dinții și
măselele. Ei sunt niște bombe anume să explodeze, deși nimeni nu le-a cășunat, făcut
vre-un rău, deși nu așa vădit sunt "camelio", ața,nu cămila cum se
crede c-ar intra prin urechile acului, însă ce-i cert au devenit o povoară
pentru semenii lor pe mapomondul evadat înteresat de ei. oare cine li-s semenii?
nu-s alții, decât cei cu care ajunși la oază indiferent de ce culoare or fi
politic, însă beu din aceeaș vas,burduf ori cocoașă, apă tulbure, apa
dromaderilor fără ca să-și scoată corb la corb ochii, cum nici ciumații noștri
coioți nu-s lupii sanitari a pădurii să curețe hoiturile dintre ei,pentru'ca oamenii
cinstiți, oamenii de rând (unii batjocoresc limba încercând să ne deruteze
înțelesul vorbelor, să le denatureze valoarea social-umană de comoară, de
cazanie care o cântă cazanie și odă de laudă, să se poată bucura de bine în
pace și bunăcredință cu bună cuvință, ca să se cunoască sporul, rostul, folosul
și nu ponosul prin ziuă de dimineață cum zicea Eminescu stând la un pahar de
vorbă în bojdeuca din Țicău așteptând să le aducă Irinuca acele
plăcinte-poale-n brâu după care gura pofticos cântă în Patra Limba Romană. Unde
nu-i omenie nici Alah nu binecuvântă, ca să nu zic ce-i unde nu-i minte, că
explodează bombe și arme kașnikov latră și-i dezastru, prăpăd, dezechilibru și
omor fără o orânduială, fără o dragoste, fără un folos, o dragoste care
dragoste cere cu pasiune cu stăruință de a face cu răbdare binele ca bonus de
viață paine de toate zilele în culori si arome de Rai al binelui și bucuriei
care-n bunătate și sfințenie își îmulțesc talanții pentru a motiva, dovedi, că
nu fac degeaba umbră pământului cum face câinele inutil umbră blocului. Tu
hrănești s-ar putea alte ideei cu firimiturile pâinii și osciarele rezultate de
la peștii înmulțiți de Isus pentru a ne hrănii pe calea cu adevăr și viață. Tu
ești ca răsăritul soarelui un om cu bun simț și sentimente grăitor umane, dar
la câți vor trebui o vorbă și va fi suficient ca la Stan-Pățitul fară a mai fi
nevoie de o sută de bâte ca să se scotă din scorbura capului
gărgăunii,bolunzănia, de a face altora rău. Noi ne risipim în pilde, în vorbe
de duh, dar câți vor lua aminte și vor învăța aducând pacea și tihna pe pământ
ca pe o mană cerescă ce-a dat-o Dumnezeu pentru poporul lui Moise în pustie în
drum spre Canan, țara Făgăduinței (oare emigranțilori li s-a promis o asemena
țară sau li s-a urât cu binele din țara lor și au pornit în acest exod al
deranjului, a tulburării, stricând armonia existentă ca ordine mondială? că duh
al adevărului, al vieții, zău nu sunt, chiar dacă creștinii noștri le ies în
cale omenește cu pâine, pace și sare și cu-n bine ospitalier posibil, ca
bănuții văduvei în cutia milei, dar ei vor înțelege efortul social-uman al
semenilor lor, vor înțelege oare acest fapt ca să nu ne tragă-n piept? (eu mă
îndoiesc ca să cuget și cugetând să exist, vorba lui Decartes), dar
dumneavoastră ce înțelegeți din acest fenomen talmeș-balmeș, o problemă majoară
a omenirii? Doamne ajută! Servus,dragule și numai bine cu mult soare și cu
multă caldură la casa omului! Emigranții au casa cucului și odihna vântului
dacă-s a drumului cu pustiul sufletului lor. Nu m-aș dori în penele lor. Cu
ce-s mai buni unii dintre ai noștri care-s la străini slugă la dârloagă, Bal, Pal
și Hal poniți la bal (la acel vițel de aur făcut pentru'ca să aibă la ce se
închina până vine Moise cu tablele de legi de pe muntele Sinai, Tabor).
Cu drag și prețuire,
Pavel Rătundeanu-Ferghete
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu