joi, 21 iulie 2022

Stefan Dumitrescu - ÎN ROMÂNIA TRĂIEȘTE ȘI SCRIE UNUL DIN MARII SCRIITORI AI LUMII ! -1-

 




ÎN ROMÂNIA TRĂIEȘTE ȘI SCRIE UNUL DIN MARII SCRIITORI AI LUMII !

 

  

PRECIZARE : Din cauza oboselii, a tensiunii maxime în care am scris această Scrisoare, datorită problemei de vedere pe care o am, am trimis revistelor de cultură din România, Primul text, cel necorectat, nerevăzut, în care am văzut că s-au strecurat multe greșeli. Ne cerem scuze și vă trimitem acum  Textul corectat.

 

 De asemenea această Scrisoare se vrea un Dialog  sincer și grav cu Elita culturală a României, care în această perioadă s-a dovedit a fi o Elită negativă, incapabilă să propună soluții pentru ieșirea României din  Marele Război mascat invizibil a cărui victimă a devenit Ființa națională românească după căderea regimului comunist în decembrie 1989. Elita culturală românească s-a dovedit a nu fi la înălțimea misiunii ei.

 

 Tot în timpul acesta elita politică românească s-a dovedit a fi o Elită total negativă, determinând și participând în mod direct la distrugerea României. Subliniem că după 30 de ani ne-am convins  că Elita politică negativă a României este total incapabilă să propună nici cea mai mică soluție bună pentru Țară.  Ea fiind un Pericol pentru Țară. De aceea este absolut necesar ca la Conducerea României să vină Elita pozitivă, politică și culturală. În mod  democratic și pașnic. Elita politică pozitivă și Elita culturală pozitivă există ca indivizi izolați, temători,  care își văd de persoana lor, fiind din păcate neorganizată. Trebuie numai să capete conștiința misiunii lor, să se organizeze și să conlucreze la salvarea României. Dacă nu se va întâmpla acest lucru România va dispare în curând, pentru că se află într-un mare pericol.  Mulțumim. Doamne ajută !

 

 

 

 

 

 ÎN ROMÂNIA TRĂIEȘTE ȘI SCRIE UNUL DIN MARII SCRIITORI AI LUMII !

 

 

 

SCRISOARE ADRESATĂ CONDUCERII UNIUNII SCRIITORILOR DIN ROMÂNIA,  SCRIITORILOR ROMÂNI, CONDUCERII ICR, ACADEMIEI ROMÂNE, MINISTERULUI CULTURII, PREȘEDINȚIEI ROMÂNIEI !

 

 

 

FIE ca bunul Dumnezeu să fie cel care ne-a pus să facem gestul acesta ! Fie ca Domnul să vorbească prin noi ! Doamne, fierbinte Te rugăm să fii cu noi tot timpul ! Ajută-ne ca în tot ce facem să fie voia Ta, Amin !

 

     Scrisoarea aceasta pe care o adresez Conducerii Uniunii Scriitorilor din România, Conducerii Institutului Cultural Români, colegilor mei scriitori din Țară și din străinătate o scriu cu mare durere, o scriu cu lacrimi și cu sânge. Sunt unele momente în viață când biata ființă umană trebuie să îndrăznească dincolo de limitele curajului ei. Când un context grav, presant, dramatic, un instinct și o intuiție îi spun că trebuie să săvârșească gestul la care ea poate că nici nu s-a gândit. Sau nici nu ar fi vrut să îl facă.

 

    În cazul în care autorul acestei Scrisori va fi acuzat de megalomanie, de stări de frustrare, le spunem cititorilor că ne-am perceput dintotdeauna, chiar dacă în viața aceasta am adunat multă știință și cultură, ca o biată ființă umană trăind într-o lume absurdă și toxică, și într-o lume a intelectualității românești inconștientă și bolnavă. Mai credem de asemenea că suntem cu toții, de la omul de serviciu la academicieni, la scriitori, la Șefii de stat niște biete ființe umane trăind într-o istorie care este o nesfârșită vale a plângerii. Și tocmai de aceea principala noastră preocupare ar fi SALVAREA NOASTRĂ ÎMPREUNĂ CU SEMENII NOȘTRI.

 

 

 

    Mărturisim că prin gestul nostru nu vrem decât să dăruim Uniunii Scriitorilor, ICR,  Culturii române, în ultima instanță românilor, una dintre cele mai mari Opere literare care s-a scris în România, în plan european și în plan mondial, aceasta din inspirația și mila bunului Dumnezeu. Iar dacă ne-am perceput toată viața ca o biată ființă umană mărturisim la această vârstă de 72 de ani, că  talentul cu care am scris această operă este al lui Dumnezeu și numai al Lui ! Suntem absolut conștienți de lucrul acesta !

 

 Cu mai mulți ani în urmă la o emisiune a  doamnei Nicoleta Savin,  la postul tv Nașul, domnul profesor Nicolae Manolescu a afirmat (să fi fost prin anii 2010-2014) că și-ar dori ca în timpul vieți lui să apară un scriitor român de talie internațională. Care desigur că pentru a fi un scriitor de talie internațională el ar trebui să aibă o operă literă de mare valoare, de nivelul operei lui Thomas Mann, a lui  Albert Camus, a lui Garcia Marquez, a lui Mario Varga Llosa, scriitori care au luat Premiul Nobel. Tot la dna Nicoleta Voinescu, și tot la Nașul, criticul literar Alex Ștefănescu afirma și el același lucru, că și-ar dori să apară în literatura română un mare scriitor de talie internațională.

 

      Dacă ar fi să ne gândim cred că orice critic literar din orice Țară este normal să își dorească să descopere, să promoveze un scriitor de mare valoare, care să deschidă o pârtie în planul literaturii europene, în planul literaturii universale.  Da, noi credem că ar fi normal faptul asta. Dar lucrul acesta este normal pentru alte țări și pentru alte societăți, nu credem însă că este adevărat și pentru România. Și chiar o să argumentăm, din punct de vedere psihologic, științific, de ce la noi nu se întâmplă lucrul acesta. De ce noi, românii nu ne prețuim valorile, le invidiem, le marginalizăm și le alungăm din țară. Spre deosebire de evrei care își promovează valorile, le cultivă și le fructifică talentul, creativitatea ! De aceea evreii au un mare m număr de laureați ai Premiului Nobel, pe când noi nu aveam nici unul.   

 

       Când domnul Profesor Nicole Manolescu își exprima dorința ca în  România să existe un  mare scriitor, un scriitor de talie internațională așa cum sunt Albert Camus, sau Thomas Mann sau Mario Varga Llosa, el, acel scriitor chiar exista în România. Și chiar exista de mulți.  Pe scriitorul acesta Dumnezeu l-a ajutat să dea o operă literară care stă oricând pe primul nivel al literaturii europene și mondiale, alături de  opere literare ale scriitorilor de primă mărime care au luat premiul Nobel și pe care i-am citat mai sus.

 

     Domnul Nicolae Manolescu este un om în vârstă,  a trecut de 83 de ani, să-i dea Domnul mulți ani buni, sănătoși și lucizi. Acum, la această vârstă bunul Dumnezeu le îndeplinește rugămintea domnilor Nicolae Manolescu și Alex Ștefănescu. Da, în România există un scriitor de talia lui Thomas Mann, a lui Albert Camus, a lui Mircea Eliade, a lui Mario Vargas Llosa.  Adică există  în România unul din marii Scriitori ai lumii ! Scriitorul acela le dăruiește opera lui, iar dânșii nu au decât să deschidă cărțile și s-o citească. Scriitorul acela dăruit de Domnul și cu talent și cu suferință este subsemnatul, un om umil și bun, pe numele lui Ștefan Dumitrescu.

 

    Am spus că am scris această scrisoare cu mare greutate, după mulți ani de ezitări, dacă să fac sau nu gestul acesta.  Iar gestul meu nu este unul  făcut din orgoliu, ci este unul de umilință ! Am vrut să-i trimit această Scrisoare domnului profesor Manolescu de acum vreo patru, cinici ani, de ziua dumnealui, de sfântul Nicolae. Care este și ziua tatălui meu, domnul să-l binecuvânteze în cer pe părintele meu Nicolae Dumitrescu. Am intenționat să-i scriu cam așa :

 

    Stimate domnule Profesor Nicole Manolescu, iată, de ziua Dumneavoastră Domnul se milește de noi amândoi și vă îndeplinește dorința pe care ați exprimat-o în emisiunea doamnei Nicoleta Savin, la Nașul, aceea ca în literatura română să apară, să existe un scriitor de talie mondială. Unul din marii scriitori ai lumii. Un mare scriitor care să fi creat o operă literară de prim nivel în literatura mondială.

 

      Nu știu de ce Domnul m-a ales pe mine să îmi dăruiască mult talent literar (de multe ori mi-am pus această întrebare !) astfel încât să dau o operă literară  la fel de valoroasă ca a lui  Garcia Marquez sau a lui Mario Varga Llosa. O operă literară mai bogată decât al lui Orhan Pamuc, scriitor turc, mai mic decât mine ca vârstă cu patru ani, căruia i-am lecturat toate cărțile. Vorbesc deci în cunoștință de cauză. Asta nu înseamnă că nu am toata admirația și tot respectul pentru domnul Orhan Pamuk.

 

      De asemenea, am rugămintea să nu fiu invidiat de confrații mei scriitori pentru că Domnul o dată cu talentul îți dă și suferința, și nu cred că mulți scriitori ar dori să poarte în suflet toată viața o mare suferință, fără de care nu se scrie nici o operă literară de valoare.

 

      Nu știu dacă vestea pe care v-o aduc și darul pe care vi-l fac vă va bucura.  Eu îmi doresc foarte mult ca să vă bucurați,  căci iată,  Domnul v-a îndeplinit dorința și dumneavoastră și domnului Alex Ștefănescu. Și apoi în viața acesta care este și scurtă și presărată mai mult cu necazuri, cu încercări grele, de multe ori searbădă un astfel de dar este mană cerească.

 

      (Este posibil ca unii critici literari sau unul ori mai mulți confrați de ai mei scriitori să moară de invidie. Eu îl rog pe Domnul să le ia această suferință și să le umple sufletele de pace. Nu le-aș dori să fi fost și să fie în locul meu. Vorba lui Nichita, „Toți și-ar dori să fie Eminescu, dar nu ar rezista nici cinci minute în pielea lui”, citat aproximativ...)

 

 

 

     Noi ne cunoaștem de mut timp, domnule profesor Nicolae Manolescu, din păcate ne cunoaștem puțin. Suntem amândoi vâlceni, și cu siguranță că dumneavoastră îmi veți spune, mi-am imaginat eu, cam așa: E bine, dragă Ștefan Dumitrescu, dacă există în literatura română și este în viață, un mare scriitor, de talie mondială, așa cum mi-am dorit eu, crede-mă că aș merge și l-aș îmbrățișa. Dar uite,  eu nu prea cred să existe, pentru că suntem o societatea imorală, materialistă, formată din indivizi egoiști, parveniți, materialiști, ori într-o asemenea societate cum să apară un mare scriitor ? Și apoi eu cunosc bine lumea literară românească, mediul cultural, scriitoricesc, un mediu secătuit de invidie, de bârfă, de prostie, de orgolii stupide, de tupeu nemăsurat. Incapabil de suferință, cum spuneai, fără mari conștiințe, toți trăind mai mult pentru interesul lor mărunt. Or eu nu cred că într-un asemenea mediu  poate apărea un mare scriitor, care implicit ar trebui să fie și o mare Conștiință. Și nici Alex Ștefănescu, sau Cristea Enache, nu cred că un mare scriitor poate apărea în România, mai ales într-o perioadă ca aceasta de imoralitate și impostură, de prostie cruntă, de lașitate, de trădări care nu se mai termină. Or ca să vă cred că într-adevăr aveți o operă literară de valoare europeană sau mondială, ca Mario Vargas Llosa de pildă, sau ca Albert Camus trebuie să faceți dovada. Iar eu și Alex Ștefănescu, crede-mă, tare mult ne-am bucura că uite, există în literatura română un mare scriitor de talie mondială.

 

 

 

   Sigur că da, domnule profesor, cum să nu, cu mare bucurie și tot cu mare tristețe, pentru că dumneavoastră trebuia să știți lucrul acesta. Și să îl afirmați. Nu trebuia să mă puneți pe mine în situația aceasta penibilă, de mare umilință (îmi asum toate reproșurile) când eu sunt cel care vă spun lucrul acesta. Eu sunt și public în literatura română de peste 50 de ani, nu sunt de azi de ieri, ca să nu fi auzit de mine. Trebuia să mă citiți, mai ales că sunt unul dintre scriitorii români propuși pentru Premiul Nobel... Și mai ales că am fost anunțat ca o șansă a literaturii române, (Ad Păunescu) ca un scriitor care aduc în literatură noi cadre de referință. (Ana Blandiana)

 

            Îmi pare rău că trebuie să fac gestul acesta, cum spuneam, și că era foarte bine să nu mă puneți dumneavoastră în poziția aceasta proastă, când eu vin în fața Conducerii Uniunii Scriitorilor, a ICR și vă spun. Stimați domni, sunt scriitorul Ștefan Dumitrescu, membru al Uniunii scriitorilor. Uite, mi s-a întâmplat în viața aceasta, care seamănă mai mult cu un vis și trece foarte repede, să dau, ajutat de Domnul (că eu din  propria mea voință sau cu puterea mea, nu puteam să scriu o asemenea operă), una dintre cele mai mari opere romanești (și în dramaturgice, dar și în poezie) în plan internațional, și aș dori să dăruiesc această operă Uniunii Scriitorilor din România, (și prin ea, cititorilor români, românilor), ICR, Ministerului Culturii, Academiei.

 

       Luați gestul meu ca pe un dar pe care vi-l face Domnul, prin mine, de ziua dumneavoastră, domnule profesor Nicolae Manolescu, și a tatălui meu, Sfântul Nicolae. Îl rog pe bunul Dumnezeu ca darul acesta să vă bucure. De asemenea  să vă bucurați că Domnul v-a împlinit dorința de a citi (și de a cunoaște) un Mare scriitor român, coleg cu dumneavoastră de peste 50 de ani, un scriitor de talie mondială.

 

    Cam așa v-aș fi scris cu mai mulți ani în urmă de ziua dumneavoastră. Și acesta ar fi fost cu adevărat un mare dar. Subliniez, pe care Domnul vi-l făcea dumneavoastră, criticii literare, literaturii române, cititorilor români. Pentru că, stimate domnule profesor, acum la 72 de ani, când începem să avem probleme cu sănătatea, Opera aceasta literară nu este numai a mea. Mi-a dăruit-o Domnul ca eu s-o înmulțesc și s-o dau semenilor mei. Pentru aceasta ne dăruiește Domnul Talantul, nu ca să îl îngropăm, sau să îl bem, situație în care ne-am bate joc de darul Domnului. Eu v-o dăruiesc cu toată dragostea.  Așadar, așa simt eu și gândesc, că opera aceasta literară, este a Domnului și a poporului român. Iar eu trebuie să am o mare responsabilitate față de ea.

 

 

 

                                                    2

 

 

 

    Dragă Ștefan, ziceți dumneavoastră, domnule profesor Manolescu. Fii atent, s-ar putea să te înșeli, ca evaluarea operei tale să fie subiectivă și în cazul acesta… e o problemă. În același timp dacă este adevărat ce spui, că opera dumitale romanescă, romanele, este una de mărimea și de valoarea operei lui Thomas Mann sau a lui Mario Vargas Llosa este iarăși... o problemă. Și încă mare. Dacă noi, Conducerea Uniunii scriitorilor, Critica literară, eu, Alex Ștefănescu, Crista Enache, Cistelecan, criticii literari etc nu te-am băgat în seamă (uite, nu am scris nimic despre dumneata în Istoria mea literară) înseamnă că s-a întâmplat ceva grav cu noi.

 

    Înseamnă că atunci când apar mari Creatori în literatura română, Critica literară, criticii de fapt, mediul scriitoricesc se dovedesc a nu fi la înălțime. În loc să le semnaleze și să cultive marile valori, Critica și Criticii literari le marginalizează, le rejectează din sistem. Înseamnă că ne compromitem grav în fața scriitorilor, a intelectualității românești, în istoria literaturii române. În fața străinătății ! De aceea eu îți propun să fim înțelepți și să rezolvăm cazul dumitale, pentru că ești un caz dureros în istoria literaturii române, în modul cel mai bine pentru toți. Și pentru dumneata și pentru critica literară.

 

     Îți dai seama, în cazul acesta noi, criticii literari suntem total compromiși. Lumea ne va privi cu ură, foarte critic. Adică te rugăm pe dumneata să nu începi ca Dinescu sau ca Vadim să ne acuzi, hoții, afaceriștii, ia uite ce mi-au făcut ! Îi doare în fund de valorile naționale, își văd numai de interesele lor egoiste, nenorociții. Cred că mă înțelegi. Că atâta ar mai trebui să ne facem de băcănie în istorie literaturii române. Pentru că dacă dumneata ești un mare scriitor în cazul acesta ne găsim în fața unui caz tragic în care un scriitor de valoare a fost  marginalizat și nedreptățit. În cazul acesta înseamnă că lumea literară este o lume toxică, bolnavă. Or cazul dumitale pune  această problemă, a unei lumi literare și a unei critici literare bolnave.

 

      Ei, cum să nu, domnule profesor. Și eu mă bucur că v-ați gândit la o rezolvare inteligentă a acestui caz. Pentru că vreau eu sau nu, în literatura română scrie de 50 de unul din marii scriitori ai lumii și critica literară, Conducerea Uniunii Scriitorilor se face că nu el nu există. Așa este, cel mai bun lucru este să fin înțelepți și să rezolvăm acest caz în cel mai bun mod.

 

      Uite, eu îmi aduc aminte că ai venit o dată la Uniunea Scriitorilor și mi-ai adus mai multe cărți. Mi-ai adus „Delirul, vol II”, continuare la  romanul lui Marin Preda, un roma foarte mare, despre care mi-a fost frică să scriu și o carte care mi-a plăcut mult „O nouă interpretare a poemului Luceafărul, de Mihai Eminescu. Psihanaliza și Filozofia poemului”. Care mi s-a părut foarte profundă și interesantă. Pe celelalte cărți pe care mi le-ai adus cu dedicație nu le-am citit că n-am avut timp. Te rog să mă scuzi.

 

      Da, uite, eu îți acord toată încrederea și chiar cred că este posibil ca în această perioadă istorică să apară în literatura română, în societatea românească atât de vitregită și de bolnavă, un mare scriitor. Un scriitor Conștiință și Oglindă a epocii în care trăim, un scriitor și mai mare decât Cărtărescu. Un scriitor de talie internațională…

 

      Eu nu am nici un merit, domnule profesor, că am dat o mare Operă literară, meritul este al lui Dumnezeu. V-am spus, eu sunt un scriitor credincios ca bunul nostru prieten Ioan Alexandru, Domnul să îl țină la pieptul Lui. Dintotdeauna m-am perceput ca o biată ființă pe lumea aceasta, și toți cred că suntem niște biete ființe pe lume. Este adevărat unele sunt jalnice…

 

      Păi uite, în cazul acesta îți propun să stăm mai mult de vorbă și să îmi vorbești despre dumneata și despre opera dumitale. Dacă ai trăit în provincie și ai venit rar prin București, eu mărturisesc că te cunosc mai puțin. Ești invitatul meu la Capșa, mediu scriitoricesc, unde putem să stăm de vorbă în liniște.

 

 

 

                                                        3

 

 

 

      Și iată-ne ajunși și la Capșa, unde eu l-am invitat și pe dl profesor Ioan Aurel Pop, Președintele Academiei. O să plătesc eu consumația, îmi face o deosebită plăcere. Intrăm… Salonul este gol, așa că suntem singuri. Domnul profesor Nicolae Manolescu spune că vrea două cafele turcești. Trei, sau mai bine patru, îi spun eu chelnerului, l-am invitat la discuția noastră și pe domnul profesor Ioan Aurel Pop, Președintele Academiei. Ne așezăm la masă, degustăm cafeaua. În momentul acesta își face apariția și dl Președinte al Academiei.

 

     Luați loc, domnule profesor Ioan Aurel Pop. Dacă mai doriți și altceva în loc de cafea vă rog să îmi spuneți.

 

     Cafeaua este excelentă, zice domnul Manolescu care a degustat-o.

 

     Da, da,  e foarte bună, spune și dl Președinte al Academiei, după ce soarbe câteva înghițituri.

 

    Cam așa e,  răspund eu, gustul cafelei are ceva care îmi aduce aminte de Eminescu, de lumea balcanică, de imperii prăbușite în cenușă

 

       Care crezi că sunt marile tale cărți, dragă Ștefan, mă întreabă dl profesor Manolescu, care traduse și publicate în limbile de circulație, așa cum l-am publicat pe Mircea Cărtărescu, s-ar constitui într-un eveniment literar de mare importanță pentru literatura noastră, pentru literatura europeană…

 

      Partea grea, substanțială a operei mele, domnilor profesori, este romanul. Până acum am publicate 15 romane. Le enumer în ordine :

 

      1. „Delirul, vol II”, continuare la romanul „Delirul, vol I”, de Marin Preda, editura Fortuna, Râmnicul Vâlcea, 2004, (editor Directorul editurii Emil Catrinoiu, un om extraordinar. La mulți editori le-a fost frică să tipărească romanul acesta, după ce a câștigat în 1993 Concursul Organizat de Ion Cristoiu și de  familia lui Preda, „Cine scrie romanul „Delirul, vol II”, continuare la romanul lui Marin Preda, așa cum l-ar fi scris aceasta ; 

 

      2. „Și tu vei fi văzduh”, Editura Anamarol, 2007, București,

 

     3. „Feodor Mihailovici Dostoievski s-a sinucis la București”, editura eLiteratura, 2014, București,

 

     4. „Prea adânc m-ai rănit, femeie !”, editura eLiteratura, 2014, București,

 

     5. „Marea Dragoste”, editura eLiteratura, 2014, București,

 

     6. „Eopce pierdute”, editura Armonii culturale, 2017,

 

     7. „ Sisif sau Dealul care nu se mai termină”, 2018, editura Armonii culturale,

 

     8. „Povestea romanului „Delirul, vol II”, editura Mușatinia, 2018,

 

     9.  „Plopul pe deal”, 2019, editura Armonii culturale,

 

    10. „Lumina de lună a dragostei”, 2019, editura Armonii culturale,

 

    11.„Uriașii de demult”, 2021, editura eLiteratura, aceste fiind o trilogie, de peste 1200 de pagini,

 

     12. „Romanul muntelui”, publicat pe Amazon,  este un roman scris din interiorul subconștientului colectiv al omului. O noutate în toată literatura română și universală.

 

    13. „Turnul Babel cel de toate zilele sau Marea Revoluție mondială”, acesta este un roman dramatic, o trilogie de 380 de pagini, publicat pe Amazon. L-am trimis domnului Dinu Grigorescu, Directorul revistei Rinocerul, să îl publice la Editura Rinocerul, a dumnealui. Este una dintre cele mai mari creații dramaturgice, de la noi, și în planul dramaturgiei universale. Ca și piesa de teatru„ Istoria dramaturgiei universale urcată pe scenă”, pe care dl Dinu Grigorescu mi-o publică în serial în revista Rinocerul.

 

    14. „Milenia sau Maica Domnului”, publicat pe Amazon,

 

    15. „Eu te-am iubit poporul meu, tu m-ai ucis”, publicat pe tot  Amazon. (N-am avut bani să le tipăresc. Alte câteva  romane sunt în curs de tipărire.

 

     În total 15 romane, dragă Ștefan Dumitrescu. Și această operă romanescă zici dumneata că este de mare valoare ? Că este o operă romanescă de valoarea operei lui Albert Camus sau a lui Maria Varga Llosa.

 

     Da, așa cred, domnule profesor.

 

 

 

                                                    4

 

        Ca să continui: a doua operă literară de mare valoare, de valoare europeană, este opera dramaturgică, constituită din peste 25 de piese de teatru, dintre care 10-12 sunt piese de teatru de valoare europeana, care stau pe același nivel cu piesele de teatru ale marilor dramaturgi ai secolului XX Arthur Miller, Tennessee Williams, Edward Albee, Eugen Ionescu, Luigi Pirandello. Vă spun că am 15 Premii naționale, deci naționale, de dramaturgie luate de-a lungul anilor.

 

      Despre piesa mea „Râsul”, criticul de teatru Valentin Silvestru spunea că este una dintre cele mai mari piese de teatru ale dramaturgiei europene. Piesa mea, comedia ”„Cerul și Cârtița”, a luat Premiul I la Concursul organizat de Teatrul Mic și de Consiliul Culturii și Educației Socialiste, în anul 1981, dintr-o sută și ceva de piese trimise la concurs. La Vâlcea se organizează de mulți ani Festivalul național de dramaturgie Bogdan Amaru, la ale cărui ediții am luat 13 premii naționale, cele mai multe premiul I.

 

     Apoi, Comedia mea „ Bă, nenorociților, vin extratereștri” al luat în anul 2012 Premiul II (Premiul I nu s-a acordat) la Concursul de comedie organizat de Teatrul de Comedie. Dinu Săraru, Directorul teatrului Mic, în anul 1981, trebuia să monteze piesa mea, „Cerul și Cârtița”, ieșită câștigătoare la Concursul organizat de Teatrul Mic și de Consiliul Culturii și Educației Socialiste, el fiind Directorul Teatrului Mic. Așa scria în anunțul Concursului, că Teatrul Mic se obligă să monteze piesa. La fel trebuia să facă și George Mihăiță,(niște ticloși) să îmi monteze în 2012 comedia, „Bă, nenorociților vin extratereștri”. N-a montat-o. La Râmnicul Vâlcea erau două teatre, director la Teatrul Anton Pann a fost un ticălos Adrian Roman. Ar fi putut să joace piesele care au luat Premiul I la Concursul de dramaturgie Bogdan Amaru. N-a vurt. Niște nenorociți.

 

       Dar de ce crezi că nu te-au jucat teatrele din România, deși dumneata ești unul din marii dramaturgi ai lumii ? Am zis bine, unul din marii dramaturgi ai lumii ?

 

    Da, ați zis bine. Puteți să mai ziceți o dată.  S-ar putea să fiu unul dintre cei cinici sau șapte dramaturgi ai lumii, mă refer la această perioadă istorică în care ne găsim. Da, vă răspund. De ce nu mi s-au jucat piesele de teatru în România  ? Am dus prima piesă de teatru la Teatrul Mic, director adjunct era Dumitru Dinescu, țin minte ca acum, îl văd uimitor de viu în fața ochilor, când aveam 21 de ani, în anul 1971. E vorba de prima mea piesă de teatru „Meșterul Manole”, interpretare a mitului Meșterului Manole, la Teatrul Mic. De atunci au trecut 51 de ani, timp în care mi s-a jucat o singură piesă de teatru, la Teatrul din Bârlad,  comedia „Două femei deștepte și nebune, nebune de legat”, piesă care a luat premiul I la Concursul de dramaturgie Bogdan Amaru, la Vâlcea.

 

    Mie nu mi s-au jucat piesele de teatru în acești 50 de ani în România, domnule profesor, pentru că în teatrul românesc nu există bărbați adevărați, vorba domnului general Radu Theodoru. România nu are bărbați adevărați. Nu are Conștiințe. Înțelegeți metafora : Nici Armata română, nici Lumea scriitorilor, nici Academia română, nici Învățământul nu au bărbați adevărați. Cred că înțelegeți ce spun prin expresia Bărbați adevărați. Bărbați cu un minimi nivel de conștiință, de demnitate și de patriotism. Aceste lumi, lumea militară, a Armatei, lumea teatrului, lumea literară, lumea Intelectuală din primul nivel al Piramidei sociale (lumea intelectuală în general) nu au bărbați adevărați, nu au conștiințe. Au oameni mici care își văd doar de interesele lor mărunte, așa cum vedem în clasa politică. Ați văzut, a ajuns unul senator sau ministru, își ia pe lângă el sora, fratele, cumnații, mama, amanta, ginerele, mătușa. Le găsește el un post de unde pot să  facă afaceri, să ia un salariu cât mai mare. El să se îmbogățească. La Țară nu se gândesc deloc.

 

     Lumea teatrului românesc, ca și lumea literară, nu au oameni care să se gândească la importanța literaturii în istoria acestui neam. La faptul că este foarte important să avem mari scriitori, dacă se poate ca Hemingway, ca Thomas Mann, ca Tolstoi, ca Dostoievski, (a se vedea romanul meu „Feodor Mihailovici Dostoievski s-a sinucis la București”, unde este vorba de lumea literară din ultimul deceniu al comunismului), sau Mari dramaturgi, ca Shakespeare, dacă se poate. Pentru că aceștia. ,marii scriitori, marii dramaturgi, dar și marii oameni de știință joacă un rol extraordinar de important în procesul dezvoltării culturii, al evoluției unei națiuni, al formării unor creatori de valoare. Oamenii aceștia motivează un popor, îl fac să se simtă mândru, puternic,  să ia act de valoarea lui, de puterea lui creatoare. Îl educă, îl formează, îl trag după ei. Or din păcate noi, pe aceste valori le radem, așa cum am fost ras eu.

 

     Și eu cred că domnul Ștefan Dumitrescu are dreptate, intervine dl Președinte al Academiei. Este o mare invidie în lumea universitară, eu o cunosc bine.

 

        În aceste lumi, domnilor profesori Nicolae Manolescu și Ioan Aurel Pop sunt numai oameni care trăiesc doar pentru ei și pentru interesele lor. Oameni mici, și cu oameni mici nu se pot ridica națiuni mari, popoare demne, bogate, puternice !

 

     Este un profesor de istorie, domnule Președinte al Academiei, istoric de al dumneavoastră, îl cheamă Gică Manole, moldovean de al lui Ștefan, eu îl ascult cu tot sufletul pe youtube. Domnule, ce om extraordinar, ce om curajos, ce patriot ! De la el am cunoscut bine istoria poporului român din ultimele două sute de ani. El a afirmat despre dumneavoastră, istoricii, că după ce ați ajuns sus, într-un loc călduț, nu vă mai interesează adevărul istoric. Nici țara, nici poporul acesta, pentru dumneavoastră istoricii important este doar locul călduț, prestigiul. De altfel această afirmație este valabilă pentru toată intelectualitatea de sus, din primul nivel al piramidei sociale românești. Nu au conștiință, nu sunt patrioți.

 

    În lumea noastră, a literaturii, domnule profesor Manolescu, își vede fiecare doar de interesul lui, și se descurcă fiecare cum poate. Unul  ajunge Director de teatru, ca Săraru, ca de fapt toți directorii  de la noi, dar nu-l interesează să promoveze marile piese de teatru, își promovează piesele lui, prietenii din gașcă, cine îi poate da niște bani, cine îi asigură niște avantaje. La fel ca în clasa politică.

 

 Cam înțeleg ce vreți să spuneți, zice domnul profesor A. Pop, Președintele Academiei.

 

     Da, e mai mult o metaforă ce spune, zice dl profesor Nicolae Manolescu, aș vrea să ne precizați mai exact. Am înțeles în mediile acestea intelectuale, în Lumile acestea, cum le numiți dumneavoastră, sunt oameni mici care își urmăresc doar interesele lor. Nu se gândesc la Țară, la tragedia ei, la destinul ei, nu-i doare tragedia acestui neam. Nu-i doare România, pentru unii din lumea Culturii, a Învățământului superior România nici nu există. Așa cum se întâmplă cu lumea politicienilor.

 

     Vă anunț, stimați domni, că l-am invitat la discuția noastră și pe dl profesor de Sociologie Ilie Bădescu, colegul meu de facultate și de cămin. La cămin am avut camerele vecine. Domnule chelner, vă rog să mai aduceți o cafea. Iar mai târziu să aduceți o cafea și mai mare, pentru că l-am invitat și pe dl Președinte al României Klaus Iohannis.

 

      Păi dl Iohannis e la schi în Austria, zice dl  Ioan Aurel Popo.

 

     Sigur o să vină la timpul potrivit, domnilor. Acum, iată că a sosit dl profesor Ilie Bădescu. Luați loc lângă mine, domnule Bădescu, ne cunoaștem. Dacă vă dați jos barba sunteți neschimbat, ca acum 50 de ani.

 

      Mulțumesc, domnule Ștefan Dumitrescu, sunteți drăguț. Ați fost coleg de grupă cu soția mea, cu Gina, dacă îmi aduc aminte.

 

     Vedeți că ne cunoaștem, domnule profesor.

 

 

 

                                                  5

 

 

 

    Și acum să răspund la nelămurirea dumneavoastră domnule profesor Manolescu. De ce intelectualul român este un om mic, care își urmărește dor interesele personale. Și când ajunge în politică își pune în funcții tot neamul, când ajunge director de teatru își joacă doar piesele lui și pe ale celor din sfera lui de interese, când ajunge Critic literar, director de revistă face la fel.

 

   Hai că este foarte interesant ce spuneți, zice domnul profesor Ilie Bădescu, sunt lucruri care țin de psihologia și de sociologia acestui popor.

 

    În lucrările mele „Psihologia și Pedagogia poporului român”, Explicarea poporului român”, Filozofia destinului românesc”, domnilor profesori, abordez din punct de vedere psihologic, sociologic această temă, a Sistemului de patologii și de complexe al poporului daco-român. Pentru că noi suntem poporul dac în devenirea sa milenară. Pe mine m-a preocupat încă de pe băncile facultății, de când eram noi, studenți, domnule Ilie Bădescu, întrebarea aceasta: domnule, de ce a avut poporul român istoria asta chinuită de la  înfrângerea lui Decebal încoace ? De la Războaiele daco-romane aproape toată istoria noi am fost, cu câteva excepții, Mircea cel Bătrân, Ștefan cel Mare, Mihai Viteazul, un popor de victime. Tare mi-aș fi dorit să mă nasc și să trăiesc într-un popor mare, puternic, demn. Am fost și suntem un popor care am stat cu capul plecat, și cine a vrut și n-a vrut ne-a umilit, ne-a jefuit, ne-a chinuit… Și am găsit răspunsul la această întrebare, domnilor profesori Manolescu, I A Pop și Ilie Bădescu. Cărțile acestea numite mai sus „Psihologia și Pedagogia poporului român”, „Explicarea poporului român” și „Filozofia destinului românesc”, sunt publicate. În ele se află răspunsul la această Întrebare. Ele sunt cărți bine documentate, scrise după mulți ani de cercetare și meditație asupra psihologiei poporului român.


Va urma,









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu