miercuri, 20 iulie 2022

MARIAN ILIE - La multi ani Nea Ilie!

 



Nea Ilie,

Pune-ti flori la palarie

Bea un sprit, te veseleste

Scrie-un vesrs, lumea vesteste

Despre ce se ocoleste

ADEVARUL, Nea Ilie!

Da cu biciul fara mila,

Pina ti-se face sila!

............................................

Dumnezeu sa-ti dea  SANATATE  ca-i mai buna decat toate!

La multi ani Nea Ilie!

GD

20.07.2022

Bucuresti

 

De Sfântul Ilie

Dumnezeu s-a mâniat pe noi

Că mânați de patimi și de ură

Semănarăm boală și război

În mult-încercata Sa natură

Parcă de Satana fermecați

Îi uitarăm Sfintele Porunci

Unii huzurim fără de saț

Alții asudăm trudind pe brânci

Înnalț rugi și parcă-n ele-aș plânge

De cum blestemații luciferi

Au tot strâns și nu-ncetează-a strânge

Din dumnezeieștile averi…

Ah, de-ar fi ca eu să fiu Patronul

Numelui ce-l port, cel Sfânt Ilie

Aș veni din cer cu faetonul

Fulgerând din nori democrație

Da, aș pune-n ordine firească

Ce-a lăsat în urma Sa Christos

Iar pe cei chitiți să prăduiască

I-aș băga la muncile de jos

Să priceapă ce e sărăcia

Foamea, frgul, bolile în lanț

Retușând aici în România

Măreția fostului Bizanț

Ce păcat că n-am puterea-aceea

Pe măsura numelui ce-l port

Și că pot doar scrie odiseea

Oamenilor-fluturi-cap-de-mort

Condamnați la moarte programată

În laboratoare conspirate

De scursuri din Era Altadată

Duse-n val de patimi și păcate!

 

 

Multumindu-le tuturor celor ce m-au felicitat de ziua numelui de familie, postez mai jos interesantul dialog de anul trecut, inclus in volumul "Ce pana Corbului lui Poe!"...

Bineintelers, pentru cine are timp si dispozitie de lecturat astfel de nastrusnice ispravnicii

 

 

15 iul. 2021, 01.01

 

 

 

Dar ceresc e şi literatura

 

 

~*~

Poştaşul meu un excelent băiat e

Mi-aduce veşti şi bine-asezonate

Colete dintr-al Euterpei templu

Cu dar din dar. Veni azi, de exemplu

C-o veste care-mi pică bine mie

- Că se apropie Sfântul Ilie -

Dar darul adus astăzi de poştaş

Revista Scriptor, editată-n Iaşi

Este ceva ce ţine de sublim

La fel ca amintitul patronim

Din calendarul nostru ortodox

De sfânt într-o caleaşcă de inox

Ce în hurducăiala-i peste nori

Aprinde cerul dându-ne fiori

Cu fulgere şi tunete şi ploi

De zici că pică cerul peste noi...

Revista nu-i aşa, e ca o bură

Din norii condensând literatură

În pagini de frumoasă poezie

Şi proză, dialoguri de frăţie

Eseuri, cronici, file de istorii

Să se tot delecteze cititorii

Citind revista Scriptor ca Scriptura

Căci dar ceresc e şi literatura!

 

Revista  Scriptor  nr.7-8/2021

 

 

 

Replică

(18 iul. 2021, 19:14)

 

 

Citesc zâmbind la fiece misivă,

Cum aș citi o cronică de carte,

Mă simt de parcă însămi sunt o divă

Și de cadouri zilnice am parte.

Când nu apuc să lecturez revista,

Eu știu că rezumatu-i la-ndemână

Și plec cu el în gând! "Hasta la vista!"

Spun bucuroasă. Versul mă îngână.

Dar mă întreb ce crainic fără vină

Compune-atâtea versuri vinovate

De-a răspândi în jurul lor lumină,

Când este plin de minți întunecate?

Eu vă propun un pact cu nemurirea,

Că doar o carte nouă nu-i de șagă:

S-o tipăriți, găsindu-i denumirea

De suflet, să ne fie la toți dragă!

 

Mulțumiri și salutări cordiale de la Oradea!

Mihaela Dindelegan

 

 

 

Răspuns

 

Am fost surprins, chiar ofuscat

Să-mi văd mesajul returnat

Dar îngerul ce mă păzeşte

M-a prins de mână, ca-ntr-un cleşte

Şi mi-a grăit: Ia şi citeşte

Ce scrie-aici, pe româneşte!

Zău, bre? am zis şi... am citit

Şi-aşa, un pic descumpănit

Am cugetat în sinea mea:

Băiete, ţi-ai găsit belea

Cu fata asta de pe Crişuri

Ce mi te ia făr' ocolişuri...

Ia uite ce frumos zapis

De parcă chiar tu l-ai fi scris

Că-ţi vine ca o mură-n gură...

Ia du-te, bre... la Editură!

 

 

Replica la răspuns

(20 iul.2021, 13:21)

 

Era firesc să văd în vers

Mesajul returnat, nu șers,

Dar bine scrii, iubite frate,

Că slove grele-s adunate

Și merită cu sârg lipite

Între coperți, spre-a fi citite!

Deci, LA MULȚI ANI și multă baftă,

Că-mi stă cuvântul ca o aftă

Pe limbă, de-astă dimineață,

Parcă legată cu o ață.

Că, doar, Ilie-i sfânt de seamă,

Nu-i prins cu barba lui în ramă,

Ci câteodată se-ntrupează

În frați de-ai noștri! Ce contează

E să-i cinstim azi și pe ei,

Chiar dacă sunt mai mititei,

Să le urăm și sănătate,

Și vin, și rime, și de toate!

 

 

M.D.

 

 

 

De Sfântul Ilie

 

 

Acum - că încă nu-i război -

Să ne urăm dară-ntre noi

Şi să ne strângem, măi frăţie

Toţi cei cu numele Ilie

(Nume, prenume, nu contează

Doar mintea să ne fie trează)

Să ne-adunăm, alde Ilie

Cu caii într-o herghelie

Şi cu şaretele de foc

Într-un auto-parc ad-hoc

Să facem, ordonând grămada

Societatea Iliada

Şi, toţi ca unu,-ntr-o idee

Să demarăm o odisee

Să arătăm ce-nseamnă, tată

O Românie educată

Şi care-i dreapta socoteală

Cu România cea normală

Că, zău, pahrul s-a umplut

De-atât tumult bine-făcut

(Parafrazând, pot să vă zic:

Mult zgomot pentru chiar nimic!)

Cognomeni dragi, voi ce aţi zice

Luăm şaretele, dăm bice?

 

 

~*~

20 iul. 2021 la 08:33

MARIAN ILIE

 

 







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu