marți, 26 iulie 2022

Ioan Miclău-Gepianu - EROILOR DIN GEPIU

 




EROILOR DIN GEPIU

 

 

~*~

 

Sfinți Eroi,

Au răsărit flori

Din osemintele Voastre,

Țărâna vetrei noastre

Sunt trupurile Voastre!

Sfinți Eroi,

De pe mormintele Voastre,

Se ridică lumină,

Voi sunte-ți fiii noștri,

Dascăli și profeți,

Militari și poeți,

Prin strălucirile Voastre,

Ne dezvăluiți

Arderile vremilor în veșnicul lor mers!

Goarna Îngerului pentru voi

Sfinți Eroi,

Era Iubirea, Cuvântul, Dumnezeu!

Și Neamul,

Și Vatra,

Și Limba,

Și Biserica lui Hristos Cel Crucificat!

La Sânul Lui vă odihniți

Acum! Și-n inimile noastre,

Și-n veșnicia anilor ce vin!

*



MI-E DOR...

 

Mi-e dor de sat,

Mi-e dor de strada mea cu praf,

Ascunsă de salcâmi în floare;

Poteca cea din lemn de brad,

Se-covoia ușor,

Călcând-o sub picioare!

 

Mi-e dor de sat,

De oameni simpli, neschimbători,

Din vorba lor cea blândă la rostire,

Înfășurată într-un sincer zâmbet,

Eu regăseam cu drag,

Acea aleasă, prea sinceră simțire!

 

Mi-e dor să văd,

Țărani mergând la coasă,

Țărănci cu fusta prinsă-n brâu,

Grăbind cu lucru-n casă,

Și-apoi, cu-același sârg,

S-alerge a da sprijin la secerat de grâu!

 

Mi-e dor să văd,

Duminici după rugăciuni,

Jucând și fratele și sora,

Toți tineri cu obraji arzând,

Iubirei veșnice jurând!

*


 

VÂRFUL CU DOR

 

”Bună ziua munților,

Cu cărări din stânci și flori,

Porți deschideți zorilor,

Căci așteaptă un neam mare,

Să se-nalțe către soare!

 

”Bună ziua crăișor,

Iancule, fecior din munți,

Tu ești acel vârf cu dor,

Ce din fluier chemi în noi,

Duhul bravilor eroi!

 

”Viitorul deșteptării,

E-al iubirii sfântă rază,

Cu-a lor vârfuri până-n ceruri,

Munții noștri aur poartă,

Iancule, ne-adu aminte,

C-am cerșit din poartă-n poartă!

 

Și nu vrem să cerșim iar,

Ci pe-a noastră sfântă vatră,

Pe al Patriei altar,

Să zidim o viață bună,

Toți, din suflet și din har!

 

Nădejdea: România are Viitor pentru că îl are

Pe Dumnezeu Conducător”.

 

~*~

Ioan Miclău-Gepianu

Australia












Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu