sâmbătă, 8 iunie 2019

Viorel Roman - Feudalismul actual moldo-valah / 38 / 39 / 40 / 41 / opresori si oprimați / antiintelectualismul





Feudalismul actual moldo-valah / 41 / Unirea cu Roma

Ortodocsii greci sunt speculativi, cei slavi, neofitii mesianici, pe cand romanii sunt latini si pragmatici. Mai mult decat atata, un studiu recent realizat în toate țările ortodoxe de Pew Research Centre spune ca ceea ce îi diferențiază pe ortodocși de la noi de toți ceilalți este sprijinul pentru regăsirea unității cu catolicii, cu Roma. În țările cu majoritate greco-pravoslavnica, ideea regăsirii unității cu catolicii are un sprijin popular care abia trece de 30%. În România, însă, depășește 60%.

http://confluente.org/viorel_roman_1525398241.html
https://de.calameo.com/books/0055165184ed7c47f7c0f
https://www.academia.edu/37994453/Viorel_Roman
http://confluente.org/viorel_roman_1502122822.html





Feudalismul actual moldo-valah / 40 / antiintelectualismul / opinii

Ce-ar fi sa nu mai mistificam, pacalind sau/si ignorand faptele. Ignorarea realitatii cand ni se contrazic teoriile face parte tot din "acquis-ul comunitar"? Selecția inversă nu se obține doar prin avansarea mediocrilor pe bază de dosar, ci şi prin umilirea valorilor. Aceasta s-a practicat pe toată durata regimului [ortodoxo-comunist], sistematic, de către unii cu un fel de satisfacție josnică şi rămâne răspunzătoare de multe din gravele noastre neîmpliniri şi eșecuri. (Annie Bentoiu)

Situatia e aceeasi si Europa catolica si occidentala. Cursurile de "ratrappage" acolo au aparut. Lenea generalizata este consecinta confuziei intre cultura si acumulare de informatii. Rabdarea studentului de a urmari ce i se preda, pe durata doar a videoclipului (3 minute) este consecinta TV si Internet, n-are nici o legatura cu nu stiu ce "feudalism" si cu atat mai putin "moldo-valah". Adica lenea si ignoranta studentului clujean e consecinta "feudalismului moldo-valah"? Cum separam Transilvania de rest, gata studentii devin buni peste noapte? Si d-ul Radu Iliescu (nu stiu cine e, n-am auzit de lumina asta) sa-si aminteasca, daca intr-adevar e universitar, ce pozitie a avut la introducerea sistemului Bologna (licenta-master-doctorat) – cand doctoratul a devenit doar ciclul III de studentie si nu o treapta importanta de afirmare initiala in domeniul academic (cum era pe vremea "ortodoxo-comunistilor" si chiar mai inainte). Atunci cand Occidentul catolic si plin de "acquis comunitar" transforma scoala superioara in invatamant de masa ca sa micsoreze costurile si in acelasi timp sa intarzie intrarea pe piata muncii pentru a reduce somajul (in statistici numai!) de ce ne miram? Si unde e ortodoxia si feudalismul aici? Si de unde "moldo-valahi" cand sistemul Bologna l-au introdus Andrei Marga si D. Funeriu, doi ardeleni pro-occidentali din partide zise pro-occidentale afiliate la PPE ca si CDU din Germania? Ce-ar fi sa nu mai mistificam, pacalind sau/si ignorand faptele. Ignorarea realitatii cand ni se contrazic teoriile face parte tot din "acquis-ul comunitar"? (Vladimir R.)

Pericolul cel mai mare în care ne-am instalat deja, care ne angajează viitorul și, până la urmă, pune în cumpănă (faptic, și nu patetic vorbind) însăși existența acestei țări, este selecția inversă sau contra-selecția. Sunt convins că aceasta este sursa răului românesc actual. Și că așa ni se năruiește țara. Desigur, „pila”, „relația”, „cumetria”, „lanțul slăbiciunilor” n-au apărut de ieri-de azi în România. Într-o măsură, ar putea observa cineva, acestea toate țin de însăși natura umană: suntem înclinați „să ținem aproape”, trăgând după noi în spațiul public confortul relațiilor private. Nu e oare plăcut să știi că la Universitatea la care ești rector sau la facultatea unde ești șef de catedră s-a pripășit și soția, un fiu sau o fiică? Să te simți la serviciu ca în familie? Nu e oare plăcut să știi că șoferul tău, și garda ta de corp totodată, este singurul doctor în filozofie din SPP? (Ce pedigree!) Sau, ca general cu patru stele, după ce ți-ai făcut-o secretară, nu e oare plăcut să-i poți oferi iubitei în dar, de ziua ei, „Steaua României”? (Gabriel Liiceanu)

https://www.asiiromani.com/romania-2017-si-antiintelectualismul-protestant-si-ortodox/
https://www.academia.edu/30481153/Antiintelectualismul_protestant_si_ortodox
http://www.totpal.ro/viorel-roman-statul-la-romani-ed-a-ii-a/
https://www.academia.edu/34504213/Semnele_vremii_complet.pdf

https://melidonium.ro/2016/12/17/viorel-roman-antiintelectualismul-protestant-si-ortodox/




Feudalismul actual moldo-valah / 39 / antiintelectualismul

In România, 1900-1990, au fost acordate 1.500 de titluri de doctor, în ultimii 27 de ani, numărul doctoratelor a ajuns la 67.000, cele mai multe chiar în ultimii șase ani, 30.000, in contradictie cu constatarile prof. Radu Iliescu: "... ca în facultăţi, la seminariile matematicilor superioare din 9-10 studenţi abia găseşti unul capabil să citească (nu să rezolve) exerciţiul. Adică, dau un exemplu, abia o zecime pot spune, puşi în faţa literei Σ că este o sumă, ori în faţa semnului ∫ că este o integrală. Restul, masa critică, oastea de strânsură nu are contact cu problema nici măcar la nivel introductiv. Am citit recent cartea profesorului Mihai Maci, universitar la Facultatea de Filosofie din Oradea, care constată şi el că studenţii nu au capacitatea de a relaţiona cu marile texte, preferând piureul de banane premestecat din cărţile scrise de vulgarizatori în ale filosofiei, sintezele de pe net şi alte asemenea suprasimplificări. La facultăţile de teologie ortodoxă s-a scos, pentru admiterea la doctorat, examenul eliminatoriu de greacă veche. Cu alte cuvinte, crema teologilor ortodocşi nu mai conţine oameni capabili să se adreseze textului sacru în limba liturgică a creştinismului răsăritean. De latină şi ebraică nu mai are rost să vorbim. La Facultatea de Litere din Cluj-Napoca există cursuri de “rattrappage” (aducere la zi a cunoştinţelor lingvistice fundamentale). Tradiţional, facultăţile de limbi străine nu se preocupau decât cu totul periferic de nivelul lingvistic al studenţilor, aceasta fiind treaba liceului. Rostul unui examen de admitere cu mulţi candidaţi era acela de a-i selecta pe cei mai sârguincioşi dintre ei, pe cei cu vocaţie manifestă pentru limbi străine, capabili să facă faţă unui parcurs ulterior în ştiinţele limbajului şi ale literaturii. Însă mai nou vin studenti care nu mai au baza lingvistică, cu goluri imense în pregătire pe care nu pot să le acopere fără asistenţa unui profesor.

Toate aceste patru exemple disparate, care sunt doar câteva cazuri dintr-un noian, au în comun o singură realitate: în acest moment falimentul calităţii a avut loc la scară largă, şi acesta nu trebuie să fie un secret pentru nimeni. Numai că, iar de aici începe problema (mult mai mare decât recrudescenţa prostiei în sine), nicio facultate n-a închis din motiv de studenţi impostori. Avem cursanţi la matematici superioare care n-au făcut analiză matematică în liceu. Avem absolvenţi de filosofie care n-au deschis traducerea niciunui text fundamental, nicidecum versiunea originală a unui Platon sau a unui Kant. Avem teologi care nu posedă subtilităţile lexicale, deci ideatice, ale textului sacru. Avem absolvenţi de limbi străine cu cutremurătoare erori de exprimare scrisă sau orală. Dar facultăţile lor, fără excepţie, şi-au crescut numărul de studenţi, trădând ideea de intelectual şi de universitas. Prostia există, a venit peste noi, ne-a cucerit şi ne-a paralizat orice reacţie. Suntem învinşi, suntem sub ocupaţia cea mai odioasă care a existat vreodată, dar coabităm, nu ne retragem în munţi, nu există nicio mişcare de rezistenţă Dacă am fi un butic de cartier şi am da faliment, am închide şi am merge acasă. Falimentul intelectual nu ne obligă la niciun gest de onoare, nu mergem să cultivăm ceapă şi să ne scriem tratatele la lumânare din atâta lucru. În mod odios, ne adaptăm, dar nu pentru că am fi potriviţi, cum zicea Darwin, ci pentru că preferăm să ne plecăm în loc să plecăm.

Pe de altă parte, bâlciul este mult mai mare decât îl pot ilustra universităţile. Prostia a atins masa critică, prostul e norma. Pentru el totul s-a simplificat atât de mult încât deşteptul nu mai poate fi sesizat, nu-l mai poţi pune în valoare, e sacrificat la nivel de sistem. Sunt atât de mulţi idioţii încât, dacă am mai ţine la inteligenţă, la sârguinţă şi la lucrul bine făcut, ar trebui să închidem jumătate din sistem: primării, parlamente, guverne, instituţii publice şi private. Ar trebui să afişăm pe biroul primului-ministru: Închis pe motiv de prostie, revenim când găsim pe cineva care să fie vrednic. Ar trebui să trimitem acasă demnitari, funcţionari, profesori, medici, poliţişti şi preoţi. Pentru singurul delict îndreptat împotriva universului pe care nicio lege lumească nu l-a pedepsit vreodată: prostia. Ne-am imaginat până acum că viaţa sancţionează prostiile, şi probabil că în sistemele vii lucrul acesta s-a petrecut fără greş, acum însă cred că e cazul să luăm notă de noua realitate, proştii cred că au învins totul, inclusiv viaţa. Aşteptaţi-vă la o multiplicare exponenţială a numărului de “accidente”.“

https://melidonium.ro/2016/12/17/viorel-roman-antiintelectualismul-protestant-si-ortodox/
https://www.asiiromani.com/romania-2017-si-antiintelectualismul-protestant-si-ortodox/
https://www.academia.edu/30481153/Antiintelectualismul_protestant_si_ortodox
http://www.totpal.ro/viorel-roman-statul-la-romani-ed-a-ii-a/

https://www.academia.edu/34504213/Semnele_vremii_complet.pdf




Feudalismul actual moldo-valah / 38 / opresori si oprimați

in conflict cu acquisul comunitar, drepturile și obligațiile comune care decurg din statutul de stat membru al Uniunii Europene, cu rationalitatea globalizarii, a generat un exod de cinci milioane, care traiesc definitiv sau temporar in occident, unde se nasc mai multi romani decat in tara, doua State Paralele Ilegale, depinde de perspectiva din care sunt percepute si un Stat Paralel Semilegal in afara, toate incompatibile intre ele si de aceea intr-o tensiune, rafuiala permanenta.

Un adevarat razboi social.

O explicatie ne-o ofera prof. dr. psihiatru Aurel Romila, autorul vol. "Psihiatria", considerat de specialist "cea mai importantă sinteză de psihiatrie făcută vreodată la noi în țară“: “Dacă socoți societatea ca o fracție, atunci o să observi la mijloc un strat subțire, care e al oamenilor normali. Crucea normalilor e că sunt foarte puțini, au devenit o minoritate fragilă, din care se tot desprind în sus și în jos. Cei de sub acest strat, de dedesubt, sunt depresivii. Aproape o treime din populație suferă într-o formă sau alta de depresie. Însă nu pentru ei mă îngrijorez eu, ci pentru cei de deasupra stratului fin al normalității, pentru psihopați, care au ocupat toate posturile-cheie în țară.

De aia nu avem sănătate mentală în țara asta, că populația se împarte în mare mă­sură între opresori (psihopați) și oprimați (depre­sivi). Ăsta e un adevărat război social, dar cine recu­noaște?“

Numărul persoanelor afectate de tulburări psihice este în creștere peste tot în lume în ultimii ani, iar România se află pe locul trei, cu aproape 300.000 de bolnavi.



http://www.curentul.net/2013/07/20/marile-puteri-si-democratizarea-conducerea-lumii/
https://www.totpal.ro/viorel-roman-ghinionul-de-a-fi-moldo-valah/
http://www.clipa.com/a3551-Ghinionul-de-a-fi-moldo-valah-premize-si-7-teze.aspx
http://www.logossiagape.ro/2018/02/13/viorel-roman-razboiul-dintre-statele-paralele/
Viorel Roman: Războiul dintre statele paralele II : Miorita USA, P.O.BOX 193, WEST SACRAMENTO, CA 95691, USA, Anul XII, Numărul 133, martie 2018, p.7
www.mioritausa.news
http://www.logossiagape.ro/2018/04/15/viorel-roman-stat-catolic-cu-popor-ortodox/
https://www.academia.edu/36408311/Stat_catolic_cu_popor_ortodox_Kopie.pdf
https://www.academia.edu/36367451/Statul_de_drept_opinii
http://confluente.org/viorel_roman_1518494438.html
http://www.totpal.ro/viorel-roman-statul-la-romani-ed-a-ii-a/
https://www.academia.edu/34504213/Semnele_vremii_complet.pdf
http://viorel-roman-bremen.over-blog.de/2017/11/mafia-paralela.html
https://www.academia.edu/28173741/Viorel_Roman_Europa_Crestina.pdf
https://www.academia.edu/23211833/BISERICA_-_STATUL_Romania_201
https://www.academia.edu/38582114/Viorel_Roman_feudalismul_actual_moldo-valah%C4%83
https://gradinaculecturi.wordpress.com/2017/04/12/dr-viorel-roman-semnele-vremiispre-est-sau-vest/









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu