Feudalismul actual moldo-valah / 41 /
Unirea cu Roma
Ortodocsii
greci sunt speculativi, cei slavi, neofitii mesianici, pe cand romanii sunt
latini si pragmatici. Mai mult decat atata, un studiu recent realizat în toate
țările ortodoxe de Pew Research Centre spune ca ceea ce îi diferențiază pe
ortodocși de la noi de toți ceilalți este sprijinul pentru regăsirea unității
cu catolicii, cu Roma. În țările cu majoritate greco-pravoslavnica, ideea
regăsirii unității cu catolicii are un sprijin popular care abia trece de 30%.
În România, însă, depășește 60%.
http://confluente.org/viorel_roman_1525398241.html
https://de.calameo.com/books/0055165184ed7c47f7c0f
https://www.academia.edu/37994453/Viorel_Roman
http://confluente.org/viorel_roman_1502122822.html
Feudalismul actual moldo-valah / 40 /
antiintelectualismul / opinii
Ce-ar fi sa
nu mai mistificam, pacalind sau/si ignorand faptele. Ignorarea realitatii cand
ni se contrazic teoriile face parte tot din "acquis-ul comunitar"?
Selecția inversă nu se obține doar prin avansarea mediocrilor pe bază de dosar,
ci şi prin umilirea valorilor. Aceasta s-a practicat pe toată durata regimului
[ortodoxo-comunist], sistematic, de către unii cu un fel de satisfacție josnică
şi rămâne răspunzătoare de multe din gravele noastre neîmpliniri şi eșecuri.
(Annie Bentoiu)
Situatia e
aceeasi si Europa catolica si occidentala. Cursurile de "ratrappage"
acolo au aparut. Lenea generalizata este consecinta confuziei intre cultura si
acumulare de informatii. Rabdarea studentului de a urmari ce i se preda, pe
durata doar a videoclipului (3 minute) este consecinta TV si Internet, n-are
nici o legatura cu nu stiu ce "feudalism" si cu atat mai putin
"moldo-valah". Adica lenea si ignoranta studentului clujean e
consecinta "feudalismului moldo-valah"? Cum separam Transilvania de
rest, gata studentii devin buni peste noapte? Si d-ul Radu Iliescu (nu stiu
cine e, n-am auzit de lumina asta) sa-si aminteasca, daca intr-adevar e
universitar, ce pozitie a avut la introducerea sistemului Bologna
(licenta-master-doctorat) – cand doctoratul a devenit doar ciclul III de
studentie si nu o treapta importanta de afirmare initiala in domeniul academic
(cum era pe vremea "ortodoxo-comunistilor" si chiar mai inainte).
Atunci cand Occidentul catolic si plin de "acquis comunitar"
transforma scoala superioara in invatamant de masa ca sa micsoreze costurile si
in acelasi timp sa intarzie intrarea pe piata muncii pentru a reduce somajul
(in statistici numai!) de ce ne miram? Si unde e ortodoxia si feudalismul aici?
Si de unde "moldo-valahi" cand sistemul Bologna l-au introdus Andrei
Marga si D. Funeriu, doi ardeleni pro-occidentali din partide zise
pro-occidentale afiliate la PPE ca si CDU din Germania? Ce-ar fi sa nu mai
mistificam, pacalind sau/si ignorand faptele. Ignorarea realitatii cand ni se
contrazic teoriile face parte tot din "acquis-ul comunitar"?
(Vladimir R.)
Pericolul
cel mai mare în care ne-am instalat deja, care ne angajează viitorul și, până
la urmă, pune în cumpănă (faptic, și nu patetic vorbind) însăși existența
acestei țări, este selecția inversă sau contra-selecția. Sunt convins că
aceasta este sursa răului românesc actual. Și că așa ni se năruiește țara.
Desigur, „pila”, „relația”, „cumetria”, „lanțul slăbiciunilor” n-au apărut de
ieri-de azi în România. Într-o măsură, ar putea observa cineva, acestea toate țin
de însăși natura umană: suntem înclinați „să ținem aproape”, trăgând după noi
în spațiul public confortul relațiilor private. Nu e oare plăcut să știi că la
Universitatea la care ești rector sau la facultatea unde ești șef de catedră
s-a pripășit și soția, un fiu sau o fiică? Să te simți la serviciu ca în
familie? Nu e oare plăcut să știi că șoferul tău, și garda ta de corp totodată,
este singurul doctor în filozofie din SPP? (Ce pedigree!) Sau, ca general cu
patru stele, după ce ți-ai făcut-o secretară, nu e oare plăcut să-i poți oferi
iubitei în dar, de ziua ei, „Steaua României”? (Gabriel Liiceanu)
https://www.asiiromani.com/romania-2017-si-antiintelectualismul-protestant-si-ortodox/
https://www.academia.edu/30481153/Antiintelectualismul_protestant_si_ortodox
http://www.totpal.ro/viorel-roman-statul-la-romani-ed-a-ii-a/
https://www.academia.edu/34504213/Semnele_vremii_complet.pdf
https://melidonium.ro/2016/12/17/viorel-roman-antiintelectualismul-protestant-si-ortodox/
Feudalismul actual moldo-valah / 39 /
antiintelectualismul
In România,
1900-1990, au fost acordate 1.500 de titluri de doctor, în ultimii 27 de ani,
numărul doctoratelor a ajuns la 67.000, cele mai multe chiar în ultimii șase
ani, 30.000, in contradictie cu constatarile prof. Radu Iliescu: "... ca
în facultăţi, la seminariile matematicilor superioare din 9-10 studenţi abia
găseşti unul capabil să citească (nu să rezolve) exerciţiul. Adică, dau un
exemplu, abia o zecime pot spune, puşi în faţa literei Σ că este o sumă, ori în
faţa semnului ∫ că este o integrală. Restul, masa critică, oastea de strânsură
nu are contact cu problema nici măcar la nivel introductiv. Am citit recent
cartea profesorului Mihai Maci, universitar la Facultatea de Filosofie din
Oradea, care constată şi el că studenţii nu au capacitatea de a relaţiona cu
marile texte, preferând piureul de banane premestecat din cărţile scrise de
vulgarizatori în ale filosofiei, sintezele de pe net şi alte asemenea
suprasimplificări. La facultăţile de teologie ortodoxă s-a scos, pentru
admiterea la doctorat, examenul eliminatoriu de greacă veche. Cu alte cuvinte,
crema teologilor ortodocşi nu mai conţine oameni capabili să se adreseze
textului sacru în limba liturgică a creştinismului răsăritean. De latină şi
ebraică nu mai are rost să vorbim. La Facultatea de Litere din Cluj-Napoca
există cursuri de “rattrappage” (aducere la zi a cunoştinţelor lingvistice
fundamentale). Tradiţional, facultăţile de limbi străine nu se preocupau decât
cu totul periferic de nivelul lingvistic al studenţilor, aceasta fiind treaba
liceului. Rostul unui examen de admitere cu mulţi candidaţi era acela de a-i
selecta pe cei mai sârguincioşi dintre ei, pe cei cu vocaţie manifestă pentru
limbi străine, capabili să facă faţă unui parcurs ulterior în ştiinţele
limbajului şi ale literaturii. Însă mai nou vin studenti care nu mai au baza
lingvistică, cu goluri imense în pregătire pe care nu pot să le acopere fără
asistenţa unui profesor.
Toate aceste
patru exemple disparate, care sunt doar câteva cazuri dintr-un noian, au în
comun o singură realitate: în acest moment falimentul calităţii a avut loc la
scară largă, şi acesta nu trebuie să fie un secret pentru nimeni. Numai că, iar
de aici începe problema (mult mai mare decât recrudescenţa prostiei în sine),
nicio facultate n-a închis din motiv de studenţi impostori. Avem cursanţi la
matematici superioare care n-au făcut analiză matematică în liceu. Avem
absolvenţi de filosofie care n-au deschis traducerea niciunui text fundamental,
nicidecum versiunea originală a unui Platon sau a unui Kant. Avem teologi care
nu posedă subtilităţile lexicale, deci ideatice, ale textului sacru. Avem
absolvenţi de limbi străine cu cutremurătoare erori de exprimare scrisă sau
orală. Dar facultăţile lor, fără excepţie, şi-au crescut numărul de studenţi,
trădând ideea de intelectual şi de universitas. Prostia există, a venit peste
noi, ne-a cucerit şi ne-a paralizat orice reacţie. Suntem învinşi, suntem sub
ocupaţia cea mai odioasă care a existat vreodată, dar coabităm, nu ne retragem
în munţi, nu există nicio mişcare de rezistenţă Dacă am fi un butic de cartier
şi am da faliment, am închide şi am merge acasă. Falimentul intelectual nu ne
obligă la niciun gest de onoare, nu mergem să cultivăm ceapă şi să ne scriem
tratatele la lumânare din atâta lucru. În mod odios, ne adaptăm, dar nu pentru
că am fi potriviţi, cum zicea Darwin, ci pentru că preferăm să ne plecăm în loc
să plecăm.
Pe de altă
parte, bâlciul este mult mai mare decât îl pot ilustra universităţile. Prostia
a atins masa critică, prostul e norma. Pentru el totul s-a simplificat atât de
mult încât deşteptul nu mai poate fi sesizat, nu-l mai poţi pune în valoare, e
sacrificat la nivel de sistem. Sunt atât de mulţi idioţii încât, dacă am mai
ţine la inteligenţă, la sârguinţă şi la lucrul bine făcut, ar trebui să închidem
jumătate din sistem: primării, parlamente, guverne, instituţii publice şi
private. Ar trebui să afişăm pe biroul primului-ministru: Închis pe motiv de
prostie, revenim când găsim pe cineva care să fie vrednic. Ar trebui să
trimitem acasă demnitari, funcţionari, profesori, medici, poliţişti şi preoţi.
Pentru singurul delict îndreptat împotriva universului pe care nicio lege
lumească nu l-a pedepsit vreodată: prostia. Ne-am imaginat până acum că viaţa
sancţionează prostiile, şi probabil că în sistemele vii lucrul acesta s-a
petrecut fără greş, acum însă cred că e cazul să luăm notă de noua realitate,
proştii cred că au învins totul, inclusiv viaţa. Aşteptaţi-vă la o multiplicare
exponenţială a numărului de “accidente”.“
https://melidonium.ro/2016/12/17/viorel-roman-antiintelectualismul-protestant-si-ortodox/
https://www.asiiromani.com/romania-2017-si-antiintelectualismul-protestant-si-ortodox/
https://www.academia.edu/30481153/Antiintelectualismul_protestant_si_ortodox
http://www.totpal.ro/viorel-roman-statul-la-romani-ed-a-ii-a/
https://www.academia.edu/34504213/Semnele_vremii_complet.pdf
Feudalismul actual
moldo-valah / 38 / opresori si oprimați
in conflict
cu acquisul comunitar, drepturile și obligațiile comune care decurg din
statutul de stat membru al Uniunii Europene, cu rationalitatea globalizarii, a
generat un exod de cinci milioane, care traiesc definitiv sau temporar in
occident, unde se nasc mai multi romani decat in tara, doua State Paralele
Ilegale, depinde de perspectiva din care sunt percepute si un Stat Paralel
Semilegal in afara, toate incompatibile intre ele si de aceea intr-o tensiune,
rafuiala permanenta.
Un adevarat razboi social.
O explicatie
ne-o ofera prof. dr. psihiatru Aurel Romila, autorul vol.
"Psihiatria", considerat de specialist "cea mai importantă
sinteză de psihiatrie făcută vreodată la noi în țară“: “Dacă socoți societatea
ca o fracție, atunci o să observi la mijloc un strat subțire, care e al
oamenilor normali. Crucea normalilor e că sunt foarte puțini, au devenit o
minoritate fragilă, din care se tot desprind în sus și în jos. Cei de sub acest
strat, de dedesubt, sunt depresivii. Aproape o treime din populație suferă
într-o formă sau alta de depresie. Însă nu pentru ei mă îngrijorez eu, ci
pentru cei de deasupra stratului fin al normalității, pentru psihopați, care au
ocupat toate posturile-cheie în țară.
De aia nu
avem sănătate mentală în țara asta, că populația se împarte în mare măsură
între opresori (psihopați) și oprimați (depresivi). Ăsta e un adevărat război
social, dar cine recunoaște?“
Numărul
persoanelor afectate de tulburări psihice este în creștere peste tot în lume în
ultimii ani, iar România se află pe locul trei, cu aproape 300.000 de bolnavi.
http://www.curentul.net/2013/07/20/marile-puteri-si-democratizarea-conducerea-lumii/
https://www.totpal.ro/viorel-roman-ghinionul-de-a-fi-moldo-valah/
http://www.clipa.com/a3551-Ghinionul-de-a-fi-moldo-valah-premize-si-7-teze.aspx
http://www.logossiagape.ro/2018/02/13/viorel-roman-razboiul-dintre-statele-paralele/
Viorel Roman: Războiul dintre
statele paralele II : Miorita USA, P.O.BOX 193, WEST SACRAMENTO, CA 95691, USA,
Anul XII, Numărul 133, martie 2018, p.7
www.mioritausa.news
http://www.logossiagape.ro/2018/04/15/viorel-roman-stat-catolic-cu-popor-ortodox/
https://www.academia.edu/36408311/Stat_catolic_cu_popor_ortodox_Kopie.pdf
https://www.academia.edu/36367451/Statul_de_drept_opinii
http://confluente.org/viorel_roman_1518494438.html
http://www.totpal.ro/viorel-roman-statul-la-romani-ed-a-ii-a/
https://www.academia.edu/34504213/Semnele_vremii_complet.pdf
http://viorel-roman-bremen.over-blog.de/2017/11/mafia-paralela.html
https://www.academia.edu/28173741/Viorel_Roman_Europa_Crestina.pdf
https://www.academia.edu/23211833/BISERICA_-_STATUL_Romania_201
https://www.academia.edu/38582114/Viorel_Roman_feudalismul_actual_moldo-valah%C4%83
https://gradinaculecturi.wordpress.com/2017/04/12/dr-viorel-roman-semnele-vremiispre-est-sau-vest/
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu