REVOLUTIA
SEXUALA DIN CANADA IN NUVELELE LUI LEONARD COHEN
Noiembrie
10, 2022
Revoluția
sexuală din Canada în nuvelele lui Leonard Cohen
Francezii îl au pe Michel Houellebecq, iar
canadienii pe Leonard Cohen. Primul încă e în viață, dar cel din urmă nu.
Autor, compozitor și cântăreț prolific, Cohen a fost unul dintre artiștii
favoriți ai lui Ion Ceaușescu, fratele lui Nicolae. Asta aflăm din cartea
extraordinară a arădeanului Ioan Morar, Fake News în Epoca de Aur.
Cine
e Leonard Cohen?
Născut în 1934, Cohen a părăsit lumea
aceasta în noiembrie 2016, lăsând în urmă o viață artistică bogată. Unele
dintre piesele lui de rezistență încă farmecă lumea, cum sunt șlagărele
Hallelujah! sau Suzanne. Recent, însă, Grove Press din New York a publicat 17
nuvele / short stories ale lui Cohen, compilate în volumul A Ballet of Lepers /
Un Balet al Leproșilor. [Ofer o recenzie a cărții publicate de New York Times:
https://www.nytimes.com/.../leonard-cohen-a-ballet-of...]
Despre Houellebecq am mai scris, dar
despre Cohen încă nu. Cei doi au în comun o aptitudine deosebită pentru a
explica declinul moral al Occidentului pe ambele maluri ale Atlanticului, primul
în Franța și Europa de Vest, iar al doilea în Canada. Temele sunt similare:
declinul moral – sau lepra imoralității cum o numește Cohen – obsesia cu
sexualitatea (și mai ales cu cea perversă și nenaturală), drogurile, plăcerea,
abuzul femeilor în viața de intimitate.
Personajele lui Houellebecq practică cu
nesaț aceste păcate în romanele lui, la fel cum fac și personajele din nuvelele
lui Cohen. La fel ca Houellebecq, personajele din nuvelele lui Cohen sunt la
persoana întâi, încât ai impresia că personajul central al nuvelelor nu este
nimeni altcineva decât Cohen însuși.
E suficient să asculți mesajele transmise
în piesele de rezistență ale lui Cohen ca să înțelegi că el a trăit o viață
păcătoasă, fiind torturat de atracția spre plăcere, dar și mustrarea
conștiinței. Nuvele lui reflectă societatea canadiană din anii 50 până în 1961,
la vremea când Cohen era în anii 20 ai vieții, student pe băncile universității
McGill din Montreal.
Spiritualitate
si ratacire
Cohen era preocupat și de viața de dincolo,
de viața spirituală, dar era mai ancorat de viața de aici. El vorbește și
meditează la viața lui David, a Apostolului Pavel, a Mântuitorului Hristos, dar
se inspiră și din viețile celor păcătoși, în primul rând Hitler și Stalin, si
nu pare decis privind calea pe care dorește să o aleagă.
În nuvele lui, Cohen apelează la Dumnezeu,
încearcă să se roage să nu cadă în ispită. În Baletul Leproșilor își descrie
viața de rugăciune: "Sometimes, I would think a prayer to myself. A prayer
full of those paradoxes which have meaning only to the obsessed. A prayer of
old words and old ambiguities / Uneori îmi imaginez o rugăciune doar pentru
mine. O rugăciune plină de ambiguități și paradoxuri care au sens doar pentru
cei obsedați. O rugăciune cu cuvinte vechi și ambiguități învechite".
(Paginile 91-92)
Dualitatea pe care o vedem în Cohen este
identică cu paradoxul Occidentului de astăzi. Un Occident care folosește
ritualurile trecutului și vocabularul lui, unde spiritualitatea sănătoasă și
statornică devine învechită, fără utilitate pentru zilele în care trăim,
alegând să cadă în ispită și să continue să comită păcatele generațiilor
trecute, dar fără un învățământ al vinovăției ori rușinii. [Link:
https://www.theguardian.com/.../leonard-cohen-ballet-of...]
Sâmburii hedonismului canadian care au
culminat acum mai bine de 20 de ani prin legalizarea, pentru prima dată în
istoria omenirii, a căsătoriilor între persoane de același sex, sunt evidenți
în nuvelele lui Cohen. Panta alunecoasă demarată în anii 50 a devenit o avalanșă
care a transformat Canada în una dintre cele mai hedoniste civilizații
cunoscute omenirii.
Vă recomandam cartea. Tuturor, dar mai
ales oamenilor de bun simț și cu judecată, care vor vedea în această carte
semnele pe care deja le simțim și în România noastră "creștină", cum
ne place nouă încă să ne lăudăm. Daca a luat Canadei 60-70 de ani să parcurgă
traseul declinului valoric atât de plastic documentat în cele 17 nuvele ale lui
Cohen, României s-ar putea să îi ia mult mai puțin timp.
Homofobia,
crimă împotriva umanității?
Oamenii cu judecată sunt tot mai puțini
printre noi. Pe cei pe care încă îi avem, e bine să îi prețuim și să îi punem
la loc de cinste.
Auzim aproape zilnic despre crime
împotriva umanității. Rușii acuza ucrainenii de crime împotriva umanității pe
frontul de război, iar ucrainenii și occidentalii fac la fel după ce eliberează
teritoriile cotropite de ruși și unde descoperă morminte comune ori camere de
tortură.
După ultimul război mondial, ONU a
desemnat anumite comportamente drept crime împotriva umanității, printre ele
genocidul, uciderea la întâmplare a persoanelor civile, distrugerea lăcașurilor
de închinare, a monumentelor istorice și alte atrocități similare. ONU, însă,
nu s-a oprit aici. Noii ideologi ai revoluției sexuale și ai drepturilor omului
fac presiune și cer cu insistență ca și "homofobia" să fie desemnată
drept crima împotriva umanității.
Ultimele încercări de acest fel, care sunt
în plină desfășurare în aceste zile, le puteți citi aici: https://c-fam.org/.../new-un-treaty-would-make.../
În 1999 a fost constituită Curtea Penală
Internațională / International Criminal Court ca urmare a atrocităților comise
în Africa în anii 70, 80 și 90, după decolonizarea continentului. Războaiele
civile din Nigeria / Biafra, Rodesia / Zimbabwe, Angola, Mozambique, Uganda,
Congo și din alte părți ale Africii i-au determinat pe juriști să constituie un
tribunal internațional penal care să judece criminalii de război. În general,
până în prezent majoritatea persoanelor urmărite penal pe acest motiv au fost
africani, dar și europeni (Milosevici) ori sirieni.
Acum, însă, ne-a venit rândul și nouă,
oamenilor întregi la minte care, din motive obiective și în întregime
raționale, ne opunem instituționalizării revoluției sexuale. De mai bine de 20
de ani anumite tribunale interne din Europa (Suedia, Franța, Finlanda) au
penalizat pastori, preoți, politicieni și oameni de bună credință care au
criticat imoralitatea sexuală și relațiile dintre persoane de același sex.
Ultimul caz, foarte bine cunoscut, este al doamnei din Finlanda care a citat
pasaje din Biblie împotriva sodomiei.
Homofobia
in dreptul international
În iunie, această pacoste a fost
legiferată și în România prin revizuirea articolului 369 din codul penal.
Iar acum, această pacoste tinde spre
vârful piramidei globale. Comisia pentru Drept Internațional al ONU /
International Law Commission, tocmai a început formularea unui tratat
internațional privind crimele împotriva umanității. Tratatul suprimă definiția
biologică a sexului biologic în favoarea definiției sexului ca "gen"
preferat ori ales.
Și mai îngrijorător este faptul că
tratatul adaugă la crimele împotriva umanității așa numitele "gender-based
crimes", adică "infracțiuni motivate de genul victimei". Încă se
discută detalii minuțioase ale tratatului. UE și SUA promovează agresiv
tratatul, în timp ce țările africane și musulmane se opun.
În cazul în care tratatul va fi adoptat
prin rezoluție a Adunării Generale ONU, țările membre vor putea ratifica
tratatul. Ratificarea va dura câțiva ani, dar odată ratificat, tratatul va
deveni drept internațional. În care caz, țările membre vor fi obligate să
adopte legi interne care vor acorda un caracter special infracțiunilor motivate
de orientarea sexuală a victimei. În final, asta va însemna desemnarea
"homofobiei" drept crimă împotriva umanității.
Publicul din Romania este atenționat prin
intermediul acestei postări privind acest pericol. Presa din România nu a
discutat încă subiectul și probabil că nu o va face. Presiunile europene
împiedică discuțiile libere, inteligente și echidistante a subiectelor care
îngrijorează creștinii și grupurile conservatoare.
ARTICOLUL
16 DIN DECLARATIA UNIVERSALA A DREPTURILOR OMULUI
Articolul 16 din Declaratia Universala a
Drepturilor Omului afirma: "Cu incepere de la implinirea virstei legale,
barbatul si femeia, fara nici o restrictie in ce priveste rasa, nationalitatea
sau religia, au dreptul de a se casatori si de a intemeia o familie. ...
Familia constituie elementul natural si fundamental al societatii si are
dreptul la ocrotire din partea societatii si a statului". Familia romana
isi cere drepturile. Aceste drepturi le pledam, le-am pledat din 2006 incoace,
si vom continua sa le pledam. Sunt cele mai pretioase dintre drepturi dar si
cele mai abuzate azi. Pretuiti-le!
ALIANTA FAMILIILOR DIN ROMANIA
Str. Zmeica nr. 12, sector 4, Bucuresti
Tel. 0741.103.025 Fax 0318.153.082
www.alianta-familiilor.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu