luni, 6 septembrie 2021

Ivan Patzaichin ( 26 noiembrie 1949 - 5 Septembrie 2021}

 




Ivan Patzaichin ( 26 noiembrie 1949 - 5 Septembrie 2021}

 

Unul dintre cei mai mari sportivi ai României, Ivan Patzaichin, a murit la vârsta de 71 de ani.

 

Ivan Patzaichin era internat de 3 luni la Spitalul Elias.

 

Potrivit apropiaților, Ivan Patzaichin suferea de o boalã incurabilã, cu care s-a luptat singur, fãrã sã spunã nimãnui.

 

Din 1968, Ivan Patzaichin a participat la cinci ediții ale Jocurilor Olimpice și a reușit performanțe impresionante.

 

Ivan Patzaichin are 7 medalii la Jocurile Olimpice (dintre care 4 de aur și 3 de argint).

El este al patrulea cel mai medaliat sportiv la Jocurile Olimpice.

 

Ivan Patzaichin a început sportul la Tulcea, de unde a fost transferat la 18 ani la secția de kaiac-canoe a clubului Dinamo.

 

"Ivan a plecat. Și nu se mai întoarce", a postat familia pe facebook.Ivan Patzaichin a murit la vârsta de 71 de ani, dar în urmã rãmân poveștile impresionante ale fostului mare sportiv de la Jocurile Olimpice.

 

Una dintre ele care a rãmas în memoria iubitorilor de sport din România a fost la Jocurile Olimpice de la Munchen, din anul 1972. Acolo, Ivan Patzaichin, pentru a se califica în finala a fost nevoit sã concureze cu pagaia ruptã pentru 500 de metri.

"În serii, regulamentul prevedea ca în primii 25 de metri, cursa sã se opreascã dacã se rupea o pagaie. Eu am ridicat-o deasupra capului, dar arbitrii poate n-au vãzut, deoarece s-a rupt longitudinal.

În momentul acela, barca mea a alunecat și am continuat cursa. Pentru mine, important era sã mențin direcția și sã nu mã rãstorn, pentru cã regulamentul nu prevedea un timp în care trebuia sã termin. Am încercat sã sosesc, am fãcut-o și dupã douã minute de la finișul celorlalți, dar tribunele mã aplaudau chiar dacã nu știau cã am pagaia ruptã.

Am fost la cântar, totul a fost în regulã, dar pe buletinul oficial am figurat ca abandon, iar delegația de-atunci a fãcut o contestație și dupã o noapte am fost acceptat in recalificãrile pe care le-am câștigat, ca apoi sã reușesc sã înving și în semifinalele și chiar sã obțin primul loc în finalã, fãrã drept de apel, cu patru secunde avans, în ultima parte chiar fãrã sã trag", a povestit fostul mare sportiv.

Efortul lui Ivan Patzaichin a fost rãsplãtit pe mãsurã, el câștigând atunci medalia de aur în proba de kaiac-canoe.

 

Observatorul    9/5/2021

http://www.observatorul.com/default.asp?action=articleviewdetail&ID=22954

Sursa: Jianu Liviu-Florian







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu