luni, 6 septembrie 2021

Pavel Rătundeanu-Ferghete - ROMÂNIA, VEȘNICIA ÎN CARE CU DUMNEZEU, NE-AM NĂSCUT ROMÂNI

 



ROMÂNIA,
VE
ȘNICIA ÎN CARE CU DUMNEZEU,

NE-AM NĂSCUT ROMÂNI

 

 

~*~

 

Mă gândesc la grozăvia de a nu uita pe români 
şi istoria lor,
în folos şi rostul lor,
un sfânt lucru, cântare a cântărilor,
cu măsură
și maistru, nu puțin lucru,
cu artă
și-n schimb,
cu tot ce cinaş se poartă,
în vogă
și la modă, nu-i vorbă, fără modru,
mândru,
că-i România, în dar din dar,
cu talan
ții îmulțiți, în har perspectiv și creativ,
paleiativ
și creeativ, în schimb,
România de mâine,
România de pace
și pâine,
România muncii
și limbii române, că unde iubire e,

Dumnezeu e,
 
și România e limba, graiul limbii române, Dumnezeu e:
pace
și pâine trasă-n mâine trasă,
Dumnezeu, în eternitea dragostei materne:

lumina, luminii, corola minunii și România al limbii române,

România verde-albastrudin mâine,

veșnicia de care s-a zis și făcut,
în ve
șnicia, în care noi, românii păcii n,

e-am născut în România,
Dacia - Dacia Felix,
în cumin
țenia pământului Zamolxis,
matematica Pitagora, pe Altarul soarelui,
imensă tablă de
șah a pământului,
cu iz de primăvara Eminescu,
România, de neam
și țară, colț de rai ce-l am,
din iarba limbii române,
de pace
și pâine -
liturghie, în holda de spice.

 

~*~

Pavel Rătundeanu-Ferghete







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu