miercuri, 29 septembrie 2021

catalin afrasinei - p a t r i a

 



p a t r i a

 

 

~*~

 

patria este locul perfect geometric dintre sine & sine

 

patria este locul de unde toată lumea fuge

 

absolut toată lumea

 

nu ai ce să faci în patrie

 

patria este valul

 

marele val al celui mai bun surfeur

 

are și chibrite patria

 

are și cafea fără zahăr

 

are și eminenți oameni de seamă online offline

 

care vor scrie cu  îndelungă răbdare o dare de seamă

 

am studiat la planoscop

 

fuga argonauților

 

însă însă însă

 

bătrânul colonel spion aterizat în somalia cu parașuta de rezervă

 

<<patria și mama >>spunea

 

<<mama și patria >>răspundeam

 

argonauticele au fost scrise de orfeu cu ușurința respirării

 

se-ncordau arcuri

 

se tăiau păduri

 

se înzeieiau zile &nopți

 

munci& zile

 

însă însâ însă

 

din patrie se fuge & nimeni nu (-ți)poartă numele

 

odiseu

 

fiecare șir de nume îl urmează teleghidat pe alt fiecare șir de nume

 

atenție

 

există claxoane

 

nu eu sunt inamicul public no. 1

 

nici nu recunosc vreun public- mă refer la ponderabilitate-

 

de când am absolvit facultatea două facultăți doctoratul

 

ce am eu în comun cu poetesa care zice

 

,,în ziua în care mi-a murit mamaie/m-am masturbat până mi-a dat sânge”

 

ce am eu în comun cu dealurile & câmpiile & munții

 

-act de cesionare pe 49 de ani-

 

părinți de parlamentari cesionând orașe

 

neretoric

 

patria este locul din care toți mă alungă

 

& eu am început o scrisoare de patru miliarde $ către donald trump

 

locuiesc lângă o biserică catolică & preoții mi-au explicat

 

cum se  fură cu satelitul

 

însă însă însă

 

patria uneori înțepenește fix în anul 1989

 

(ar fi existat

 

cică

 

directive de la moscova

 

pro ion iliescu și la bucurești se scanda gorbaciov

 

în anul 2021olimpicii româ ni francezi n-au reușit

 

să-l convingă pe vladimir putin

 

cum se scrie

 

șampanie

 

în rusește )

 

patria e locul în care toți se laudă

 

pe unde au fost

 

cât de diversă e lumea

 

de la polul nord cu reni eschimoși –universitari –din-helsinki

 

problema eradicării scrisului de mână

 

problemă ontologică la onu

 

ce e ontologia

 

ce e ființa

 

patria e ființa pe care o respiri cu nichita

 

un rău imens  audi 99 vid

 

să începi ziua de muncă

 

prima pagină din hesiod

 

nu te opri

 

simți

 

idealul măreț

 

ciugulindu-ți din palmă

 

țărâna celor zece mii de nume

 

numele celor zece mii de anotimpuri

 

anotimpurile celor zece mii de  țări

 

infinita lor metafizică gri

 

pe care eu am preschimbat-o

 

veți muri

 

 

~*~

catalin afrasinei








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu