luni, 3 iulie 2023

Stanciulescu Alexandru - MINILECTURĂ cu APEL si GÂND DE SEARĂ, DOAR O VORBĂ....! - TRUPUL LUI MIHAI VITEAZUL A FOST GĂSIT

 



Viața ascetică și mistică

- Sf. Paisie Aghiorâul –

 

 

„Lucram din greu la strung toată ziua, iar seara mergeam la arhondaric şi ajutam până la 10-11 noaptea. Nu-mi rămânea timp nici pentru cele duhovniceşti. De aceea, atunci când mergeam la chilie, nu mă culcam, ci doar mă întindeam, punând picioarele pe ceva mai înalt pentru a se odihni puţin şi pentru a coborî sângele care se aduna în ele după multe ore de stat în picioare. Apoi stăteam în picioare într-un lighean cu apă rece ca să nu mă ia somnul şi mă rugam cu Doamne Iisuse. Dormeam o jumătate de oră sau o oră şi apoi mergeam la biserică pentru a citi Miezonoptica”.

 

„Când mi s-au golit de tot bateriile, povestea Stareţul, am trăit următorul lucru: într-o noapte, în timp ce mă rugam în picioare, am simţit ceva coborând de sus şi cuprinzându-mă cu totul. Simţeam veselie, iar ochii îmi deveniseră ca două izvoare, din care curgeau în continuu lacrimi. Vedeam şi trăiam în chip simţit harul. Faptul acesta mi-a dăruit atâta putere duhovnicească, încât m-a întărit şi susţinut timp de aproape zece ani, până când, la Sinai, am trăit şi altfel de stări, mai înalte”.

 

 

 

ROADELE OSTENELII

- Sfantul Tihon din Zadonsk -

 

 

Vezi, iarasi, un plugar care aduna cu bucurie roadele ostenelii sale. Gândeste-te cu ce bucurie se vor desfata de roadele trudei lor aceia care acum se ostenesc întru nevointa credintei si a rabdarii. „Cei ce seamana cu lacrimi, cu bucurie vor secera. Mergând, mergeau si plângeau aruncând semintele lor, dar venind, vor veni cu bucurie, ridicând snopii lor” (Psalmul 125, 5-6). Vazând aceasta, sa nu slabesti întru nevointa cea pentru cucernicie.

 

Sfantul Tihon din Zadonsk, Dumnezeu in imprejurarile vietii de zi cu zi, traducere de Olga Bersan, Ed. Sophia, Bucuresti, 2011, p. 77

 

 

 

APA CARE IMPROSPATEAZA

- Sfantul Ioan din Kronstadt -

 

 

Cuvintele de mântuire, scrierile Sfintilor Parinti, rugaciunile si mai cu seama cuvintele Cuvântului Ipostatic Însusi sunt cu adevarat apa vie. Apa este curgatoare, cuvântul curge si el ca apa. Apa împrospateaza si da viata trupului; cuvintele de mântuire dau viata, umplu sufletul de pace si bucurie sau de umilinta si zdrobire a inimii, pentru pacate.

 

Sfantul Ioan din Kronstadt, Viata mea intru Hristos, traducere de diac. Dumitru Dura, Ed. Oastea Domnului, Sibiu, 1995, p. 14.



„Încă nu m-am copt!”

 

      

        „Coace-te! – zice diavolul. Să te coci cât mai mult timp posibil. Numai să nu faci nimic pentru a te coace”. Nu citi Evanghelia, “Legea lui Dumnezeu”, scrierile Sfinților Părinți. Nu merge la biserică, nu întreba nimic pe preoți, chiar dacă ei sunt puși de Dumnezeu pentru a ajuta oamenii în viața lor duhovnicească. Prin această tehnică vrăjmașului îi place în mod deosebit să le pună oamenilor piedică în calea lor spre botez și cununie.

          „Încă nu am ajuns la aceasta”.

          Pentru a ajunge, trebuie să mergi. Așadar, mergi.

          Dar unde să mergi?

          Desigur, la biserică.

 

 

 

VIAȚA CA O BUCURIE

- Sf. Sofronie Saharov -

 

 

Avem un Dumnezeu atât de bogat, de înalt, Care are un atât de mare har și noi trăim totuși săraci… Ne întristăm din te miri ce. E mare păcat! Ar trebui să fim neîncetat bucuroși. Ar trebui ca viața noastră să fie neîncetat o uimire de zi cu zi. Nu există zi în viața noastră în care Dumnezeu să nu ne dea o simțire nouă a vieții cele veșnice. Iar descoperirea lui Dumnezeu către noi ne deschide orizonturile pentru a iubi pe aproapele ca pe noi înșine.

 

(Selecții preluate din Revista ,,Atitudini” Nr. 47)

 

 

 

CASA CRESTINULUI

- Sfantul Ioan din Kronstadt -

 

 

Orice casa de crestin închipuie casa cea necuprins de mare, universul, cerul si pamântul, în care salasluieste Domnul. Iata de ce întâlnim în orice casa de crestin chipurile Mântuitorului si Maicii Domnului, care cheama la rugaciune pe cei ce vietuiesc în acea casa si care vin cu evlavie înaintea Lor.

 

Sfantul Ioan din Kronstadt, Viata mea in Hristos, traducere de Boris Buzila, Ed. Sophia, Bucuresti, 2005, p. 382-383



„DE CE ATÂTA RĂU ÎN LUMEA ASTA?”

- PĂRINTELE JUSTIN PÂRVU -

 

 

Azi, noi suntem moderni. Sf. Scriptură a rămas prin mașina numărul cutare… Pregătirea noastră duhovnicească însă stă în deplina sărăcie. Cu cât lumea adună mai multă avere ca să-și poată întreține viața, cu atât monahul trebuie să se pregătească de sărăcie cât mai multă, să nu aibă bagaj, să nu aibă casă, avere și lucruri multe. Să rămână la sărăcia cu care s-a născut, să fugă de duhul agonisirii, care se luptă împotriva sărăciei!

 

E mare lucru viața primelor secole primare ale creștinismului, lupta creștinismului cu păgânismul. Și azi este aceeași mișcare, același sistem, aceeași forță de luptă împotriva creștinismului, aceeași luptă în sec. II, aceeași luptă în secolul XXI, luptă cu toate forțele împotriva diavolului. De aceea o legendă spune cum s-a născut diavolul. Păi, cum s-a născut? Dumnezeu, după ce a făcut lumea, a lăsat-o în seama îngerilor. Și unii îngeri au căzut în păcatul mândriei. Și așa s-au născut demonii. Și acum la fel, acest veac, prin toată păcătoșenia lui, mereu naște demoni… Și noi ne mirăm: „Măi, dar de ce este atâta rău în lumea asta? Parcă înainte nu era așa”. Nu era așa, pentru că înainte lumea trăia într-o rânduială de ordine creștină. Avea altă concepție despre lume, despre Dumnezeu. Acum, în evul acesta modern, se înmulțesc și demonii și răul în lume.

 

Noi suntem cei care generăm răul în lume și dăm forță celui rău. De altfel, când sfârșește monahismul sfârșește și creștinismul. Și parcă a început monahismul să intre o fază nu chiar de putrefacție… dar într-un fel de mucegai. Când doarme omul de la 5-6 ore, 10 ore, atunci prinde un fel de mucegai.

 

 

 

EMIGRANTUL

- Sfantul Tihon din Zadonsk -

 

 

Vedem în lume ca oamenii se stramuta dintr-un loc în altul, dintr-o localitate în alta, dintr-un sat în altul, dintr-un oras în altul si toata averea mobila o iau cu ei. Acesti oameni se numesc emigranti. Tot asa si crestinii adevarati, care au în inimile lor credinta vie, ca o faclie, emigreaza cu inimile si cugetele lor din lumea aceasta în celalalt veac; ei se nasc în lume, dar se stramuta în Patria cereasca. Despre aceasta, Sfântul Pavel, vasul ales al lui Hristos, spune dimpreuna cu toti credinciosii: „Cetatea noastra este în Ceruri, de unde si asteptam Mântuitor, pe Domnul Iisus Hristos” (Filipeni 3, 20).

 

Noi traim cu trupul pe pamânt, dar cu sufletul ne suim la Ceruri. Acolo a mers Domnul Hristos, Capul nostru; într-acolo ne grabim si nazuim cu suspine si noi, madularele Lui. Într-acolo a mers Începatorul nostru, Domnul Iisus Hristos, într-acolo privim si noi si Îi urmam. El ne atrage într-acolo, ca pe ai Lui. Acolo este Patria noastra, acolo este casa noastra, acolo este mostenirea noastra, acolo este avutia noastra, bogatia, cinstea, slava, mângâierea, bucuria si toata fericirea noastra. Noi nu cautam în lumea asta decât cele absolut necesare.

 

Sfantul Tihon din Zadonsk, Comoara duhovniceasca din lume adunata, traducere de rasofora Domnica Talea, Ed. Egumenita, Galati, 2008, p. 485

 

 

LUCRUL REGASIT

- Sfantul Ioan din Kronstadt -

 

 

Cât de placut îti este si cât de mult te bucuri când dai peste un obiect folositor si de pret, pe care l-ai ratacit, considerându-l pierdut! Ai fi gata sa sari în sus de bucurie. Închipuie-ti cât de placut îi este Parintelui ceresc când îl regaseste pe unul dintre copiii sai, un om, chip viu al lui Dumnezeu, un pacatos care „pierdut a fost si s-a aflat”, asemeni oii pierdute si regasite, a drahmei pierdute si aflate. O bucurie ce nu poate fi cuprinsa în cuvinte; bucuria Parintelui ceresc pentru regasirea fiului risipitor este atât de mare, încât i se face partas tot cerul, cu iubire si bunavointa. Caci „si în cer va fi multa bucurie pentru un pacatos care se pocaieste” (Luca 15, 7 si 10). Fratilor si surorilor care ati luat-o pe calea pierzaniei! Întoarceti-va la Parintele ceresc. „Pocaiti-va, ca s-a apropiat împaratia cerurilor” (Matei 3, 2).

 

Sfantul Ioan din Kronstadt, Viata mea in Hristos, traducere de Boris Buzila, Ed. Sophia, Bucuresti, 2005, p. 276.




Cine este povățuitorul adevărat și cum redobândim Harul

- Gheron Iosif -

 

 

Ascultă, fiule, cum iconomisește înțeleptul Chivernisitor sfârșitul ispitelor și readucerea Harului Său dumnezeiesc. La sfârșit, când va cunoaște deja bine slăbiciunea firii omenești și va ajunge la adâncul smereniei, atunci Domnul îi va zice: „Ajunge lupta înăbușirii sufletești. Să-l ajutăm, așadar, pe acest rănit”.

 

Și, iarăși, nu trimite îngeri ca să-l călăuzească, deoarece firea celui de al optulea veac nu poate să îl poarte, dar nici nu-i dă Har separat, ca înainte, ca să nu zică că i s-a dat pentru răbdare și nevoința sa.

 

… De aceea El Însuși aduce ispitele spre curățire și vindecare și, când sosește timpul să le ridice, iarăși, în felul Lui și cu înțelepciunea Lui, săvârșește deznodământul.

 

Și ridică un bătrân, care a pătimit și a trecut prin aceleași lucruri și este călăuzitor încercat, în măsură să mântuiască un suflet, sau mai curând în care sălășluiește Dumnezeu Însuși și vorbește prin el, și îl aduce la întâlnire. Și, întâmplându-se dialogul, iată și revenirea dumnezeiescului Har. Părintele vorbește și cuvintele lui pătrund ca niște fulgere în adâncul inimii și dumnezeiasca lumină strălucește de jur împrejur în suflet, iar demonii fug departe, neputând să stea în fața bătrânului, deoarece în clipa aceea bătrânul sfânt este în întregime foc dumnezeiesc și cuvintele lui se umplu de luminare dumnezeiască și sfaturile lui sunt delicate, de mare cunoștință și înțelegere, pline de vedere dumnezeiască, întrucât sunt însoțite de Harul dumnezeiesc.

 

Și de îndată ce intră în inimă, mintea este mișcată spre uimire și minunare, deoarece cele mai presus de fire îl învață cele de trebuință ca să ridice sarcina cea grea a răutății demonilor. Și dacă îl îndreaptă bine și îi dă îndrumări suficiente, în măsură să mântuiască un suflet, se despart. Și, o noapte întreagă de iarnă a trecut ca o clipă din oră, ca o minune, fără să înțeleagă când a trecut.

 

Și, după despărțire, întorcându-se la ale sale cel care mai înainte era prunc, iar acum prin experiența demonilor a devenit încercat, a izbucnit în plânsete, vărsând preadulcile lacrimi ale iubirii.

 

A strigat: „Așteptând am așteptat pe Domnul și S-a plecat spre Mine”…

 

Și, după puțin timp, cu rugăciunea bătrânului aceluia sfânt, care și în somn îl vedea și îl întărea, s-a vindecat desăvârșit…

 

(Cuviosul Iosif Isihastul, Simțirea Iubirii dumnezeiești, p. 496)

 

 

 

FANTANILE SPARTE

- Sfantul Ioan din Kronstadt -

 

 

Majoritatea oamenilor poarta de buna voie în inima o povara satanica, dar s-au obisnuit într-atât cu ea, încât de cele mai multe ori n-o simt si chiar si-o sporesc, fara sa-si dea seama. De altfel, vrajmasul cel rau le înzeceste acea povara si atunci cei ce o poarta încep sa fie cuprinsi de o teribila deprimare, de spaima, cârtesc, iau în desert numele lui Dumnezeu. Cele mai obisnuite mijloace prin care oamenii veacului acesta îsi alunga „aleanul” sunt petrecerile, jocul de carti, dansurile, teatrul. Dar, dupa ce recurg la aceste mijloace, plictisul si lâncezeala inimii sporesc. Daca oamenii acestia au norocul sa se îndrepte spre Dumnezeu, inima li se despovareaza, încep sa-si dea seama limpede cât de apasata le era ea mai înainte, cât de mare era greutatea care o strivea, desi de cele mai multe ori ei nu-si dadeau seama. Cât de multi sunt oamenii care L-au parasit pe Dumnezeu, s-au îndepartat de „izvorul apei vii” si „si-au sapat fântâni sparte, care nu pot tine apa”? (Ieremia 2, 13) Foarte multe asemenea fântâni sparte se întâlnesc la oameni, aproape câte una de fiecare. Fântânile sparte sunt inimile noastre, patimile noastre.

 

Sfantul Ioan din Kronstadt, Viata mea in Hristos, traducere de Boris Buzila, Ed. Sophia, Bucuresti, 2005, p. 55.

 

 

 

ALIPIREA DE LUME

- Cuviosul Bonifatie de la Teofania -

 

 

Frica de Dumnezeu se agoniseste atunci când omul, dupa ce s-a lepadat de lume si de toate cele ce sunt în lume, îsi aduna toate gândurile si se cufunda tot în contemplarea lui Dumnezeu si în simtirea fericirii fagaduite Sfintilor Lui. Daca nu s-a slobozit de lume, sufletul nu poate sa-L iubeasca pe Dumnezeu fara fatarnicie, deoarece lucrurile lumesti sunt ca un văl peste ochii lui.

 

Cuviosul Bonifatie de la Teofania, Bucuria de a fi ortodox, traducere de Adrian Tanasescu-Vlas, Ed. Sophia, Bucuresti, 2011, p. 16.




TRUPUL LUI MIHAI VITEAZUL A FOST GĂSIT

  

 

Pierdut acum mai bine de 400 de ani, trupul lui Mihai Viteazu a fost găsit la o mânăstire de pe malul Oltului.

 

Istoria oficială ne spunea că Mihai Viteazu, făuritorul primei Uniri a românilor, a fost decapitat în anul 1601. Apoi capul i-a fost dus la Mânăstirea Dealu de la Târgoviște, iar despre trup se credea că a dispărut.

O întâmplare recentă aduce lumină într-una dintre cele mai mari enigme ale istoriei românilor. Trupul lui Mihai Viteazu, făuritorul primei Uniri - cea din anul 1600, a fost descoperit la Mânăstirea Plăviceni de pe malul Oltului.

 

Osemintele au fost găsite în anul 2010 de călugării de la Plăviceni, dar a durat ceva timp până ce importanța acestei descoperiri a fost confirmată cu mijloace științifice. Starețul Mânăstirii Plăviceni, părintele Teoctist Moldovanu, a intuit că osemintele îi aparțin marelui voievod, pornind de la câteva date certe: mânăstirea a fost ctitorită de Doamna Stanca – văduva lui Mihai Viteazu, hramul mânăstirii este al Arhanghelului Mihail, iar din scheletul deshumat în anul 2010 lipseau capul și mâinile – ceea ce corespunde mărturiilor istorice privind modul cum a fost ucis și mutilat Mihai Viteazu, în anul 1601.

 

Numele inițial al mânăstirii a fost Alunișul, pornind de la legenda că Doamna Stanca, soția lui Mihai Viteazu, a ajuns aici și s-a ascuns într-un alun, pentru a nu fi prinsă de turci. Iar biserica Mânăstirii Plăviceni este singura din România care a avut, chiar de la înființare, doar hramul Sfântului Arhanghel Mihail (nu Mihail și Gavril), tocmai pentru a insista asupra personalității lui Mihai Viteazu.

 

Starețul Teoctist a decis să ceară o expertiză asupra osemintelor găsite la Plăviceni, bazându-se pe material ADN provenit de la mama lui Mihai Viteazu, Teodora Cantacuzino, care este înmormântată la Mânăstirea Cozia.

 

În final, expertiza medico-legală a confirmat speranțele călugărilor de la Plăviceni. Mânăstirea lor, pierdută într-o pădure de pe malul Oltului, adăpostește osemintele primului domn al celor trei Țări Române.

 

(sursa textului: romanialibera.ro)

 




 ÎNTRE OCCIDENT ȘI ORIENT

 

Bacalaureatul din China este „cel mai înspăimântător examen al maturității" din lume.

 

Copiatul este pedepsit cu până la 7 ani de închisoare! Elevii sunt verificați cu drone și prin scanarea venelor din degete.

 

 

 

ADIO, OCCIDENT, BUN VENIT, ASIA!

 

Nu-ți imaginezi ce se întâmplă în China, în Asia. Centrul financiar al lumii, dar și cel de inteligență, se transferă în Asia ireversibil?

 

Până acum, peste 90% din marile invenții ale lumii au aparținut occidentalilor, fiind primii in cursa descoperirilor, a inovațiilor, dar acest lucru tocmai se schimbă sub ochii noștri. Nu îmi spune de Silicon Valley, când doar în Shenzen este un Hi-Tech Park cu 600.000 de programatori unde, în medie, un apartament costa 1.6 milioane dolari și salariul mediu este de 8.000 $.

 

În China, in iunie e bacalaureatul chinezesc. Două zile, 3 examene pe zi, fiecare a câte 2.5 ore. Întreaga țară s-a oprit ca să nu deranjeze examenul. Construcțiile s-au oprit și, pentru orice zgomot, amenda este de 2000 $.

 

Concurența și dorința de a reuși a copiilor chinezi este la un nivel la care un copil european ar claca psihic.

 

Este imaginea unei țări care, într-adevăr, pune educația pe primul loc. Sunt facultăți chinezești cu 2000 candidați pe un loc si nivelul de inteligență este incredibil de ridicat.

 

Vom pierde orice concurs în viitor, exact din cauza felului în care am ajuns să ne educăm copiii.

Și mai e un factor. Sunt fanatici ai muncii. Știu că este greu de imaginat, dar angajații chinezi sunt gata să lucreze și gratis dacă e nevoie și li se da un obiectiv.

 

Angajații Huawei au anunțat că sunt dispuși să lucreze gratis doua luni pentru a ajuta compania să depășească impasul actual.

 

Noi am face asta? De aceea, stăm să pierdem competiția. Educația și fanatismul asiticilor sunt greu de înțeles pentru occidentalul de rând spălat pe creier de globalizare, flower power, transgenderisme și curcubee.

 

În fata acestui colos, singura noastră șansă este să ne unim cu toții, Europa-SUA și să punem, la fel, educația pe primul loc.

În următorii ani avem one-shot să construim întreaga societate occidentală în jurul educației, să punem invențiile și inovațiile în centrul preocupărilor noastre. Dacă nu ne revenim, atunci trebuie să ne învățăm copiii limbi asiatice și să ne rugăm la Dumnezeu să nu ajungem vreodată, în timpul vieții ăsteia, la un conflict Occident – China, că ne vor sări ochii din cap cu toate fițele noastre occidentale și toate flic-flacurile culturale. La Shenzen se plateste 2.000 $/lună chirie pentru un apartament. E nebunie. Toate marile corporații globale au birouri acolo. Nu ai, nu exiști la nivel global.

 

 

Istoria se întoarce?...

 

După secole de colonialism, Asia va prelua controlul lumii: China, Japonia, Coreea de Sud, Taiwan, Singapore, Malaezia, India etc.

 

Și de ce asta?... Fiindcă în timp ce Occidentul este precupat de distrugerea rădăcinilor, care i-au adus măreția cultural-științifică și spirituală, este preocupat de probleme stringente precum transgenderismul, familia homosexuală, schimbarea sexului, predarea sexului oral și anal de la clasele primare, asiaticii sunt preocupați de muncă și de păstrarea moralei sociale istorice. De conservarea tradițiilor.

Ei muncesc, n-au timp a se ocupa pentru a descoperi noi genuri fluide.

 

Când Asia a fost zguduită de crahul financiar din 1997, coreenii (din Sud) au dat buzna la bănci să-și depună aurul (bijuteriile), pentru a reface tezaurul Bancii Centrale și a salva economia. Niciodată nu se va întâmpla asta în Occidentul corupt.

 

 

Concluzia?...

 

Singura salvare a Occidentului va fi reîntoarcerea la valorile creștine, abandonate, renegate și EDUCAȚIE temeinică.

Lucru imposibil în situația de față, suntem preocupați cu distrugerea propriei identități, fără șanse de supraviețuire pe termen mediu și lung

 

 

 

STRALUCIREA ORBITOARE

- Sfantul Ioan din Kronstadt -

 

 

Nu soarele este cel ce lumineaza. Domnul lumineaza cu neasemuita Sa bunatate, cu negraita Sa lumina. Daca Domnul i-a dat soarelui atâta lumina, de buna seama Domnul are infinit mai multa lumina; de vreme ce i-a dat soarelui o asemenea lumina, înseamna ca dreptilor, în veacul ce va sa fie, le va da neasemuit mai multa lumina, soarele neînsemnând nimic fata de sufletul rational al omului. Daca materia creata are o asemenea orbitoare stralucire, cum ar putea sa arate stralucirea luminii lui Dumnezeu necreate, adevarate, primordiale? O analogie a lumii materiale (începând cu soarele pâna la firul ierbii) cu lumea spirituala.

 

Sfantul Ioan din Kronstadt, Viata mea in Hristos, traducere de Boris Buzila, Ed. Sophia, Bucuresti, 2005, p. 467

 

 

TALANTII INCREDINTATI

- Fericitul Trifon Turkestanov -

 

 

O, Treime Atotmilostiva si de viata Facatoare, primeste a noastra multumire pentru toate milostivirile Tale si ne arata vrednici de binefacerile Tale, pentru ca, înmultind talantii ce ni s-au încredintat, sa intram întru a Domnului nostru bucurie pururea vecuitoare, aducându-Ti pentru biruinta a laudei cântare: Aliluia!

 

Fericitul Trifon Turkestanov, Cunoasterea lui Dumnezeu prin mijlocirea firii vazute, traducere de Olga Bersan, Ed. Sophia, Bucuresti, 2011, cap. Acatist de Multumire „Slava lui Dumnezeu pentru toate”, p. 138.




SFERA

- Sfantul Vasile cel Mare -

 

 

Gândeste-te la cuvintele lui Dumnezeu, care strabat creatia! Au început de atunci, de la facerea lumii, si lucreaza si acum si merg mai departe pâna la sfârsitul lumii. Dupa cum sfera, daca se împinge si este pe un loc înclinat, merge la vale datorita constructiei sale si a însusirii locului, si nu se opreste înainte de a ajunge pe un loc ses, tot asa si existentele, miscate de o singura porunca, strabat în chip egal creatia, supusa nasterii si pieirii, si pastreaza pâna la sfârsit continuarea spețelor, prin asemanarea celor ce alcatuiesc speța. Din cal se naste un cal, din leu un leu, din vultur un vultur si fiecare din vietuitoare îsi pastreaza speța prin continui nasteri pâna la sfârsitul lumii. Timpul nu strica, nici nu pierde însusirile vietuitoarelor, ci, ca si cum acum ar fi fost facute, merg vesnic proaspete împreuna cu timpul.

 

Sfantul Vasile cel Mare, Omilii la Hexaemeron, traducere de Pr. Dumitru Fecioru, Ed. IBMBOR, Bucuresti, 1986, p. 171

 

 

 

KITSCH-UL LĂUNTRIC AL CELUI SĂTUL

- Sfantul Ioan din Kronstadt

 

 

Nu te bucura atunci când, îndestulându-te cu mâncaruri si bauturi alese si placute, fata îti radiaza satisfactie, fiindca chipul launtric al sufletului îti este în clipa aceea hidos, ca de mort. Ti se potrivesc cuvintele Mântuitorului, Care zice: „Semanati cu mormintele cele varuite, care pe dinafara se arata frumoase, înauntru însa sunt pline de oase de mort si de toata necuratia” (Matei 23, 27), adica de fatarnicie si de faradelege.

 

Sfantul Ioan din Kronstadt, Viata mea in Hristos, traducere de Boris Buzila, Ed. Sophia, Bucuresti, 2005, p. 183-184









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu