vineri, 31 august 2018

FERGHETE - MEREU, MEREU ŞI MEREU CĂLĂUZIȚI DE DUMNEZEU





MEREU, MEREU ŞI MEREU CĂLĂUZIȚI DE DUMNEZEU

Lui Gerge Vulturescu poet şi redactor şef rev. Poesis, Satu-Mare

Motto:       "Iubirea
Dacă taci, să taci din iubire,
Dacă vorbeşti, să vorbeşti din iubire.
Dacă cercetezi pe cineva, să cercetezi cu iubire
Să ai mereu în adâncul inimii rădăcina iubirii."
.(Sf.Augustin)



~*~

Oi fi  având, maiastre, dreptate,
în cruda socio-umană realitate,
în foarte cald globalizator
şi apăsător
să ne pierdem fire şi indentitate,
tu, George Vulturescu, vii înăbăşitor,
măsură sfântă a lucrurilor,
ca poet şi scriitor,
şi cine nu-ți dă dreptate cu pas alergator,
eu,nefiind Eminescu, comori de amor, dragoste şi dor,
perfecte albastre flori,
însă maistre, la acea finală madrigală
totul are totală simfonie florală artificială
firească, omenească, morală,
în totul cu neaoşă limbă românească,
cu trecutu-i mare şi falnic viitor .
Mulțumesc pentru observația cu bun gust şi bun simț de România
în crud verde de Bacovia
şi poesis Satu-Mare de aniversară sărbătoare,
deşi cu-n bob zăbavă răsuceşti cuțitu-n rană
să-ți meargă maximă la inimă să dăm mână cu mână
pe întregita patrie limba română,
s-aducem pioasă ispravă Domnului Savot
pe mă măsură cu slavă din suflet de neam şi poet
şi țară cu tot felul de bunătăți şi responsabilități
cu toate-n tot şi cu unul pentru toți
şi toți pentru unul de pomină
pe sub teii înfloriți într-a soarelui lumină şi plopi fără soț cămaşă a fericirii,
Mesia iubirii omenirii.

Am înzăut cu zale şi aparențe de mari speranțe de frumusețe
şi m-a sufocat decorul de modestie
şi tandrețe,
necunoscându-mi succesul, scorul.

Am făcut în opsai de plai şi de rai henț şi m-am făutat cu aur cenuşiu strecurat
de cer înstelat,
cu sori eminescieni însorit nelimitat,
c-aşa suntem noi în stări cu pedalări,
cu magnetism şi altruism
uneori cu model de viață Tatăl cel ceresc trăind artistic pragmatic, uneori cu trepidări,
lipsuri, omisiuni în dimensiuni şi nu-s logic cu rău în capitolul spectacol
având ca scop în esență un rol
cu excelență simțind pe Dumnezeu viu cu prezență pâine de toate zilele
ca binele să ni se adune şi să ne îmulțească zielele
şi-n loc de materie cenuşie de Românie,
să n-avem cenuşă îmbrăcând cămaşa fericirii,
Mesie a iubirii, în slujba omenirii
cu drept la înviere
candidând cu drept la poezie, la fericire,
c-am mare şansă de a avea sau nu scutece, liturghie-n spice :
cale de viață şi de adevăr către iesle,
ca Maica Maria să mă înfaşă,
când boii abureau şi mă încălzeu
în timp ce prin Olimp magii inimă fierbinte
după stea înaintau
mereu şi mereu călăuziți de Dumnezeu.


~*~


PAVEL RATUNDEANU-FERGHETE








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu