joi, 13 decembrie 2018

POPA GENOVEVA - Așteptând Sărbătorile Sfinte.




Așteptând Sărbătorile Sfinte.



~*~


Îmi amintesc cu drag iernile copilăriei,
Deși ele soseau într-o familie modestă,
Zbuciumată de multele evenimente triste,
Nu au reușit să schimbe sufletul curat de copil,
Redând doar esența de bază: credința și modestia.


Eu și cei doi frați, atunci copii necăjiți ai sorții, nu visam,
Ca în alte familii la cadouri sau fast necuprins,
Sărbătorile fiind cele Sfinte prin ceea ce simbolizau,
Nașterea Pruncului Isus, așteptată cu bucuria sinceră,
În a ne schimba viețile în lumină, adevăr și iubire.


O viață mi-am dorit, ca toate fetițele, jocuri, păpuși,
Dar bucuria primirii unei cărți prima, mereu,
Iar de nu era cuprinsă în dar, din economii, îmi dăruiam,
Din vechile magazine de antichități, ceva ce sufletul
Îl considera o bucurie fără de margini.


Crenguțele de cetină erau cele ce aduceau lumina în suflete,
Lumina calda a sărbătorilor, ne făcea bucuria de neuitat,
Pacea sufletească era mai importantă decât orice,
Considerat poate de alții prin cadouri și mult fast,
Netrăind însă adevăratul mister unic al Sărbătorii.


Imediat după Sărbatori, soseau și zilele mele aniversare,
De naștere și de nume, când primeam chiar cadouri,
Așteptate cu nerăbdarea specifică  anilor copilăriei,
Portocale, cumpărate, cu greutate, de a mea neasemuită mamă,
Alături de o micuță broderie, realizată de o ființă modestă ce mă aprecia.


Aștept și-n apogeul vieții frumoasele sărbători de iarnă,
Nimic nu a schimbat însă gãndirea mea de atunci,
Bucuria Nașterii Pruncului Isus fiind parcă mai vie,
Logic să se întâmple în atâția ani minunați trăiți în credință.
Cadourile și fastul nesimbolizând ceva în viața mea.


Aș dori că mulți copii de astăzi să gândească așa ca mine,
Veșnicele cadouri, tot mai sofisticate și petrecerile ținute zile-n șir,
Îi face să uite semnificația Sărbătorilor Sfinte, poate nicicând simțite.
Lăcomia și dorința de primire doar a darurilor va putea fi stopată,
Numai prin credință, cultivată prin grija și de aproapele aflat în nevoi.


~*~


POPA GENOVEVA







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu