marți, 25 decembrie 2018

FRÂNT DE NEVASTĂ, VIAȚĂ "Unde-i luminată casa, De bucate-i plină masa"




FRÂNT DE NEVASTĂ, VIAȚĂ



~*~


Să fiu trist, amărât, ca să fiu urât, mi-a fost sortit,
Ca celui mai iubit artist pe cruce răstignit după ce a fost batjocorit,
Deşi şi-a făcut pe Arca vieții un rost elexir a tinereții, c-aşa-i viața lăsată în folosul altora, fericire a tuturora,
C-aşa-i legea acestui pământ altruist-optimist, etico-comunist,
Că mi-a fost dat să trăiesc artistic şi porcesc lângă tine, Vica în al tău adăpost, Să ne jurăm iubire în altarul sfânt şi din degete să pocnesc până a sta soarele şi luna-n loc
Dar tu de ce, dulce-amară te-ai dus de pe pământul cu veselie, bucurie şi omenie,
Cu duh văzduh de adevăr şi duh de viață simetrie, în ecuație dumnezăiască şi cu adecvată omenească, soluție,
Lăsându-mă ca povară fără primăvară, frânt
Şi iară şi iară: trist, fără a petrece,
Că viața-mi trece în culori de nelinişte fără dragoste de poveste,
De bună veste fără pace, că s-o dus Vica şi cu ce folos,
Deşi o fost, dar ce folos ce am avut mai mândru şi mai frumos, cu floarea vieții,
Liturghie de pâine în spice trasă cu sudoare-n mâine cu frutea sus
Şi înainte către Iisus,
De moarte mai departe şi mai presus prin cuvinte,
Că n-am ce face cu nepăsătoarea şi urâta moarte ?

Motto: "Unde-i luminată casa,
De bucate-i plină masa"(colindă)
"În post poți mânca orice, numa să nu vă mâncați între voi";
"În suflet de om bun, e veşnic Crăciun";
"România ne râde, când binele ne cuprinde";
"Când zice popa: nu-i bai,
e loc pentru mine-n rai";
Chiar şi izul de om bun:  leru-i ler,
Sufletul, ți înălțat la cer;"
"Tot aşa de marți până carți,
că viață cât de dragă-mi eşti viața întreagă,
că binele o ține lanț pe braț
ca o floare ce înfloare, răsăritul de soare";
"Vica era cerul cu stele şi toate floarile din lume, raiul întreg pentru mine";
"Viața, care nu-şi rupe ața."


~*~

PAVEL RATUNDEANU-FERGHETE












Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu