sâmbătă, 15 decembrie 2018

Teocraţia ortodoxă moldo-valahă (50 - 60)





Teocrația ortodoxă moldo-valahă (60)

… a binecuvântat dictatura de dezvoltare ortodox-comunistă. Cu ajutorul ei a lichidat orașul parazitar xenocrat, Biserica Unita cu Roma din Transilvania și a reorientat cu forța 2.000 de biserici unite spre București, Moscova.
De aceea, nici nu-i surprinzător că se revine la ceea ce era odată: străini, capitaliști, occidentali, exploatează tânărul și talentatul nostru popor; cercurile reacționare anglo-franco-americane, corporațiile fără neam și țară, băncile blochează dezvoltarea țării.

General cu 4 stele Dumitru Iliescu:
„V-am prezentat planurile elaborate de partenerii noștri strategici transatlantici și europeni pentru spolierea avuției naționale a României, pentru subjugarea acestui popor, pentru exploatarea pe nimic a muncii cetățenilor ei … cu DNA americanii controlează decidenții politici și administrativi romani, pentru a pune mâna pe bogățiile noastre, pentru a-și asigura o piață de desfacere și pentru a domina o zona geostrategică foarte importantă … partenerii europeni au creat și ei presiune pentru înființarea ANI … și MCV-ul constituie un instrument de presiune … cu aceste structuri și mecanisme, România a fost adusă la tăcere și la ascultare, au reușit să blocheze dezvoltarea țării, crearea unei infrastructuri moderne, a unor obiective economice strategice, fiind în același timp constrânsă să le dea pe nimic resursele și obiectivele noastre industriale, și nu numai. Așa ne-au luat totul, inclusiv apele, pădurile, aerul, și nu în ultimul rând, pământul. … trebuie să rămânem sub cizma lor?“ (Facebook, 17 oct. 2018)

VR:
Să privim și cealaltă parte a medaliei. Sfântul Papă Ioan Paul II, în vizită la București, deschide larg porțile Europei, face o donație Catedralei Mântuirii Neamului și România aderă la Uniunea Europeană și Alianța militară nord-atlantică.
Cu toate că existau dubii privind compatibilitatea, integrarea occidentală dă roade, dar, fără refacerea unității cu Roma, apar blocaje, nemulțumiri, cum vedem mai sus, de o parte și de alta a Cortinei de Fier, azi, de Argint.

Cine are dreptate?
Cei care susțin că românii, care n-au făcut parte din Sfântul Imperiu Roman, sunt incompatibili cu UE/NATO, sau cei care văd cum milioane de români se simt acasă în Europa și cred că „refacerea unității creștine fără condiții“ (Papa Francisc) deschide noi perspective, generoase, unei generații fără traumele lipsei de mișcare și expresie din fostul Lagăr moscovit?


https://www.academia.edu/28173741/Viorel_Roman_Europa_Crestina.pdf





Teocrația ortodoxă moldo-valahă (59)

 … membră a Uniunii Europene, laică, secularizată?
Chiar așa, în sec. 21?  
Din sec. 19 bântuie prin Europa stafia comunismului lui Marx și Engels, care realizau că există și un „socialism feudal“, ca de exemplu al baronilor locali …
Îmi pare rău, dar nu pot fi mai explicit, corectitudinea politică mă împiedică … stafia globalizării PC „Political Correctness“ bântuie prin toată lumea largă …
VR: „Political Correctness“ (PC) a Școlii de la Frankfurt, instituție de reeducare anglo-mozaică a nemților, cenzurează, înlocuiește expresii și idei care jignesc minorități etnice, de gen, de orientare sexuală și religioase sau persoanele cu handicap fizic sau psihic, cele în vârstă sau de altă rasă etc.. 
Reeducarea politică a românilor, corecția (PC), o face Armata Roșie în Lagărul ortodox-comunist, după Cortina de Fier: „Stalin și poporul rus, libertatea ne-au adus!“.
(Vezi: KGB. Istoria secretă a operațiunilor sale externe de la Lenin la Gorbaciov, de Andrew; Gordievski, Londra 1990, Bucureşti 1994.) 
Astfel, supraviețuiește subtil în sec. 21 ceva din fascismul și comunismul secolului trecut, terorismul ideatic prin instituirea delictului de opinie.
Nota Bene: „Corect politic” e leninismul de stânga. El desemna inițial o fermitate oarbă pe linia Partidului Comunist.
Kadaver-disziplin.

https://saltmin.com/2012/02/28/ghinionul-de-a-fi-moldo-valah/

https://www.academia.edu/34504213/Semnele_vremii_complet.pdf





Teocraţia ortodoxă moldo-valahă (58)  

…impune un singur Domn și un singur Partid, al neamului dreptcredincios, legitimat de cel de Sus, sau „de subconștientul maselor largi populare“ (Iliescu), în simfonie cu Biserica națională.
Sub turco-fanarioți, cinci secole, Vodă era înscăunat de către Sultan, după care el tăia și spânzura pe cine voia, cum voia.
Bugetul statului era al lui.
El era legislativul, executivul și justiția, el alegea si înscăuna Mitropolitul ugro-valah.
După Regulamentul Organic rusesc și reformele lui Cuza Voda, regele Carol I mima democrația cu rotativa guvernamentală a monstruasei coalitii, a partidelor ortodoxe, Liberal și Conservator.
În România Mare, se continuă practica regățeană până la Legiunea Arhanghelului Mihail, Totul pentru Țară, a Căpitanului ales a face "o Românie frumoasă și mândră, ca soarele sfânt de pe cer“.
Speriat, Carol II inlocuieste rotativa monstruasei coalitii cu dictatura Frontului Renașterii Naționale, partid unic și totalitar, Partidul Națiunii, care funcționa sub conducerea sa.
liescu înlocuiește dictatura ortodox-comunistă cu Frontul Salvării Naționale, partid unic și totalitar, sub conducerea sa, si reintroduce practica din Vechiul Regat, rotativa monstruasei coalitii, toate partidele având măduva ortodoxă.
Dar in lipsa unui ideal național ortodox, legionar sau comunist, o treime din tineret, 3,5 milioane între 15 și 35 de ani, la care se adaugă 2 milioane de vârstnici, pe peste 35 de ani, nu mai cred in FRN, PCR, FSN, PNL, PSD, Uniunea Salvati Romania si fug din tara, se băjenesc în Occident.
Reanimeaza aceasta catastrofa social-politica Frontul Salvării sau Renașterii Naționale, partid unic și totalitar, Partidul Națiunii, în simfonie cu Biserica nationala, Catedrala Mântuirii Neamului din gradina Palatului lui Nicolae si Elena Ceaușescu?

http://www.curentul.net/2013/07/20/marile-puteri-si-democratizarea-conducerea-lumii/ 
http://www.clipa.com/a3551-Ghinionul-de-a-fi-moldo-valah-premize-si-7-teze.aspx 
https://www.academia.edu/23211833/BISERICA_-_STATUL_Romania_2016 
https://saltmin.com/2012/02/28/ghinionul-de-a-fi-moldo-valah/ 
https://www.totpal.ro/viorel-roman-statul-la-romani-ed-a-ii-a/ 






Teocraţia ortodoxă moldo-valahă (57)

"Modernizarea (laică) fără occidentalizate (religioasă) eșuează mereu și peste tot" - vezi Franta, SUA ... Toate statele când au vrut să se modernizeze au pus popimea și religia la obroc. Numai tu vrei catolicizarea în masa a unei țări întregi în secolul XXI! Cumva Vaticanul plătește noi misionari? Noi nu suntem africanii sau amerindienii creștinați și apoi băgați în sclavie! 
VR: "Modernizarea fără occidentalizate" eșuează pentru ca este peste tot o imitație fără vlagă, produce numai „Forme fără Fond“, ca efortul inutil a lui Sisif.
Totuși, moldo-valahii se modernizează - nolens, volens - cu evreii, după Tratatul de la Adrianopol, cu masonii pașoptiști din Vechiul Regat, cu Școala Ardeleană, cultura occidentală din România Mare, dictatura de dezvoltare ortodox-comunista, aderarea la acquis-ul comunitar UE, dar eșuează la unirea cu Roma, sub Mihai Viteazul, Cuza Vodă, la extinderea Unirii peste Carpați în România Mare, sub Ceaușescu, Iliescu, Constantinescu, Băsescu.
În acest context, anti-occidentalismul si blocajul modernizarii e greu de depășit.
„De ce - se întreabă, nu doar fostul consilierul prezidențial, prof. Iulian Fota - avem o ofensivă împotriva occidentalizării României?“ Restaurația anti-occidentalăa. Marea bătălie pentru viitorul României.
Occidentul este creația Revoluției papale, sec. 11-13, a Conciliilor, a Renașterii, a Iluminismului, și mai ales separarea Bisericii de Stat, ceea în teocrația Orientala de la București, Moscova, Istanbul etc. este inimaginabil.
Fundamentul democrației, a modernizării și industrializării occidentale e complet străin Orientului, teocrației moldo-valahe, care n-a făcut niciodată parte din Sfântul Imperiu Roman de Națiune German/ azi UE/NATO, ca Transilvania, Maramureș, Bihor sau Banat.
https://www.academia.edu/37507652/..._secretul_occidentului_..._viorel_roman.pdf
http://www.asiiromani.com/teocratia-ortodoxa-moldo-valaha-1-19/

*

Un mileniu de antioccidentalism.

Cruciații refac unitatea creștină, dar, în loc de bună înțelegere, de atunci greco-ortodocșii au o aversiune atavică fată de Vest.
Și Unirea de la Conciliul de la Florența e de scurtă durată. Protestantismul facilitează căderea Constantinopolului și astfel, Patriarhatul greco-ortodox devine anti-occidental, preasupus Califatului, Sultanului turco-musulman, care trage o Cortină de Fier multiseculară între creștini.  
Roma luptă împotriva avorturilor, pierderile din vremea ciumei sunt recuperate si Vestul răspândește apoi Evanghelia pe toate continentele. colonialism, imperialism, globalizare.
Înfrânți la Viena, turcii pierd Transilvania, ortodocșii se unesc cu Roma și înlătură statutul lor de tolerați în Sf. Imperiu, ceea ce nu convine nici maghiarilor, nici greco-pravoslavnicilor, care-i vor pe români jos.
Conflictul religios din Ardeal obligă Viena să-l trimită pe gen. Bukow și, cu acest prilej, se desființează mănăstirile contemplative, fără şcoli, spitale etc., fără o activitate utilă Imperiului.
Ortodocșii văd numai jumătatea goală a paharului.
Războaiele napoleoniene, cultura și Masoneria, îi apropie pe moldo-valahi de Europa, dar refacerea unității cu Roma e boicotată de maghiari, sarbi, greco-pravoslavnici.
România Mare, opera atât a ideii uniților ardeleni, cât și a faptei moldo-valahilor, era o construcție cu picioare de lut, pentru ca Unirea cu Roma nu trece Carpații.
În Războiul Rece, anti-occidentalismul e politică de stat în Est, în Lagărul moscovit iar Vestul nu face diferența între ortodox și comunist pentru că prejudecățile de mai sus devin în Est canon ortodox secularizat, dictatorial.  
În vremea Conciliului Vatican II, are loc ridicarea anatemelor la Constantinopol și Roma.
Schisma însă rămâne și după 1989, când refacerea unității creștine rămâne, după un mileniu, doar un ideal.
Cruciadele, Inchiziția, Unirea cu Roma, gen. Bukow, prăbușirea României Mari, „trădarea“ și de la Ialta și de la Malta, sunt laitmotivele unui anti-occidentalism greu de înțeles în Vest după vizita Fericitului Papă Ioan Paul II la București și aderarea României la civilizația occidentală, la UE/ NATO. 
Și nu pot să nu-mi aduc din nou aminte că în anul 2019, Papa Francisc vine în România, așteptat fiind din 2015…
vezi
https://www.academia.edu/27240914/Romania_2015



Teocraţia ortodoxă moldo-valahă (56)

Nr. 51 a fost dedicat unei analize socio-politice anonime de pe internet, care am aflat acuma ca este "Socialismul prezentului“ din Justitiarul, revista de investigatii, trenduri economice, Bucuresti, 22 iulie 2018, de Dan Diaconul, care la comemorarea Revolutiei de Craciun, posteza pe Facebook un text literar remarcabil, o schita a unei stari de spirit, Zeitgeist, de la sfarsitul Razboiului Rece, Cortinei de Fier, dictaturii de dezvoltare ortodoxo-comunista a lui Nicolae si Elena Ceausescu si debutul democratiei a la Westminster si noua Cortina de Argint la Portile Orientului: 
"Cu o seară înainte, Fane mă chemase să-mi dea nişte blugi. Mi-a zis că-n ultima vreme nu prea mai avea marfă, dar că, în sfârşit, venise cineva cu un transport. Şi-avea şi adidaşi.
Până să mergem la el, mi-a spus că trebuie să vorbească ceva cu băieţii, aşa că, de pe Kogălniceanu, am intrat în holul hotelului.
- Aşteaptă-mă aici, mi-a spus Fane, îţi aduce Mimi un Pepsi.
În celălalt colţ al sălii se strânseseră mai mulţi la o masă întunecoasă. Dracu ştie ce discutau, dar spiritele păreau încordate.
- Dă-o dracu, moşule, a izbucnit vocal un individ, noi n-avem marfă şi tu ne scoţi la miting?
În momentul ăla, din dreapta s-a ridicat o namilă pe care până atunci o ascultaseră toţi şi i-a fript revoltatului o palmă după ceafă. Avea palma cât cazmaua, iar bietul brotac, lovit, a căzut din nou pe scaun, trăznit de violenţa impactului. În urma zgomotului produs s-a mai auzit tare doar vocea de cavou a namilei:
- În moţii mă-tii, ori taci, asculţi şi execuţi, ori ieşi cu picioarele înainte de-aici!
Iar apoi, ca şi cum totul s-ar fi reîntors la normal, şi-au continuat şuşotelile pentru încă vreo jumătate de oră în care m-am plictisit teribil.
Când Fane a venit să mă ia, m-a surprins faţa lui extrem de preocupată.
- Hai s-o ştergem rapid, mi-a spus!
Şi-am plecat pe străzile întunecoase fără să ne spunem nimic. După vreo trei minute, din spate, ne-a ajuns unul dintre indivizii care stătuse la masă. N-am să-l uit niciodată: îmbrăcat din cap până-n picioare în blugi, osos, cu o privire dubioasă, dar pătrunzătoare şi cu o voce tabagică.
- Stai uşor, Fane! a spus semi şoptit.
Iar apoi, când a ajuns în dreptul nostru, arătând cu degetul spre mine, fără pic de tact l-a întrebat:
- Cine-i ăsta?
- Stai liniştit, e un nepot!
- Ia-o înainte, puştiule. Hai, trei metri cel puţin, că am ceva să-i spun lu' Fane.
Am început să merg plictisit înainte, dar n-am înţeles noima întrucât omul nu putea vorbi în şoaptă. L-am auzit prima dată pe Fane:
- Să mor dacă mai înţeleg ceva. Avea dreptate Gigi, de două săptămâni nu mai mişcăm nimic. Murim dracu' de foame!
- Tu nu înţelegi? Îl belesc p-ăl bătrân. Tu nu vezi ce se-ntâmplă la unguri, la cehi, la nemţi?
- Şi de ce să-mi pun eu pielea la bătaie? Chiar crezi că-l dai jos ciupindu-le p-alea de cur? Zău, bă, parc-am fi la grădiniţă.
- Ascultă-mă Fane atent că am nevoie de tine. Chestia e aşa: KGB-ul a luat-o-n mână la Iaşi. S-au făcut de căcat. Au intrat alţii în joc, mult mai tari. A trimis Gorbaciov elita elitelor, nimeni nu ştia de ăştia! Ăştia sunt mai răi decât tancurile. O să-l facă p-ăl bătrân ferfeniţă. Băieţii noştri nu ştiu asta. Doar eu, Bebe şi Costi. Şi-acuma tu. Atât. După ce se termină acolo ne întâlnim la Inter că o să fie nebunie. Facem o baricadă la Universitate.
- Bă, eşti nebun? Păi un' te crezi, bă, la revoluţie? Tu vrei să ne ia Miliţia ca pe fraieri? Să ajungi să te bată sectoristu'?
- Bă, ştii ce om sunt, da? Ascultă şi taci! Ne vedem acolo. Nu facem nimic de capu' nostru. Doar nu crezi că eu oi fi vreun fraier! O să fie ceva îmbulzeală, ne facem treaba. Nu e deranj, dispărem. Treaba noastră e să le protejăm ălora omu' pe care-l trimit.
- Cine-i ăla?
- Nu ştiu mai multe, cică unu' îmbrăcat în roşu. Vedem acolo.
- Frate, în ce căcat ne băgăm! Vezi că merg pe mâna ta, dar să mor dacă înţeleg ceva. Ce ne iese nouă din toată chestia asta?
- Nu te-ai săturat să fii fraier? După ce pleacă ăla toată ţara o să fie a noastră! Nu-ţi dai seama câtă marfă o să băgăm, o să lucrăm la nivel mare.
Se opriseră şi eu de asemenea, de la vreo doi metri îi priveam interzis. În momentul acela, privirea
lui s-a fixat pe mine. Apoi, întorcându-se spre Fane:
- Bă, ăsta m-a auzit! E sigur?
- Te-a auzit tot cartierul, bă! Lasă-l p-ăsta mic. Garantat nu spune nimic, e nepotu' meu!
Nu l-a crezut şi s-a întors spre mine. Nu cred c-o să uit vreodată privirea aia care m-a îngheţat. Şi vocea tabagică, egală, dar tăioasă, de parc-ar fi venit din fundul iadului:
- Puştiule, dacă aud c-ai măcănit ceva, să mor că-ţi scot coaiele cu briceagu şi ţi le-agăţ de clanţă! Şi-apoi îţi scot ochii! Ţine-ţi gura că e de rău. Suntem cinci oameni mari şi laţi care ştim ce-am vorbit acum. Dacă măcăne vreunu' toată lumea moare! S-a înţeles?
Am dat speriat din cap şi-aproape c-am început să tremur. El s-a întors şi-a luat-o pe altă stradă.
- Hai repede, că e de rău, mi-a spus Fane.
Acasă la el mi-a dat să-mi aleg blugi, adidaşi şi bonus un pulover şi-o geacă. Marfă proaspătă. Apoi am mutat toată marfa din casa în beci. M-am crucit ce-a putut scoate din şifoniere, de sub paturi, din colţuri dosite. „Videouri”, munţi de casete, ţoale, încălţăminte. În beci le-a pus într-o încăpere pe care-a închis-o cu mai multe lacăte. Apoi ne-am rupt spatele cu un dulap vechi pe care l-am aşezat în linie cu rafturile ca să mascăm uşa. După care m-a luat în casă, m-a băgat în baie, unde a dus un radio. I-a dat drumu' şi a pornit apa la chiuvetă şi cadă. Apoi mi-a spus şoptit:
- Tot ce-ai auzit în seara asta ori uiţi, ori ţii în tine. Dracu' ştie ce-o să se întâmple, dar vezi că e nasol rău. Nu spui nimic, nici lu' tac-tu, nici mă-tii. Eşti destul de mare să înţelegi că e bulită rău. Dacă iese nasol şi nu mai dau niciun semn de viaţă, vii şi iei de-aici tot ce poţi şi vinzi. Vezi că la nucul din curte, sub crucea aia, sapi şi e o cutie cu aur şi bani. Marfa de-aici poţi s-o păstrezi tu. Banii şi aurul i-l dai mamii că n-o să aibă altceva din ce să trăiască. Şi-acu, valea acasă!
S-au terminat toate aşa cum trebuiau să se termine. Fane a scăpat. Au murit şi ceva oameni, dar cam atât. La vreo doi ani, Fane a dispărut din peisaj. Unii spuneau că s-a însurat, alţii c-a murit. Maicăsa, acolo la ţară, o ducea destul de bine. Avea bani şi-n fiecare vară dispărea câteva săptămâni. Vecinelor le spunea că merge la casa ei din Moldova, dar am luat asta ca pe un semn clar că Fane trăieşte.
Cu ososul m-am întâlnit faţă-n faţă târziu, în Cişmigiu. Era slab, bolnav şi-avea un tremur. M-am apropiat de el şi i-am reamintit scena. I-am spus că eu eram puştiul ăla. M-a întrebat de Fane şi mi-a spus că nu crede că e mort. Că toţi ai lor au plecat precum potârnichile şi bine-au făcut, că acum
sunt liniştiţi şi nu-i ştie nimeni. Doar el a rămas ca fraieru' şi ăştia l-au omorât.
- Care ăştia, nene? l-am întrebat curios.

- Mai bine nu ştii. Poate m-oi face bine şi mai vorbim. Altfel, le iau pe toate în mormânt."



Teocraţia ortodoxă moldo-valahă (55)

Statul este marea ficțiune prin intermediul căreia fiecare se străduiește să trăiască pe cheltuiala celuilalt. 
NV: Ca și la noi, de altfel…
VR: La noi, dictatura de dezvoltare ortodox-comunistă a lichidat „Orașul parazitar“ la Canal. După 1989, fără refacerea unității de credință cu Roma, compatibilitatea României ortodoxe cu Occidentul catolic e o himera. Modernizarea (laică) fără occidentalizate (religioasă) eșuează mereu și peste tot. Și se reface treptat devălmășia ortodoxă, clientelară, paternalistă, feudală…
Lucian Davidescu „De ce este România un stat feudal“, 
Marius Iosif „România feudală și România occidentală“,
Vlad Voiculescu „Sistemul de Sănătate din România este unul de tip feudal“. 
Alex Avram „În Războiul feudal pentru România“: „Regimul politic din România, ca orice regim (neo)feudal este unul tripartit, adică se sprijină pe societatea divizată în trei mari segmente, dintre care doar primele două contează politic, iar cel de-al treia le susține prin munca ei: 
(1) "nobilimea" (oligarhia) posesoare a feudelor (întreprinderile de stat, firmele abonate la contracte cu Statul, rețelele mafiote din teritoriu etc.), 
(2) „clerul„ (sistemul judiciar) posesor al dreptului exclusiv de a susține liturghia (în termeni moderni, de a interpreta Constituția și a aplica legile) și 
(3) "poporul de rând", menținut în zona subzistenței.“

http://www.asiiromani.com/teocratia-ortodoxa-moldo-valaha-1-19/
http://viorel-roman-bremen.over-blog.de/2018/01/leviathan/nr.87.html
http://armoniiculturale.ro/2015/02/12/prof-dr-viorel-roman-revolta-ortodoxa-2015/





Teocraţia ortodoxă moldo-valahă (54),

… e o parte a sorții Ortodoxiei, care a ajuns în impas, după cum am văzut la Sinodul Panortodox din Creta și așa cum vedem în conflictul religios ruso-greco-ucrainean. 
Asta este însă numai o parte a medaliei. De aceea, hai să aruncăm o privire și pe partea cealaltă! 
Se află Occidentul într-o faza de disoluție, după dispariția inamicului din Războiul Rece, din spatele Cortinei de Fier religioase? 
Cum se explica impunerea voinței unei minorități, să zicem cea de sus, elitei multinaționale, ca să nu vorbim de Islam, asupra celor care i-au primit cu inimă largă și cu brațele deschise în lumea creștină? 
Care-i secretul inexplicabilei reușite a homosexualilor, a trans-sexualilor etc. în Vest? 
Profitul e chiar totul? 
Fabricanții de arme sunt fabricanți de războaie, cei de medicamente, de boli? 
Care-i cauza impotenței occidentalilor de a impune și controla un Plan Marshall în Africa? 
De ce nu pot controla invazia din Lumea Treia?
VR: O medalie nu poate străluci doar pe o parte și dincolo, nu. 
Pentru ca să poată deveni creștinismul model universal e nevoie de o unitate în diversitate, așa cum am repetat mereu că a formulat magistral Sf. Papă Ioan Paul II: 
“Creștinismul respiră cu doi plămâni, ortodox și occidental“. 
Până la realizarea acestui deziderat, de o parte și de alta a Cortinei de Argint, se tot acumulează frustrări și eșecuri. Am vorbit mereu de Occident ca de un reper pozitiv, pentru că, dacă orientalii au nevoie de occidentali, în aceeași măsură au nevoie și ei de orientali. 
Păcatele Vestului sunt materialismul, relativismul, capitalismul sălbatic, profitul înainte de toate, ipocrizia de tip ”politically correct”. 
Occidentul merge pe urmele Imperiului Roman care garanta Libertate, Dreptate și Pace. 
Și iată că, în ciuda tuturor, asta vrea azi întreaga lume…

https://www.academia.edu/37507652/..._secretul_occidentului_..._viorel_roman.pdf
http://www.asiiromani.com/teocratia-ortodoxa-moldo-valaha-1-19/
Dezbaterea cu titlul  „Superioritatea occidentalilor şi inferioritatea ortodocşilor moldo-valahi e intolerabilă“ e continuarea din Roman, V.: Semnele vremii. Eppstein : Dr. Falk 2018, p. 54-64
http://confluente.org/viorel_roman_1502122822.html

https://www.academia.edu/34504213/Semnele_vremii_complet.pdf




Teocraţia ortodoxă moldo-valahă (53),

… pregătește o suprataxă de 3% pe cifra de afaceri (deci, nu pe profit) a întreprinderilor din sectorul energetic (care, cele mai multe, sunt încă de stat sau cu capital majoritar de stat).
Această măsură nu numai că va reduce posibilitățile și așa aproape inexistente ale acestor întreprinderi de a face investiții, ci se va repercuta asupra tuturor prețurilor din economie. 
Mai departe, acest lucru va alimenta inflația.
Și mai mult, se dorește impunerea unui impozit așa-zis „pe lăcomia băncilor,” impozit care ar urma să fie dimensionat în funcție de mărimea ROBOR (media ponderată a dobânzilor pe care băncile le percep la creditele pe care și le acordă una alteia pe piața interbancară).
Altfel spus, băncile, care sunt singurele care acordă credite guvernului, sunt „lacome”, în timp ce guvernul, care se împrumută tot mai mult în ultimul timp, ar fi întruchiparea și păzitorul „cumpătării!” 
Inutil de adăugat că impozitul pe veniturile din dobânda interbancară se repercutează, la rândul său, asupra dobânzilor practicate de bănci în relațiile cu clienții neguvernamentali ș.a.m.d…. 
După mine, măsurile menționate arată clar că, la fel ca predecesorii lor comuniști, guvernanții neocomuniști, socialiștii actuali, nu înțeleg nimic din modul cum funcționează economia de piață. Poate că nu înțeleg nimic nu din cauza ecranului ideologiei, ci pur și simplu din incompetență, adică dintro simplă lipsă de pregătire economică, în pofida multitudinii diplomelor de master și doctor pe care le au.
Singurul lucru la care se pricep, la fel ca înaintașii lor, este să ia de la unii (capitaliști, bancheri, străini etc.; v. discursul președintelui Liviu Dragnea de la ședința PDS din 17 dec. 2018) și, eventual, să mai dea și altora, dar în primul rând lor înșiși. 
Iar tragic este că o pot face în deplină impunitate și chiar în „aplauzele grele a canaliei de uliți.” (Eminescu, Scrisoarea III).
SC: Ce părere ai?
VR: Presedintele Dragnea cere in discursul sau din 17 dec. demiterea șefului Statului, Klaus Werner Iohannis, pentru înaltă trădare și Frontul Salvării Naționale / PSD să devină un Partid al Națiunii (române). Modelul este transformarea Frontului Renașterii Naționale în Partidul Națiunii din secolul trecut? Aceeași Mărie, cu altă pălărie.
Autocrației ortodoxe moldo-valahe, încă din vremea fanariotă și mai ales în era modernă a Partidului Comunist din România, a Legiunii Arhanghelului Mihail, a Partidului Totul pentru Țară, a Frontului Renașterii Naționale, a Partidului Națiunii, a Partidului Muncitoresc Român, a Partidului Comunist Roman, a Frontului Salvării Naționale, a Partidului Social Democrat Român, a Partidului National Liberal, a Partidului Social Democrat și, în curând, a Uniunii Salvați România (?), îi aparține duhovnicește și sobornicește „…tot ce mișcă-n țara asta, râul, ramul”.  Natiunea, Renasterea, Salvarea, Mantuirea.
Statul paternalist oriental se legitimează cu binecuvântarea celui de Sus și a Bisericii sale, sau, de Jos, alternativ, secularizat, cu “expresia subconștientului colectiv al maselor largi populare“ (Ion Iliescu, fondatorul Frontului Salvării Naționale / PSD) și apoi dă pomeni supușilor săi dreptcredincioși în „aplauzele grele a canaliei de uliți”, sa supraviețuiască la periferia Europei. 
SC: De unde să ia bani? Agerpres: Bloomberg: Taxa pe lăcomie din România le reaminteşte băncilor de riscurile din Europa de Est.
VR: De de la cei care au, bănci, multinaționale, diaspora, chiaburi etc.. 
Suntem în țara lui Caragiale: „statul trebuie să dea, că de-aia e stat”. 
Teocrația orientală (Turcia, Rusia, China etc.), din care face parte din ce in ce mai evident și România, char membră UE/NATO, nu se prea împacă cu democrația a la Westminster, iar cu economia de piață occidentală, nici atâta. Democrația se poate mima, piața, nu.
SC: Până când? 
VR: Răspunsul premierului britanic Margaret Hilda Thatcher e celebru, valabil și la Porțile Orientului, la București: 
"Socialismul se termină când se termină banii celorlalți.“

http://www.logossiagape.ro/2018/03/21/viorel-roman-romania-stat-mafiot/
http://www.academia.edu/27240809/Romania_2030
http://confluente.org/viorel_roman_1532851828.html VIOREL ROMAN - Teocraţia ortodoxă moldo-valahă (35 - 48)

http://bentodica.blogspot.com/2018/11/viorel-roman-teocratia-ortodoxa-moldo.html






Teocraţia ortodoxă moldo-valahă (52)

 … a fost cultivată, apărată de catolicism, de influențe occidentale, de Cortina de Fier multiseculară a Sultanului turc, de Patriarhul său grec și de Țarul rus, stăpânul Imperiului și a Bisericii sale pravoslavnice.
Războiul Crimeei obligă Vestul să reconsidere Chestiunea Orientală și să favorizeze Unirea din 1859. Pentru emanciparea de patriarhul grec, de a Doua Romă, Constantinopol și de a Treia Roma, Moscova, Cuza Vodă voia să unească ortodoxia Principatului său cu Sfântul Scaun.
Victoria ortodoxiei moldo-valahe împotriva lui Cuza, care moare în exil, era o încununare și a destabilizării Bisericii Unite cu Roma, a Școlii Ardelene. Chestiunea Orientală e rezolvată după Primul Război Mondial și ortodoxia anti-occidentală devine Patriarhat autocefal.
Anti-occidental…
Cooperarea cu Vestul, până la Ana Pauker, o face „orașul parazitar“, dinastia, masoneria, o fac sașii, șvabii, maghiarii, evreii, curentele culturale și nu în ultimul rând uniții, care sperau ca regățenii „se vor coace.“
Dar, după Cortina de Fier ortodox-comunistă, Biserica Unită e lichidată și 2.000 de biserici unite sunt reorientate cu baioneta de la Roma către București / Moscova.
După vizita Sf. Papă Ioan Paul II la București, fără Lagăr ortodox și Cortină de Fier, românii aderă la UE/NATO.
Dar refacerea unității, „Creștinismul respiră cu doi plămâni, ortodox și catolic“, întârzie, ca după Unirea din 1859 și 1918.
După un mileniu în lanțurile grele ale duhovniciei și soborniciei constantinopolitane și moscovite, ortodoxia moldo-valahă trage de timp... 
Incapacitatea de a înțelege, de pune in practica Acquis-ul comunitar, totalitatea drepturilor și a obligațiilor comune care decurg din statutul de stat membru al UE, este rezultatul lipsei de unitate spirituală a ortodocșilor moldo-valahi și a catolicilor.
De aceea s-au băjenit cinci milioane, mai ales tineri, în civilizația euro-atlantică, la care ei de jure aparțin, dar de facto, evident că nu.
Exact o sută de ani înainte de aderarea Romaniei la UE/NATO, “Formele fără fond“ de la Porțile
Orientului sunt clare pentru Titu Maiorescu:
„În aparență, după statistica formelor din afară, românii posedă astăzi aproape întreaga civilizație occidentală. Avem politică și știință, avem jurnale și academii, avem școli și literatură, avem muzee, conservator, avem teatru, avem chiar constituțiune. Dar în realitate toate acestea sunt producțiuni moarte, pretenții fără fundament, stafii fără corp, iluzii fără adevăr, și astfel cultura claselor mai înalte ale romanilor este nulă și fără valoare…“ 
(„În contra direcției de astăzi în cultura românească,” în Critice, ed. Minerva, București, 1907, p. 152)
În anul 2019, „Exercitarea de către România a Președinției Consiliului Uniunii Europene - afirma entuziastă d-na Ana Birchall, Ministrul pentru Afaceri Europene - va fi ocazia perfectă pentru a arăta întregii Europe cât de atașați suntem noi, românii, de proiectul european și cât de multe pot face românii și România pentru Uniunea Europeană.”
Ce-ar spunea azi Titu Maiorescu?
Și iar mi-aduc aminte că în anul 2019, Papa Francisc vine în România… 

https://www.academia.edu/37994152/ Viorel_Roman_ROMANIA_between_the_EU_and_Orthodox_Values?email_work_card=title
https://www.academia.edu/37507652/..._secretul_occidentului_..._viorel_roman.pdf

http://confluente.org/viorel_roman_1426539493.html




Teocraţia ortodoxă moldo-valahă (51)

… e tradata in civilizatia euro-atlantica la care a aderat de buna voie in anul 2007. De atunci nivelul de trai creste rapid, libertatea de miscare si expresie sunt garantate de UE/ NATO, dar cinci milioane s-au bajenit in Europa catolica, n-au incredere in devalmasia damboviteana. "Formelor fara Fond“ nu mai conving, nu-s sustenabile, chiar si „Zicem ca ei si facem ca noi“ s-a cam uzat, pe scurt, am ajuns sclavi - cuvant politic incorect folosit in textul de mai jos -, o colonie occidentala, ne dezvaluie ministrul Ilie Serbanescu, acad. Sorin Dumitrescu, cunoscut pictor și iconar si multi altii.
Dupa indobitocirea marxist-leninista cu larg caracter de masa din Lagarul ortodoxo-comunist, inchis ermetic de o Cortina de Fier, din textul neo-marxist de mai jos a unui anonim din Franta (?), aflam ca Revolutia din 1989 e "parte a unui plan extrem de bine articulat al agentului angloisraelian Mihail Gorbaciov“, ca "pentru sclav nu prea contează dacă stăpânul e un stat sau un particular“, „sclavul are numai iluzia libertăţii, a utopiei că tot ceea ce i se-ntâmplă are la bază propriile sale decizii“, doar marketingul „ii face pe oameni să fie mândri de sclavia pe care-o suportă“. Oricum daca "sclavi îndrăznesc să arate vreun dram de demnitate, el e inabusit de bombe (Jugoslavia, n.a.), revoluţie colorată (tarile arabe, Georgia, n.a.) sau război civil (Ucraina, n.a.)“. Situatie e grave, “economia mondială este la ora actuală una pur socialista“ si "toate fenomenele negative se accelerează, de-aceea roata se învârte din ce în ce mai repede. E roata deşertăciunii care, pe moment ne ameţeşte. Dar nimeni nu e scutit de deraierea generată de implacabila forţă  centrifugă. Reţineţi borna kilometrică pe care v-o spun azi: 2025. Mai sunt şapte ani!“ 
Cui prodest conspiratia? Ortodocsii, musulmanii, idolatri etc. supravietuiasca de azi pe maine in mizeria devalmasiei din Lumea III, si cand ajung in Lumea I, euro-atlantica, nu intaleg, accepta inlocuirea paradigmelor colectiviste orientale cu individualismul occidental, cu responsabilitatea libertatii. Asa ca complexul de inferioritate e compensat cu unul de superioritate. Uni se arunca chiar si in aer. Fanatismul, idealismul mahomedan le este strain ortodocsilor, ei sunt smeriti si cred in superioritate lor duhovniceasca si soborniceasca, indiscutabila si asteapta apocalipsa biblica, care vin in anul 2025. Mai sunt sapte ani. Alta sansa se pare ca n-au si nici nu vor.
https://www.academia.edu/37507652/..._secretul_occidentului_..._viorel_roman.pdf
https://www.academia.edu/37507659/..._secrtetul_occidentului_..Coperta_Romania_2019.pdf

*

"Prăbuşirea Uniunii Sovietice n-a fost - aşa cum se crede - un eveniment brusc, petrecut peste noapte. Chiar dacă noi, alături de ceilalţi spectatori ai acelui moment, am fost luaţi pe nepregătite, simţind cumva că istoria se accelerează. În fapt, întreaga serie de evenimente a fost parte a unui plan extrem de bine articulat. Personajul central a fost un agent anglo-israelian pe numele său Mihail Gorbaciov. Contextul era unul deosebit de tulbure. Cea mai mare ţară socialistă a momentului începuse să gâfâie. Economia sa, care de multă vreme rula în gol, dădea semne clare de epuizare. Teoretic se putea trece peste asta, ridicând tirania şi forţând o nouă utopie socialistă. Practic însă, indicatorii nervozităţii sociale erau într-o zonă considerată la unison extrem de periculoasă. Riscurile erau multiple pentru întregul sistem mondial. De la probabilitatea instabilităţii necontrolabile în jumătate de lume până la soarta neclară a arsenalului nuclear rusesc, toate erau teme profunde pe care factorii de decizie le puneau în balanţă pentru a putea depăşi impasul. Aşa a apărut momentul zero, sub forma întâlnirii de la Malta, aşa s-a parafat foaia de parcurs a noului context politico-economic şi-aşa, la grămadă, ne-a venit şi nouă „porţia de libertate”. Ceea ce s-a întâmplat ştiţi prea bine: o serie de spectacole grandioase, în care ţările se eliberau de sub „teroarea comunistă” cu binecuvântarea şi sub supravegherea strictă a ruşilor, cei care aduseseră „lumina comunismului” în partea de lume care le fusese alocată. Reţineţi însă că întreaga problemă fusese generată de imposibilitatea economiilor socialiste de a mai funcţiona - chiar şi aparent - la un nivel cât de cât optim. Chiar dacă fusese elaborat cu mult timp în urmă, planul avea multe zone gri. În acelaşi timp însă, sa pariat pe faptul că nu vor fi probleme majore întrucât popoarele din statele socialiste vor fi concentrate pe atât de dorita „implementare a bunăstării occidentale”. Şi, după cum s-a observat, atârnarea unui morcov în faţa măgarului a rezolvat problema tracţiunii în direcţia dorită. Fostele ţări socialiste au mers în direcţia prognozată având în ochi atât „minunata lume occidentală” sub forma morcovului, cât şi „oaia neagră” iugoslavă rezultată dintr-un scenariu pus în scenă destul de pripit, dar care şi-a jucat perfect rolul bâtei ameninţătoare. Teoretic se încheiase „utopia comunistă”. Practic însă totul abia începea. Uniunea Sovietică n-a fost un stat comunist. A fost un experiment pus la cale de spionajul german din Primul Război Mondial şi marii granguri financiari de pe Wall Street. Cele două săgeţi aruncate în linia întâi au fost, după cum bine se ştie, Lenin din partea germană şi Troţki din zona americană. Astfel a fost finanţată aşa-zisa revoluţie şi aşa s-a instaurat regimul marxist în Rusia.
Mai degrabă, tot ceea ce s-a întâmplat a ţinut de hazard, de un tragic joc hilar al istoriei menit parcă a trage întregii omeniri un semnal de alarmă asupra pericolelor tembelei ideologii marxiste. De asemenea, vom spune că prăbuşirea Uniunii Sovietice n-a însemnat încheierea socotelilor pe care omenirea le-a avut cu marxismul ci, culmea, intrarea în adevărata epocă marxistă. Mulţi dintre dizidenţii sovietici care părăseau URSS-ul, după perioada normală de „aclimatizare” în Occident, aveau bănuieli stranii. Iniţial şi le inhibau, apoi le discutau pe un ton şoptit pentru ca, în final, să le discute la vedere. Ce se întâmpla? Înţelegeau că „societatea liberă” pe care-o marketa Occidentul era în fapt una care se îndrepta cu voioşie spre idealurile tătucului Marx şi, vorba bancului, a soţiei sale Engels. Privind retrospectiv vom constata cu stupoare că în anul de graţie 1989 nu doar socialismul se afla în impas, ci şi capitalismul occidental. De partea socialistă a barierei aveam tot mai desele crize de aprovizionare cu bunuri şi servicii absolut necesare subzistenţei, în timp ce pe partea „capitalistă” erau probleme legate de suprasaturarea pieţelor şi foamea de noi pieţe de desfacere. De-aceea, criza socialistă a fost în fapt gura de oxigen care lipsea spaţiului occidental. Câştigându-se pieţe noi s-a putut perpetua modelul economic occidental care, beneficiind de vânt din pupă, a condus la continuarea evoluţiei şi pe plan ideologic. Astfel, în paralel cu acapararea fragilelor economii estice s-a mers mai departe pe tărâmul ideologic trasat de Şcoala de la Frankfurt: corectitudinea politică, sexo-marxismul şi modelele culturale propovăduite încă de pe vremea ticălosului Béla Kun sau a extremistei Rosa Luxemburg. Spălarea pe creier a funcţionat de minune. Iată-ne ajunşi în prezent unde întregul tembelism pare dus la extrem. Peste tot în lume corectitudinea politică deturnează personalităţile bieţilor „educaţi” pe care-i condamnă la idealuri iluzorii. Pe plan economic, utopia comunistă a tătucului Marx se pune la punct pas cu pas. „Comunismul va apărea în cea mai dezvoltată ţară capitalistă a lumii, în mod paşnic, prin concentrarea la vârf a capitalurilor în transnaţionalele care depăşesc statul, statul devenind un duşman”. Citind acest pasaj din Marx şi văzând structura economică a lumii de azi am putea spune că Marx a fost un profet. Fals! În fapt zicerea lui Marx nu e profetică, ea este parte a unei foi de parcurs care, de-a lungul ultimelor secole a fost pusă cu sfinţenie în practică. Zece companii multinaţionale gigantice sunt responsabile pentru falsa bunăstare de care avem parte în magazine. Puzderia de mărci are la bază câteva nume pe care le ştiţi, dar nu le conştientizaţi puterea: Nestle, Procter&Gamble, Johnson&Johnson, Unilever, Mars, Kelloggs, Pepsico, Coca Cola, Kraft. Asta-i partea vizibilă. Mai în spate sunt alţi giganţi aflaţi însă în aceleaşi mâini: Cargill, Bunge, ADM sau Monsanto (acum Bayer).
Totul arată exact aşa cum a dictat taica Marx: transnaţionale concentrând capitalurile pentru care statul este un duşman. Şi-atunci, probabil vă întrebaţi, care-ar putea fi aliaţii acestor giganţi? De bună seamă iluminaţii globalişti pe care-i finanţează. Iar asta nu se-ntâmplă de ieri de azi, ci de o groază de vreme. Cum credeţi c-a apărut Comisia Trilaterală? Dar influentul CFR (Council on Foreign Relations)? Vă gândiţi că o necesitate mondială le-a făcut să apară din nimic? Fals. Studiaţi biografia lui David Rockefeller şi-o să înţelegeţi mai bine cam cum e treaba cu „imaculatele concepţii” ale organizaţiilor de presiune ale politicii contemporane. Să lăsăm totuşi de-o parte controversele care ne pot arunca în ochii ignoranţilor la „gunoiul” denumit arbitrar „teoria conspiraţiei”. N-are sens să stăm şi să apărăm poziţii aşa-zis controversate din istorie atâta vreme cât avem prezentul la îndemână şi, în locul căutării prin surse de multe ori obscure şi ascunse în uitare, putem da o privire pe geam. Să deschidem fereastra, aşadar. Constatăm o mână de giganţi care concentrează aproape întreaga activitate economică a lumii, care „desenează” cum vor globul pământesc. Avem noi, stăpânii, interes în „zona X”? Un emisar de-al nostru este trimis pentru a le comunica oficialilor „zonei X” despre interesul stăpânilor. Cei deacolo au două alternative: ori instaurarea „democraţiei” pe cale paşnică, ori printr-un război sau o revoluţie colorată. De instaurat oricum se va instaura, dar modul în care se face este decis de bietele victime. Dacă au atitudine de sclavi se face paşnic, dacă îndrăznesc să arate vreun dram de demnitate, aceasta le va fi tratată cu bombe sau războaie civile. Scenariile sunt deja scrise, iar punerea oricăruia în aplicare e o chestiune care ţine strict de birocraţie şi organizare, lucruri optimizate admirabil. Însă, ceea ce e mai puţin vizibil ochiului neexperimentat e faptul că întreaga economie a „transnaţionalelor” este în fapt una de sorginte socialistă. Singura diferenţă e că stăpânul nu e statul, ci grupul obscur din spatele scenei. În fapt, pentru sclav nu prea contează dacă stăpânul e un stat sau un particular, obligaţiile sale sunt aceleaşi. Pentru stăpânul de azi însă, obligaţiile de bază sunt două: prima e cea de a ieşi din scenă, de a nu fi vizibil, iar cea de-a doua de a-i asigura sclavului iluzia libertăţii, a utopiei că tot ceea ce i se-ntâmplă are la bază propriile sale decizii. De-aici ne vine întreg spectacolul. Ştiţi care-i fabrica bunăstării lumii de azi? O ştie toată lumea, e China. Paradisul produselor de toate formele şi culorile. Acolo, la capătul aceleiaşi benzi de producţie ies câte 4-5 „mărci” concurente pe care se bat consumatorii. Preferi un laptop Dell sau un HP? Sau poate un Lenovo? Aşa-i că unul ţi se pare mai bun în timp ce altul pare mai prost? E logic, doar se fac pe-aceeaşi bandă. Ţi se pare mai cool un iPhone? Aşa-i că-ţi îmbunătăţeşte statutul? La fel cum pe altul, un Samsung îl face să prindă aripi. Fantastic, doar că toate sunt făcute din acelaşi plastic, au aceleaşi circuite electronice, aceleaşi memorii şi, în fapt, aceleaşi funcţii. Doar percepţia e diferită, iar asta e treaba băieţilor de la marketing. Ce-i marketingul? Evoluţia naturală a propagandei, cea care-i face pe oameni să fie mândri de sclavia pe care-o suportă. Diferenţa dintre un bou pesimist şi unul optimist e cea că boul optimist e mândru. Chiar dacă fac acelaşi lucru, optimistul o face cu plăcere şi cu credinţa că, dacă-şi va face datoria, la momentul oportun, el va fi cel care va da cu biciul. E o chestiune perfect realizabilă în măsura în care respectivul bou optimist se va putea transforma de-a lungul scurtei sale vieţi în om. Altfel sfârşitul îi va fi tot la abator. Ceea ce însă scapă acestei perfecţiuni a sistemului este faptul că, în momentul în care se ajunge la saturarea pieţelor începe şi sfârşitul său. Falsa concurenţă doar maschează poziţia monopolistă. Problemele monopolului sunt cunoscute tuturor: în final conduce la stagnare şi lipsă de eficienţă. Asta s-a întâmplat în toate economiile monopoliste. Şi asta se vede limpede acum peste tot în lume: produsele sunt mult mai proaste, iar diversificarea, de cele mai multe ori, presupune doar schimbarea etichetei şi a culorii, în spate aflându-se acelaşi lucru. De ce? Pentru că aşa e optim. Economia mondială este la ora actuală una pur socialista. Acesta-i şi motivul pentru care vedeta lumii de azi e China socialistă. Modelul ei se integrează perfect modelului mondial. Acum se văd limpede problemele care abia se întrezăreau prin anii 70. Hiper-concentrata economie mondială merge strict pe acelaşi drum pe care au mers economiile ţărilor socialiste. Totul se accelerează, iar finalul nu e departe. În maxim câţiva ani vor apărea problemele de aprovizionare, penuria alimentară şi energetică, creşterea tiraniei s.a.m.d. Sunt elemente normale generate strict de modelul centralizat care, în plus, mai vine de data aceasta la pachet şi cu optimizarea profitului, element care accelerează calea spre dezastru. De-aceea toate fenomenele negative se accelerează, de-aceea roata se învârte din ce în ce mai repede. E roata deşertăciunii care, pe moment ne ameţeşte. Dar nimeni nu e scutit de deraierea generată de implacabila forţă centrifugă. Reţineţi borna kilometrică pe care v-o spun azi: 2025. Mai sunt şapte ani!"


Teocraţia ortodoxă moldo-valahă (50), opinii

1) Textul d-lui Alexandru Nemoianu, istoric, USA, si
https://www.facebook.com/groups/193231441282616/permalink/314936822445410/ 
2) articolul meu Viziuni ortodoxe
https://revistasingur.ro/eseu/9041-viorel-roman-viziuni-ortodoxe?q=eseu/9041-viorel-roman
viziuni-ortodoxe
http://www.ziarulnatiunea.ro/2013/01/24/viziuni-ortodoxe/
VIOREL ROMAN - Teocraţia ortodoxă moldo-valahă (1-19)
http://confluente.org/viorel_roman_1532851828.html VIOREL ROMAN -
Teocraţia ortodoxă moldo-valahă (35 - 48)
http://bentodica.blogspot.com/2018/11/viorel-roman-teocratia-ortodoxa-moldo.html
http://bentodica.blogspot.com/2018/11/viorel-roman-teocratia-ortodoxa-moldo.html
pot oferi o imagine a discursului, dialogului est-vest, ortodoxie - catolicism, din vremea noastra.

*
1) Am mai avut prilejul sa ma refer la productiile sale de literature fantastica. Intre altele Viorel Roman repeta cu incapatanare termenul de “Sfantul Imperiu German”. Sub aceasta apelatie VR cuprinde si curtea masonizata de la Viena ba chiar si actual Europa “unita” si asta in ciuda„faptului ca aceasta Europa “unita” fuge ca de foc de orice aluzie la origini crestine. Dar mai departe acelasi VR a juns la un soi de “lingo” efect„v stupefiant.
El a ajuns sa spuna ca “Sfantul Imperiu German”, repet, in intelegerea lui VR asta ar fi fost curtea masonizata de la Viena, a desfintat in Ardeal “doar” manastirile Ortodoxe “contemplative”(?!) care nu ar fi fost so„ial utile aceluiasi “Imperiu Sfant German”, din Viena. Incredibil! Probabil fara sa is idea seama VR foloseste aceiasi argumentare si acelasi lingo folosit de catre sinistra creatie stalinista, ”Biserica Vie”. Aceste fiind spuse, curiscul de a repeat, trebuie adaugat.
Este incredibilă capacitatea lui Viorel Roman “e a repetă aceleași lucruri și aceleași idei fixe, din nou și din nou. Dintr-un alt punct de vedere aceste repetiții vădesc un manierism încăpățânat. Dar din nou faptele ii stau împotriva. Care "pact" Imperiu-Papa? Oare captivitatea papală de la Avignion nu a existat? Regele, 'prea creștin" al Franței se războia salbatec cu „Imperiul",i ar apoi bătălia intereuropeană a devnit sinistră. Care "teocrație" ortodoxă? Bisericile Ortodoxe au fost periodic persecutate salbatec: iconoclasm, Petru cel Mare, comunism. Dar ultimul argument marca VR, "imperiul romano-catolic UE/NATO" este efectiv patetic. Acolo este un regim sodomito-demonic. Ceece afișează nu sunt articole sau analize, sunt literatură fantastică.
De fapt Viorel Roman este un autor de literatură fantastică. Este adevărat că VR cuprinde în personalitatea sa și o dimensiune monomaniacala. Dar asta nu schimbă împrejurarea că el este un
scriitor bun, avantat și pasionat.Textele lui nu sunt articole istorice, sunt povestiri despre ce ar dori VR să fie. De multe ori asta duce la rătăcire. Cei care întră prea adânc în hățișul fanteziei riscă să se piardă în el. Mă tem că asta i s-a întâmplat lui VR. Acestea fiind spuse aș vrea să îl asigur că îl respect ca persoană, multe dintre formulările lui le apreciez ca frumoase manifestari stilistice dar nu mai mult. Ceeace VR nu sunt argumente, sunt închipuiri.
VR comite o greșeală metodologică esențială și care îl condamnă ca mereu și mereu să greșească până la nivelul de a deveni ridicol. Confuzia lui stă într-o neputință de a delimita tărâmul spiritual de cel secular. În încercările sale VR folosește argumente și fapte crezut istorice. Aparent VR nu înțelege că oamenii și injghebarilelor sunt stări eminamente vremelnice și că desăvârșirea vine la sfârșitul istoriei și nu în curgerea ei. Nu îmi dau seama dacă VR comite această greșeală din rea credință sau din neantelegere. Personal, deoarece am sentimente pentru VR, nădăjduiesc că din a doua cauza.
Voi cuta să adresez câteva dintre ele.
Foarte frecvent VR pomenește o altă plăsmuire a fanteziei sale, repet de coloratură monomaniacă, "teocratia moldo-valahă“. În primul rând ar trebui precizat înțelesul termenului. Teocrație este o societate aflată sub controlul clerului. Asemenea teocrație a fost Tibetul și asemenea teocrație este Iranul și este Vaticanul in Ortodoxie așa ceva nu a existat.
În Bizanț, întotdeauna, a existat clară diferențiere între sferele de autoritate ale Împăratului și ale Bisericii. La fel a fost și în toate țările Ortodoxe și astfel a rămas această înțelegere până în ziua de azi. Biserica avea în grijă nevoile duhovnicești. Chiar și sub persecuții, ca cele suferite sub Petru cel Mare și urmași ai săi sau, cele fără precedent din vremea comunismului, Biserica Ortodoxă nu s-a abătut de la datoria ei. Această explică unitatea canonică nezdruncinată pe care o are Biserica Dreptmaritoare, singura adevarata.
VR promovează un program și textele lui sunt manifeste de intenție drapate în limbaj istoric dubios. VR este un propagandist. Mesajul lui este strident și provocator și bănuiesc, deliberat așa. Între sterotipurile folosite mai frecvent se afla si termenul, conceptul de "moldo-valahi" pe care el îl atribuie Românilor din zona extracarpatică. Este desemnare după așezare geografică a unei părți din Națiunea Română. Dar VR crede că această opțiune de terminologie ar însemna efectiv că Românii din teritoriul ardealo-banatic și cei de dincolo de Carpați ar fi altceva; el se înșală grav. Mai rău, folosind informație după ureche, informație greșită sau incluzând aberații VR crede că va fi capabil să propună un viitor istoric.
Între altele VR vorbește frecvent și despre o închipuită definire a sferelor de influență între Episcopul Romei, zis "papa" și Împăratul German. Nimic mai fals, acea "înțelegere" nu a existat și asta dintr-un motiv simplu, Episcopul Romei, zis „papa", mereu s-a voit și încă se voiește un suveran laic. După cum se știe și cum magistral a arătat Dostoievski în „Frații Karamazov“, Episcopul Romei a sucombat ispitei a „treia". De aici încolo VR efectiv fantazează.
Frecvent VR pomenește de o „înțelegere", ce ar fi avut loc, conform fanteziei sale, în mileniul I d.Hr. între zice, același VR,“papa (i.e Episcopul Romei) și Împăratul" Imperiului Roman de Națiune Germană“". Oare la ce se referă fantezia, mereu monomaniacă, a lui VR? Desigur ca plăsmuire fantastică afirmăția lui VR poate avea stare existențială in gandul sau, dar, confruntată cu realitatea istorică, ea nu există. Nu putea există din motive de substanță și voi caută să explic.
Atât Imperiul cât și Episcopia Romei, zis "Biserica" romano-catolică, au fost realități și puteri temporare. Episcopul Romei, zis "papa", s-a voit mereu un suveran temporar care să stea peste ceilalți suverani. Deci între acest Episcop al Romei și Împăratul apusean era o rivalitate care se manifesta în conflicte armate. Astfel în veacul al XI-lea toți Episcopii Romei au fost numiți de către Împărații „saxoni". Abea după moartea împăratului Henry al III-lea (1056) a putut Episcopia Romei să capete preponderență.Iar asta a însemnat o lupta lungă,cunoscută ca "lupta pentru investitura“, între 1076-1122. Această lupta urma să determine cine are dreptul de a numi Episcopi și stareți, Episcopul Romei, zis „Papa", sau Împăratul. Abea în 1122, prin compromisul de la Worms s-a acceptat ca slujitorii Bisericii să fie numiți de către Episcopul Romei, zis „Papa". Dar Împărații ulteriori din dinastia Hochenstaufen și mai ales Frederick Barbarossa, au ignorat cu desăvârșire acest compromis. Mai mult ei au și dat nume celor două puteri în conflict, "Sanctum Imperium" și "Sacra Ecclesia“. Dar ulterior această lupta pentru puterea temporară a căpătat dimensiuni critice pentru Episcopia Romei.
Cuprins de orgoliu și ambiții fără acoperire, Papa Bonifaciu al VIII-lea a provocat pe regele Franței, "regele preacrestin“, Philip al IV-lea, "cel Frumos“. Într-o enciclica,"Unam Sanctam“, Papa s-a avântat a spune că toți oamenii și toate regatele trebuie să se află sub ascultarea lui. Inițial "regele preacrestin" s-a mulțumit să răspundă și să decline ironic această prtentie nesănătoasă a Papei, numindu-l "îngâmfarea Să“. Episcopul Romei a făcut imprudenta de a escalada și de a excomunica pe "regele preacrestin“. Fără zăbavă acesta și-a trimis emisarii care, în armură, au intrat în reședința papală, l-au apucat pe Episcop și l-au pălmuit într-o manieră care, câteva zile mai târziu, l-a expediat in lumea cealaltă. Mai mult, Regele "preacrestin" a ales un alt Papa și i-a stabilit reședința la Avignon unde a rămas papalitatea până 1378 că supus ascultător al "regelui preacrestin“. Au urmat apoi perioade încă mai critice când au existat,concomitent, mai mulți "papi" și "contra papi“. Iar apoi Episcopul Romei a sfarsit că suveran temporar în Italia. Excesele curții papale au dus apoi la schisme și în final la reforma. Din cele arătate,f apte istorice ferme, rezultă că Episcopia Romei a suferit mereu conflicte și aceste conflicte s-au datorat împrejurării că această structura mereu a căutat să se "acomodeze" lumii și nu invers. Astfel s-a ajuns la situația de azi când Bisericile țînând de Episcopia Romei sunt monumente arhitectonice goale. Atunci când VR vorbește de "conlucrarea" sau legătura dintre actualele structuri temporare din Europa de apus (EU,NATO) și Episcopia Romei el pur și simplu fantazează, departe, foarte departe de realitate.Actualele entități, EU, sunt nu doar activ secluare, ele sunt în interiorul demonismului.
Cele spuse nu înseamnă de fel tagaduirea meritelor pe care Episcopatul Romei, zis biserica romanocatolică, le-a avut. Dar a afirma că Ortodoxia, singura structura creștină autentică și având continuitate desvarsita, în formă și în duh și care este Trupul lui Iisus, ar tebui să se alăture plapandei și slabanogitei Episcopii a Romei, este o aberație.
Adevărul nu este suma unor păreri. Adevărul este o Persoană, având și Duh și Trup,i ar acesta este Biserica Dreptmaritoare, Pravoslavnica, Ortodoxă, „una, sfânta, sobornicească și apostoleasca".

* *

2) Viziuni ortodoxe
de Viorel Roman
Realitatea exista pur si simplu, nu are nevoie de vocabular sau retorica. Dar de cand oamenii au inceput sa vorbeasca, in urma cu zeci de mii de ani, ei au elaborat treptat un vocabular, o retorica, discurs cu care interpreteaza ce vad, ce vor si ce cred. 
Misterium humanum: La inceput a fost cuvantul!
Din sec. 18 domina in Europa credinta in ratiune, stiinta si tehnica, contrara religiei si mai ales clerului romano-catolic. Un secol mai tarziu, profetul mesianic Karl Marx il inlocuieste pe Dumnezeu cu materialismul dialectic si istoric Atotputernic si ne garanteaza cu acest crez un viitor comunist luminos la toti. Raiul pe pamanat!
La o privire mai atenta la retorica imperialismului, globalizarii, integrarii in Europa constatam ca atat in vocabularul si retorica liberala, tipica crestinismului occidentul, cat si in cel marxist sau neomarxist, dupa prabusirea ideologiei Lagarului ortodoxo-comunist, regasim vocabularul si viziunile Vechiul si Noul Testament.
Stiintele sociale au fost teologiei si numai aparent s-au emancipat. Misionare, imperialism, globalizare, occidentala sau ortodoxa? Care-i imperiul binelui si unde al raului? Unde-i viitorul luminos si cum ne pazim de cel necurat? Cine va opri dansul in jurul Vitelului de Aur si ne indruma spre Tara Fagaduintei? Cine reface speranta, aduce Vestea Minunata,  Revolutia mondiala? Cine ne salveaza in vest si mantuieste in est? Cine ne duce in ispita? Ce este moral? Care-i adevarul?
Din sec. 19, de la Max Weber, stim ca etica protestanta, calvinista e indisolubil legata de capitalism, mult mai mult decat stiinta si tehnica. Si Werner Sombart vede clar interdependenta dintre iudaism si afaceri. Mai aproape de noi, Karl Löwith trece in revista ideile salvatoare de la Fericitul Augustin la Marx, tranzitia de la Dumnezeu la noul credo in Progresul Atotputernic, la care se inchina ateii din zilele moastre.
Moldo-valachii, in calea tuturor rautatilor, imperiilor si religiilor au dezvolta, dupa ce bulgari i-au fortat in sec. 9 sa preia ierarhia greco-slava, un vocabular ortodox, pe cand ardelenii, dupa unirea cu Roma, o retorica greco-catolica, occidentala. Opinia ca si unirea s-a facut fortat, ca au fost distruse manastiri ortodoxe, este falsa, pentru ca trece cu vederea ca in Sfantul Imperiul Roman nu erau tolerate manastiri contemplative, fara o functie sociala, utila, dar este farad oar si poate expresia sincera a unor traume. Daca asa au fost terorizati moldo-valachii de catre ierarhia greco-slava, dece nu-ar fi avut aceiasi soarta tragica si unitii cu Roma?
Pentru a intalege teroarea bulgara, avem un ex. recent. Stalin se intreaba Cate divizii are Vaticanul? si lichideza brutal tot ceea ce aduce a occidental, de la Biserica unita la elita. In schimb, dupa 1989, bisericile nu-s retrodedara, reorientate spre Roma. Ierarhii ortodocsi antioccidentali, activistii marxist-leninisti, agentii Moscovei n-a ajung la Canal. Generozitate, aroganta sau o viziune a la long? Dupa Machiavelli actiunile rele, brutale sa fac brusc (ca Stalin), pe cand cele bune, lent (ca UE).
Pe de alta parte teama atavica ca revine din cand in cand, Biciul lui Dumnezeu, Hoarda de Aur, Imperiul raului de la Rasarit e usor de intales. Plecand de la aceste considerente sa urmarim cateva momente ale coabitarii cu estul si vestul, si lupta crestinilor occidentali si ortodoxo-comunisti de salvarea lumi. Care globalizare e benefica, care nu, si cine va invinge? Roma sau Moscova? Se vor reuni crestinii?
1944, rusii si anglo-saxonii se intaleg la Jalta si romanii invinsi in razboi sunt jacmaniti si fortati sa sarbatoreasca: Stalin si poporul rus, libertate ne-au adus! Dupa ce-l ucid de Ion Antonescu, Ana Pauker cu ajutorul Armatei Rosii si a ilegalistilor evrei, reorienteaza cu baioneta 2.000 de biserici unite cu Roma spre Moscova si lichideaza brutal tot ce-i occidental. Academia Romana este dizolvata, majoritatea membrilor ei ca si ierarhii Bisercii unite mor in puscarie. Globalizarea, panortodocsia si panslavismul in straie rosii, marxist-leniniste triumfa doua decenii in toata lumea, pe toate planurile, dar mai ales in Lagarul protejat de o Cortina de Fier.
1964, dupa retragerea rusilor si emigrarea in masa a evreilor, Gheorghe Gheorghiu-Dej denunta vasalitatea neconditionata. Nicolae Ceausescu refuza chiar participarea la ocuparea Cehoslovaciei si vrea sa faca apoi din Bucuresti a patra Roma. Asta socheaza a treia Roma, Moscova, in asa masura, ca se ajunge pe picior de razboi.
Ceausescu incepe dupa 1968 volens, nolens o colaborare si cooperare cu vestul. Bunastarea anilor 70 e inca in memoria colectiva a romanilor, ca si mizeria anilor 80, cand el refuza colaborarea cu crestini si cauta salvarea la mahomedani. Dec. 1989, la Timisoara, multimea scanda: Ticalosul de tiran, a fugit in Teheran!
1989, rusii si americanii se intaleg din nou, la Malta, si romanii sunt din nou invinsi: Gorbaciov si poporul rus, libertate ne-au adus! Dupa uciderea lui Nicolae si Elena Ceausescu, omul providential Ion Iliescu ajutat de 40.000 de turisti rusi, de actori si regizori profesionisti si de inevitabili revolutionari, mai ales evrei si tigani, care preiau din mers privilegiile ilegalistilor lui Stalin, revine la ortodocsia celei de a treia Roma.
1989, primul mesaj adresat natiunii de Iliescu - Ceausescu a intinat nobilile idealuri (ortodoxo-)comuniste (de la rasarit) - ii asigura trei mandate de presedinte si promovarea partidei filoruse - PMR, PCR, FSN, PDSR, PSD, USL. Fireste el a facut parte la nivel inalt din toate aceste miscari antioccidentale si este presedinte de onoare al PSD. Ca toti conducatorii orientali, de la Tokio la Bucuresti, voda, regele, secretarul general PCR, presedintele moldo-valah este de natura divina.
Alianta dintre protestantii anglo-saxoni si pravoslavnicii 1944 si 1989 se bazeaza pe o veche aversiune si incompatibilitate cu Sfantul Imperiu Roman, Europa Centrala, UE, dar care este singura sansa a emanciparii romanilor fara patronaj greco-slav, dupa cum s-a vazut la Unirea lui Mihai Viteazul 1600, la Unire cu Roma 1700, la Revolutia din 1848, la Unirea din 1859, la proclamarea Regatului in 1881, la Marea Unire din 1918, la eliberarea din Lagarul rusesc 1989 si la aderarea la UE 2007.
Istoria ne arata ca atunci cand vestul e puternic, rusii sunt opriti la Nistru, in Transnistria, ca in zilele noastre. Si invers, cand ei revin in forta, ca dupa 1945, influenta lor ajunge pana la Muntii Balcani si moldo-valahii redevin vasali lor. De exemplu, Kiseleff moderniza Principatele pentru a le face gubernii. Programul P.C. din R. era dezmembrarea tarii, ceea ce Stalin si Hitler reusesc. Planul Valev, o reactie la Declaratia de independenta din 1964, dezmembreaza R.P.R. in gubernii.
2013, fostul deputat moldovean Andrei Safanov, rus din Transnistria, ca o reactie la protestul presedintelui Traian Basescu fata de sustinerea USL-ului de catre Vocea Rusiei, pledeaza direct pentru desfiintarea Romaniei, cand, dupa dogma marxista, cantradictiile interne, inerente lumii capitaliste, UE/NATO, vor permite.
Mai nou insa Safanov, rusii, renunta la Transilvania, care cu un cardinal si mai multi episcopi catolici, se califica mai greu ca satrapiea oriental rusa. Pravoslavnicii se concentraza acuma asupra moldo-valahilor, care le sunt de la principele Cantemir la presedintele Iliescu preasupusi. Altfel le taie popa (greco-slav) limba (latina)!
Polonia si Romania sunt bastioane ale cordonului sanitar cu misiunea de a inpiedica invaziile rusilor. Dar daca polonezii, cu toate ca sunt slavi, sunt romano-catolici occidentali, cu exceptia ardelenilor uniti, occidentali, moldo-valahii sunt in tabara slava, antioccidentala, ceea ce, fireste, se ia in calcul la Moscova.
Sa ne reamintim ca rusi duc o lupta surda la Dunarea de Jos, ajutati de agentii lor de la Cantemir la Iliescu pentru a avea un culoar si oameni de incredere, care sa le asigure atat legatura directa cu fratii lor, slavii, sarbii si bulgarii, cat si influenta in eterna Chestiune Orientala. In acest context, tradatorii, cozile de topor potrivnice intereselor rusesti sunt fireste Antonescu,  Ceausescu. Pedeapsa lor e exemplara.
Pe de alta parte Mihai Viteazul, Scoala Ardeleana, pasoptistii, Cuza, regii germani, Dej, Ceausescu au formulat de a lungul timpului un program de emancipare si fara tutela ortodoxa greco-slava. Aderarea romanilor la Europa este desigur firava si mereu subminata de vecini. Dar in ciuda esecurilor, proiectul este mereu actual.
Baronii moldo-valaha, cu o retorica duplicitara in UE, se simt mai in siguranta sub patronajul Moscovei. Frica de libertate, de necunoascut? Oricum paternalismul, coruptia, irationalismul administrativ turco-fanariot, in care s-au format moldo-valahi cinci secole, nu pot fi inlaturate peste noapte. Asta e cunoscut, dar UE nu practica o schimbare brutala, dar perisabila, cum a facut Stalin si fac de obste rusii.
Bineintales ca in Europa n-ar fi ales un prim-ministru, care a plagiat un sfert din doctorat, un europarlamentar prins cu manta in sac sau parlamentari puscariabil. La Portile Orientului insa cultura politica si standardele etice se deosebesc de cele din vest, unde conducatorii politici n-au nimbul providential, divin, de la Bucuresti.
Ortodocsii moldo-valahi filorusi sunt sincer convinsi ca ei sunt incarnarea interesului national al Romaniei, iar adversarii lor politici, tradatori, cu atat mai periculosi cu cat ei cunosc adevarul, dar il ascund in interes personal, meschin. Invers, provesticii vad in panslavism si panortodoxism calea pierzaniei absolute. La sud de Dunare romanii sunt deja in majoritate exterminati sau asimilati. A mai ramas o minoritate valaha.
Dupa cum se vede integrarea in est sau vest, globalizarea, imperialismul occidental sau ortodox, rusesc este glorificat sau diabolizat in functie de perspectiva. In timp ce adeptii romantismului protocronist vor, netulburati de nimeni, un stat neinchinat, ca soarele de pe cer. Casa Poporului si Catedrala Mantuirii Neamului, simbolul arhitectural maret al proiectului Bizant dupa Bizant este inca in constructie.
Viziunea globalizarii occidenale si ortodoxe, spre Roma, a doua Roma, Athos, sau a treia, Moscova, sau chiar a patra Roma, Bucuresti, fara a uita fireste nadejdea in mantuirea prin Progres a (neo)liberalilor si (neo)marxistilor, se deosebesc mult, dar in esenta toate se sprijina pe acelasi fundament milenar iudaico-crestin.
Daca in final, am curajul sa afirm ca aceste succinte constatari pot fi utile definirii viziunii ortodoxe a lumii, si daca fortez optimismul, vocabularul si retorica Vechiului si Noului Testament sunt inca instrumente indispensabile taierii nodului gordian al multiplelor conflicte pomenite mai sus, nu fac altceva decat sa continui acelasi discurs, desigur dintr-o cu totul alta pespectiva, dar nu prea departe de a celorlalti.
Bangkok la 21 ianuarie 2013
PS: ... cand s-au intalnit indienii idolatrii, pieile rosii cu omul alb, crestin, fiecare credea ca celalalt nu-i chiar normal, delireaza in vocabularul d-lui Nemoianu ... iata ca si frati romani, crestini, au azi aceiasi senzatie … de fapt, ortodocsii ca si musulmanii, idolatri etc. obisnuiti sa supravietuiasca de azi pe maine in devalmasie, in colectiv, cand vin in occident si sunt incapabili sa faca fata responsabilitatilor individuale in libertatate, transforma incapacitatea lor, complexul lor de inferioritate in unul de superioritate … uni se arunca chiar si in aer … ortodocsi mai smeriti afirma sus si tare superioritate lor absoluta, indiscutabila fata de occidentali, si asteapta apoi rabdatori apocalipsa biblica … alta sansa n-au si eroismul, idealismul mahomedan le este strain …

Bangkok la 15 decembrie 2018







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu