joi, 29 iulie 2021

Alexandru Nemoianu - Despre lume

 



Despre lume

Alexandru Nemoianu

30/07/2021

 

Cu toții suntem preocupați cu problema „sfârșitului”, al fiecãruia și al lumii. Apocalipsa este sfârșitul istoriei și nu este o invenție recentã. Dacã deschizi Biblia, acolo se spune clar cã va veni sfârșitul și, în general, acest lucru este foarte logic, deoarece fiecare persoanã va muri.

Mulți dintre noi suntem îngrijorați de sfârșitul lumii, dar nu ne dãm seama cã propria noastrã dispariție ne separã de” sfârșitul lumii” nu printr-o perioadã lungã, ci printr-o perioadã de timp foarte specificã - așa cum spune Biblia, șaptezeci de ani sunt zilele noastre și dacã este unul în putere - optzeci de ani (vezi Ps 89:10).

Legat de aceasta existã o reacție de neînțeles în zilele pe care le trãim. Oamenilor și mai ales cei de „spirit occidental”, nu le place de loc atunci când Biserica se ocupã de douã subiecte: când Biserica vorbește despre diavol și când Biserica vorbește despre sfârșitul lumii. Din partea unor materialiști vulgari, cum sunt cei pomeniți, sunt de așteptat asemenea reacții. Dar, se pune întrebarea, de ce apare o astfel de reacție. Apare pentru cã aceastã culturã modernã încearcã sã respingã tema morții.

Tema morții ca divertisment este prezentã în fiecare film și violența cea mai sãlbatecã este mereu prezenta în “cultura” occidentalã dar, în același timp, aceastã “culturã” nu adreseaza serios sfârșitul vieții umane și nu ii place sã vorbeascã despre moarte. Sicriul nu este deschis în timpul ceremoniei de adio, fie în templu, fie în altã parte. Cu cât se vorbește mai puțin despre asta, cu atât mai relaxatã este toatã lumea. Și de ce? Pentru cã acest subiect necesitã o reflecție filosoficã, despre propria existențã și despre când va veni sfârșitul lumii. Iar acest sfârșit va veni când societatea umanã înceteazã sã mai fie viabilã, când epuizeazã rațiunea de a exista. În ce caz se poate întâmpla acest lucru? În cazul în care vine dominația totalã a rãului. Pentru cã rãul nu este viabil, rãul este o stare parazitarã, rãul este lipsa “binelui”. Un sistem în care prevaleazã rãul nu poate dãinui. Dacã rãul crește, dacã rãul împinge binele din viața umanã, atunci va veni un sfârșit.

Astãzi trãim, din punct de vedere al stãrii existențiale, o perioadã specialã din istorie. Niciodatã omenirea nu a pus binele și rãul în același plan, nu le-a considerat egal acceptabile. Au existat încercãri de a justifica rãul, dar nu a existat niciodatã o încercare de a spune cã binele și rãul nu sunt adevãruri absolute. În mintea oamenilor, atât binele, cât și rãul erau adevãruri absolute, iar astãzi au devenit relative.

În ce condiții poate crește rãul necontrolat în societatea umanã? Atunci când un astfel de punct de vedere, punând binele și rãul pe același nivel, triumfã la scarã globalã. Astãzi nu suntem decât în desfãșurarea acestui proces și astãzi trebuie vorbit despre asta, sã tragem clopotele, sã avertizãm cã am intrat în primejdie de moarte, cã am intrat pe calea autodistrugerii. Pentru a fi mai lãmuriți.

 

În toatã existența ei omenirea a trãit sub standarde morale. Iar încãlcarea acestor standrde însemna stare de „pãcat”. Dar trebuie repetat cã nu despre‚ pãcat și gravitatea lui este vorba aici în primul rând. Este vorba despre despre atitudinea fațã de pãcat. Este vorba de considerarea stãrii de pãcat ca stare normalã, fireascã, legitimã și deci despre alcãtuirea unui univers aflat în stare antiteticã, de opoziție fundamentalã cu ordinea divinã, un univers demonic.

Deci, în cele pe care le vorbim, este vorba de o opțiune demonicã, o voitã inversare a înțelesurilor, o alegere contrarã stãrii reale. Este aici în întregime prezent modus operandi demonic: parazitismul, impostura, parodia. Ni se înfãțișeazã cele vestite de cãtre Proorocul Isaia: “Vai de cei ce zic rãului bine și binelui rãu; care numesc lumina întuneric și întunericul lumina; care socotesc amarul dulce și dulcele amar! Vai de cei care sunt înțelepți în ochii lor și pricepuți dupã gândurile lor! Vai de cei viteji la bãut vin și meșteri la fãcut bãuturi îmbãtãtoare! Vai de cei ce dau dreptate celui nelegiuit pentru mitã și lipsesc de dreptate pe cel drept!“ (5, 20-23).

Sub ochii nostri vedem cum formatiuni politice ale rusinii (si am in vedere mai ales intruparea raului care, in Romania, este Uniunea Salvati Romania) cauta sa legifereze sodomia, indoctrinarea perversiunii la copii si marginalizarea Bisericii. Toate acestea au un singur scop: criminalizarea Crestinilor, scoaterea lor in afara legii. Ca singur exemplu. Sodomitii, acceptati sub “lege”, vor cere sa fie “casatoriti” in Biserica. Aceasta fiind, conform cu invatatura Bisericii, o abominatie vor fi respinsi. Iar aceasta va fi pretext de persecutie deschisa, caci administratiile demonice, vor afirma ca “legea” este incalcata.

Nu sunt multe opțiuni. Vom fi, toți și fiecare, de partea “binelui” sau a “rãului”. De asta atârnã câștigarea sau pierderea și a acestei lumi și a celei care va sa vinã. Trebuie sã ne asumãm si sa ridicãm Crucea, personalã și a timpului în care ne-a fost dat sã trãim.

„Crucea nu ar trebui sã fie abandonatã”, învațã Biserica Ortodoxã. Dacã Ortodocșii vor lua aceastã cruce, atunci Dumnezeu le va da și puterea sã o poarte.

 

 

Alexandru Nemoianu Istoric

USA/Michigan

 

Alexandru Nemoianu    7/27/2021

http://www.observatorul.com/default.asp?action=articleviewdetail&ID=22855







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu