vineri, 30 iulie 2021

NICOLAE MĂTCAȘ - Mă-mbătați ca vinul

 



Mă-mbătați ca vinul

 

 

~*~

 

Vânt de primăvară. Cântă un tacâm.

Iar mă fură basmul fetei din Arzrum.

Zâmbet de copilă, floare de salcâm,

Mă-mbătați ca vinul la o crâșmă-n drum.

 

Briză-n prag de ape. Scârțâie-un cristei.

Zână din poveste, ce mai faci acum?

Vise de fecioară, dalbe flori de tei,

Mă-mbătați ca vinul la o crâșmă-n drum.

 

Àustru în suflet.Tril de mierlă-n casă.

Ai mai rupt o filă dintr-un vechi album?

Floare de zambilă, roche de mireasă,

Mă-mbătați ca vinul la o crâșmă-n drum.

 

Crivățul îmi urlă la fereastra mea.

Ardu-mi amintirile. Se prefac în scrum.

Flori de iasomie, albe flori de nea,

Mă-mbătați ca vinul la o crâșmă-n drum.

 

Iar mă fură basmul fetei din Arzrum.

Zână din poveste, ce mai faci acum?

Ai mai rupt o filă dintr-un vechi album?

Ardu-mi amintirile. Se prefac în scrum.

 

Soră-rândunea, albe flori de nea,

Dalbe flori de tei, pui de rândunei,

Flori de iasomie, tril de ciocârlie,

Floare de lavandă, lebădă glisandă,

 

Flori de primăvară, vise de fecioară,

Floare de zambilă, zâmbet de copilă,

Floare de acație, nereidă grație,

Flori culese-n leasă, roche de mireasă...

 

Soare, frățioare, și tu, soră lună,

Din fuior de raze-mi împletiți cunună.

File de poveste, fată din Arzrum,

Mă-mbătați ca vinul la o crâșmă-n drum.

 

 

~*~

 

NICOLAE MĂTCAȘ








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu