luni, 8 august 2022

Adrian Munteanu - CADRAN DEBIL

 



Astăzi vă prezint un experiment.

Are formă de sonet, dar particularitatea este că autorul își asumă dificultăți sporite, după ce că și așa sonetul impune restricții care unora li se par de neacceptat. Eu unul mă dedau confruntărilor cu reguli sporite simțindu-mă, abia atunci, confortabil.

     De această dată, textul se construiește cu doar două consoane. Numai cu ele încep toate cuvintele, într-o succesiune niciodată tulburată. Când un cuvânt începe cu litera c, următorul, în mod obligatoriu, începe cu litera d.

 

     Prioritatea nu o are, de această dată,  coerența sensului, a ideii, ci apariția unor construcții cu imagini insolite.

În rest, formula sonetului este respectată cu sfințenie.

De ce am robotit la această construcție, cu dificultățile și lipsa de finalitate pe care, poate, încă le are?

Îl las pe Umberto Eco să reflecteze: „ “Så fim realişti: nu existå nimic mai semnificativ decât un text care-şi afirmå propriul såu divorț față de sens”.

 

 

CADRAN DEBIL

experiment 5 (două consoane).

 

 

~*~

 

Cadran debil, catapultat din cală

Decade calp dezmărginind canonic.

Declic celest, de calchieri draconic,

Coboară drum cucernic de cabală.

Din colțuri dure, căutând demonic,

Ceasul diform, combustie duală,

Cuprinde dulcea clipă, dalba coală

De care dă, cutremurat datornic

Condus de chipul dârz, crispat de chinul

Decisei clipe, dor cernut divin.

Cădere dură. Căutând delfinul,

Crește din caer dorul citadin.

Durerea clipei dezgolește crinul

 

~*~

Adrian Munteanu

https://www.amsonete.ro










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu