miercuri, 26 iunie 2024

Peter Koenig - Conferința alternativă de pace din Elveția

 



Conferința alternativă de pace din Elveția

Peter Koenig

26 Iunie 2024

 

„Angajamentul reciproc pentru pace - Conferință” (M.P.E.C.). Pentru un acord de pace Ucraina-Rusia:

 

„Conferința de pace din Ucraina” oficială, sponsorizată de Elveția, a avut loc pe luxurianta stațiune elvețiană Burgenstock de pe lacul Lucerna, la care în mod deliberat Rusia, unul dintre cei mai importanți doi «jucători» nu a fost invitată. Asta este de neiertat”. Rezultatul a fost un eșec total. La două zile după întâlnirea de la Burgenstock, mass-media a fost redusă la tăcere - nici un cuvânt despre evenimentul de la Burgenstock.

 

Elveția a fost sesizată de către mai multe țări influente că Rusia nu a fost invitată, iar liderii lor, inclusiv președintele Braziliei  Lula da Silva  și conducătorul de facto al saudit,  Mohammed bin Salman  – și alții – că nu vor participa la evenimentul elvețian, deoarece nu ar putea rezulta nimic constructiv fără ca Rusia să fie la masă.

 

Pe 12 iunie, cu trei zile înainte de începerea summit-ului oficial, noi, un grup de prieteni și activiști pentru pace, prieteni ai Păcii Reale, am organizat o Conferință de pace informală, la Flühli, Elveția. Am numit-o „Angajamentul reciproc în pace – Conferință” (M.P.E.C.).

 

La M.P.E.C. au participat experți internaționali cu o vastă experiență pe teren în Ucraina, precum și în Rusia. Printre ei se numără un jurnalist ruso-elvetian, care reprezenta interesele ruse; un fost agent C.I.A. al S.U.A., cu zeci de ani de experiență internațională și reprezentând interesele S.U.A., precum și ofițeri ai armatei elvețiene și germane de nivel înalt pensionari, care aveau ani de cunoștințe pe teren, în regiune, în special în Ucraina și Rusia.

 

Interesant este că participanții M.P.E.C. au încercat să invite și un reprezentant din Ucraina, dar au avut ghinion. Toți potențialii candidați au refuzat, răspunzând aproape în unanimitate: Prea periculos pentru a putea exprima o opinie care ar putea să nu fie în conformitate cu politica Zelensky. Ei au menționat posibilele represalii împotriva lor și/sau a familiilor lor.

 

Participanții la M.P.E.C. cunoșteau și istoria, ceea ce a dus la lovitura de stat de la Maidan din 2014, cine l-a orchestrat – și că, într-adevăr, războiul a început deja în 2014, ceea ce a spus și dl. Stoltenberg, secretarul general al N.A.T.O. în mai multe rânduri, prin urmare admitând că nu interferența Rusiei - nu invazia - în regiunea Donbass din Ucraina a determinat războiul actual. Acest punct istoric a fost subliniat clar de reprezentantul S.U.A. care a vorbit la Conferința Zoom din Statele Unite. Acest tip de perspectivă importantă nici măcar nu a fost discutată la conferința oficială sponsorizată de Elveția, cu atât mai puțin luată în considerare în concluziile summit-urilor.

 

M.P.E.C. nu pretinde că are soluția perfectă. Asemenea s-ar putea să nu existe niciodată, dar M.P.E.C. a lucrat la o propunere care s-ar putea apropia suficient de mult încât, cu compromisuri, să se poată realiza un Acord de Pace. De exemplu, în aprilie 2022, Turcia a sponsorizat o Conferință de pace la care au fost prezente toate părțile, inclusiv Ucraina, reprezentată de președintele Zelenskyy, s-a ajuns la un potențial acord de pace, în care toate părțile erau gata să semneze, inclusiv președintele Putin și președintele Zelenskyy. Într-o intervenție de ultim moment, Boris Johnson, pe atunci premierul Marii Britanii, l-a somat pe Zelensky să nu semneze acordul.

 

Occidentul nu era interesat de Pace, iar președintele Zelensky nu era autonom, nu conducea o țară suverană. La fel și astăzi - Occidentul nu este interesat de Pace. Occidentul vrea să continue ceea ce cred și își dorește, slăbind Rusia, pentru a prelua în cele din urmă cea mai mare (ca suprafață) și cea mai bogată (ca resurse) țară din lume. Ucraina este platforma perfectă pentru acest război proxy al SUA împotriva Rusiei.

 

Poate mai important, sau la fel de important, este acesta:

 

„Războiul este o rachetă. A fost mereu. Este posibil cel mai vechi, ușor cel mai profitabil, cu siguranță cel mai vicios. Este singurul cu anvergură internațională. Este singurul în care profiturile sunt calculate în dolari și pierderile în vieți” (Citat dintr-un discurs din 1935 al generalului-maior retras al Corpului de Marină al Statelor Unite și de două ori laureat al medaliei de onoare - Smedley D. Butler). Acest lucru este la fel de adevărat astăzi ca și atunci. Uciderea este cea mai profitabilă afacere, chiar înaintea traficului de droguri și a traficului de persoane.

 

În timpul recentei conferințe a Forumului Economic Internațional din Sankt Petersburg (S.P.I.E.F.), un jurnalist l-a întrebat pe președintele Putin ce ar fi nevoie pentru a ajunge la un Acord de Pace în Ucraina. Domnul Putin a răspuns ceva în sensul că acordul încheiat în aprilie 2022 la Istanbul, boicotat de Boris Johnson, ar fi o bază bună; desigur, multe lucruri s-au întâmplat de atunci și un potențial acord ar trebui actualizat în consecință.

 

O parte a actualizării ar putea include probabil cele patru teritorii rusofone/rusofone aflate în prezent sub controlul protector al Rusiei. Să nu uităm, de la lovitura de stat de la Maidan din 22 februarie 2014, batalioanele „Azov” de la Kiev, numite și „Sectorul din dreapta”, au ucis aproximativ 14.000 până la 17.000 de ruși (17.000 este cea mai recentă cifră rusă) în aceste zone, majoritatea femei și copii.

 

M.P.E.C. a analizat proiectul de acord și condițiile de la Istanbul din 2022, care au fost considerate destul de rezonabile de toți participanții, inclusiv de reprezentanții Rusiei și S.U.A.  M.P.E.C. a venit apoi cu următoarele puncte cheie necesare pentru a atinge pacea:

 

- O încetare imediată a focului - de-a lungul liniilor actuale de frontieră - către un acord de pace de durată. Acesta din urmă ar putea fi intermediat de o țară neutră - China și-a oferit serviciile diplomatice. Alte alternative, ar putea include, Ungaria, Serbia, Republica Cec, altele... sau un comitet dintr-o combinație de mai multe țări.

 

- Înființarea unei zone tampon de-a lungul frontierei ruso-ucrainene.

 

- Autonomia noilor teritorii controlate de rusi, eventual incorporarea in Federatia Rusa pentru Regiunea Donbas, precum si teritorii nou castigate predominant rusofona/rusofona; eventual un alt referendum al oamenilor din aceste teritorii.

 

- Fără discuții suplimentare despre Crimeea și orașul-port Sevastopol. Ei au votat în martie 2014 cu o majoritate covârșitoare (peste 90%) pentru a deveni parte a Federației Ruse, pe care Duma (Parlamentul Rusiei) a ratificat-o.

 

- Fără trupe N.A.T.O. sau alte trupe străine în Ucraina.

 

- Demilitarizarea Ucrainei - nu mai sunt livrări de arme occidentale.

 

- Niciun cap de război nuclear în Ucraina, niciodată.

 

- Denazificarea Ucrainei - „Azov” și grupurile aferente „de tip Bandera”, „Sectorul de dreapta”, trebuie interzise. Ca o amintire, trupele naziste ucrainene au luptat alături de Hitler în timpul celui de-Al Doilea Război Mondial împotriva Rusiei și sunt responsabile pentru sute de mii de morți ruși.

 

- Fără „acaparare de pământ” de către corporațiile occidentale, astfel încât Ucraina, cândva liberă și autonomă de orice ocupație, va fi o Ucraina suverană pentru poporul ucrainean suveran.

 

- Neutralitate pentru Ucraina - ca stat suveran, liber de a trata și de a avea relații cu Estul și Vestul.

 

- Aducerea crimelor de război și a infractorilor în fața justiției.

 

- Înființarea unei comisii multinaționale de supraveghere - sugerat 5 ani, reînnoibil, dacă este necesar.

 

- Crearea unei Comisii de Adevăr și Reconciliere - pentru ca oamenii să fie capabili din punct de vedere sociologic și psihologic să facă față daunelor conflictului.

 

M.P.E.C. sugerează în mod intenționat să nu implice O.N.U. politică în chestiuni de acord de pace și/sau supravegherea acestuia, întrucât O.N.U. nu este, în prezent, neutră, ci în mâinile „Big Finance” și într-o alianță cu W.E.F. - care este controlat la rândul său de „Big Finance” și de marii oligarhi miliardari.

 

În plus, M.P.E.C. a formulat sugestii pentru consolidarea păcii pe termen lung.

 

Preambul : Toți oligarhii politici, oligarhii financiari și alți agenți de putere care cheamă la război - ar trebui mai întâi, înaintea oricui - să meargă pe front și să lupte ca soldați - asumându-și riscul de a fi mutilați sau uciși. Această regulă ar putea opri toate războaiele pentru totdeauna.

 

- O încetare a focului imediată și supravegheată este o condiție prealabilă pentru un „Acord de pace reciprocă” de durată.

 

- Interdicția respectată la nivel internațional a livrărilor de arme către părțile în război – La nivel mondial; îmbunătățirea regulii 70 din dreptul internațional umanitar (D.I.U.), care face parte din dreptul internațional; corpul de reguli care guvernează relațiile dintre statele naționale.

 

- Propaganda de război trebuie interzisă - oriunde - școli, mass-media, guverne... sub aplicarea legilor internaționale existente (1992).

 

- Asistență alimentară și medicală organizată de O.N.U. (tip U.N.W.R.A.) pentru populațiile care suferă de război, precum și repatrierea refugiaților facilitată de I.C.N.U.R.

 

- Ridicarea și interzicerea tuturor sancțiunile la nivel mondial. Sancțiunile sunt comerț cu arme și restricții de călătorie. Sancțiunile încalcă regulile dreptului internațional (vezi mai sus).

 

- Înființarea unui Tribunal pentru Crime de Război pentru urmărirea penală a criminalilor de război și (b) nicio imunitate pentru crime de război pentru NIMENI, inclusiv pentru politicieni.

 

- Înființarea unei „Comisii de adevăr și reconciliere” – ca și altele create în zonele de conflict, pentru a reconcilia nemulțumirile.

 

- Desființarea NATO și a sub-organizațiilor sale. Organizația Tratatului Atlanticului de Nord (NATO) a fost creată în 1949 la Washington DC, împreună cu SUA, Canada și mai multe țări europene pentru a asigura securitatea colectivă împotriva amenințării „percepute” occidentale din partea Uniunii Sovietice. În cel mai bun caz, NATO ar putea fi justificată în perioada de după cel de-al Doilea Război Mondial, ca omolog al Pactului de la Varșa, stabilit de U.R.S.S., până în 1991, când Uniunea Sovietică a fost prăbușită, iar Pactul de la Varșovia dizolvat.

 

După această dată, continuarea N.A.T.O. nu poate fi justificată sub nicio formă. Prin urmare, N.A.T.O. a devenit și acționează ca o mașină de război occidentală, un agresor, nu o organizație de apărare. N.A.T.O. și-a depășit cu mult timp în urmă granițele transatlantice, creând conflicte și agresiuni în întreaga lume cu impunitate.

 

- Elaborarea unui sistem economic și monetar, care sporește pace în loc de război. Amintiți-vă, „Războiul este o rachetă” (vezi mai sus, de Smedley D. Butler).

 

- Acapararea de terenuri [străine] trebuie interzisă. O nouă Ucraina suverană aparține populației ucrainene libere și suverane.

 

- Protecția mediului: Acordul de la Paris pentru Mediu/Climă din 2015, într-o regulă semi-clandestină, scutește emisiile de CO2 și alți poluanți din sectorul militar (și din alte patru sectoare economice) pentru a fi luate în considerare în obiectivele Acordului. Războiul și alte activități militare/conflictuale sunt, fără îndoială, de departe cei mai mari poluatori și creatori de gaze cu efect de seră din lume. Deci, această regulă trebuie scoasă la lumină și abandonată.

 

Dacă s-ar aplica regulile de mediu și climă astfel revizuite, războaiele ar dispărea.

 

- Germaniei și majorității țărilor europene li se interzice, prin Constituție, să se asocieze cu regimurile naziste. Germania, de la această dată, nu are niciun acord de pace cu Aliații după cel de-Al Doilea Război Mondial, dar este încă o țară ocupată în temeiul unui acord de armistițiu. Prin urmare, Germania nu are o Constituție în sine , ci un „Grundgesetz” - o lege fundamentală națională care interzice Germaniei să se asocieze la nivel local și internațional cu nazismul.

 

Este posibil ca această listă de sugestii pentru îmbunătățirea păcii durabile să nu fie completă și este posibil ca elementele să nu apară în ordinea priorităților. Unele dintre ele apar ca repetări ale punctelor menționate pentru un Acord de pace Ucraina-Rusia. Ele sunt doar o îmbunătățire a acestor condiții de pace.

 

Este „Angajamentul Mutual pentru Pace” - Conferința consideră că aderarea la Condițiile Acordului de Pace și la regulile de îmbunătățire sugerate - ar putea duce la o Pace de durată.

 

Aranjament grafic – I.M.

 

-------------------------------------------

Sursa - https://www.globalresearch.ca/ukraine-russia-peace-agreement/5860694 - 24 iunie 2024










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu