duminică, 23 iunie 2024

Simbolismul mult ignorat din filmul lui Roman Polanski - 'The Ninth Gate' (A noua poartă)

 



Simbolismul mult ignorat din filmul lui Roman Polanski

'The Ninth Gate'

(A noua poartă)

 

Atunci când 'The Ninth Gate' a fost lansat în 1999, criticii au considerat filmul lipsit de sens. Dar asta pentru că au ratat complet ideea filmului. Prin simbolism, 'The Ninth Gate' spune o poveste de inițiere în ocultism, comentând în același timp obsesia elitei pentru satanism. Iată o privire de ansamblu asupra acestui film mult ignorat.

 

Atenție: urmează spoilere vechi de 25 de ani!

 

La lansarea sa în anul 1999, filmul The Ninth Gate nu a fost un mare succes comercial. Criticii au spus că filmul 'rătăcea fără a avea vreo țintă' și avea un 'final lipsit de strălucire', pe care nici măcar gloria de vedetă a lui Johnny Depp nu l-a putut salva.

La prima vedere, criticii au avut dreptate: The Ninth Gate pare să fie despre Johnny Depp care aleargă prin diferite țări în timp ce își aprinde țigări cu fiecare ocazie pe care o are. Iar după aproximativ două ore, filmul se încheie într-un mod destul de dezamăgitor.

 

Însă, la o privire mai atentă, se pare că acești critici au ratat complet ideea filmului. The Ninth Gate nu este o aventură în stilul Piraților din Caraibe, ci o poveste de inițiere extrem de plină de simbolism, în care 'meandrele' protagonistului sunt de fapt un ritual alegoric, iar 'finalul dezamăgitor' nu este altceva decât o iluminare spirituală ghidată de Desfrânata Babilonului în carne și oase.

 

Cu toate acestea, nimic din toate acestea nu este explicat în film; totul este menit a fi decodat. Într-adevăr, semnificația subiacentă a filmului poate fi înțeleasă numai după ce simbolurile și referințele oculte presărate de-a lungul filmului sunt puse cap la cap, așa cum Corso (personajul lui Johnny Depp) pune cap la cap pagini dintr-o carte satanică.

 

Poate că asta explică de ce, după ce a fost criticat, filmul este acum considerat a fi un clasic de cult. Iată o privire asupra înțelesului mult ignorat al filmului The Ninth Gate.

 

Un film de Roman Polanski

 



Roman Polanski și Johnny Depp sunt prieteni vechi.

 

În anul 1968, Roman Polanski a lansat Rosemary's Baby (Copilul lui Rosemary) - un film de groază psihologic despre o femeie proaspăt căsătorită care este pregătită de un cult satanic pentru a da naștere Antihristului (citiți aici articolul meu complet despre acest film).

 

Într-un fel, acest film de referință a anunțat venirea unei noi ere. Era sfârșitul unei Americi inocente și idealiste și 'nașterea' unei ere influențate de puternice mișcări oculte.

 

În mod destul de ciudat, filmul a fost legat de evenimente din lumea reală care aveau să transforme 'profeția' acestuia în realitate. La mai puțin de un an după lansarea filmului Rosemary's Baby, Sharon Tate, soția însărcinată a lui Roman Polanski, a fost ucisă ritualic de adepții lui Charles Manson. Seria de crime îngrozitoare comise de cultul Manson (care mirosea a implicare MKULTRA) a șocat America până în adâncul sufletului și a scos-o din idealismul hippie: lumea a realizat că în spatele scenei se ascundeau forțe întunecate.

 

La exact 30 de ani după aceste evenimente - și în zorii unui nou mileniu - Polanski a lansat The Ninth Gate. Ca și în Rosemary's Baby, Satana nu este 'personajul negativ', ci protagonistul misterios pe care toată lumea încearcă să îl mulțumească. Și, la fel ca în Rosemary's Baby, subtextul din The Ninth Gate este despre venirea unei noi ere satanice.

 

Roman Polanski nu a ratat ocazia de a folosi numerologia pentru a-și impune punctul de vedere. The Ninth Gate este despre o carte demonică scrisă în anul 1666. Filmul a fost lansat în anul 1999 (1666 inversat). După cum vom vedea, filmul anunță o nouă eră - numită, de unii ocultiști, Eonul lui Horus (mai multe despre asta mai târziu).

 

Da, filmul este despre răul care preia controlul asupra lumii. Ca o coincidență, Polanski a reușit să facă acest film în timp ce era încă fugar de justiția americană pentru că a drogat și violat o fată de 13 ani. Cred că prietenii săi satanici îl protejau. Și încă o mai fac.

 



  'Polanksi violatorul pedofil nepedepsit!'

 

Să aruncăm acum o privire asupra puternicului simbolism din filmul The Ninth Gate.

 

Un film pentru elita ocultă

 



(pe partea de jos a posterului stă scris: singurul lucru mai înspăimântător decât acela de a-l căuta pe diavol... este acela de a-l găsi.)

 

The Ninth Gate are unul dintre numeroasele postere de film care prezintă o cruce inversată. Mesajul fiind: este un film de necontestat satanic.

 

Titlul filmului face referire la cele nouă cercuri ale iadului descrise în Infernul lui Dante. Acestea fiind:

 

Primul cerc: Limbul.

Al doilea cerc: Desfrânații.

Al treilea cerc: Mâncăii.

Al patrulea cerc: Zgârciții și risipitorii.

Al cincilea cerc: Furioșii.

Al șaselea cerc: Ereticii.

Al șaptelea cerc: Violenții, sinucigașii, cămătarii.

Al optulea cerc: Proxeneții, lingușitorii, simoniacii, ghicitorii.

Al nouălea cerc: Trădătorii.

 

Pe parcursul evenimentelor din film, protagonistul experimentează toate aceste nouă cercuri. El are un comportament lasciv cu o văduvă bogată, devine lacom cu clienții săi, se înfurie pe unii oameni, devine violent cu alții și toate celelalte. În Infernul lui Dante, Satana însuși se află în centrul celui de-al nouălea cerc. Ghiciți ce pățește Corso?

 

Titlul filmului este, de asemenea, destul de literal. De-a lungul filmului, Corso trece prin porți reale pentru a accesa informațiile privilegiate pe care le caută.



 

În timpul genericului de deschidere, spectatorii sunt conduși prin nouă porți, inclusiv prin intrările unor vile de lux deținute de elita ocultă. După cum vom vedea, filmul a fost turnat în locuri extrem de importante, unde au avut loc adevărate ritualuri oculte.

 

Corso, protagonistul principal al filmului, este angajat de un colecționar bogat pe nume Boris Balkan pentru a găsi exemplare ale unei cărți rare și greu de găsit.




În spatele lui Balkan se află o imagine a unui castel din Franța, care se va dovedi a fi poarta finală.

 

Boris Balkan colecționează cărți rare care au un lucru în comun: îl au ca protagonist pe Satana.



 

Balkan apasă de trei ori pe numărul 6 pentru a avea acces la colecția sa privată - unul dintre multele detalii care nu sunt vizibile imediat în film.



 

Balkan îi arată apoi lui Corso cea mai de preț avere a sa: Cele Nouă Porți ale Regatului Umbrelor. Coperta este împodobită cu o pentagramă inversată, principalul simbol al magiei negre.

 

Această carte conține nouă gravuri enigmatice despre care se spune că dețin o putere imensă. După cum explică Balkan:

 

„Acestea formează o ghicitoare satanică. Interpretate corect, cu ajutorul textului original și a unor informații din interior suficiente, se presupune că îl invocă pe Prințul Întunericului în persoană.”

 

Există totuși o problemă majoră: Balkan nu poate invoca nimic. Așa că îl angajează pe Corso să aducă celelalte două exemplare ale acelei cărți pentru a le putea compara.

 



Prima pagină a cărții conține o gravură reprezentând un șarpe înfășurat în jurul unui copac.

 

Imaginea de mai sus sintetizează întregul film. Este o referire la șarpele din Geneza care îi oferă Evei un măr din Pomul Cunoașterii Binelui și Răului. În cercurile oculte, această poveste este de cea mai mare importanță. Ea este interpretată ca fiind 'salvarea' oamenilor de către Lucifer, care le oferă cunoștințele necesare pentru a deveni zei.

 

În jurul imaginii este scris 'Sic Luceat Lux', care în latină înseamnă 'Astfel va străluci lumina'. Lucifer înseamnă 'aducător de lumină' în latină. Întregul film este despre Corso în căutarea 'iluminării'.

 

Pe măsură ce Corso își desfășoară investigația, își dă seama că fiecare carte conține trei gravuri semnate de Lucifer însuși, iar acestea trebuie unite pentru a-l invoca pe Satana. Cu toate acestea, procesul nu este la fel de simplu ca simpla adunare a imaginilor. Cei care nu au fost 'aleși' sunt sortiți eșecului.

 

Întregul film este un proces de inițiere în care Corso devine 'cel ales'. Acest lucru este evidențiat de faptul că gravurile din carte au profețit simbolic călătoria lui Corso.

 


Una dintre gravuri înfățișează un bărbat spânzurat de un picior. Mai târziu, Corso își găsește prietenul mort, spânzurat de un picior. Poziția ritualică amintește faptul că pentru a avea de-a face cu diavolul sacrificiile umane sunt necesare.

 


 

Gravura este inspirată de cartea de tarot Spânzuratul, care reprezintă sacrificiul pentru a obține 'iluminarea' (a se vedea aureola din jurul capului acestuia).

 

Un alt indiciu puternic care arată că 'alesul' este Corso: o femeie misterioasă și supranaturală îl ajută în călătoria sa.

 


 

'Fata' fără nume are puteri magice și pare să știe totul. Emmanuelle Seigner, soția lui Roman Polanski începând cu anul 1989, a jucat acest rol.

 


 

Fata marchează fruntea lui Corso cu sângele ei. El este cu siguranță alesul Satanei.

 


 

Corso se plimbă o vreme cu sângele fetei pe frunte și cu ochelari cu o lentilă spartă (semnul cu un singur ochi). Mesajul: a devenit satanic. Această scenă este atât de plină de simbolism încât a fost folosită pe posterul filmului.

 

Deși la început Corso găsise aceste lucruri satanice ridicole și era preocupat doar de plata sa, treptat el s-a schimbat. Spre sfârșitul călătoriei, nu i-a mai păsat de bani, ci a vrut să își ducă la bun sfârșit căutarea spirituală.

 

Iar căutarea sa l-a dus în câteva locuri extrem de pline de simbolism.

 

Porțile elitei oculte

 

 


Corso găsește al doilea exemplar al cărții într-un loc extrem de important: Chalet Biester din Portugalia.

 

Ca orice alt detaliu ocult evidențiat în acest articol, semnificația acestui loc nu este menționată în mod specific în film.

 

Chalet Biester este un conac plin de simbolistică ocultă și locul unor ritualuri masonice reale. A fost proiectat de arhitectul José Luis Monteiro, care a fost, de asemenea, la originea Quinta da Regaleira - un conac profund ocult căruia i-am dedicat un întreg articol de analiză din seria Sinister Sites (Locuri sinistre). După cum s-a explicat în acel articol, zona Sintra din Portugalia este impregnată de o energie 'mistică' care a atras oameni bogați și puternici care căutau să își trăiască fanteziile oculte.

 


 

Chalet Biester include o capelă acoperită cu simboluri legate de francmasonerie și Cavalerii Templieri.

 

Sub capelă se află adevărata menire a Chalet Biester (Conacul Biester).

 


 

La subsol se află o cameră de inițiere masonică întunecată și cavernoasă, menită să reproducă ritualurile 'autentice' practicate în Egiptul Antic.

 

Nimic din toate acestea nu este menționat în film. În scenele care implică conacul, Corso a examinat cartea satanică și l-a descoperit în cele din urmă pe proprietarul casei ucis ritualic într-o fântână. Scopul lui Polanksi a fost acela de a 'încărca' filmul cu energie ocultă autentică? Pentru că alte scene cu caracter simbolic au fost filmate în alte locuri simbolice.

 

Mai târziu în film, Corso descoperă că o societate secretă ocultă numită Ordinul Șarpelui de Argint a perpetuat secretele din cartea The Nine Gates (Cele nouă porți). Când Corso merge să investigheze acest ordin, este condus la o altă poartă foarte plină de simbolism.

 


 

Corso sosește la intrarea unui castel francez unde Ordinul Șarpelui de Argint își desfășoară ritualurile.

 


 

Înăuntru, oameni în veșminte negre purtând lumânări negre aduc laudă Satanei.

 

Un fost membru al ordinului i-a spus lui Corso că acesta 'a degenerat într-un club social pentru milionari plictisiți și celebrități care folosesc întâlnirile sale ca o scuză pentru a-și satisface apetitul sexual veștejit'. În plus, acești oameni 'au impresia că își datorează banii și succesul membrilor ordinului'.

 

Scenele care implică ordinul au fost filmate în Château de Ferrières, în apropiere de Paris. Ghiciți cine a construit acest lăcaș? Baronul James de Rothschild.

 

Da, ritualurile oculte din film au fost turnate într-un castel construit de cea mai ocultă familie de elită din istoria lumii. De fapt, acest loc specific a fost scena unor evenimente Rothschild extrem de bizare.

 


 

Marie-Hélène de Rothschild își întâmpină oaspeții la 'Surrealist Ball' (Balul suprarealist) la Château Ferrières în anul 1972. Este cea cu coarne pe cap.

 


 

După cum am explicat în articolul meu despre această petrecere a elitei oculte, evenimentul a fost plin de referințe la canibalism și alte practici desfrânate.

 

'Locul de inițiere' final al lui Corso este, de asemenea, foarte plin de simbolism.

 

 


Corso ajunge la poarta finală. O imagine a acelui loc a fost încadrată în spatele lui Boris Balkan la începutul filmului.

 

Încă o dată, aceste scene au fost filmate într-un loc foarte plin de simbolism: Château de Puivert.

 

Acest castel din secolul al XII-lea nu este la fel de luxos ca reședința Rothschild. Cu toate acestea, istoria sa este semnificativă: a fost construit de domni care practicau catarismul, o sectă care era considerată eretică de către Biserică.

 

Fără a intra prea adânc în această gaură de iepure a istoriei, catarii reinterpretau creștinismul printr-o perspectivă gnostică. Într-adevăr, ei credeau într-un dualism al zeilor în care Dumnezeul Vechiului Testament era considerat Satana, iar Dumnezeul Noului Testament era considerat "bun". În plus, ei respingeau conceptul de înviere a lui Iisus și îl interpretau ca pe o formă de reîncarnare. Pe scurt, ei aveau mult mai multe în comun cu filosofiile oculte decât cu creștinismul și au fost reprimați violent de către Biserică.

 

Corso va găsi 'iluminarea' în acest loc încărcat spiritual. Dar înainte ca acest lucru să se întâmple, s-a întâmplat ceva plin de simbolism: sex. Un sex ciudat, demonic.

 

 


În timp ce castelul arde, Corso se împerechează cu fata. Nu, ei nu sunt "cuplați". Este ceva puțin mai profund decât atât.

 

După cea mai ciudată întâlnire posibilă, fata îl ghidează pe Corso către gravura finală necesară pentru a-l invoca pe Satana.

 


 

             Fata este reprezentată stând pe o fiară cu șapte capete.

 

Prin simbolism, filmul dezvăluie subtil adevărata identitate a fetei: Ea este Desfrânata Babilonului.

 


 

O ilustrație a Desfrânatei Babilonului din traducerea Bibliei din 1534 a lui Martin Luther.

 

Așadar, Roman Polanski și-a distribuit soția pentru a juca rolul Desfrânatei Babilonului 'cu care regii pământului au curvit, iar locuitorii pământului s-au îmbătat cu vinul curviei ei'. Ciudat.

 

Dar de ce a avut loc această scenă? La fel ca în Rosemary's Baby, Poarta a noua anunță venirea unei noi ere.

 

În Cartea Apocalipsei, Întregul Babilon întruchipează 'adulterul spiritual'. Ea reprezintă hotărârea omenirii decăzute de a construi o societate fără Dumnezeu, guvernată de lăcomie și imoralitate. Ea anunță venirea unei epoci conduse de Satana (balaurul) și de Antihrist (fiara).

 

Curva Babilonului este venerată în cercurile oculte, cum ar fi în Thelema lui Aleister Crowley (pe care el o numește Babalon).

 

„În forma sa cea mai abstractă, Babalon reprezintă impulsul sexual feminin și femeia eliberată. În crezul masei gnostice, ea este identificată și cu Muma Pământ, în sensul ei cel mai fertil. Pe lângă statutul său de arhetip sau zeiță, Crowley credea că Babalon avea un aspect pământesc sau avatar; o femeie vie care ocupa funcția spirituală de 'Scarlet Woman' (Femeia Stacojie sau 'femeia în stacojiu', care reprezintă femeia prostituată, curvă sau adulteră). Rolul lui 'Scarlet Woman' era acela de a ajuta la manifestarea energiilor eonului lui Horus.”

 

După cum s-a menționat mai sus, se crede că Desfrânata Babilonului aduce eonul lui Horus. În Thelema, ultimii 2.000 de ani au fost Eonul lui Osiris, caracterizat prin venerarea unui singur zeu masculin și valori patriarhale. Potrivit lui Crowley, lumea a intrat în Eonul lui Horus în secolul XX, caracterizat prin dorința oamenilor de a-l găsi pe Dumnezeu în interiorul lor.

 

Și exact asta i se întâmplă lui Corso.

 


 

În scena de final a filmului, Corso intră pe poarta finală în timp ce o lumină puternică face ca ecranul să devină alb.

 

Cu ajutorul Marii Desfrânate a Babilonului, Corso a atins dumnezeirea.

 

În concluzie

 

Deși The Ninth Gate nu a fost pe deplin apreciat de mase, acesta nu a fost făcut cu adevărat pentru mase. A fost făcut de ocultiști pentru ocultiști. A prezentat poveștile, simbolurile și locațiile lor preferate - toate acestea putând fi identificate doar cu ajutorul unor cunoștințe dobândite. La fel ca miturile alegorice împărtășite în societățile secrete, The Ninth Gate avea un sens exoteric pentru 'profani' și un sens ezoteric pentru 'inițiați'.

 

Povestea lui Corso este oarecum similară cu cea a lui Hristos, însă ... anti. În timp ce cei mai bogați oameni din lume și-au petrecut întreaga viață și averea încercând să devină regi pe Pământ, 'alesul' a fost un nomad umil și modest. În timp ce Iisus făcea minuni și îi ducea pe oameni în Rai, Corso trecea prin cele nouă porți... ale iadului.

 

Lansat chiar înainte de venirea unui nou mileniu, acest film al lui Roman Polanski anunța venirea unei noi ere în care elita satanică va deveni mai vizibilă. Și, 25 de ani mai târziu, profeția satanică pare să se adeverească.

 

 

 

Comentariu saccsiv:

 

Conform articolului VIDEO 18+: Noul clip Marilyn Manson "SAY10" îl are pe Johnny Deep îl rolul unui Dumnezeu decăzut de pe ROCKON:

 

Marilyn Manson a lansat clipul celui de al doilea single, SAY10, piesă care trebuia iniţial să dea titlul celui mai recent album, Heaven Upside Down.

În clip apare actorul şi prietenul lui Manson, Johnny Depp, în rolul unui Dumnezeu decăzut şi este plin de femei prinse în ghearele plăcerilor carnale şi decadente.



 

 Foto: https://pitchfork.com/news/johnny-depp-stars-in-marilyn-mansons-strange-new-say10-video/

 

Clipul oficial a fost lansat pe 9 octombrie 2017:

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Say10

 

Este plin de simboluri edificatoare si ar fi fost un util material de studiu pentru ce inseamna Marilyn Manson si rock-ul in general. Dar este plin si de fete goale, asa ca nu-l postez.

 

Iata totusi o varianta din concert:

 

 


 

Nu trebuie sa-l vizionati, dati insa pe sarite si observati cat popor se bucura...

 

Nu apare si Johnny Depp. In clipul oficial insa, il vedem in scene precum cea de mai jos (stanga), cand Marilyn Manson (dreapta) repeta obsesiv:

 

So you say "GOD" and I say "SAY10"



 

 Foto: https://www.billboard.com/music/rock/marilyn-manson-say10-video-johnny-depp-7997303/

 

SAY10, adica SAY TEN, adica … satan.

 

Pe numele sau real Brian Hugh Warner (1969 -), si-a pus acest pseudonim dupa Marilyn Monroe si Charles Manson (celebrul criminal).

 

Adept infocat al satanismului lui Anton Szandor LaVey, Marilyn Manson este unul dintre propovaduitorii filosofiei lui Crowley, alaturi de Led Zeppelin, Jim Morrison, Clash, Beatles, Red Hot Chili Papers (care la decernarea premiilor MTV multumea lui satan), Ministry (albumul “Psalmul 69” fiind una din culmile mizeriei umane), Rolling Stones, Sting, David Bowie, etc.



By saccsiv on iunie 22, 2024

Sursa: https://vigilantcitizen.com/moviesandtv/the-much-overlooked-symbolism-in-roman-polanskis-the-ninth-gate/

Pot Logaru









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu