Simbolismul
mult ignorat din filmul lui Roman Polanski
'The
Ninth Gate'
(A
noua poartă)
Atunci când 'The Ninth Gate' a fost lansat în 1999,
criticii au considerat filmul lipsit de sens. Dar asta pentru că au ratat
complet ideea filmului. Prin simbolism, 'The Ninth Gate' spune o poveste de
inițiere în ocultism, comentând în același timp obsesia elitei pentru satanism.
Iată o privire de ansamblu asupra acestui film mult ignorat.
Atenție: urmează spoilere vechi de 25 de ani!
La lansarea sa în anul 1999, filmul The Ninth Gate nu
a fost un mare succes comercial. Criticii au spus că filmul 'rătăcea fără a
avea vreo țintă' și avea un 'final lipsit de strălucire', pe care nici măcar
gloria de vedetă a lui Johnny Depp nu l-a putut salva.
La prima vedere, criticii au avut dreptate: The Ninth
Gate pare să fie despre Johnny Depp care aleargă prin diferite țări în timp ce
își aprinde țigări cu fiecare ocazie pe care o are. Iar după aproximativ două
ore, filmul se încheie într-un mod destul de dezamăgitor.
Însă, la o privire mai atentă, se pare că acești
critici au ratat complet ideea filmului. The Ninth Gate nu este o aventură în
stilul Piraților din Caraibe, ci o poveste de inițiere extrem de plină de
simbolism, în care 'meandrele' protagonistului sunt de fapt un ritual alegoric,
iar 'finalul dezamăgitor' nu este altceva decât o iluminare spirituală ghidată
de Desfrânata Babilonului în carne și oase.
Cu toate acestea, nimic din toate acestea nu este
explicat în film; totul este menit a fi decodat. Într-adevăr, semnificația
subiacentă a filmului poate fi înțeleasă numai după ce simbolurile și
referințele oculte presărate de-a lungul filmului sunt puse cap la cap, așa cum
Corso (personajul lui Johnny Depp) pune cap la cap pagini dintr-o carte
satanică.
Poate că asta explică de ce, după ce a fost criticat,
filmul este acum considerat a fi un clasic de cult. Iată o privire asupra
înțelesului mult ignorat al filmului The Ninth Gate.
Un film de Roman Polanski
Roman Polanski și Johnny Depp sunt prieteni vechi.
În anul 1968, Roman Polanski a lansat Rosemary's Baby
(Copilul lui Rosemary) - un film de groază psihologic despre o femeie proaspăt
căsătorită care este pregătită de un cult satanic pentru a da naștere
Antihristului (citiți aici articolul meu complet despre acest film).
Într-un fel, acest film de referință a anunțat venirea
unei noi ere. Era sfârșitul unei Americi inocente și idealiste și 'nașterea'
unei ere influențate de puternice mișcări oculte.
În mod destul de ciudat, filmul a fost legat de
evenimente din lumea reală care aveau să transforme 'profeția' acestuia în
realitate. La mai puțin de un an după lansarea filmului Rosemary's Baby, Sharon
Tate, soția însărcinată a lui Roman Polanski, a fost ucisă ritualic de adepții
lui Charles Manson. Seria de crime îngrozitoare comise de cultul Manson (care
mirosea a implicare MKULTRA) a șocat America până în adâncul sufletului și a
scos-o din idealismul hippie: lumea a realizat că în spatele scenei se ascundeau
forțe întunecate.
La exact 30 de ani după aceste evenimente - și în
zorii unui nou mileniu - Polanski a lansat The Ninth Gate. Ca și în Rosemary's
Baby, Satana nu este 'personajul negativ', ci protagonistul misterios pe care
toată lumea încearcă să îl mulțumească. Și, la fel ca în Rosemary's Baby,
subtextul din The Ninth Gate este despre venirea unei noi ere satanice.
Roman Polanski nu a ratat ocazia de a folosi
numerologia pentru a-și impune punctul de vedere. The Ninth Gate este despre o
carte demonică scrisă în anul 1666. Filmul a fost lansat în anul 1999 (1666
inversat). După cum vom vedea, filmul anunță o nouă eră - numită, de unii
ocultiști, Eonul lui Horus (mai multe despre asta mai târziu).
Da, filmul este despre răul care preia controlul
asupra lumii. Ca o coincidență, Polanski a reușit să facă acest film în timp ce
era încă fugar de justiția americană pentru că a drogat și violat o fată de 13
ani. Cred că prietenii săi satanici îl protejau. Și încă o mai fac.
'Polanksi
violatorul pedofil nepedepsit!'
Să aruncăm acum o privire asupra puternicului
simbolism din filmul The Ninth Gate.
Un film pentru elita ocultă
(pe partea de jos a posterului stă scris: singurul
lucru mai înspăimântător decât acela de a-l căuta pe diavol... este acela de
a-l găsi.)
The Ninth Gate are unul dintre numeroasele postere de
film care prezintă o cruce inversată. Mesajul fiind: este un film de
necontestat satanic.
Titlul filmului face referire la cele nouă cercuri ale
iadului descrise în Infernul lui Dante. Acestea fiind:
Primul cerc: Limbul.
Al doilea cerc: Desfrânații.
Al treilea cerc: Mâncăii.
Al patrulea cerc: Zgârciții și risipitorii.
Al cincilea cerc: Furioșii.
Al șaselea cerc: Ereticii.
Al șaptelea cerc: Violenții, sinucigașii, cămătarii.
Al optulea cerc: Proxeneții, lingușitorii, simoniacii,
ghicitorii.
Al nouălea cerc: Trădătorii.
Pe parcursul evenimentelor din film, protagonistul
experimentează toate aceste nouă cercuri. El are un comportament lasciv cu o
văduvă bogată, devine lacom cu clienții săi, se înfurie pe unii oameni, devine
violent cu alții și toate celelalte. În Infernul lui Dante, Satana însuși se
află în centrul celui de-al nouălea cerc. Ghiciți ce pățește Corso?
Titlul filmului este, de asemenea, destul de literal.
De-a lungul filmului, Corso trece prin porți reale pentru a accesa informațiile
privilegiate pe care le caută.
În timpul genericului de deschidere, spectatorii sunt
conduși prin nouă porți, inclusiv prin intrările unor vile de lux deținute de
elita ocultă. După cum vom vedea, filmul a fost turnat în locuri extrem de
importante, unde au avut loc adevărate ritualuri oculte.
Corso, protagonistul principal al filmului, este
angajat de un colecționar bogat pe nume Boris Balkan pentru a găsi exemplare
ale unei cărți rare și greu de găsit.
În spatele lui Balkan se află o imagine a unui castel
din Franța, care se va dovedi a fi poarta finală.
Boris Balkan colecționează cărți rare care au un lucru
în comun: îl au ca protagonist pe Satana.
Balkan apasă de trei ori pe numărul 6 pentru a avea
acces la colecția sa privată - unul dintre multele detalii care nu sunt
vizibile imediat în film.
Balkan îi arată apoi lui Corso cea mai de preț avere a
sa: Cele Nouă Porți ale Regatului Umbrelor. Coperta este împodobită cu o
pentagramă inversată, principalul simbol al magiei negre.
Această carte conține nouă gravuri enigmatice despre
care se spune că dețin o putere imensă. După cum explică Balkan:
„Acestea formează o ghicitoare satanică. Interpretate
corect, cu ajutorul textului original și a unor informații din interior
suficiente, se presupune că îl invocă pe Prințul Întunericului în persoană.”
Există totuși o problemă majoră: Balkan nu poate
invoca nimic. Așa că îl angajează pe Corso să aducă celelalte două exemplare
ale acelei cărți pentru a le putea compara.
Prima pagină a cărții conține o gravură reprezentând
un șarpe înfășurat în jurul unui copac.
Imaginea de mai sus sintetizează întregul film. Este o
referire la șarpele din Geneza care îi oferă Evei un măr din Pomul Cunoașterii
Binelui și Răului. În cercurile oculte, această poveste este de cea mai mare
importanță. Ea este interpretată ca fiind 'salvarea' oamenilor de către
Lucifer, care le oferă cunoștințele necesare pentru a deveni zei.
În jurul imaginii este scris 'Sic Luceat Lux', care în
latină înseamnă 'Astfel va străluci lumina'. Lucifer înseamnă 'aducător de
lumină' în latină. Întregul film este despre Corso în căutarea 'iluminării'.
Pe măsură ce Corso își desfășoară investigația, își dă
seama că fiecare carte conține trei gravuri semnate de Lucifer însuși, iar
acestea trebuie unite pentru a-l invoca pe Satana. Cu toate acestea, procesul
nu este la fel de simplu ca simpla adunare a imaginilor. Cei care nu au fost
'aleși' sunt sortiți eșecului.
Întregul film este un proces de inițiere în care Corso
devine 'cel ales'. Acest lucru este evidențiat de faptul că gravurile din carte
au profețit simbolic călătoria lui Corso.
Una dintre gravuri înfățișează un bărbat spânzurat de
un picior. Mai târziu, Corso își găsește prietenul mort, spânzurat de un
picior. Poziția ritualică amintește faptul că pentru a avea de-a face cu
diavolul sacrificiile umane sunt necesare.
Gravura este inspirată de cartea de tarot Spânzuratul,
care reprezintă sacrificiul pentru a obține 'iluminarea' (a se vedea aureola
din jurul capului acestuia).
Un alt indiciu puternic care arată că 'alesul' este
Corso: o femeie misterioasă și supranaturală îl ajută în călătoria sa.
'Fata' fără nume are puteri magice și pare să știe
totul. Emmanuelle Seigner, soția lui Roman Polanski începând cu anul 1989, a
jucat acest rol.
Fata marchează fruntea lui Corso cu sângele ei. El
este cu siguranță alesul Satanei.
Corso se plimbă o vreme cu sângele fetei pe frunte și
cu ochelari cu o lentilă spartă (semnul cu un singur ochi). Mesajul: a devenit
satanic. Această scenă este atât de plină de simbolism încât a fost folosită pe
posterul filmului.
Deși la început Corso găsise aceste lucruri satanice
ridicole și era preocupat doar de plata sa, treptat el s-a schimbat. Spre
sfârșitul călătoriei, nu i-a mai păsat de bani, ci a vrut să își ducă la bun
sfârșit căutarea spirituală.
Iar căutarea sa l-a dus în câteva locuri extrem de
pline de simbolism.
Porțile elitei oculte
Corso găsește al doilea exemplar al cărții într-un loc
extrem de important: Chalet Biester din Portugalia.
Ca orice alt detaliu ocult evidențiat în acest
articol, semnificația acestui loc nu este menționată în mod specific în film.
Chalet Biester este un conac plin de simbolistică
ocultă și locul unor ritualuri masonice reale. A fost proiectat de arhitectul
José Luis Monteiro, care a fost, de asemenea, la originea Quinta da Regaleira -
un conac profund ocult căruia i-am dedicat un întreg articol de analiză din
seria Sinister Sites (Locuri sinistre). După cum s-a explicat în acel articol,
zona Sintra din Portugalia este impregnată de o energie 'mistică' care a atras
oameni bogați și puternici care căutau să își trăiască fanteziile oculte.
Chalet Biester include o capelă acoperită cu simboluri
legate de francmasonerie și Cavalerii Templieri.
Sub capelă se află adevărata menire a Chalet Biester
(Conacul Biester).
La subsol se află o cameră de inițiere masonică
întunecată și cavernoasă, menită să reproducă ritualurile 'autentice'
practicate în Egiptul Antic.
Nimic din toate acestea nu este menționat în film. În
scenele care implică conacul, Corso a examinat cartea satanică și l-a
descoperit în cele din urmă pe proprietarul casei ucis ritualic într-o fântână.
Scopul lui Polanksi a fost acela de a 'încărca' filmul cu energie ocultă
autentică? Pentru că alte scene cu caracter simbolic au fost filmate în alte
locuri simbolice.
Mai târziu în film, Corso descoperă că o societate
secretă ocultă numită Ordinul Șarpelui de Argint a perpetuat secretele din
cartea The Nine Gates (Cele nouă porți). Când Corso merge să investigheze acest
ordin, este condus la o altă poartă foarte plină de simbolism.
Corso sosește la intrarea unui castel francez unde
Ordinul Șarpelui de Argint își desfășoară ritualurile.
Înăuntru, oameni în veșminte negre purtând lumânări
negre aduc laudă Satanei.
Un fost membru al ordinului i-a spus lui Corso că
acesta 'a degenerat într-un club social pentru milionari plictisiți și
celebrități care folosesc întâlnirile sale ca o scuză pentru a-și satisface
apetitul sexual veștejit'. În plus, acești oameni 'au impresia că își datorează
banii și succesul membrilor ordinului'.
Scenele care implică ordinul au fost filmate în
Château de Ferrières, în apropiere de Paris. Ghiciți cine a construit acest
lăcaș? Baronul James de Rothschild.
Da, ritualurile oculte din film au fost turnate
într-un castel construit de cea mai ocultă familie de elită din istoria lumii.
De fapt, acest loc specific a fost scena unor evenimente Rothschild extrem de
bizare.
Marie-Hélène de Rothschild își întâmpină oaspeții la
'Surrealist Ball' (Balul suprarealist) la Château Ferrières în anul 1972. Este
cea cu coarne pe cap.
După cum am explicat în articolul meu despre această
petrecere a elitei oculte, evenimentul a fost plin de referințe la canibalism
și alte practici desfrânate.
'Locul de inițiere' final al lui Corso este, de
asemenea, foarte plin de simbolism.
Corso ajunge la poarta finală. O imagine a acelui loc
a fost încadrată în spatele lui Boris Balkan la începutul filmului.
Încă o dată, aceste scene au fost filmate într-un loc
foarte plin de simbolism: Château de Puivert.
Acest castel din secolul al XII-lea nu este la fel de
luxos ca reședința Rothschild. Cu toate acestea, istoria sa este semnificativă:
a fost construit de domni care practicau catarismul, o sectă care era
considerată eretică de către Biserică.
Fără a intra prea adânc în această gaură de iepure a
istoriei, catarii reinterpretau creștinismul printr-o perspectivă gnostică.
Într-adevăr, ei credeau într-un dualism al zeilor în care Dumnezeul Vechiului
Testament era considerat Satana, iar Dumnezeul Noului Testament era considerat
"bun". În plus, ei respingeau conceptul de înviere a lui Iisus și îl
interpretau ca pe o formă de reîncarnare. Pe scurt, ei aveau mult mai multe în
comun cu filosofiile oculte decât cu creștinismul și au fost reprimați violent
de către Biserică.
Corso va găsi 'iluminarea' în acest loc încărcat
spiritual. Dar înainte ca acest lucru să se întâmple, s-a întâmplat ceva plin
de simbolism: sex. Un sex ciudat, demonic.
În timp ce castelul arde, Corso se împerechează cu
fata. Nu, ei nu sunt "cuplați". Este ceva puțin mai profund decât
atât.
După cea mai ciudată întâlnire posibilă, fata îl
ghidează pe Corso către gravura finală necesară pentru a-l invoca pe Satana.
Fata este reprezentată stând pe o fiară cu șapte capete.
Prin simbolism, filmul dezvăluie subtil adevărata
identitate a fetei: Ea este Desfrânata Babilonului.
O ilustrație a Desfrânatei Babilonului din traducerea
Bibliei din 1534 a lui Martin Luther.
Așadar, Roman Polanski și-a distribuit soția pentru a
juca rolul Desfrânatei Babilonului 'cu care regii pământului au curvit, iar
locuitorii pământului s-au îmbătat cu vinul curviei ei'. Ciudat.
Dar de ce a avut loc această scenă? La fel ca în
Rosemary's Baby, Poarta a noua anunță venirea unei noi ere.
În Cartea Apocalipsei, Întregul Babilon întruchipează
'adulterul spiritual'. Ea reprezintă hotărârea omenirii decăzute de a construi
o societate fără Dumnezeu, guvernată de lăcomie și imoralitate. Ea anunță
venirea unei epoci conduse de Satana (balaurul) și de Antihrist (fiara).
Curva Babilonului este venerată în cercurile oculte,
cum ar fi în Thelema lui Aleister Crowley (pe care el o numește Babalon).
„În forma sa cea mai abstractă, Babalon reprezintă
impulsul sexual feminin și femeia eliberată. În crezul masei gnostice, ea este
identificată și cu Muma Pământ, în sensul ei cel mai fertil. Pe lângă statutul
său de arhetip sau zeiță, Crowley credea că Babalon avea un aspect pământesc
sau avatar; o femeie vie care ocupa funcția spirituală de 'Scarlet Woman'
(Femeia Stacojie sau 'femeia în stacojiu', care reprezintă femeia prostituată,
curvă sau adulteră). Rolul lui 'Scarlet Woman' era acela de a ajuta la manifestarea
energiilor eonului lui Horus.”
După cum s-a menționat mai sus, se crede că Desfrânata
Babilonului aduce eonul lui Horus. În Thelema, ultimii 2.000 de ani au fost
Eonul lui Osiris, caracterizat prin venerarea unui singur zeu masculin și
valori patriarhale. Potrivit lui Crowley, lumea a intrat în Eonul lui Horus în
secolul XX, caracterizat prin dorința oamenilor de a-l găsi pe Dumnezeu în
interiorul lor.
Și exact asta i se întâmplă lui Corso.
În scena de final a filmului, Corso intră pe poarta
finală în timp ce o lumină puternică face ca ecranul să devină alb.
Cu ajutorul Marii Desfrânate a Babilonului, Corso a
atins dumnezeirea.
În concluzie
Deși The Ninth Gate nu a fost pe deplin apreciat de
mase, acesta nu a fost făcut cu adevărat pentru mase. A fost făcut de ocultiști
pentru ocultiști. A prezentat poveștile, simbolurile și locațiile lor preferate
- toate acestea putând fi identificate doar cu ajutorul unor cunoștințe
dobândite. La fel ca miturile alegorice împărtășite în societățile secrete, The
Ninth Gate avea un sens exoteric pentru 'profani' și un sens ezoteric pentru
'inițiați'.
Povestea lui Corso este oarecum similară cu cea a lui
Hristos, însă ... anti. În timp ce cei mai bogați oameni din lume și-au
petrecut întreaga viață și averea încercând să devină regi pe Pământ, 'alesul'
a fost un nomad umil și modest. În timp ce Iisus făcea minuni și îi ducea pe
oameni în Rai, Corso trecea prin cele nouă porți... ale iadului.
Lansat chiar înainte de venirea unui nou mileniu,
acest film al lui Roman Polanski anunța venirea unei noi ere în care elita
satanică va deveni mai vizibilă. Și, 25 de ani mai târziu, profeția satanică
pare să se adeverească.
Comentariu saccsiv:
Conform articolului VIDEO 18+: Noul clip Marilyn
Manson "SAY10" îl are pe Johnny Deep îl rolul unui Dumnezeu decăzut
de pe ROCKON:
Marilyn Manson a lansat clipul celui de al doilea
single, SAY10, piesă care trebuia iniţial să dea titlul celui mai recent album,
Heaven Upside Down.
În clip apare actorul şi prietenul lui Manson, Johnny
Depp, în rolul unui Dumnezeu decăzut şi este plin de femei prinse în ghearele
plăcerilor carnale şi decadente.
Foto:
https://pitchfork.com/news/johnny-depp-stars-in-marilyn-mansons-strange-new-say10-video/
Clipul oficial a fost lansat pe 9 octombrie 2017:
https://en.wikipedia.org/wiki/Say10
Este plin de simboluri edificatoare si ar fi fost un
util material de studiu pentru ce inseamna Marilyn Manson si rock-ul in
general. Dar este plin si de fete goale, asa ca nu-l postez.
Iata totusi o varianta din concert:
Nu trebuie sa-l vizionati, dati insa pe sarite si
observati cat popor se bucura...
Nu apare si Johnny Depp. In clipul oficial insa, il
vedem in scene precum cea de mai jos (stanga), cand Marilyn Manson (dreapta)
repeta obsesiv:
So you say "GOD" and I say "SAY10"
Foto:
https://www.billboard.com/music/rock/marilyn-manson-say10-video-johnny-depp-7997303/
SAY10, adica SAY TEN, adica … satan.
Pe numele sau real Brian Hugh Warner (1969 -), si-a
pus acest pseudonim dupa Marilyn Monroe si Charles Manson (celebrul criminal).
Adept infocat al satanismului lui Anton Szandor LaVey,
Marilyn Manson este unul dintre propovaduitorii filosofiei lui Crowley, alaturi
de Led Zeppelin, Jim Morrison, Clash, Beatles, Red Hot Chili Papers (care la
decernarea premiilor MTV multumea lui satan), Ministry (albumul “Psalmul 69”
fiind una din culmile mizeriei umane), Rolling Stones, Sting, David Bowie, etc.
By saccsiv on iunie 22, 2024
Sursa: https://vigilantcitizen.com/moviesandtv/the-much-overlooked-symbolism-in-roman-polanskis-the-ninth-gate/
Pot Logaru
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu