ALEXANDRA
SVET-FLOAREA din ASFALT-
Editura
Evdokimos, Bucureşti, 2015
„Refuz
să mă las înfrântă.”
(MARIA-Regina României Mari)
Alexandra Svet-Svetlana este una dintre
Mlădiţele creştine ale neamului nostru drag,
ortodox, mustit de dascăli, poeţi, mame, artişti, eroi, genii, cuvioşi, profeţi,
martiri, mărturisitori şi sfinţi.
Numele Alexandra vine din străvechiul termen
protodac: Alexeandros, compus din
cuvintele: alexein = a veghea, a apăra
şi aner, andros = curaj, vitejie,
bărbăţie, luptător.
Integral, Alexeandros se tâlcuieşte prin
expresia <<luptătorul care-şi apără cetatea>>; şi Kassandros/ format din Kass= distins, ales şi aner, andros= bărbat, viteaz, erou, luptător. Aşadar,
Kassandros semnifică expresiile: bărbat
distins, erou ales, luptător viteaz.
Alexandra coboară deci, din aura
profetesei noastre trace, Sibila Cassandra,
cea care a prezis Calul troian, „Darul
grecilor”culminând cu căderea Troiei, din tulpina celui mai mare împărat
trac, precreştin Alexandru Macedon,
ca sevă a bărbăţiei <<băiată>>, a luptătorului
neînfricat, iar prin cununa hristică a Adevărului, Iubirii şi Libertăţii,
descende din Muceniţa Împărăteasă Alexandra
(+303).
Cartea Alexandrei Svet-Floarea din Asfalt,
cuprinde 7 capitole, cu un Cuvânt de deschidere, urmat de un Jurnal al bucuriei
şi o scurtă epistolă către cititor, încheiată cu o gingaşă şi sensibilă postfaţă.
Capitolul I: Manifest-Treziţi-vă! Asta nu e România Noastră
29 Iunie, 2009, Bucureşti.
Tot zbuciumul lăuntric al sufletului Alexandrei-Svetlana,
mare cât o ţară, odrăslit în cununi de Doine şi Legende, de Dor şi Suferinţă,
de Lacrimi şi Sânge, de Lanţuri şi Cătuşe, de Prigoniri şi Răstigniri, de Cruci
şi Învieri ale Neamului nostru dacoromân
sfânt, ţâşneşte spre înaltul cer prin strigătul acestei minunate Românce:
„De
azi refuz să mai plătesc impozite, refuz să mai am carte de muncă în acest stat
guvernat de oameni incapabili, corupţi, needucaţi, care nu au în vedere decât
propriul interes. Refuz să mai finanţez politicieni imbecili şi amante care
sfidează o ţară întreagă. Nu aş avea nimic împotriva doamnelor apropiate
preşedintelui ţării, dar când ele beneficiază de bugete de milioane de euro
printre care sunt şi banii mei, banii părinţilor mei, banii angajaţilor mei, am
o mare problemă. E un blowjob mult prea scump! Refuz să mai plătesc taxe la
stat-de ani de zile plătesc sute de milioane de lei impozite pentru un stat
care nu mă sprijină în nici un fel, plătesc zeci de milioane pentru Sănătate,
deşi sunt conştientă că dacă voi ajunge vreodată într-un spital din România,voi
fi tratată mizerabil.
De ani de zile
refuz să mă mai uit la televizor, mi-e greaţă de politicienii români, nu mă duc
la vot pentru că nu am pe cine să votez, îmi vine să vomit când văd panourile
publicitare din campanii electorale gen-<<nouă ne pasă de
Dumneavoastră>>, refuz chiar şi să mă plâng..., am deschis televizorul
pentru prima oară în ani de zile... şi ce am văzut? EBA şi Becali mă reprezintă
în Parlamentul European, Elena Udrea beneficiază de bugete de milioane de Euro
de care dispune cum o taie capul, doamna Ridzi aruncă 86 milioane de Euro pe o
telecabină când există oraşe în România care nu au nici măcar un spital de Doamne
Ajută, domnul Patriciu vinde Petromidia pentru câteva miliarde din care sunt
curioasă dacă plăteşte vreo taxă la stat... jocuri politice murdare,
politicieni corupţi şi curve, haos total, o ţară vândută pe nimic de nişte
agramaţi care nu şi-au văzut decât propriul interes-măcar dacă ar fi vândut-o
scump!... România nu este doar o ţară de hoţi, de agramaţi, de curve, de
parveniţi, de oameni fără balls şi fără coloană vertebrală...
Sunt milioane de
tineri deştepţi, mulţi dintre ei muncesc peste 12 ore pe zi pentru
multinaţionale sau pentru businessul lor propriu, oameni educaţi, în România şi
peste hotare, oameni care au gestionat milioane de euro, oameni cu viziune,
talent, pro-activi, integri, care ştiu să comunice eficient şi ştiu ce înseamnă
să livrezi, ştiu ce înseamnă un deadline, ştiu ce înseamnă responsabilitatea...
sunt sute de mii de români de calitate, plecaţi din România pentru a produce şi
a consuma în alte ţări, clădind economia altor state-s-ar întoarce mâine în
România dacă nu ar fi circul care este acum aici.
Trebuie să luăm
atitudine, trebuie să facem o schimbare, este nevoie de o Mişcare a românilor
cu balls şi cu coloană vertebrală!
O Mişcare de
Întoarcere Acasă, atât a românilor plecaţi slugi în alte ţări, cât şi a celor
care, deşi am ales să rămânem aici, suntem absenţi, pasivi, indiferenţi şi
suportăm ce ni se întâmplă doar visând la următoarea ieşire din ţară. E nevoie
de o mişcare în care leaderii să fie testaţi şi para-testaţi, aşa cum se întâmplă
când eşti angajat într-o companie multinaţională, fără să fie acceptaţi dacă nu
li se dovedeşte integritatea şi eficienţa. O mişcare a oamenilor care nu au mai
fost implicaţi în viaţa politică, neîntinaţi, ne-spălaţi pe creier,
ne-jigodiţi. O mişcare fără traseişti politici sau scursuri de la alte partide.
Este nevoie de o mişcare a oamenilor deştepţi, tineri, cu atitudine, experţi în
domeniul lor...Pentu o Românie bogată, cu bătrâni îngrijiţi, cu tineri cărora
să li se ofere perspective... Pentru un viitor mai bun pentru mine şi pentru
copiii mei, în ţara mea, nu printre străini. Pentru o Românie de vulturi, nu de
struţi... Ajunge!
Haideţi să ne
trezim!”
Strigătul ei
prelins din puhoiul de lacrimi al durerii Neamului, rupe zăgazul unui urlet
dureros, ce s-a învolburat într-un ţipăt sfâşietor de zvâcnire spre salvare,
spre luptă, spre onoare, spre adevăr, spre credinţă, spre demnitate, spre
jertfă, spre biruinţă, spre iubire, spre încununare, spre înălţare a poporului
frânt de abisul prăvălit de Statul-ateu peste minunata noastră Ţara creştină.
Strigătul Alexandrei-Svetlana a
ţâşnit ca un fulger pentru a aprinde în cei care au mai rămas români, Ecoul
unui torent ori lava unui vulcan spre dărâmarea tenebrelor politiciste care
şi-au întins tentacolele meschine, prigonitoare, persecutoare şi mişeleşti
peste trupul sacru al Patriei noastre eroic-legendare, sfinte, martirice.
Autoarea, Românca
Alexandra-Svetlana ne dă privilejul de a ne întoarce Acasă, de a ne reîntoarce în noi înşine
ca Chip al lui Dumnezeu, de a ne reveni
în simţirea de dacoromân legendar, de a ne regăsi în menirea noastră
creştin-ortodoxă, prea primitoare, prea dăruitoare, zămislitoare de eroi, de
martiri, de mărturisitori, de sfinţi.
Apelul ei
maturizat în cicatricele suferinţei ne întoarce cu faţa spre Răsăritul acestui
Neam, cu chemarea şi azurul său asupra zbaterilor lui văzute şi nevăzute,
asupra tainelor lui cele mari, ştiute şi neştiute.
Fata României
Mari alege
anume momentul aproape ultim al trezirii, al tresvirii noastre spre Calea
oferită de Mântuitorul Hristos spre salvarea noastră ca Naţiune, cândva ilustră
prin setea de libertate, prin spiritul ei mistic de jertfă întru mântuirea
noastră ca Neam ales.
Refugiul
De ce
mi-e dor de Basarabia... (16
februarie 2012)
Alexandra-Svetlana vine din răstimpul Străbunicului-erou, de confruntare istorică
a celor mai măreţe revendicări întru făurirea idealului divin de unitate
naţională. Mândria ei creştină de Româncă ne descoperă figura unui
străbun falnic ca bradul, în faţa căruia se cade o pioasă recunoştinţă şi o
smerită reverenţă: „E înalt, voinic, bine făcut. O prezenţă impunătoare, pe care n-o poţi
trece cu vederea. Are trăsături dârze şi sclipiri de asprime în ochii de-un
albastru oţelit, conturaţi de sprâncene stufoase, ce se întâlnesc în cute
adânci, săpate în timp de încăpăţânare, îndârjire, de o hotărâre de neclintit
şi de truda grea. Buzele-i sunt strânse, neînduplecate, cu colţurile uşor
coborâte, trădând o determinare de fier. Un nas impunător şi el, cu nările uşor
umflate, de parcă ar respira furtună. Un bărbat ca un brad falnic crescut în
vârf de munte, trecut prin furtuni grele ce n-au făcut decât să îl facă şi mai
puternic. Pare că nimic nu l-ar putea speria, că nimic nu l-ar putea da înapoi
din drumul lui, bine chibzuit şi urmat cu stricteţe, independent de lumea din
jur. Care poate să se dărâme, din partea lui, el va merge înainte. Are mâini
mari, butucănoase, puternice, muncite, pe care doar văzându-le îţi imaginezi
cât de tare te-ar durea de ţi-ar strânge mâna. Face paşi mari, apăsaţi, însă
păşeşte lent, gânditor, covârşit de o povară pe care parcă ar purta-o în spate,
deşi n-ai putea să o ghiceşti, căci spatele îi e atât de drept de parcă ar
defila la o paradă militară, cu umeri încărcaţi de grade şi cu pieptul plin de
decoraţii. Şi, totuşi, ceva din fiinţa lui atât de mândră trădează acum o
îngrijorare adâncă de parcă greutăţile întregii lumi s-ar fi adunat toate
acolo, în pieptul acela puternic. Şi, parcă cu cât se străduieşte mai tare să o
ascundă, pe-atât urlă ea mai tare şi face semne disperate de undeva, din
nevăzut... (Capitolul II, p. 29)
Străbunicul cel falnic al Alexandrei-Svetlana, impunător ca un dac dârz, cu trăsături de haiduc, cu
credinţa de cremene, neclintită, Eroul care
şi-a salvat confraţii, pe cei aproape 1.000 de români aflaţi în trenul istoric
ce trebuia să integreze cu prezenţa lor, unitatea de Neam a celor peste o sută de mii de români de la Alba
Iulia în 1918, adunaţi pe platoul crăişorului Horea, când s-a legiferat pentru totdeauna, pe pământ şi în cer,
prin sângele sutelor de mii de români-UNIREA CEA MARE A TUTUROR ROMÂNILOR:
„Unirea
Principatelor,
scria marele boier Român, cărturarul de seamă şi bărbatul de stat-Mihail
Kogolniceanu la 1859, a fost visul de aur, ţelul isprăvilor
marilor bărbaţi ai României, al lui Iancu de Hunedoara, ca şi al lui Ştefan cel
Mare, ca şi al lui Mihai Viteazul, al lui Vasile Vodă-Lupu, ca şi al lui Matei
Basarab. Unirea Principatelor este singurul mod în stare a consolida
naţionalitatea românilor, de a le da demnitate, putere şi mijloace pentru a
îndeplini misiunea lor pe pământ.” (ziarul <<Steaua Dunării>>, Ianuarie 1859)
Trenul acela istoric, purtător de biruinţă,
cu români frumoşi, inimoşi, curaţi, cucernici, hotărâţi, neînduplecaţi pe care
ungurii voiau să-l arunce în aer, tentativă
eşuată graţie acelui Străbunic luptător pentru Cruce şi Steag, aşezat de-a curmezişul în calea viiturilor duşmane,
prezent oficial, cu bucurie serafică la Marea Sărbătoare, impresionând prin
statura sa voievodală. Românul, care
a primit salutul cald de „bun venit” şi
binecuvântarea părintelui protopop Justinian
Teculescu-ales Preşedinte al Consiliului Naţional, cel care s-a ocupat cu
protocolul de pregătire şi de primire a tuturor participanţilor la Marea
Adunare Naţională de la 1 Decembrie: „Bine aţi venit în sfânta cetate de slavă şi
durere a neamului românesc... Voinţa naţională, care cu atâta putere zvâcneşte
astăzi în toate păturile societăţii româneşti, în cele de sus, ca şi în cele de
jos, ba poate în cele de jos mai mult ca în cele de sus, e chemată să arate că
ceea ce Mihai Viteazul a înfăptuit numai pentru o clipă, noi avem să înfăptuim
pe o vecie. Când un neam întreg gândeşte un singur gând şi inimile a milioane
de oameni palpită de o singură simţire-oare este putere omenească, care să-i
poată sta împotrivă?” (Dacia Nemuritoare-Publicaţie Patriotică, nr. 29,
Ianuarie 2016, p. 5)
Străbunicul, dulcele basarabean, care a punctat Istoria noastră, care a rămas
imortalizat pe vecie în fotografia realizată de Samoil Mârza, la marele
Eveniment, Străbunicul acela frumos,
cioplit de Dumnezeu, drept ctitor de Neam, susură azi în lacrimile de bucurie
ale strănepoatei Alexandra-Svetlana:
„...
Cum să nu plâng în hohote, de emoţie, de
mirare, de surpriză, de recunoştiinţă, de uimire...?! Când în fotografia care
surprinde cel mai important moment din istoria acestui neam, în clipa cea mai
importantă în care s-a împlinit visul de secole al tuturor românilor, cu preţul
a sute de mii de jertfe de vieţi omeneşti...în clipa când episcopul Iuliu Hossu
citea Proclamaţia, iar lângă el mai erau doar un soldat, patriarhul şi un grup
câţiva oameni adunaţi în faţă... aşezat în stânga patriarhului, cu căciula lui
ţărănească, îmbrăcat în haină lungă şi cu chip strălucind de emoţie şi de
bucurie e surprins un bărbat... cu gura întredeschisă de fericire, sorbind
fiecare cuvânt pe care îl aude, cu mâinile strânse ca într-o rugăciune de
mulţumire şi cu atenţia toată îndreptată spre cel care citeşte... Un bărbat
care radiază... Din tot chipul său inundat de lumină răzbătând fericirea de a
fi martorul împlinirii acestui vis măreţ... Cum să nu plâng în hohote când
acest bărbat e chiar străbunicul meu?!” (ibid.p. 50-51)
Floarea din Asfalt-Alexandra Svet-Svetlana este
sortită Aici, pe pământul nostru
străbun să răsară viguros, cu rădăcini adânc înfipte în trunchiul martirilor,
cu coloana dreaptă spre Infinit, cu corola plină de lumină în care se reflectă
strălucitor razele Tricolorului, împrăştiindu-i mireasma mărturiei în Dorul
prelins, ca într-o lacrimă de chihlimbar, Chipul frumos, măreţ şi duhovnicesc
al Dacoromâniei Mari.
Fiinţa ei plină
de har, cu chipul minunat şi armonios adie într-o manifestare a genialităţii.
Dalta unui iscusit artist, penelul sau cuvântul îmbracă straie sărăcăcioase în
faţa naturii ei, răsfăţate cu un spirit profund rafinat ce răspândeşte o
desăvârşită subtilitate.
Tot cutremurul
ei lăuntric se prelungeşte într-o rugă mistică a răstignirii, de Focul şi de
Dorul Basarabiei martire:
“O,
de-ar mai trece Dumnezeu prin ţară/ Să ne citească sufletul afund,/ Cel răstignit a nu ştiu câta oară/ Pentru
îndrăzneala de-a se vrea rotund.// Ar da de mari palate-mpestriţate/ Şi de
bordeie-ascunse sub pământ,/ Dar niciodată, Doamne ferecate/ La-nfăţişarea
Oaspetului Sfânt.// O, de-ar veni Bătrânul din poveste/ Cu barba Lui de sălcii
şi mălini,/ Ne-am ridica încreştinaţi pe creste/ Spre Răsăritul hojma de străini.// Şi zornăind cătuşele
comune/ Ce-au ruginit în temniţele lor/ Ne-am lumina de-o dulce rugăciune/ Cu
care-abia ne-mbujorăm de dor.// Dar Dumnezeu mai zăboveşte încă/ La
ceasurile-acestea prea târzii./ În lume poate s-a lăsat vreo stâncă/ Mai grea,
pe pieptul altei seminţii.// Ci noi bolnavi de-atâta neputinţă,/ Privim
zadarnic înăspritul drum./ Din cele ce ne-ar fi de trebuinţă/ Ne sunt de lipsă
scuturile-acum.// Sub cerul ţării,
cătrănit sinistru,/ S-a răstignit Hristos ca la-nceput,/ Cu palma stângă
sângerând pe Nistru,/ Cu palma dreaptă înflorind pe Prut.//
Privindu-Ţi
Fiul dăruit pierzării/ Îţi mulţumim de codrii şi de grâu,/
Dar ne revoltă, Doamne-al îndurării,/Că nu ne-ai
dat şi fulgere la brâu…
( Andrei Ciurunga-Răstignire )
În jurul
parfumului ei se aşterne o lumină şi o linişte binecuvântată, de pare un chip
angelic cu surâs serafic, dar şi o amazoană a sacrului pământ dac, care-şi
cunoaşte şi depăşeşte menirea sa creştin-ortodoxă. Pătrunzându-i adânc în
cuget, nu pare a fi nimic naiv, idilic, ci mai degrabă o bărbăţie de tunet cu
viori de ecou ce face auzită iubirea de pământ şi de cer în adânca sa veneraţie
pentru Dumnezeu şi Neam.
Alteori, trupul
i se leagănă delicat şi fragil, deşi stârneşte o tărie de cremene în faţa
năvălirilor ce ne răvăşesc mereu Patria, săltând semeaţă într-o rezistenţă ce
arde mistic cu pâlpâiri ascetice de azur.
Prospeţimea
minţii, flacăra rugii, glasul inimii suie în căţui de stihie spirituală,
emanând o voinţă de argint, aurită într-o stăpânire de sine.
Sufletul ei are
pe chip un surâs oriental, fiind parcă o revelaţie vie a Străbunului măreţ de
la Alba Iulia... Cu vocea delicată şi dulce, stârneşte cântarea unui farmec
deosebit, vibrând deseori, atunci când trebuie cu tăria metalului, uimind şi
mirând cutezanţele:
Lumea e mirată de
preocupările mele? Ar fi mai bine pentru toată lumea să îmi văd de viitorul meu
şi să nu mai încerc să înţeleg? Dar cum aş putea? Când glasul meu nu e doar al
meu. Când în mine nu sunt numai eu. Când îi port în mine pe toţi cei datorită
cărora mă aflu aici, acum, în această lume. Când strigă din adâncul inimii mele
toţi cei care s-au jertfit pentru ca eu să am astăzi şansa unui viitor. Când îi
am în sufletul meu pe toţi cei ce odată au sperat că voi trăi măcar eu tot ce
le-a fost furat. Când în sângele meu curge sângele tuturor celor care în
ultimele lor clipe au sperat că măcar cineva să şi-i amintească, cu tot cu
visele lor neîmplinite... Inima mea are rădăcini care merg mult mai adânc şi
mult mai departe decât poţi sesiza privind în grabă. Sufletul meu nu e frunză
liberă purtată de vânt, ci trunchi străjer care înalţă ramuri spre cer, pornind
din rădăcini imemoriale. Asemenea unui stejar bătrân, sufletul meu se hrăneşte
din rădăcini adânc înfipte Acolo... în pământul străbunilor mei. Îmi trag seva
vieţii din ele! Şi ele îmi reamintesc mereu cine sunt...
-Băiată, să
iubeşti pământul.
-Da, moşul meu
drag, îl iubesc, ca pe sufletul meu. Îţi promit!”
(ibid. p. 36-37, 65)
În contrast cu
neputinţele turmei înglobate silnic în procesul de deznaţionalizare românească
avizat de potentaţii şi renegaţii acestui popor, prea obidit, prea democratic,
deci, peste genericul funest al aşteptărilor zadarnice, strigă chemarea Eroinei noastre Alexandra-Svetlana, de
a ne ridica în picioare, de a sta drepţi, dârji, demni, îndârjiţi, de a fi responsabili,
de a lua atitudine testamentară privind moştenirea divină a Neamului nostru Dac.
A trecut peste
un sfert de veac de la orizontul aşteptărilor noastre, de când măririle
micimilor ciocoieşti s-au proţăpit în poftele lor cele mari de putere şi
înavuţire nedreaptă, de setea celor mai sordide tranzacţii, de rămânere
permanentă la cârma politică, conform înţelegerilor oculte. Realitatea
demo(no)cratică a stăvilit peste scâncetele stropite de sânge ale Revoluţiei,
ispite de parvenire greu de învins, ca nişte buldozere îndârjite în furia satanică
de dărâmare a lăcaşurilor sfinte.
Alexandra-Svetlana, însă, nu se
înspăimântă, nu se înconvoaie, nu cade, se cutremură înalţându-şi glasul din
mugetul apelor dospite al pământului străbun, frământat de mii şi mii de martiri,
chemând caracterele alese, chiar şi pe Fiii rătăcitori, spre a se întrupa în
Icoana Izbăvirii României Mari-Fiica Neamului dac nemuritor.
Îndârjirea ei se
opune din răsputeri tuturor opresiunilor baronilor,
escrocilor, samsarilor politici, satrapilor
externi, care acţionează fatal şi ocult, care se evaluează, ne evaluează,
vând, ne vând, se vând, donează, ne donează, clonează, cumpără, ne cumpără, se
cumpără influenţe, teritorii, ţări, guverne, sisteme de alianţe în România lor...
Eu, România. Astăzi, de ziua mea. Ce zi
tristă, copilul meu...
1 Decembrie 2010
„Sunt
îngenuncheată, rănită, cu lacrimi şiroind pe obrazi. Hainele -mi sunt
zdrenţuite, rănile-mi sunt pline de puroi, faţa-mi cândva frumoasă e brăzdată
de dureri, sufletul îmi plânge, carnea mi-e sfâşiată. Peste zdrenţe mi-au pus
steaguri. Steaguri multe. Să înlocuiască hainele pe care s-au bătut să mi le
vândă. Steaguri multe. Să îmi acopere goliciunea şi rănile. Steaguri multe.
Fluturând pe corpul meu ciopârţit. Steaguri multe. Care mă dor. Altădată,
copiii mei mureau pentru acest steag. Astăzi, îmi acoperă cu el ruşinea şi
rănile, noroiul şi scârba. Muzica urlă. Cântece încearcă să îmi acopere
plânsul. Altădată, ele îmi lăudau gloria şi îmi făceau sângele să fiarbă.
Astăzi mă dor. E atât de mare discrepanţa! Tancuri trecând în zgomot de fanfară
pe străzile goale. Altădată, oameni drepţi şi desculţi mureau pentru mine.
Astăzi, se organizează defilări. Scumpe. Oricât ar fi de tare vacarmul lor, nu
reuşesc să îmi acopere suspinele. Dar, oricum nu îi interesează. Se prefac că mă sărbătoresc, că
mă iubesc şi că le pasă. Mâine mă vor scuipa din nou! Miros de mititei. Varză
cu cârnaţi. Esenţa sufletului meu, rădăcinile-mi vechi de mii de ani, întreaga-mi
fiinţă şi istorie sunt dezbătute în talk show-uri ieftine. O goană sălbatică
după audienţe. Până şi ce e frumos şi sfânt sună a gol, fals şi strident în
gurile lor. Adevăr, valoare, minciună, istorie, taină, credinţă, şantaj, eroi,
tricolor, poezie, martiri, iubire, trecut, prezent, viitor... un amestec gol de
cuvinte, noţiuni, sintagme fără conţinut. Repere? Pur şi simplu nu mai există.
Analizează ore în şir de ce mă iubesc, de ce nu mă iubesc, de ce ar pleca, de
ce ar mai sta... Circ! Câte un străin rătăcit vine să le spună cât sunt de
frumoasă şi cum ar trebui să mă iubească
şi să mă îngrijească. Copiii mei sunt
orbi. Nu mă mai văd, nu mă mai ştiu, nu mă mai recunosc, nici nu mai ştiu cine
sunt. Nu exist decât ca să mă lovească, să mă acuze, să mă judece, să ia de la mine
tot ce mi-a mai rămas, să mă împingă şi să îşi întoarcă privirea de la mine,
scârbiţi. Îşi mută în silă privirea-vederea zdrenţelor mele îi indispune,
costumul lor scrobit şi scump se va murdări dacă îmi ating rănile pline de
puroi. Îmi mai smulg ceva-tot mai găsesc ei ceva de luat-urlând totuşi că nu le
dau suficient. Nu mai vor să îmi înţeleagă trecutul, nu dau doi bani pe
prezentul meu, iar viitorul se reduce la interesul lor imediat. Spălarea pe
creier le-a stins orice emoţie. Sunt îndobitociţi. Pentru ei nu mai contează
decât ultima bârfă, cel mai recent scandal, capra vecinului, iarba mai verde
din curtea de lângă, câinii cu covrigi în coadă de pe alte meleaguri... Nu mai
văd decât aschia din ochiul vecinului. Sunt într-o permanentă aşteptare a omului
providenţial. Sau a luminii de la capătul tunelului. În timp ce nu fac altceva
decât să arunce cu pietre şi să împroaşte întuneric. Mi-au luat tot, m-au
vândut, m-au călcat în picioare, m-au scuipat, m-au umilit, m-au renegat, iar
acum... le e ruşine cu mine... sau nu mai însemn nimic pentru ei...
Astăzi e ziua
mea. Ce zi tristă, copilul meu... Copiii dragi îmi sunt plecaţi şi plâng de
dorul meu departe, printre străini. Mor pe acolo şi nu are cine să îi îngroape.
Bolnavii? Îmi zac uitaţi şi umiliţi în spitale. Bătrânii? Îmi mor amărâţi şi
îngheţaţi, fără bani de pastile... sau striviţi pe trecerea de pietoni.
Dascălii? Doctorii? Îmi fug... Exod! Tinerii? Se refugiază în miraje
etnobotanice...sau supravieţuiesc doar la gândul evadării în altă ţară. Copiii?
Nici nu mă mai cunosc! Nici nu mai ştiu cine sunt! Sunt o străină pentru ei. Nu
mă iubesc! Nu fac decât să îmi reproşeze că nu le ofer nimic! Bebeluşii? Îmi
ard de vii... şi nimeni nu e vinovat.
Copiii mei...
Sunt unii care parcă nu mai au niciun Dumnezeu... mă scuipă, mă îmbrâncesc, se
plâng, se bat şi se ceartă între ei... Fură, mă fură, se fură. Au uitat, m-au
uitat, s-au uitat.
Ceilalţi, cei
mulţi, muncesc cuminţi, tăcuţi, chinuiţi de acei puţini care nu mai au nimic
sfânt. Apatici, blazaţi, adormiţi sunt mulţumiţi doar să fie lăsaţi în pace...
Anesteziaţi. Paralizaţi. Roboţi. Trăiesc mecanic, pe pilot automat, fără
conştiinţă, fără curaj, fără întrebări. De pe o zi pe alta. Supravieţuiesc.
Izolaţi. Fără nădejde. Fără credinţă. Fără trecut. Cu prezent sumbru. Fără
viitor. Au uitat, m-au uitat, s-au uitat. Vor doar să fie lăsaţi în pace. Atât!
M-ai sunt
câţiva... nebuni frumoşi, care mă iubesc cu atâta disperare! Mă îngrijesc. Îmi
curăţă rănile. Îmi mângâie amarul cu sufletul lor curat. Îmi plâng morţii şi
eroii... Ei ştiu că, în spatele zdrenţelor, mai am atâtea bogăţii. Că smerenia
mea nu e prostie. Că mioriţa mea nu e resemnare tâmpă. Ei ştiu că nu stau în
genunchi pentru că sunt învinsă, ci pentru că mă rog. Că nu tac pentru că nu
mai am ce spune, ci pentru că încă vă iubesc. Că oricât de aplecat ar fi
spatele meu, coloana vertebrală mi-e dreaptă şi infinită... cu fiecare sfânt,
m-am mai înălţat puţin spre ceruri. Cu fiecare martir, m-am mai ridicat puţin
de la Masa Tăcerii. Îţi par căzută? Ei ştiu că m-am ridicat. Copiii mei nu au
murit degeaba. Nimic nu se întâmplă degeaba. Totul se plăteşte, mai devreme sau
mai târziu. Şi totul se recompensează mai devreme sau mai târziu. Moartea lor
m-a înălţat şi a făcut totul mai uşor pentru tine. Tu nici măcar nu mai trebuie
să faci nimic! Au făcut ei totul! Tu trebuie doar să te trezeşti! Şi să mă
vezi!... Iubiţi-vă. Iubiţi-mă. Faceţi curat. Organizaţi-vă.
Creaţi o viziune. Creaţi o
structură... Fiţi uniţi. Nu vă mai
trădaţi unul pe altul. Nu mai căutaţi probleme. Căutaţi soluţii. Nu mai vorbiţi. Acţionaţi. Nu dărâmaţi.
Construiţi. Nu mai bârfiţi. Lăudaţi. Nu
mai furaţi. Dăruiţi. Nu mai urâţi. Iubiţi. Nu mai minţiţi. Fiţi integri. Nu mai fiţi temători. Fiţi curajoşi. Nu renunţaţi uşor. Perseveraţi. Nu vă limitaţi. Autodepăşiţi-vă. Nu judecaţi. Iertaţi. Nu luptaţi Împotrivă. Luptaţi pentru. Nu supravieţuiţi. Faceţi istorie. Nu vă vindeţi sufletul
pentru un mititel. Sau pentru un Hermes.
Pentru nimic! Nu vă mai îndoiţi.
Nădăjduiţi. Nu mai disperaţi. Credeţi!
Nu mai faceţi lucruri de mântuială.
Fiţi competenţi. Fiţi profesionişti. Nu mai cereţi. Daţi. Nu mai împiedicaţi.
Ajutaţi. Nu vă plafonaţi. Învăţaţi. Nu
mai plecaţi capul. Staţi drepţi.
Îndrăzniţi!”
(Capitolul V.
Întoarcerea Fiicei Risipitoare, p. 219-223)
Convingerea Alexandrei-Svetlana că Seva românismului nu va seca este
motivată nu atât de cei care încă s-ar mai putea trezi, cât mai ales de purtarea de grijă a Bunului Dumnezeu, ca
misiune providenţială prin legiunile dacice de eroi, de mărturisitori, de
martiri şi de sfinţi, Surâsuri înflorite în Primăvara cerului Său.
Apelul
înlăcrimat, ruga fierbinte ca o implorare chiar, a Alexandrei Svetlana, impune o chemare excepţională, sfântă, curat
românească, privind ieşirea din încremenire, din nepăsare, din ură, din
defăimare, din vânzare, din laşitate, din trădare, din fariseism, din
meschinărie, din înşelare, din înşelăciune, din cămătărie, prin renunţarea la
somnolenţă, la minciună, la ipocrizie, la atotsuficienţă, la cerşit, la
indolenţă, la improvizări, la amăgiri, la prea desele ploconeli, la prea
multele îngenuncheri obediente, la repetatele căderi, târâşuri, suind spre trezvirea,
revenirea noastră întru misiunea şi vocaţia românului creştin, ca pe o legătură
sufletească sensibilă, ca pe o stare de spirit, ca pe o aspiraţie fundamentală,
mistică, ortodoxă, dumnezeiască.
Pentru
perpetuarea noii stări de spirit, a renaşterii românismului Alexandra Svetlana, depune ca mărturie
însăşi jertfa caldă, sacră a eroilor, martirilor, mărturisitorilor şi a sfinţilor
închisorilor:
„Făt-Frumos
al neamului, tot ce a dat neamul acesta mai bun în ultimele secole, e aici în
faţa ochilor mei, strivit, călcat în picioare, scuipat, calomniat, bătut,
înfometat, dispreţuit, umilit. Şi nu am cum să-l ajut. Nu am cum să urlu
împotriva unei nedreptăţi atât de mari. Familia plânge după el. Camarazii îi
sunt toţi în temniţă. Toţi cei care au crezut în visul lui şi au fost dispuşi
să îl urmeze până la moarte şi dincolo de ea, floarea acestui neam, tot ce am avut
noi mai bun, sunt, la rândul lor, călacaţi în picioare... familiile aşijderea.
Atâta suferinţă! Cearcănele pe care le are nici nu sunt pentru suferinţa lui,
ci pentru a lor. Sunt convinsă. El ştie şi poate să poarte povara unui vis atât
de mare... dar ceilalţi?
Dar ce mă doare
şi mai tare este faptul că, iată, după atâţia ani, în fiecare zi, în fiecare
clipă de uitare, indiferenţă, tăcere, îi mai răstignim o dată!!!
Oamenii ăştia
şi-au iubit neamul mai mult decât viaţa. S-au jertfit pentru el. Au fost
prigoniţi, bătuţi, torturaţi, schingiuiţi, omorâţi, aruncaţi la câini, fără
cruce, pentru apărarea neamului şi a demnităţii sale, pentru apărarea
credinţei. Marea majoritate a populaţiei habar nu are de ei! Nu o să avem o
scuză la Judecata de Apoi. Nici în faţa copiilor noştri. Că n-am ştiut.-De ce
n-aţi ştiut? Trebuia să citiţi! Sunt, slavă Domnului, sute de cărţi scrise
despre lupta lor... Nu spun că sunt perfecţi... Să plângem, să cerem iertare,
să ne pocăim, să punem odată şi odată început bun! Dar dacă au făcut ceva bun,
fraţilor, şi noi nu vedem, plânge cerul de lacrimile lor, urlă pământul de
sângele lor vărsat şi uitat pe nedrept, mocnesc oasele lor neîmpăcate sub
mall-urile noastre, se răsucesc în nemormintele lor, fără cruci... şi greu
blestem se adună asupra noastră.” (Capitolul VI-Fetiţa
în verde, p. 317)
FLOAREA din ASFALT-ALEXANDRA-SVETLANA,
surprinde prin deplina naturaleţe, prin unda simplităţii, prin flacăra
spirituală a definirii de sine, din care i se aprinde puterea ei lăuntrică, de
taină, ce-i luminează Calea propriului
drum. Vădind de mică însuşiri de
rafinament, frapa prin tendinţa unui spirit excepţional, universal, ce
pulsează spre mirajul extremelor: întru ascultare
şi nevoinţele duhovniceşti.
Cunoscătoare
şi admiratoare a vieţii, nu se mulţumeşte cu unduirea de suprafaţă, coboară în
adânc spre profundul mistic-creştin. Nu tinde spre mit, spre un apărut firesc,
ci îşi ancorează curiozitatea transcendentă aflată sub surâsul luminii, sub
faldurile Adevărului lumii creaţiei a cărei valoare spirituală, rămâne
autentică.
DE LA INIMA MEA LA INIMA TA. SCRISOARE CĂTRE REGINA MARIA (18 iulie
2011, 73 de ani de la moartea Reginei)
14 Iulie 2011
<<Regina mea,
Regina Maria. Împărăteasa tuturor românilor.
Regina-Mamă. Mama Răniţilor. Mireasă de Dumnezeu Aleasă spre A Patriei
Cinstire. Îngerul păzitor al Marelui Nostru Vis Naţional. Înfăptuirea Visului
România Mare.
Pe 18 Iulie se împlinesc 73 de ani de la
moartea Ta. De la ultima Ta binecuvântare. Parcă aud ultimele Tale cuvinte:
„Ţării
mele şi Poporului meu... Eu am ajuns la capătul drumului meu. Dar înainte de a
tăcea pentru veşnicie vreau să-mi ridic, pentru ultima dată, mâinile pentru o
binecuvântare. Te binecuvântez, iubită Românie, ţara bucuriilor şi durerilor
mele, frumoasă ţară, care ai trăit în Inima mea şi ale cărei cărări le-am
cunoscut toate. Frumoasă ţară pe care am văzut-o întregită, a cărei soartă mi-a
fost îngăduit să o văd împlinită. Fii tu veşnic îmbelşugată, fii tu mare şi
plină de cinste, să stai veşnic falnică printre naţiuni, să fii cinstită,
iubită şi pricepută. Am credinţa că v’am priceput: n-am judecat, am iubit...”.
Pe 18 Iulie se împlinesc 73 de ani de când
ne-ai făcut un ultim dar-Inima Ta. Ai vrut să ne-o laşi, să fie mereu aici pentru
noi, aşa cum a fost şi în timpul vieţii Tale, în loc de pace şi de farmec, să
ne amintească Ea cât ne-ai iubit. Am venit să mă închin la Ea, Regina Mea, dar
nu pot să o văd. Sunt aici, lângă Ea, dar nu pot ajunge să îi vorbesc. Îţi
scriu de pe treptele Muzeului de Istorie al României şi aş vrea să îţi cer
iertare că inima Ta zace uitată într-o cutie de pantofi, în pivniţa clădirii.
O biată Inimă dezrădăcinată, sfâşiată,
aruncată şi uitată de poporul căruia i Te-ai dăruit cu totul. De poporul care era
motivul vieţii Tale-Bucuriile şi supărările lui erau ale Tale. Visul lui era
visul Tău. Onoarea lui era onoarea Ta. Ambiţiile lui erau ambiţiile Tale.
Uitată de poporul în a cărui măreţie ai
crezut şi pe care ai împlinit-o. De poporul de care ai fost străină la început,
dar pe care l-ai iubit mai mult ca mulţi români. De poporul pentru care şi cu
care ai suferit. De poporul cu care Te-ai contopit dăruindu-i inima, sufletul,
lacrimile Tale. De poporul pe care l-ai înţeles. De poporul căruia i-ai fost Mamă.
De poporul al cărui puls bătea în Tine, al cărui sânge era sângele Tău. De
poporul căruia i-ai trăit nădejdile, i-ai împărtăşit temerile, i-ai suferit
rănile, i-ai plâns lacrimile şi i-ai sângerat rănile.
Uitată de acelaşi popor a cărui flacără sfântă
ai păstrat-o mereu vie. Îmi sângerează inima la gândul Inimii Tale părăsite şi
uitate, de poporul Tău, de România Ta. Aş vrea să pot face ceva să îţi duc
Inima înapoi Acasă. Dar ce înseamnă oare Acasă? Şi ce poate face o biată inimă,
ce pot face o singură voinţă, un singur curaj?! Sunt doar un glas strigând în
deşert.
Răsună în mintea mea ecoul cuvintelor Tale
profetice:
<<Dacă
istoria unui popor e scrisă cu adevărat cu sângele copiilor săi, aşa a fost şi
cu Tine, o, România... Morminte ce acoperă lumea, morminte cărora le datorăm
libertatea. Nu îi uita, o, Ţara Mea! Nu uita vieţile tinere ce s-au jertfit,
locurile rămase goale în atâtea vetre. Nu uita sângele care ţi-a înroşit
câmpiile, pădurile, munţii şi râurile, oh! Nu le uita! Şi acum, poporul meu, se
cuvine să reconstruim. Fundaţia e aşezată, munca cea mare a început.
Construieşte, construieşte!... Piatră cu piatră construieşte-ţi viitorul.
Cu curaj şi
încredere mergi înainte.
Dar pentru ca
edificiul pe care îl ridici să fie indestructibil, NU UITA DE INIMI, de
nenumăratele inimi pe care îi aşezi pietrele.>>
Şi
iată că AM UITAT tocmai de InimaTa, Regina Mea!”
(Capitolul V. Întoarcerea
Fiicei Risipitoare, p. 229-231)
Din adâncurile
mistice ale Neamului protodac, primordial, drept, cutezător, clarvăzător,
aristocrat, primitor, luptător pentru libertatea Vetrei strămoşeşti, apărător
al Focului sacru, profetico-monoteist, ţâşneşte forţa şi expresivitatea Svetlanei noastre dragi, reprezentând
modul său de a defini esenţa lucrurilor, unele părând chiar antinomii, dar
toate rămânând cu valoare de revelaţie.
Deasupra
admirabilului ei Dor, tors din Sânul Basarabiei martire, deasupra
originalităţii gândirii ei, deasupra îmbrăţişării hristice a tainei Libertăţii,
deasupra mirabilului ei fior, care ţese întotdeauna un cuvânt de spus în
diversele probleme, deasupra excepţionalei înavuţiri culturale, stă esenţialul:
centrul spiritual al românităţii ei,
soarele de la care primeşte lumina-Ortodoxia dacoromână.
Cel care-şi iubeşte Neamul şi Ţara la modul suprem al
dragostei este veşnic îndrăgostit de Dumnezeu.
Cel care-şi trăieşte viaţa în intensitatea
trăirii ei dăruindu-se este cel care-şi poartă iubirea tuturor aleşilor de
Dumnezeu, în pleroma sinelui său:
„Te
port în suflet, ca pe-un vas de preţ,/ Ca pe-o comoară-nchisă cu peceţi,/ Te
port în trup, în sânii albi şi grei,/ Cum poartă rodia sămânţa ei./ Te port în
mine, ca pe-un imn sfinţit,/ Un cântec vechi, cu crai din Răsărit./ Şi port la
gât, nepreţuit şirag,/ Strânsoarea cald-a braţului tău drag./ Te port în mine
tainic, ca pe-un vis,/ În cer înalt de noapte te-am închis./ Te port lumină
rumenă de zori,/ Cum poartă florile mireasma lor./ Te port pe buze, ca pe-un
fagur plin./ O poamă aurită de smochin,/ Te port pe braţe, horbote subţiri,/
Mănunchi legat cu grijă, fir cu fir. Cum poartă floarea rodul de cais,/ Adânc
te port în trupul meu şi-n vis.” (Maica Teodosia Zorica Laţcu- Poezii. Ed. Sofia,
Bucureşti, 2000, p. 52)
GHEORGHE CONSTANTIN NISTOROIU
18 FEBRUARIE 2016
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu