luni, 1 februarie 2016

Va salut cu drag din patrie!

Buna ziua!

Permiteti-mi sa ma prezint. Sunt Catalin Manea si va scriu aceasta scrisoare indemnat de un puternic sentiment de solidaritate nascut in urma citirii unui interviu pe care l-ati acordat in Observatorul. Felul in care am ajuns sa va citesc interviul este demn de scenariul unui film de cinema.
Iata cum! Intr- o dimineata, pasionat fiind de aparatele foto vechi, pe film, dar si de aparatele de filmat pe 8 si 16 mm, ma aflam intr-un targ de vechituri din Bucuresti. Dupa ce am gasit un superb aparat Minolta SRT 100,




interesul mi s-a mutat catre achizitionarea unui topor. Ati citi bine, un topor! Desi sunt medic veterinar si lucrez cu animale de companie, nu cu cele de ferma, sunt fiu de oameni plecati de la tara, deci copilaria mi-am petrecut-o cioplind la lemne si mesterind cu sculele lui bunica-miu, sau tataia, cum ii spuneam, intr-un sat din Vrancea. Acum am luat un teren la 25 km de Bucuresti si am o gradina in care imi produc singur mancarea. Deci am nevoie de diverse scule. Dar nu orice scule. Imi place sa folosesc scule vechi, din otel bun. Care tin o viata si au deja o viata traita, o istorie. Poate si din nostalgie. Am deja 41 de ani si am inceput sa ma uit si in trecut, nu numai in viitor.
Asa ca, prin targ aflandu-ma, imi cade privirea pe un topor ruginit si cu resturi de mortar lipite pe el, dar pe care se distingea o stanta, un marcaj. Acea stanta m-a facut sa il cercetez mai indeaproape. L-am ciocanit usor si am auzit un sunet cristalin, de otel de calitate. Asa ca m-am hotarat sa il iau. Am mai luat si o sapaliga si o sapa de la aceeasi vanzatoare si am plecat spre casa. Abia asteptam sa il curat si sa descifrez marcajul. Dupa ce l-am curatat bine de rugina si mortar, am reusit sa descifrez si marcajul. Ghiciti unde era produs. La U.C.M.M.A. Bocsa , in 1967.





Ei, acum, curiozitatea dandu-mi ghes, am vrut sa aflu ce reprezinta initialele. Bineinteles ca am cautat pe internet. Informatii destul de putine.
Printre altele, denumirea U.C.M.M.A. aparea in interviul Dvs., ca referinta la sprijinul acordat de sindicatul acestei uzine catre activitatea cinematografica.
Asa am ajuna sa citesc, cu sufletul la gura, pot spune, interviul pe care l-ati dat in Observatorul. Mare satisfactie am avut! Si bucurie. Bucuria pe care o ai cand gasesti idei si pasiuni care rezoneaza cu ale tale! Bucuria regasirii sufletului unui roman, solidaritatea cu greutatile prin care a trecut si admiratia fata de atasamentul si loialitatea fata de patria sa! M-am simtit ca si cum as fi aflat vesti despre un frate despre care nu mai stiam de mult timp.
Va felicit din tot sufletul! Abia astept sa citesc mai mult din ce ati scris! Am tinut sa va scriu, imediat ce am terminat de citit. Asa ca am scris de pe telefon si va rog sa scuzati editarea precara.

Cu simpatie si respect, va salut de la mii de kilometri, dar de foarte aproape!
Catalin Manea



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu