marți, 23 februarie 2016

TANGOU CICLIC LA MALUL MĂRII







Nicu
DOFTOREANU

Motto: Timpul este un reparatory infailibil, care tămăduieşte fără niciun leac
rănile sufletului. “O viaţă” de Guy de Maupassant


TANGOU CICLIC LA MALUL MĂRII

Când am făcut curat în mine
Am regăsit puţin din tine!...
Şi-având curajul la-ndemână
Am încercat să-ţi dau de urmă,
Mergând, ca gând, la mal de mare,
Să văd un răsărit de soare.
Dar partea vieţii de-nceput,
Pe jumătate
E… TRECUT,
Aşa că uite:
M-AM NĂSCUT!
Venim pe lume fără nume!
Săraci şi goi!
Parcă anume,
Pentru-a ne plânge cât de des
Am nimerit alt univers,
În care timpu-i liniar
Şi se comportă cam pervers,
Fiindc-a lăsat ciclul lunar,
De înainte şi-napoi…
Blocându-l clar pe cel din noi!
Abandonat,
…Bineînţeles
Pe drumul cu un singur sens,
De teama că,
…neîncetat,
Un prim sărut sau mângâiat,
Va da din nou de înţeles
Că viaţa n-are
…dublu sens!
Dar frica trebuie-alungată,
Cu forţa!
Nu, negociată!
Ca-n vremea ciclului primar,
În care dorul la hotar,
Smulgea adeseori fiori
Petalelor…direct din flori!
Şi… tot făcând curat în mine
Am regăsit… alte suspine
Ce-având cuvântul la-ndemână
Mi-au dat răspuns până la urmă,
Recunoscând întâia oară:
Că... FORŢA NOASTRĂ INTERIOARĂ,
Chiar de-i trecută-n cap de listă,
Mai spre final… nu prea rezistă,
Dacă nu-i liber asumată
Şi echipată cu… SPERANŢĂ,
Pe care-n ultimă instanţă,
Spre-a rezista…
În faţa bătrâneţii-n devenire,
Şi a-şi veni rapid în fire,
Va trebui mereu s-o antrenăm,
Şi să o ADĂPĂM din greu... cu
FERICIRE !!
Mai la concret: s-o ADAPTĂM
Spiralei timpului curbat,
Din interiorul tinereţii reciclat,
Ce dă conştiinţă-n spaţiul virtual…total,
Atunci când el ajunge, ciclic, spre final,
Precum un soare care se
rostogoleşte-n mare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu