marți, 17 octombrie 2023

CATALIN AFRASINEI - Alchimia junglei (lui ben tocmai la tropice)

 




Alchimia junglei

lui ben tocmai la tropice

 

 

~*~

 

trăiam de mult timp printre hiene

& nu mă obișnuisem cu legea junglei

ești mort

mi-a urlat cordial ben

de la o înțărcare de canguri

scoțând cu de-a sila

din marsupiu

înaintașii flămânzi ai singurei specii

la care rămăsesem corigent la zoologie

pregătește-te

puiul de cangur

ce-l vezi tropăind pregătit să te sfâșie din marsupiu

cum sfâșie poeții care te sfâșie

pe cine & cine n-am mai avut vreme

de cele patru anotimpuri din emisfera boreală

ben locuia la tropice

și - mi expedia mesaje decodate

doar după foarte multă vreme pe orion

traficant de versuri abisale

între pământeni

ben

era singurul pe pământul netocmit și gol

cum îl descrie facerea pe rimbaud

desculț

în camera mea de la 3 a.m.

ca-ntre străluminate îndurerate majestoase amintiri

pe care franța

ia seama

franța le-a decapitat

și cum ți-am explicat & la revoluția franceză

franța nu mai crede în nimic

nu mi-e frică de cei care nu cred în nimic

unde le este marsupiul în specie

caută-l

n-am timp

i-am răspuns lui ben

ești viu

dacă nu ai timp să vezi cum președintele franței nu-și face semnul crucii întâmpinându-l pe papa francisc ce-ar mai fi de discutat

rimbaud

pregătit  pentru traficul cu arme adevărate până la 70 de ani

știa c-o să-l aștept în peștera sfintei teodora de la sihla

știam c-o să vină să-și ceară iertare

& macron & papa francisc & luther

ai grijă

mi-a transmis ben

după ce a văzut vrăbiile de la sihla

gravitând în jurul lui rimbaud dement

el nu știe ce știi tu despre realitate

știe mai multe despre fantasma și demonicul poeziei

& despre poeți suficient pentru a înțelege

freamătul frunzișului toamna sub pași neapuși

în fiecare epocă poeții au scris

poeme exaltate

poeme lucide

poeme alchimice

poeme cu femei-hienă-tigru-martir

poeme-cu-femei-revoluție-cu-sabia-cu-singurătatea-mărilor

și-sarea-pământului-și-avorturi-din-1955-cu-morți-cu-și-fără-căință

eu-nu-stau-să-judec

vina-îmi-aparține

panegiricul acestei lumi

toamna-primăvara

șacalii & hienele

pieile lor atârnând pe om

în culorile curcubeului

metamorfoză

pe care nu am găsit-o în limba geților

învățată de ovidiu în iarna barbară de la pontul euxin

pagina 1

anul 1

de când a început era noastră

a mea

a ta

a lui ben

printre canguri și viitorul marsupiu

ești mort ești viu ești mortul viu

&- mi pasă & -ți spun

 

~*~

CATALIN AFRASINEI









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu