duminică, 29 octombrie 2023

PAVEL RATUNDEANU-FERGHETE - CU OMENESC ROMÂNESC

 



ÎN DREPT DUMNEZEU DE A FI, CU TE IUBESC, ÎN FIRESC ȘI, PITORESC, CU OMENESC ROMÂNESC

 

 

~*~

 

Am copiii cum n-au unii: cum n-au găunii politicului,

găunii pricazului, a hazului și a râsului cu a plânsului,

că am o vobă de la tata, că ni se rostuiește soarta și, se învârte și roata și cine se aseamănă și-s de seamă, mândru și, cu modru se adună pentru roadă, cu viață frumoasă, de baladă, cu haznă, cu frumos-Hristos lumnos, în neaoș artist rost și, cu viață oglindă și ghindă, în viață bună, de zână: ileană cosânzeană,

că eu, ștrolobat,

i-am pus, în rândul lumii, aur cenușiu strecurat,

cum strălucesc unii, obținând mai mult te iubesc, cu ce mult te-am iubit, Vica, ca-n acel mult idol și, cult

și cu ca acel și mai mult, din demult, avându-te intens cu sens unic, în univers, în vers, cu demers dialecticdiplomatic și pragmatic, fizic și, în specific, în liric ca, în Gropa, ca, în opera omnia a lui Egen Barbu, un om bine ca primarul din Recea-Cristur, Alexandru-Laurențiu Rusu, ca să se trezească neamul românesc, trăind cu demnitate, cinste, în sănătate și, omenesc, că-i mai bună ca toate, cu înviere, în bucate și, cu banii și, frățesc, să nu ni se gate, prin omenesc și, în firesc și, pitoresc să mă însănătoșesc,

cu binele-n bine și cum și muncitor ca scriitor, o dai pe brazdă, muncitoresc

cu viitor, că am o vorbă de la tata ca să-mi iubesc vatra, zice și Angela Rusu, învârtind la moră rota.

 

~*~

PAVEL RATUNDEANU-FERGHETE














Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu